Kysymys crocseista
Erehdyin ostamaan pojalleni 3+1 päivää aidot crocsit. Myyjän kanssa katsoimme oikean koon ja poika sovitti vielä paikanpäällä. Epäilin kyllä, että ovatko todella oikean kokoiset ja myyjä väitti että pienemmät ovat liian naftit. Nyt on sitten kotona kokeiltu paljain jaloin ja kengät lentää jaloista :-( Taisi olla hukkaostos, ensi kesänä lienee jo pienet pituussuunnasta.
Nyt kysymykseen, muotoutuuko crocs jotenkin jalan mukaan esim. lämmön vaikutuksesta tai jotain. Nimittäin kokeilin itsellenikin aitoja crocseja ja ihan sama juttu, eivät ne minullakaan pysy jalassa, ei edes remmin kanssa, koska ei remmikään pysy kantapään takana. Ja minulla ei edes ole kapea jalka.
Ihmettelen vaan, että minkälaiseen jalanmuotoon on ko. kengät tehty, jotta ne on hyvät jalassa. Niin monet niitä kuitenkin kehuu.
Nyt sitten ostin feikki-crocsit itselleni ja ihan toista on istuvuus, eipä lennä kengät enää jalasta ja nuo tuntuvat jo ihan hyviltä 8paljon paremmilta kuin aidot!) . Täytyy varmaan pojallekin hankkia feikit. Meille nuo olisivat mökkikäyttöön ehdottomat.
Onko muilla crocsin okeilijoilla ollut samaa ongelmaa?
Kommentit (17)
Minä kokeilin viime syksynä aitoja Crocseja ja ne Caymanit eivät pysyneet minullakaan yhtään jalassa. Ja minulla on leveä jalka! Ostin sitten Mary Jane mallin, eli vähän sellainen ballerina mallinen. Ne olivat oikein ihanat jalassa. Mies osti itselleen sen perinteisen Cayman mallin ja hän tykkäsi niistä. Me kumpikin pidettiin kenkiä viikon etelänmatkan aikana viime syksynä eikä ne sen aikana ainakaan kovin paljon muotoutuneet.
Lapset ovat meillä kinunneet crocseja, mutta en kyllä osta niitä perinteisiä malleja ainakaan. Tytöille voisin ostaa ne lasten Mary Janet =)
Nämä ovat ok, sillä niissä on se " turkisvuori.
Pojalla oli viime kesänä aidot ja kalliit ureheiluvälineliikkeestä ostetut " feikit" . Feikit olivat paremmat suht kapealle jalalle. Aidoissa pojalla oli useimmiten sukat. Crocsit olivat kyllä 4,5-vuotiaan lempikengät. Siis aidot ja feikit.
mutta mistä löytää feikki crockseja kokoa 25? En ole niin pieniä missään nähnyt..Esikoisella on aidot ja tykkää niistä, mutta haluaisin hieman vertailla feikkien ja aitojen välillä ennen kuopukselle ostoa..??!??!!?
kokoa 22 budgedsport liikkeestä ideaparkista.
http://www.alejussi.fi/
Ei tästä kaupasta, mutta saman omistajan toisesta myymälästä, joten varmaan täälläkin on tai tulee olemaan. Värit oli aivan ihanat pinkki ja lime ym. Täällä nettikaupan myymälässä oli ainakin niitä kumisaappaita edullisesti.
Pääkaupunkiseudulla niitä voisi löytää mm. Hongkong myymälästä. En ole varma, mutta muistelen että viime kesänä oli.
Aitoja en ole niin tarkaan kokeillut kapeaan jalkaani, mutta feikkejäkin on erilaisia. Minulla kahdet Ruotsista ostetut. Toiset urheilukaupasta on kapeaa mallia, toisi hyvät. Toiset torilta leveämpää malli, mutta hyvät on.
Kreetan reissulla rantakenkinä ja sitten pihalla kesäkuumalla. Noissakin jo huomattiin, ettei kyllä kannata ostaa kasvuvaraa vaan ihan sopivat, että pysyvät jaloissa.
Nyt esikoisella ensi kesäksi aidot (tuolta 3+1) samoihin tarkoituksiin, on kokoa 27 (ja samalla reissulla ostettiin Eccot kokoa 30, muutenkin kevään kengät kokoa 30, mutta siinä sitten käynti- ja kasvuvarat). Tuolla koot menivät kahden numeron välein ja 29 ei todellakaan pysynyt jalassa. Eli todella reilua kokoa tuntuvat olevan.
