Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin huonostikäyttäytyvät lapset pilaavat vierailun?

Vierailija
07.04.2008 |

Onko kellään tuttua tai kaveria, jolla on aika huonostikäyttäytyvät ISOT lapset? Siis kyse mun kaverin lapsista, 6½- ja 9½-vuotiaat. JOKA kerta kun käyn siellä lasteni kanssa tulee jotenkin ahdistunut ja paha mieli. Kun ne lapset käyttäytyy niin tuhottoman huonosti! On ikäänkuin niillä LAPSILLA ois se päätäntävalta siinä perheessä, eikä äiti saa yhtään niitä kersoja aisoihin!

Tänäänkin perheen 6-v tyttö ois halunnut kesken vierailumme lähteä ulos. No mä siihen sitten ettei meillä ollut mitään kuravaatteita mukana omalle tytölleni ja lisäksi ulkona satoi kaatamalla. No tämä kaverin tyttö sai kamalan raivarin siinä, kirkui kovaa ja alkoi lyödä äitiään:((. Eikä kaverini taaskaan meinannut saada lyömistä edes loppumaan, lässytti vaan jotain siinä " et lopeta nyt" .

Siis joka kerta sama asia! Joko se on jotain tappelua jostain kekseistä (joita nämä lapset mankuvat itselleen jatkuvasti lisää!) tai sitten jostain mistä tahansa muusta.

Ärsyttää kun ei kaveri saa edes noita isoja muksuja aisoihin. Itsellekin tulee paha mieli, kun se 6-v tyttö (joka on siis oman tyttöni ikäinen) on niin röyhkeän oloinen ja komentelee omaa tyttöäni surutta.

Taitaa vaan olla liian myöhäistä kaverin (ja tietysti miehensä) enää tehdä noille lapsille mitään!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa olen joutunut ärähtämään naapurin lapselle meillä, kun on alkanut minulle soittaan suutaan. Kamalaa kuunneltavaa 8 vuotiaan suusta sellainen teksti. Tokaisin erittäin kolealla äänellä, että " minullehan et noin puhu" . Hitto, meillä ollaan meidän tavalla. Äidilleen soittaa suutaan myös, äiti ei ole milläskään, naureskelee vaan ja vähättelee...

Vierailija
22/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelenkin nyt että olen itsekin kerran sanonut tälle tytölle, että " mua sä et komentele" kun se rupes mua komentelemaan heillä. Siitä nyt on aikaa... Mä vähän itsekin säikähdin sanojani, mutta ne tulivat vain niin spontaanisti:). Voiko kamalampaa olla kuin 6-vuotias joka komentelee aikuista? Mutta ei se tyttö silloin siihen mitä tokaissut, jatkoi vain touhujaan. Ehkä voitin jonkinlaista kunnioitusta jopa:).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä olivat juuri noin 6-vuotiaita. (Siis heillä vuosi ikäeroa.) Vanhempi pojista mm. ampui useita kertoja leikkipyssyllä meidän poikaa (saman ikäinen) korvaan, vaikka poikien äiti " kielsi" . Muutaman kerran jälkeen hermostuin, nappasin pyssyn pojalta ja sanoin tiukalla äänellä " ja NYT LOPPU!!!" Nostin pyssyn lasten ulottumattomiin kirjahyllyn päälle. Ei olla enää pidetty yhteyttä kun asutaan eri kaupungeissa enkä enää jaksanut poikien käytöstä katsella. Aluksi soiteltiin, mutta sekin on hiipunut.

Vierailija
24/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietinkin tässä just tulevaisuutta. Mä pidän tosi paljon tästä mun kaverista. Ei me olla nyt niin kauaa tunnettu, ehkä pari vuotta vain. Mutta en usko, että siitä tulee mitään, että otan mukaan omia lapsiani tuon kaverin luo:(. Ensinnäkin sillä kaverin likalla on aivan liian huono vaikutus mun tyttöön. Komentelee jatkuvasti mun tyttöä ja mun tyttö selvästi pelkää tätä toista tyttöä:((.

Mulla on aina niin paha mieli kun olen ollut tyttöni (mulla on kyllä nuorempi poikakin mutta hän on niin pieni vielä) kanssa noilla kylässä tai vastaavasta he meillä (no meillä sujuu EHKÄ vähän paremmin). Kun ei ikinä tiedä mitä siellä voi odottaa noilta lapsilta!

