Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurja olo esikoisen käytöksen takia :((

Vierailija
08.04.2008 |

Pelattiin lasten 3 ja 5v kanssa peiliä. Säännöt kerrattiin alussa. Pikkuveli pääsi perille, eikä tyttö ehtinyt sanoa hänen nimeään. Tästäkös tyttö lähti kädet puuskassa omaan huoneeseensa. Me jatkettiin pojan kanssa peliä, eikä tehty asiasta numeroa. Tyttö tuli siihen pussittelemaan ja motkottamaan ja selitin, että se oli ihan reilu tilanne ja pikkuveli pelasi ihan sääntöjen mukaan. Tästäkös tyttö hermostui, että eiieiei ei sitä niin kuulu pelata. Sanoin, että katso nyt minuun ja rauhoitu, kerro mikä sinusta meni pieleen. Anna äidin selittää jne. Tyttö alkoi potkia ja sätkiä ja tinttasi minua kantapäällään naamaan siinä rytäkässä. Vahingossa ehkä, mutta sanoin silti, että tänään ei sitten saa katsoa videoita (saavat lounaan jälkeen yleensä katsoa pienen pätkän). Nyt sitten rääkyy omassa huoneessaan huutavaa vääryyttä.

Voi miksi miksi tyttö ei voi vain rauhallisesti kuunnella ja keskustella. Säästyisi niin paljolta.. :(

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti leikki lastensa kanssa peiliä. Leikitkö sinä?

Vierailija
22/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aikuisen (aikuisella on jo vuosien kokemus). Lapsi on " primitiivinen" ja pitääkin olla. Aivot kehittyvät hitaasti ja vasta noin 20 vuoden iässä ne ovat kehittyneet maximiin.

Sinä katselet maailmaa omien silmälasiesi kautta lapsi omien. Olisi mahdottomuus vaihtaa näitä " kakkuloita" . Lapsen maailmaa tarkastelessa on tultava lapsen tasolle ja yrittää nähdä tilanne sieltä käsin.

Olet toiminut oikein " syy ja seuraus" ketään ei saa satuttaa. Mutta on muistettava, että satuttaa voi myöskin henkisesti ja sekin on kielettyä.

On opittava monta asiaa onnistumisen ja erehtymisen kautta säilyttäen hyvä/terve itsetunto. On opittava kestämään pettymyksiä muita loukkaamatta. On opittava sietämään erilaisuutta...

Lapset ei ole tyhmiä. Kokemuksensa perusteella lapsesi kokee, ettei äiti ymmärrä miltä tuntuu. Hän tekee kaikkensa löytääkseen tasapainon, lapseltasi puuttuu vain se oikea tapa ilmaista pettymystään ja se tulee kokemuksen myötä.

##Voi miksi miksi tyttö ei voi vain rauhallisesti kuunnella ja keskustella. Säästyisi niin paljolta.. :( ##

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä saa itkeä, raivota, kertoa kaikki tunteensa jne. Meillä SAA ilmaista tunteensa. Potkimalla meillä niitä ei ilmaista! 5-vuotias on pieni lapsi, mutta kyllä meidän perheessä kaikilla on samat säännöt. Itseasiassa meillä on aika vähän ehdottomia sääntöjä, mutta se ettei ketään saa satuttaa on nro 1.

ap

Vierailija
24/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n sinähän lapsen silmissä rankaiset juuri suuttumisesta ja tunteiden ilmaisusta...

Vierailija:

Siis meillä saa itkeä, raivota, kertoa kaikki tunteensa jne. Meillä SAA ilmaista tunteensa. Potkimalla meillä niitä ei ilmaista! 5-vuotias on pieni lapsi, mutta kyllä meidän perheessä kaikilla on samat säännöt. Itseasiassa meillä on aika vähän ehdottomia sääntöjä, mutta se ettei ketään saa satuttaa on nro 1.

ap

Vierailija
25/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

Vierailija
26/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön rangaistus OLI videoiden menetys. Minkä luulit sen olevan?