Kuopukselle ei ollut kokoja, mutta varmaan kesäksi vastaavat hankitaan, joko aidot tai feikit, en tuossa asiassa ja käyttötarkoituksessa näe kovasti merkitystä sillä, ovatko aidot vai ei...
Luulen, että laitamme ostamani crocsit (cayman) vuodeksi jemmaan, ja katsotaan sitten ensi kesänä kuinka käy, ovatko pienet vai ei. Ja poika saanee feikit täksi kesäksi. Omat feikkini ostin Etolasta, tiedoksi kun joku kysyi mistä feikkejä saa.
Meidän pojalle sovitettiin Crocseja viime kesänä, ja yhdessä kenkämyyjän kanssa totesimme, että niiden lesti on kapeajalkaiselle lapselle liian leveä. Sitten taas pienemmässä koossa olisivat varpaat ottaneet jo kärjestä kiinni.
Hong Kongista ostin tytölle feikit, kokoa 27..kun kävelykengät taasen ovat 23/24 eli feikeissäkin on eroja eri valmistajien kesken todella paljon!
Kun ovat sellaista muovimaista tai kumimaista ainetta.
Tosin jalan hikoaminenkin taitaa olla yksilöllistä.
Olen hypistellyt crocseja tai niitä feikkejä välillä kaupoissa mutten ole vielä ostanut.
Kesällä tulee enemmän pidettyä sandaaleita niiden ilmavuuden takia, crocsit on niin umpinaiset että ei taitais meikäläiselle soveltua.
Mutta voishan sellasia muutaman euron feikkejä testata.
Itse olen työskennellyt jo kymmenen vuotta hoitoalalla ja aika monet kengät olen kokeillut! Nämä ovat ensimmäiset kengät, joissa jalka ei väsy 11 tuntisen yövuoronkaan aikana ja joissa jalka ei hikoile! Ja mikä parasta, kenkä ei haise jalkahielle kuten kaikki aikaisemmat terveys sandaalit.
itsellänikin Mary Jane - mallin kenkä. On tärkeää että ei ota liian pientä kenkää. Jalan tuleekin liikkua kengässä ( siihen sen mukavuuskin perustuu ), eikä lenksu kantapään takana olekaan kiinni jalassa kaikenaikaa. Ja materiaali mukautuu ihon lämmön kanssa. Ei kenkään jää siitä mitään näkyvää " muotoa " , sen vaan tuntee jalassa.
Omalle 4,5v tytölle ajattelin kyllä hankkia kesäksi Mary Janet, mutta 2,5v saa vielä tyytyä perinteisiin sandaaleihin.
Hinta oli 7.90, ja siellä oli ostamieni mustien lisäksi shokkipinkkiä saapasta. Lapsillekin näytti olevan kokoja, mutta en katsellut niitä tarkemmin. Ostin omat saappaani lähinnä pihakäyttöön omassa pihapiirissä hengailuun taaperon kanssa ja siihen tarkoitukseen kengät ovat aivan loistavat. Eivät hiosta ainakaan näillä keleillä vielä, kun on sukka jalassa.
Eivät nuo kengät mikään ergonominen ihme varmasti ole, etenkään minulle jolla on paha lättäjalka, mutta pihalla lähinnä seisoskellessa ja postilaatikkoreissuilla ne toimivat todella hyvin. Ovat ihanan kevyet!
Minulla sairaalatyössä aidot Crocsit,hyvin pysyvät jalassa ilman takaremmiä ja jalka ei väsy eikä hikoile. Lapselle ostettiin pienintä kokoa olevat kengät ja remmin kanssa pysyvät hyvin 1v.10kk menossa mukana.
mutta käytössä eivät tipu minnekään. Siis cayman -malliset. Kai ne sitten muovautuvat jalkaan. Hiostaneet eivät ollenkaan edes helteellä. Minulla on myös sama ongelma, että kaikki terveyssandaalit ajan myötä alkavat haisemaan... Aivan ihana tunne, kun jalat eivät olleet kipeät. Testattu myös raskaana ollessa. Eivät myös tippuneet vajaa 2-vuotiaalta jalasta. Ja lujaa juostiin :)
Jos jonkun tuttu on menossa Kiinaan reissuun, niin pyytakaa AITOJA tuliaisiksi, tai muuten ostamaan. Hinnat aikuisten kengissa puolet Suomen kengista ja lasten kengissa melkein puolet Suomen hinnoista.
Pekingista ja Shanghaista loytyy Crocsin myymalat
mutta Crocsin sivuilla lukee, että se materiaali tosiaan muovautuu jalkaan lämmön vaikutuksesta!