Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin huonostikäyttäytyvät lapset pilaavat vierailun?

Vierailija
07.04.2008 |

Onko kellään tuttua tai kaveria, jolla on aika huonostikäyttäytyvät ISOT lapset? Siis kyse mun kaverin lapsista, 6½- ja 9½-vuotiaat. JOKA kerta kun käyn siellä lasteni kanssa tulee jotenkin ahdistunut ja paha mieli. Kun ne lapset käyttäytyy niin tuhottoman huonosti! On ikäänkuin niillä LAPSILLA ois se päätäntävalta siinä perheessä, eikä äiti saa yhtään niitä kersoja aisoihin!

Tänäänkin perheen 6-v tyttö ois halunnut kesken vierailumme lähteä ulos. No mä siihen sitten ettei meillä ollut mitään kuravaatteita mukana omalle tytölleni ja lisäksi ulkona satoi kaatamalla. No tämä kaverin tyttö sai kamalan raivarin siinä, kirkui kovaa ja alkoi lyödä äitiään:((. Eikä kaverini taaskaan meinannut saada lyömistä edes loppumaan, lässytti vaan jotain siinä " et lopeta nyt" .

Siis joka kerta sama asia! Joko se on jotain tappelua jostain kekseistä (joita nämä lapset mankuvat itselleen jatkuvasti lisää!) tai sitten jostain mistä tahansa muusta.

Ärsyttää kun ei kaveri saa edes noita isoja muksuja aisoihin. Itsellekin tulee paha mieli, kun se 6-v tyttö (joka on siis oman tyttöni ikäinen) on niin röyhkeän oloinen ja komentelee omaa tyttöäni surutta.

Taitaa vaan olla liian myöhäistä kaverin (ja tietysti miehensä) enää tehdä noille lapsille mitään!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin mukava tämä ystävä eikä mulla liikaa näitä ystäviä ole:). Etten tiedä sitten. Sitäkin ajattelin, että eikö tämä kaveri vain uskalal pitää kuria kun vieraita on paikalla?

Kyllä mä ajattelin varovaisesti ottaa asian esille. Vaikka jotenkin omien lasteni kautta, ettei munkaan mielestä " lasten pitäminen aisoissa" oo helppoa!

Ap

Vierailija
2/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittää aina kutsua tuttavaperhe kylään. Olen itse tarkka ja pidän melko siistinä paikat. Tuttavien lapset kun tulevat, leluja hajoaa, ruokaa haetaan keittiöstä ja kuskataan lastenhuoneisiin. Sipsejä työnnetään nukenvaunuissa tms. Minä olen ottanut sen linjan, että meillä syödään keittiössä. Mietin tosin tarjottavatkin aina niin, että ne syödään kerralla (ei irtokarkkeja, sipsejä...) ja käsken lapset keittiöön syömään kun vanhemmat eivät millään tavalla komenna lapsiaan (heillä saa syödä missä haluaa ja miten haluaa(jopa pöydällä istuen)). Tuttavien lapset 6v, 9v ja 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tuntuvat olevan kovastikin avun tarpeessa! Juuri oman kokemuksen kautta on helppo lähestyä aihetta, esim koen välillä rajoista kiinni pitämisen todella hankalana oman lapsen kohdalla tms. Tämän avulla äiti voisi ehkä heittäytyä keskusteluun. tai että pienen lapsen kanssa on varmasti raskasta kun on isommat lapset omine tarpeineen. sitten voi kehoittaa hakemaan apua esim neuvolasta, josta voidaan ohjata eteen päin. kannattaa myös korostaa sitä, että kun on neuvolan asiakas apua saa herkemmin ja sitä todellakin kannattaa hyödyntää!! sitten jos äiti suuttuu, niin voithan aina tarketaa, että hyvää tarkoitit ja että olet hänen jaksamisestaan huolisaan.

itselläni myös tuttavia, joilla rajattomia lapsia ja ikävä kyllä äidillä isoja traumoja.. olenkin kehoittanut hakemaan apua ja uskoisin, että jonkinlainen prosessi onkin käynnissä.. toivotaan parasta. mielestäni meillä muilla aikuisilla on velvollisuus lasten vuoksi puuttua tilanteisiin. itse ainakin toivon sitä, että joku ottaa puheeksi, jos havaitsee tilanteestani koituvan lapselleni ongelmia!

jotkut vanhemmat ovat kykenemättömiä tuottamaan lapselle pettymystä, joka on ihan kasvatuksen perusjuttuja! sitokykyä tullaan todellakin elämässä tarvitsemaan, kaikkea kun ei voi saada! Narsisteja on jo aivan liikaa..