Meidän perhe-elämämme on itseasiassa todella rauhallista ja seesteistä. Meillä ei juurikaan raivota tai kiukuta, mutta siihen on kaikilla oikeus.

ap

Vierailija
27/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki lapset istu hiljaa ja kuuntele tottelevaisesti. Ja miksi pitäisi olla täydellinen lapsi? Emmehän me aikuisetkaan ole täydellisiä aikuisia.

Oletko muuten itse tulistuvaa " sorttia" ?

Terv 28

Vierailija
28/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo " miksi" nyt oli lähinnä retorinen. Siis tähän tyyliin " voi kunpa lapset vaan ymmärtäisivät miten paljon helpommalla pääsisivät kun ei antaisi aina tunteelleen valtaa" .

Kyllä minä tiedän, miksi lapset eivät pysty hillitsemään aina itseään, enkä sitä heiltä odotakaan. Mietinpähän tässä vain taas sitä, miten paljon helpompaa se olisi jos pystyisivät. Enhän minä toki itsekään siihen aina pysty, eikä kukaan pysty. Lapset on vain niin erityisesti tunteidensa armoilla. Ja se on sääli, lähinnä heidän itsensä takia.

ap

Vierailija
29/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä taas superäidit liikkeellä. :DD

Vierailija
30/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä vinkujista! He oat niitä, jotka eivät uskalla kasvattaa lastaan, ja se valitettavasti kostautuu viimeistään murrosiässä...

Vierailija
31/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on opittavaa ja kasvamista itselläkin. Mutta ikinä en lapsia satuta, hauku, mollaa tai nolaa. Yritän parhaani. Ehkä ylireagoin tänään, ehkä en. Tilanne on kuitenkin ohi ja tyttö ihan hyvällä mielellä.

Poistun nyt tästä keskustelusta, pullataikina ja neljä pientä kättä odottaa. :)

ap

Vierailija
32/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myöskin hienoa havaita miten lapsi oppii pettymyksen kautta ettei häviäminen ole " maailmanloppu" . Sitähän se 5 vuotiaalle vielä on.

Tulee vielä aika, että hän iloitsee onnittelujen kera veljen voitosta. Se ei enää satuta.

Onkin hämmästyttävää miten 5 vee keksii loogisia selityksiä sille, että se olin MINÄ joka oikeesti voitin. Aikuiselta vaaditaankin peruslukemia kasvoilta selvitäkseen tilanteesta oikeudenmukaisesti.

Hyvää jatkoa koko perheelle. Lasten on tulevaisuus.

Vierailija
33/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta sinäkin lapsesi pyytämään ja antamaan anteeksi. Oikealla tavalla. Ole itse (toistaiseksi) esimerkkinä ja aloitteen tekijänä, lapset oppivan mallista.

Nykyisin edes aikuiset eivät osaa pyytää anteeksi.

Vierailija
34/34 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsille sanonut, ettei minua lyö ja hakkaa ja minulle ei haistattele aikuisetkaan niin ei silloin lapsetkaan.

Meillä olisi lähtenyt välittömästi tuon jälkeen huoneeseen miettimään. Ja jos ei siellä olisi rauhoittunut niin tuo videohomma olisi toiminut rangaistuksena (paitsi, että meillä ei ole tuollaista käytäntöä, että katsotaan päivällä).

Mutta tytöllä on aikaa miettiä, kannattiko riehaantua. 5 vuotias kyllä ymmärtää tehneensä väärin.

Kun rangaistus on kärsitty, sovitaan ja se siitä.

Jos tilanne uusiutuu niin sama rangaistus uusiksi niin monta kertaa, että menee perille säännöt, joiden mukaan maailmassa pärjätään.

Tosi vittumaisia sellaiset kakarat, joita ei ole siihen opetettu. Ne on juuri sellaisia pompottajia ja kiusaajia ja itsensä korostajia, jotka on oppineet potkimalla ja hakkaamalla saamaan tahtonsa periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi