¤¤¤^^^^¤¤¤ Haahujen joulukuu ¤¤¤^^^^¤¤¤
Avaan teille nyt vielä uuden pinon :)
Eli nyt kaikki vain pinoutumaan sekä vanhat että uudet :)
Kommentit (73)
Sain verikoe tulokset tänään. Tulehdus- ja kilpirauhasarvot ja verensokeri normaali. Hemoglobiini oli hyvä ja virtsatietulehdusta tai sukupuolitautejakaan ei ollut. Hcg oli vaan taas vähän noussut, nyt 97. ei ryhtynyt sitä spekuloimaaan. Ultrassa sen sitten näkee, mikä sitä nostaa. Kamala kauan joutuu vaan odotteleen. Toivottavasti ei mitään isompaa vaivaa tosta tuu sillä aikaa. Ei siis keskenmenoille noista mitään syytä löytynyt.
nau
Toivottavasti kaikki olisi kunnossa pian ja pääsisitte taas yrittämään kunnolla. Kurjaa kun ihmisiä kiusataan noin kummallisilla vaivoilla, ja vielä näin joulun alla..
ON. Kävin ostamassa pullon ihanaa lemppari Chablis valkkaria ja ajattelin sitä maistella illalla lasin tai pari miehen kainalossa. Ostin myös vähän hyviä juustoja. Joten ajattelin hemmotella itseäni koko illan :) En tiedä saanko siitä mitään lohdutusta itselleni, mutta yritän ainakin.
Jotenkin tuntuu tosi vaikealta valmistaa minkään laista joulua meille kun mieli on niin maassa, mutta pakko kai se on esikoisen vuoksi jotakin laitella. Ennen sain lohtua kuumeilusta mutta nyt ei sitäkään ole tiedossa vielä pariin kuukauteen :( Tulevaisuus näyttää tällä hetkellä niin surulliselta...
Pistän ehdottomasti uudenvuoden toivomuslistalleni että me täällä kaikki oltaisiin ensi vuonna onnistuneesti raskaana. Haleja kaikille!
Hermione ja tyhjä olo :( Ikävä masua joka katosi viimeyön aikana..
Neiti. Mulla on kanssa aina loppunut jälkivuoto nopeasti. Olen tainnut pisimmilläni vuotaa viikon verran. Tuulimunasta vuosin vain 4 päivää. On aika yksilöllistä tuo vuodon pituus. Nyt kyllä odotan vähän pitempää vuotoa koska masussa oli kaksi pikkuista. Mutta sen näkee taas sitten..
meille tuli tuossa perjantaina (vai olikohan torstai..) shokkiuutisia... meidän enkeli poika osottautui punktio tuloksissa Turner-tytöksi!
Ilmeisesti turvotus oli sitten TOOOOOSI pahaa kun 2 lääkäriä erehtyi sukupuolesta!
olin eilen kaverin kanssa helsingissä baarissa, ja tänään tehtii jouluostoksia, ja ajatuksiakin sai hiukan kirkastettua.
Nyt tosin siivouspuuhissa taas ..
Itse täällä mietin, pitäiskö yrittää varata yksityiseltä gyneaikaa vielä ennen joulua. Huolestuttaa niin tämä tilanne. Oikeaa kylkeä/munasarjaa edelleen vähän vihloo, ei oo kyllä arka vaikka painelee. Pelottaa jos sitten kuitenkin on kohdunulkoinen.
Tuossa kun googletin, tuli vastaan jollain palstalla, että jollekin oli lääkäri sanonut, että taaksepäinkallistunut kohtu voi aiheuttaa alkuraskauden keskenmenoja. Sille ei mitään voi. Raskaus onnistuu vain, jos alkio sattuu kiinnittymään sopivaan paikkaan. En tiedä pitääkö paikkansa, mut mulla ultrassa viimeks lääkäri sano, että kohtu on vähän taaksepäin kallistunut.
Saa nähdä mitä joulunvietosta tulee. Lapsi on paranemassa korvatulehduksesta, itsellä kova nuha, mies tosi flunssainen ja kipeä. Piti lähteä miehen siskon luo tiistaina, mut en tiedä viitsiikö kovin nuhaisena, kun siellä on vauvakin. Ois vaan kiva pitkästä aikaa nähdä tytön serkkuja.
nau
Ensinnäkin *neiti 21:lle* pahoittelut tapahtuneesta. Voimia ja jaksamista sinulle!
Meille ei sitten tullut jouluplussaa, vaikka sitä niin toivottiin. Menkat alkoi eilen etuajassa, luteaalivaihe jäi 9-10 päivän mittaiseksi, ja kamalilla kivuilla, jotka jatkuu vielä tänään. Onneksi on kunnon lääkkeet, mutta mieli on todella maassa, kun tähän kiertoon oli niin suuret odotukset.
Tämän kierron jälkeen tulee vuosi pillereiden lopettamisesta, ja motivaatio ja toivo on ihan nollissa, mutta kaipa se taas tästä kun päästään kierrossa pidemmälle.
Mutta halaus kaikille meille, ja oikein mukavaa joulua.
t. marjapensas
tulin myös toivottamaan kaikille! Toivottavasti uusi vuosi tuo haahujen pinoon paljon iloisia asioita!
Sen verran hyviä uutisia, että sain tälle päivälle gyneajan. Kolmeen paikkaan sai kyllä soitella ja jonotustilutteluja kuunnella.
Hirvittää paljonko siihen menee rahaa, mutta ei tätä stressiäkään kestä, kun ei pysty nukkumaankaan.
Jännittää kyllä mitä siellä selviää. Ja toivottavasti selviää...
nau
kiva kuulla, että sait gyneajan. On se parempi hoitaa nyt pois päiväjärjestyksestä, vaikka vähän maksaakin, etenkin kun on pitkät pyhät edessä. Oli viime vuonna vähän sama homma, kun yritin saada paniikkiaikaa hammaslääkärille, mutta onneksi tilanne silloin helpotti.
Toivottavasti saat jotain mieltä rauhoittavia vastauksia, ja tulethan kertomaan meillekin kuulumiset ;)
Raskautta ei ollut kohdussa eikä ulkopuolellakaan. Iso kysta oli oikeassa munasarjassa, mutta ei näyttänyt pahanlaatuiselta. Ei siis ihme et on ollut kylki kipee. Hcg:n nostajaks ei löytynyt muuta syytä kuin tuo kysta, mutta pieni kaiku jossain oli. Sain varmuuden vuoks päivystyslähetteen paikalliselle polille, jos tulee kovia kipuja. Nyt voi ainakin rauhallisemmin mielin ootella sitä tammikuun poliaikaa.
Joululahjaksi toivoisin ajallaan tulevan tädin ja hcg-arvon nolla! Ja tietysti tuon kystan pois. Ja uudelle vuodelle kaikille meille vauvan :).
nau kp27/30
Ymmärsinkö oikein, että tämä on lista keskenmenon kokeneille kuumeilijoille? No mukaan ilmoittaudun sitten heti!
Olen 29-vuotta ja minulla on 2-vuotias ihana tytär. Esikoista tehtiin vuoden verran. Toivomme kovasti toista lasta. Helpolla ei sekään taida tulla. Sain joulukuun alussa keskenmenon. Olen sen vuoksi vähän maassa, mutta uutta yritystä saa todennäköisesti tammikuussa aloittaa.
nau!
Osaatko sanoa sivua, jossa kerrottiin taaksepäin kallistuneesta kohdusta ja keskenmenoista? Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. (Kuten kuulemma joka neljännellä naisella.) Joten siksi kiinnostaisi.
Tervetuloa mukaan paahtovanukas! Itsellänikin on 2-v tyttö, jolle on sisarus toiveissa.
En muista enkä löydä enää sitä sivua. Kirjoittaja taisi olla joku hiukan vanhempi nainen, joten en tiedä pitääkö tuo teoria enää kenenkään lääkärin mielestä paikkaansa. Suurimmassa osassa keskusteluissa ollaan sitä mieltä, ettei kallistuminen vaikuta keskenmenoihin.
Täällä tätiä ei näy. Pieniä menkkajomotuksia on ollut silloin tällöin jo viikon. Kystan kohta on välillä kipeä. Tänään on ollut hiukan huonoa oloa. Jos ei olis noita aiempia tapahtumia taustalla, tekisin rtestin, mut nyt ei kannata. En tiiä onko ees mahdollista tulla raskaaks jos hcg on koholla.
Mitä muille kuuluu?
nau kp33/30
Olen kokenut 3kk sitten kohtukuoleman. Eli meillä oli täysiaikainen vauva...