Kuten kirjoitin aluksi, niin siellä käydessä on sellainen tunne, että lapset vedättävät täysin äitiään ja kaikki on vain lasten ehdoilla. Me vanhemmat vain hipsutellaan noiden lasten ympärillä, ettemme vain suututtaisi heitä jostain syystä.

Kamalaa.

Vierailija
25/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ystäväsi lapset ovat temperamenttisia, niin kaksin verroin parempi tapa on suhtautua siihen maltilla ja rauhallisuudella kuin se, että äiti provosoituisi lapsiensa tasolle ja karjuisi heille " rajoja" , uhkailisi ja kiristäisi.

Vierailija
26/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaveri on vaan niiiiin lepsu, ettei oo tosikaan. Eihän sitä nyt ääntään tarvii kohottaakaan, mutta jo pelkällä äänensävyllä voi näyttää lapsella että on tosissaan. Esim. jos lapsi alkaa sua lyödä niin naureskeletko sä vaan, vaan sanoisitko sä päättäväisesti " nyt lopetat" . Tai otatko tyttöä kädestä kiinni ja estät lyömisen? Miten vain, yhtä oikeaa tapaa tuskin on, mutta mielestäni jotain pitää tehdä eikä vain " hah haa, no lopeta nyt, mikä sun nyt on..." .

Ei kai kukaan tässä ole huutamaan tai kiristämäänkään kehottanut, mutta onhan niitä kasvatustapoja kai muitakin...

Ap

Vierailija
27/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rauhallisen sävyisestä puuttumisesta tytön käytökseen selkein kielloin kuitenkin

tulee olo, että tehostat kertomustasi sitä mukaa kuin tarve vaati

Vierailija
28/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui kauhealta lukea:" Mies on alkanut vähentää tapaamisia lapsen huonon käytöksen vuoksi" !!! Eikö mies ole lapsen ISÄ!!Ja vastuussa lapsestaan!HUHUH!

Vierailija
29/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liioittele yhtään mitään. Alkuperäinen teksti on kirjoitettu kiireessä, olin todella pahoillani kun tulimme heidän luotaan kylästä, enkä varmastikaan kaikkea hoksannutkaan kirjoittaa! Nyt alkaa palata muistiin uusia asioita.

Kyllä, kaverini aina " hahhattelee" kun hän kieltää lapsiaan.

Alkuperäisen viestin pointti oli ja se mitä itse mietin oli se, että miksi ihmiset antavat lasten tällä tavoin ohjailla perhe-elämää? Ääh, vaikea tätä on selittää kun ette itse ole omin silmin nähneet tällaista pelleilyä. Kuten kirjoitin jossain viestissä, en tunne muita perheitä, joissa lapset tällä tavoin vedättäisivät äitiään näin täysillä. Lapsilla ei ikäänkuin ole kunnioitusta äitiään kohtaan. Enkä kunnioituksella tarkoita mitään pelonsekaista tottelevaisuutta. Vaan sellaista mitä lapsilla nyt yleensä pitäisi olla aikuisia kohtaan.

Vanhemman ei ikinä pitäisi suostua siihen, että lapsi lyö häntä. Mm. Keijo Tahkokallio muistaakseni kirjoitti juuri tästä.

ap

Vierailija
30/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muut saa komentaa meidän lapsia. Esim. lenkkisaunassa meidän muksut tottelee tosi hyvin kun joku talon asukas komentaa. Ei haittaa minua. Saatan olla suihkussa pesemässä omia hiuksia ja sillä aikaa tekevät kolttosia. Hyvä jos joku kattoo lasten perään sen aikaa että saan hiukseni pestyä.

Vierailija
31/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saisit jotenkin autettua ystävääsi. Ystäväsi voi kohta olla aikamoisessa pulassa lastensa kanssa ellei jo ole. Saisitko puhuttua tai kirjoitettua vaikka s-postilla ystävällesi? Tarjoa jotain apua (erilaisia vaihtoehtoja). Meidän mammakerhossa moni perhe käyttää esim. perhekoulua (Lahdessa ja pk-seudulla), mutta en itse tiedä mitä se pitää sisällään.

Vierailija
32/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei kiellä. Minä sitten kerroin tälle lapselle ettei meillä saa käyttäytyä noin.

Lapsen äiti suuttui mulle, ei olla enää ystäviä.

Tämä lapsi lyö äitiään ja jopa muitakin aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi