Kuinka monen vauvat n.7kk syövät vielä yöllä?
Moikka!
kiinnostais vaan tietää kun meillä neiti 7kk vaatii vielä öisin maitoa ja välillä jotenkin väsyy yö imetykseen ja olis kiva lopettaa se mut kun tuntuu siltä et se tarvii maidon et nukkuu aamuun vai onko jo kenties tapa?.Voi olla et kohta pitäis mennä töihin jos vaan saan sen paikan niin mites sitten muka jaksaa imettää vai pitääkö sitten luopua koko touhusta.
Onko kukaan siirtynyt suoraan rinnalta nokkamukiin kun meillä ei oo mitkään pullot käytössä vaan on harjoiteltu mukista juomista voisko siihen laittaa kohta veden sijasta esim korviketta jos vaan huolii?
Kommentit (8)
Kyllähän sitä sanotaan että jos yli puolivuotias syö hyvin illalla puuroa tms ei yösyöttöjä tarvitse.silti sanotaan myös että monet yli yksikin vuotiaat voivat tarvita yhden syötön yössä.kasvaviahan nuo pikkuiset ovat.
mä jatkaisin imetystä sinuna.tai meillä syödään kerran yössä,joka on minusta todella ok.
esikoinen sen sijaan söi monta kertaa yössä vielä tämän ikäisenä rintaa. (siitä oli siis tullut tapa,että aina kun heräsi tai havahtui tarjosin tissiä,ja sitähän poika olisi lussuttanut vaikka kuinka).
mutta tuollainen kerran tai pari syöminen on minusta oikeinkin hyvä asia,enkä itse lähde/lähtisi sitä poistamaan vielä pitkään aikaan.
ehkä vuosikkaan kanssa teenkin sitten jo jotain,jos ei siihen mennessä ole yösyöntiä lopettanut.
imetät sen minkä imetät,ja sinulta itseltä riittää motivaatiota.
jos pikkuinen menee hoitoon,niin sittenhän korviketta on vähän niinkuin pakkokin antaa.
mutta jos hoidontarvetta ei ole,minä jatkaisin imetyksellä,koska se on sinulta tähänkin asti luonnistunut.10kk iässä sitä jokatapauksessa otetaan muita maitovalmisteita jo kehiin,ja imetys loppuu pikkuhiljaa,tai niin pitkään miten teistä tuntuu hyvältä.
meillä siirryttiin esikoisen kanssa rinnasta suoraan tavalliseen mukiin,mistä otti hörppyjä.ei ymmärtänyt nokkamukia olleskaan,ja tuttipulloa en edes tarjonnut.
tämä toinen on eri kun on pullovauva,mutta hällä on mössöaterian ohessa nokkamukissa vettä.
ollenkaan öisin. Siihen 8kk ikään asti heräsi aina 2x yössä syömään.
Oli mukava lukea monenlaista näkökulmaa. Luulen et meilläkin syödään vielä rintaa öisin jonkin aikaa katsotaan sitten jos joutuu todella laittaan hoitoon (sekin on mummula) et onnistuu vaikka lypsymaidolla.
Esikoisen kanssa oli paljon helpompa kun oli pulloruualla jo tuon ikäisenä niin vähennettiin vaan maidon määrä ja sitten lopetettiin mut milläs rinnasta säännöstelet paljonko annat.
Meillä menee kyllä tuhti puuro satsikin iltaisin ja painoa on jo yli 10 kiloa joten tuskin tarvis enään yö ruokaa.