Vierailija
4/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan tutuilla on myos huonosti kasvatettu 7v tytto. Tytto on kylla ihan mukava ilman vanhempia, hieman hankala vain kun on tottunut samaan tahonsa mukaan. Vanhempien ollessa mukana saattaa suuttuessa lyoda heita ja haukkua ja vanhemmat naureskelevat?!? Ruuan aina haukkuu suureen aaneen, kaikki on pahaa jo maistamattakin... Joo me ei vain oikein jakseta ottaa kylaan enaa, mekin ollaan totuttu hyvin kasavtettuhin lapsiin

Vierailija
5/32 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu samanlainen 6-vuotias lapsonen. Hän on nyt syksyn ja talven ollut päivät päiväkodissa (seitsemästä neljään joka päivä) ja äitinsä lepää kotona. Muita lapsia perheessä ei ole. Lapsen käytös ei ole muuttunut mihinkään talven aikana, hän potkii, lyö ja puree äitiään, saa aivan käsittämättömiä raivareita pikkuasioista ja kiusaa muita lapsia, myös kavereitaan :(

Vierailija:

jos lasten äiti saisi voimia laittaa lapsensa kuriin vähän aikaa levättyään

Vierailija
6/32 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eukolla oli lapsenlapsi hoidossaan koko kesän kun perheeseen tuli vauva ja äiti ei jaksanut hoitaa kahta lasta.

Lapsellahan kävi aika pitkäksi mumminsa kanssa ja oli paljon meillä. Aikani katsoin kun komenteli minua ja lapsiani ja soitti suutaan, eikä totellut. Kerran ärähdin, että minulle et suuta soita ja täällä tottelet minua.

Juoksi parkuen mummolaan ja sen jälkeen ei saanut käydä enää meillä. Lapsen äiti kun käy nykyään mummolassa, muljottaa minua tosi rumasti ja nakkelee niskojaan kun olen uskaltanut komentaa hänen kullannuppuaan.

Nykyään on kivat naapurivälit:)

Minun kai olisi pitänyt antaa kakaran hakata pienempiä lapsiani ja repiä pihakeinun irti ja nakella hiekat hiekkalaatikosta ja kuunnella kun haukkuu minua ja potkii.

Vierailija
7/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään. ota ne kaverisi kakarat hoitoon, että kaiffari saa levätä

Vierailija
8/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi sinne kyläilemään, vaan sanoisin suoraan, että kyläilystä tulee pahaa mieli lasten riitelyn takia. Piste.

Vierailija
9/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suoraan sanottuna en tiedä voisinko/haluaisinko ottaa noita lapsia edes hoitoon?! Ovat kyllä sen verran röyhkeitä JO! Jotenkin kun noiden lasten kanssa puhuu saa sen fiiliksen että pitää varoa mitä puhuu etteivät hypi silmille:((. Siis aivan kamalaa!

Mulla on tunne, että kaverini kyllä tietää tilanteen, muttei osaa enää tehdä asialle mitään. Lapsethan ovat jo aika isoja jo, tietävät että heillä on iso valta perheessä.

Kyllähän mä kaverini luona käydä haluan. On kiva ihminen muuten, mutta vähän lässy lastensa kanssa.

Mutta kyllä meillä on paljon mukavampaa silloin kun tapaamme kahdestaan!

Kaverillahan on myös vauvakin, 8 kk, joten varmasti on väsynytkin välillä. Enkä usko että lasten isäkään sen kummemmin kuria osaa pitää.

Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Vierailija
10/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä valitettavasti on kaveriperheitä montakin, joiden lapset on samantyylisiä. mä kyllä suoraan sanottuna ihmettelen että miten omat lapseni osaa käyttäytyä, koska olen nykyisin niin kiukkunen ja naatti lasten kanssa olemiseen, kaipa mä jotain jaksan sentään kun lapset on kuitenkin reippaita. semmosta tää elämä nyt vaan on, joidenkin kanssa sujuu ja joidenkin kanssa ei :)

Vierailija
11/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sydämeni pohjasta neuvoisin teitä muita vanhempia: oppikaa sanomaan sille lapselle EI. Ei se lapsi siitä rikki mene, päinvastoin, lapselle tekee hyvää tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.

Ja vanhempaa ei ainakaan IKINÄ saisi lyödä eikä vanhemman pitäisi missään nimessä sellaiseen suostua.

ap

Vierailija
12/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minun täytyisi muka pitää hänestä ja olla iloinen kun hän tulee meille, ainakin avn mukaan, no ei onnistu kyllä iloitseminen, miehenikin on alkanut itse vähentää tapaamisia kun iso lapsi on niin huonokäytöksinen.

Vierailija
13/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä. Saa koko ajan pelätä, että rikkovat jotain tai kiusaavat meidän lapsia. Äiti ei itse katso yhtään lasten perään ja joudun stressaamaan koko ajan, kun yritän samaan aikaan järkkää tarjoiluja, jutella ja kytätä lapsia.

Vierailija
14/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän hän olekaan kun lapsen isä. Äiti hoitakoon ongelmapenskan...

Vierailija:

j miehenikin on alkanut itse vähentää tapaamisia kun iso lapsi on niin huonokäytöksinen.

Vierailija
15/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella että jos hoitaisin lapsia niin saisin jatkuvasti pelätä mitä nuo keksivät? Lentävätkö " silmille" jos en annakaan heidän syödä 20 keksiä?

Tänäänkin niin se tyttö otti äitinsä lankakerän ja levitti sitä lankaa ympäri huonettansa. Eikä tietenkään lopettanut vaikka hänelle äiti sanoi (no ei tietenkään osannut taaskaan komentaa...).

Mulla muuten kaikilla tutuilla on suht hyvin kasvatetut lapset. Ainakin tuossa iässä jo osaavat käyttäytyä " ihmisten tavoin" . Mutta nämä vanhemmat ovatkin osanneet pitää jonkinlaista kuria..

Ap

Vierailija
16/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaa meidän lapsia, useimmiten tuhoaa tai ainakin yrittää tuhota jotain ja on ruvennut hyppimään minunkin silmille... Siinähän äitinsä ihmettelee mikseivät ole toivottuja vieraita...

Vierailija
17/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senku olisit karjaissut kunnolla niin eiköhön olisi lapsetkin säikähtäneet, vai mitä, ehkä se kaverisikin olisi tajunnut kuin toimia

Vierailija
18/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaveri oiskin tykännyt jos MÄ olisiin siinä alkanut mesota jotain HÄNEN tyttärelleen! Eri asia olisi tietysti jos lapset olisivatkin mulla ja kaveri ei ois paikalla... Omia lapsiani kyllä komentelen ihan kunnolla.

Oon mä kerran komentanutkin tätä 6-v tyttöä mutta jotenkin tuli fiilis, että mitä mä siihen sekaannun.

Vai taitavat nämä puolustelijat olla näitä vapaan kasvatuksen puolestapuhujia?

Ei se nyt niin helppoa ole mennä vieraiden lapsia komentelemaan. Helposti siinä menee kaverisuhdekin jo poikki!

Olisko mun sitten pitänyt alkaa vauhkota siinä sille tytölle " et lopetat nyt heti äitis hakkaaminen" . Johan ois kaverikin ollut vähän nolona.

Ap

Vierailija
19/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ehkä kaverini onkin väsynyt eikä siksi saa otetta? Hän ylpeilee aina sillä ettei heidän tarvii pitää lapsia missään ip-kerhossa kun saavat tulla heti koulun ja eskarin jälkeen kotiin. Ennen vauvaa hän teki vain puolipäiväistä työtä, ja lapset tulivat siis heti 13 aikoihin kotiin.

Kuitenkin hän on paljon yksin lasten kanssa. Isukki tulee yleensä vasta klo 17 kotiin.

Luonteeltaan hän on ehkä turhankin lempeä. Ehkä hänen tavoitteensa on ollut olla mahdollisimman kiltti ja ymmärtäväinen lapsia kohtaan: tuloksena kaksi tyrannia, ehkä vielä kolmaskin tulossa (hänellähän on 8 kk vauva).

Ap

Vierailija
20/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa Nevalainenkin on sitä mieltä että vanhemmilta puuttu auktoriteetti ja lapsilta rajat, joutuvat kapinoimaan jatkuvasti. Siltä tällä palstalla todella tuntuu kun kirjoituksia lukee.

Ja auktoriteetti, vanhemmuus ei todellakaan tarkoita ruumiillista kurittamista, kuunnellaan myös lapsen tarpeita.

Hänkin antaa uhkakuvan mitä tapahtuu murrosiässä, peli on menetetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi