6kk heräilee öisin vielä jopa 10 kertaa! Mikä neuvoksi?
Alkaa olla täällä aikuiset aika poikki kun kuuteen kuukauteen ei olla saatu yhtään yli kahden tunnin unipätkää nukuttua.
Nälkä ei ole, hampaita ei näy, kipeä ei ole, allergiat on tutkittu (niitä ei ole), nukahtaa omaan sänkyyn helposti itsekseen mutta itkee vähintään kahden tunnin välein. Aloittaa kovan itkun, yleensä tutin laitto auttaa, uudelleen saattaa itkeä taas 20 min kulutua. Yöllä imetän vielä noin kaksi kertaa. Koko ajan vauva on unessa, ei avaa silmiään näiden itkujen aikana, paitsi jos nostan syömään.
Miten saan nukkumaan pitempiä pätkiä putkeen? Annanko itkeä kunnes nukahtaa uudelleen? Onko itkettäminen yleistä vaikkakin julkisesti kauhistelua herättävää unikoulutusta? Odottelenko vielä? Tassuttelu ei auta, tutti tai tissi pitää suuhun saada.
Kommentit (24)
meillä on nutramigenillekin jo resepti jota voin kokeilla jos almiron ei toimi. Pumppausta tuskin jaksan tehdä, olen imetykseni nyt varmaan imettänyt tämän vauvan kohdalla :( täysimetin 5 kk ja nyt vielä tämän yhden kuukauden, joten uskon että vauvani ja minä ollaan tästä ajasta saatu ihan hyvät muistot (ja hyödyt) :)
Olen lääkärin kanssa jutellut noista korvausasioista, ja muistelen että almiron maksaa ilman korvausta n. 25 euroa purkki. ihan kohtuullinen hinta mielestäni tässä vaiheessa maksaa, tietty pitemmän päälle täytyy sit hakea korvauksia jos käyttöä jatketaan. Kuulostaa kyllä kohtuuttomilta nuo Kelan pompotukset noiden altistusten kanssa! Mennä nyt ees taas korvikkeiden välillä ja kiusata vauvaa sillä tavalla!
ja onko kiva kuulla alle 2kk vanhan nälkäitkua, ei ole ei.
Nuorimmainen valvotti minua 1v2kk. Heräili joka yö useita kertoja (5-10 kertaa) rinnalle. Mitkään tassuttelu-unikoulut ei häneen tehonneet (vaikka muihin lapsiimme ovat toimineet), tämä vain raivostui ja huusi entistä kauheammin jos yritti painaa selkään tai silitellä uneen.
Huudatusunikoulua en jaksanut edes ajatella ja annoin tilanteen jatkua kunnes imetys piti lopettaa. Kaksi yötä lapsi huusi suoraa huutoa isänsä sylissä kun ei rinnalle päässyt mutta sen jälkeen on nukkunut kaikki yöt =)
Varmasti tilanne olisi helpottanut aikaisemmin jos olisin vaan jaksanut tehdä päätöksen yöimetyksen lopettamisesta.
on se sitten nania, semperiä tai mitä tahansa muuta kaupan korviketta.