Poika 7kk ja edelleen syö pari kertaa yössä. Olen yrittänyt tankata päivällä kun tosiaan sanotaan, ettei enää tarvitsisi yösyöntejä jos syö päivällä kunnolla, mutta minkäs teet jos toisinaan ei päivällä ruoka uppoa... (Syö iltapuuron ja velliäkin vielä nukkumaan mennessä. )Tosin minusta se ei ole edes vaikuttanut onko syönyt päivällä paljon vai vähän - silti herää kahdesti yössä syömään ja ihan oikeasti syö tosi paljon. Tästä syystä en uskalla vielä ryhtyä jättämään yösyötejä pois..Sitten kun se tuntuu enemmän tavalta tai on vain tissinkaipuuta, mutta en ennen. Ehkä pitäisi :) - mutta musta ei olisi kyllä huudattamaan edes yhtä yötä kun ressu iskee vielä rinnan kimppuun niin ahnaasti...
Esikoinen lopetti yösyömiset itse 11 kk:n iässä. En yrittänytkään rajoittaa yösyömistä, koska tyttö söi nopeasti ja nukahti nopeasti, ja pienikokoisena syntyneenä ehkä tarvitsi enemmän/useammin ravintoa.
Toinen (nyt 1v 4kk) haluaa tissiä lähinnä lohdutukseksi. Nokkamuki ei kelpaa, ja tuttia tyttö ei ole koskaan syönyt. Ollaan rajoitettu yösyömistä, mutta joka tapauksessa tyttöä pitää käydä silittelemässä ja sylittelemässä öisin.
Vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta musta tuntuu, että nimen omaan imetyksen takia olen jaksanut yöheräämisiä (hormonaalista?). Esikoinen oli 7-kuinen, kun lähdin takaisin töihin, ja nyt toisen kanssa olen ollut kuukauden töissä. Esikoisen vieroituksen jälkeen olin pari kuukautta todella väsynyt ja jotenkin alamaissa.
Meilläkin yösyönnit loppuivat itsestään vähän alle 1 vuoden iässä. Välillä oli hampaiden tulon takia tiheääkin heräilyä ja lohtutissin haluamista, mutta normaalisti söi vain kerran yössä tuohon vuoteen saakka.
8 kk poitsumme syö edelleen 2 kertaa yössä. En ole jaksanut ottaa asiasta stressiä vaan odottelen, että itse vähentäisi syömisiään. Tietysti jos ei lähempänä vuoden ikää näin ole käynyt, sitten tarvitsee varmaan tehdä jotain. Kaveri liikkuu niin paljon, eikä ilmeisesti malta syödä päivällä tarpeekseen, joten yöllä on sitten julmettu nälkä. Yritän pikkuhiljaa hivuttaa aterioita isommiksi ja katsella sitten, mitä vaikuttaa noihin öihin. Ja syötön takia herääminen ei niinkään häiritse, kun sitä on kuitenkin vain 2 kertaa yössä, meillä sitten ties mistä syystä muuten herätään milloin juttelemaan, milloin piehtaroimaan, milloin mitäkin xxx monta kertaa yössä :(. Siitä olis kyllä kiva päästä eroon...
meillä ei poika syöny tuttia eikä huolinu pulloa. olin illalla yöllä tutti ja yöllä söi pari kertaa. mulle sanottii et silloin 7kk ei tarvii enään yö syömistä illalla vaan kunnol puuroo jne.. mut oli vaikeeta ku ainakun heräs halus rintaa niin väkisinhän siin tulee maitoa samal.
no mä lopetin imetyksen kolme viikkoa sit kun mun allergia pahenee vaan jos en saa rupee syömään antihistamiinia. lopetuksen myötä loppuivat yö syötöt ja tuttina oleminen. ja helposti mei pari yötä kaipailli mut se siitä sit. poika juo vallan nokka mukista ja tuttia rupes lutkuttaa varmasti imemisen tarve viel??
eli meillä nukutaan hyvin ilman yö syömistä ja syödään nykyään tuttia ja juodaan mukista.
ja minä sain iltaan omaa aikaa koska ei tarvii olla tutti. nukkumaan poika menee iltatoimien jälkee klo20. laitan vaan uni musiikkia,uni pupu mitä rutistelee ja tutti suuhun. paijaan häntä hetken ja menen pois. poika nukahtaa ja nukkuu aamuun asti ;)