kestot hyllylle pahoinvoinnin ajaksi :/
onko kohtalotovereita? mulla tulee tosi kurja olo vaipanvaihdossa, kun tarttee haistella märkiä kestoja/kertiksiä. kaikkein pahimmat ovat kakkavaippojen hajut. haisevan kertiksen saa nopeammin vaihdettua ja pääsee nopeammin koko hommasta eroon. kakkainen kestovaippa pitää vielä erikseen käsitellä ja piina pitenee... sanoin miehelle, että meillä käytetään sitte kertiksiä siihen asti, että mun pahoinvointi hellittää. harmittaa mua se rahanmeno ja muu, mutta jos se yhtään helpottaa mun oloa... onneks tää on vaan väliaikaista:-)
Kommentit (4)
on vaipparoskis ulkona takaoven vieressä, eikä se sieltä pakkasella haise... kun taas kestojen huuhtelu on aina hankalampi homma, kun pöntön luona ei oo bidesuihkua(vuokratalossa)... vaan joutuu kuljettamaan sitä kakkavaippaa edestakaisin puhdistamista varten...enkä pysty itse käsittelemään niitä liossa olevia vaippoja, kun en kestä etikan hajua tällä hetkellä... eihän nuo normaalisti oo mulle mikään ongelma. onneks tää ei tosiaan kestä kauan....
Ite luulin, etten pystyis hoitaa vaipatusta kestoilla alkupahoinvoinnin aikana, mutta ihme ja kumma, mitään kauheaa äklötystä ei tullutkaan.
Siis muuten kyllä oli, jääkaapilla käydessä etoi, samoin ruokakaupassa. Mutta vaippaa vaihtaessa ei. Joten meillä kestoiltiin myös se pari kuukautta raskauden alussa. Mutta jos pahasti etoo kakkaiset kestot, niin käytä sen aikaa kertiksiä hyvällä omalla tunnolla.
Toivottavasti olo helpottaa pian!
t. Suffeliini rv 25+1
yksinkertaisesti kestänyt pestä kestovaippoja puhtaaksi. Pyllyn pesun jätin muutenkin miehelle, jos vain oli mahdollista. Valitin miehelle, että ei huvita oksentaa kolmea kertaa: ensin lapsen pyllyä pestessä, sitten vaippoja huuhdellessa ja kolmatta kertaa, kun täytän pyykkikonetta. No, onneksi se oksentamisvaihe ei kestä kuin ne pitkät reilu kaksi kuukautta...
Näin minäkin luulin että joudutaan tauottaa kestoja alkuraskauden ajaksi, mutta toisin kävi :o) Periaatteessa en mielelläni osta kertiksiä, joten yritin selvitä kestoilla.
Minusta taas kestoista pääsee " eroon" helpommin : haiseva kakkakertis roskissa ei seuraavana aamuna sinne unohtuessaan tee hyvää pahoinvoinnille :o/ Toisin kun keston kerralla huuhtelee veskpönttöön ja laittaa laimeeseen etikkaveteen likoamaan niin se siitä hajusta !
Mutta toivotaan et pääsette taas pian kestoilemaan :o)
Rapuäiti 16+4