Nyt ollaan aika vaiheessa kaiken kanssa. Uusi raskaus ei varmasti tuo lohtua. Niin lohdutonta tämä on ollu. Ei ole mitään viikkoja minkä yli olo helpottuisi. Phuuh.. ja se, miten kaikki viimeksi kävi on johtanut siihen, etten koskaan ikinä halua mennä siihen samaan sairaalaan. En koskaan ikinä uskalla odottaa yliajalla tai synnyttää normaalisti. Pelko on siitäkin, uskaltaako tässä enää toivoa vauvaa..
Ihmistä ei voi kamalamman tilanteen eteen laittaa..
Kun tässä jaksais pitää omat raamit kasassa. Joulu masensi kyllä mukavasti. On taas sellanen fiilis että mitä tekis.
Silti... toive omasta vauvasta on. kp 28/?
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ddfa426a-d4ce-11dd-854d-…!
Ja osanotot teidän menetyksillenne..
Meillä on kanssa haaveissa meidän pian kaks vuotiaalle pojalle sisarusta. Mutta eipä näy eikä kuulu. Enkeleitä meiltä löytyy senkin edestä.. Jo neljä menetystä joista yksi oli tuulimuna. Kolme näistä siis keskeytyneitä km:ja. Viimeksi meni pikkuruiset kaksoset reilu viikko sitten. Nyt sitten vihdoin tutkimukset edessä.
Mutta kaikista järkyttävimmät oli meidän suvun km ja kohtukuolema tilastot kun niitä alettiin selvittämään. Minun isän puolella on kaikilla naisilla keskenmenoja ainakin kaksi kappaletta joillakin on sitten kolmea ja neljääkin. Äitini siskolla lapsettomuustausta, kaksi kohdun ulkoista ja neljä keskenmenoa :( Myös äitini suvussa on melkein joka perheessä yksi kohtukuolema tapaus :(
Tämän tiedon jälkeen meidän tulevaisuus näyttää aika surkealta :( En tiedä uskaltaako tässä raskaaksi edes enää hommautua :( Kyllä varmasti vielä yrittämään aletaan kunhan tutkimukset on tehty mutta en tiedä miten osaan suhtautua siihen että tulen raskaaksi udelleen..
Sitten kaiken lisäksi olen alkanut öisin näkemään unta että synnytän terveen pienen suloisen vauvan, mutta sitten herään ja joudun taas toteamaan ettei minun kohdussani ole enää elämää, ja se tuntuu aivan hirveältä. Itku tulee joka aamu ja olo on aivan lohduton... no onneksi saan halaila ja pitää meidän esikkoa kainalossa ja se hieman lohduttaa.
Nyt täytyy taas mennä..
Haleja kaikille joilla on ollut kurja joulu.. ja anteeksi omanapaisuuteni tällä kertaa..
Hermione
[b]ANGELMOM: [/b] Iso pahoitteluni tapahtuneesta. Ihan hirveän vaikeeta varmasti ollut :'( iso halaus ja jaksamista arkeen!
[b]PAAHTOVANUKKAALLE[/b] myös "tervetuloa" ja pahoitteluni :(
[b]HERMIONELLE [/b] jaksamista!
Täällä joulu takana, ja saimme lahjaksi mahataudin :(
Se nyt ehkä toisaalta oli ongelmista pienin.
Muutama kunnon itku tuli ja menin makuuhúoneeseen itkemään, mutta hengissä selvisin, ja tänään on taas parempi päivä ollutkin. vaikkakin mä vanhenin tänään taas vuodella :)
Kovasti kävi ystäviä <3 ja yllätyin iloisesti kun kakkukin meinasi loppua kesken <3
Ihanaa kun on elämässä ystäviä <3
Itse olen laihtunut aika rajusti... kai.
Ainakin tuntuu siltä.
En viitsi mennä vaa'alle.
Ruoka ei tahdo maistua juuri ollenkaan, liekö mahataudin jälkimaininkeja, mutta tiedän että omalla tavalla tämä on taas suremisestakin.
Mies oli ostanut lahjaksi lentoliput mulle ja lapsille Espanjaan (jossa vanhempani asuvat)ja hän lentää laivalta sinne suoraan sitten 15.1. kun me menemme 11.1.. ollaan 2-3vkoa siellä vanhempieni luona lomailemassa koko perhe. Piti kahdestaan lähteä jonnekin, mutta mies sanoi, ettei voi olla lapsista niin kauan erossa (kun 9vkoa ollu pois ja jos vielä 2vkoa vain mun kanssa ni ei 11 vkoon ois lapsiaan nähnyt)
kauhean pitkältä on hänen työkeikkansa nyt tuntunut kaiken tämän keskellä. muttei enää kauaa <3 niin on 6 vkoa yhteistä aikaa <3
Sitä odotellessa
T:Milja
Krooh.. vielä viikko seuraavaan terapiaan. Ja joulut ja kaikki ollu tässä välissä. Mä en oo muualta saanutkaan apua kuin tuolta "pöpilästä". Siellä on helppo puhua!
2kk oon ollu sairaslomalla ja reilu kk edessä. Luulin että olisin raskaaana ennen töihin paluuta, mutta enpä usko. Henkinen vointi ei ole mikään paras. Eikä vähään aikaan tule hyvä olemaankaan. Joten kai se elimistö ottaa oman ajan toipuakseen. Ei sitä väkisin voi saada vauvaa aikaiseksi.
Taas eilen illalla näin alkuyöstä unta, että olin synnyttämässä meidän vauvaa..
Onneksi olen opetellut, miten saan ajatuksen käännettyä. Ettei tarvii aina purkille mennä.. :(
Muistan sen vaan kun eilisen päivän.. olin ollu sairaalassa kolmatta päivää, ja vihdoin mentiin synnytyssaliin synnyttämään. Puolituntia ehdittiin onnessa olla salissa kunnes lääkäri ilmoitti vauvan kuolleen. 3450g ja 52cm. Tummat hiukset, niinkuin isällään. Luulen, että tyttö olis voinu olla pitempikin, kuin nuo sentit... Ollaanhan me vanhemmatkin aika pitkiä :) Ikävä on.
Onneksi meillä on vauvan hauta ihanassa uudessa hautausmaassa. Eikä kukaan pakottanut hautaamaan lastenhautausmaalle. SE on TODELLA karmiva paikka.. niin lohduton. Tulee itku kun ajatteleekin.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=cecbc815-d57e-11dd-a5c5-…!
Tervetuloa Paahtovanukas ja Angelmom!
Angelmom on saanut todella kovia kokea. Iso halaus täältä ja voimia paljon. Hyvä että olet päässyt juttelemaan asioista. Ja erittäin hyvä että koet sen itsekin tärkeäksi ja helpoksi, sillon siitä oikeasti on apua. Ja ne lääkkeet (ilmeisesti sulla on niitä, jos oikein ymmärsin) on ihan tarpeeseen sulle annettu, joten niitä saapi ottaa aina kun siltä tuntuu. Tosin on hyvä, että olet oppinut keinon kääntää ajatukset muualle. Ei ole tarkoitus kuulostaa miltään saarnaajalta.... mutta ajattelin vaan kertoa oman ajatukseni =) Sen verran on kova kokemus teillä takana, että varmasti ottaa aikaa ennen kun tuntuu elämä jatkuvan.
Itsellä joulu meni.. no menihän se. Itkua nieltiin moneen kertaan. Meillä piti olla se oma pieni ensimmäinen jo kainalossa tälle joulua. Ei ollu=( Puuttui paljon tästä joulusta. Odotan kovasti vuoden vaihtumista ja toiveissa olis parempi ensi vuosi... Tää joulunaika on mennyt tosi hitaasti ja onkin ihanaa päästä tänään jo töihin. Arkeen. Masentavaa, että siitä ilon saa, mutta sillon ei ehdi ajatella kaikkea tapahtunutta niin paljon ja osaa nauraakin välillä.
Plaah, kyllä tämä tästä. Nyt föönaamaan tukka ojennukseen ja töihin... jos kävis "terapiaostoksilla" ennen töihinmenoa=D Alennusmyynnit...
Shoppailuhulluksi tullut Irish
Ja tervetuloa Angelmom ja paahtovanukas. Tänne saa tulla kaikki kolhitut.'
Harmi, ei mitään erityisiä uutisia teilläkään. Täälläkin on ihan hiljaista. Olen itse kolmatta päivää kuumeessa vatsataudin jälkeen, ja jos kierto olis kunnollinen, parhaat vauva-ajat olisi nyt. Mutta sama se, en taia ovuloida kumminkaan, että oottelen sitä kierronkartoitusta vain. Harmittaa vähän, ettei sitä saanut tälle kierrolle, mutta eipä se yksi kierto tässä konkurssissa mitään tee.
Olen niiiiiin väsynyt olemaan kuumeessa ja makaamaan sohvalla. Mutten toisaalta jaksa tehdä mitään järkevääkään.
Aijjuu, kerroinko, että aloitin blogin, tai siirsin entisen? se on nyt albert-kaarina.blogspot.com
tällä hetkellä siellä ei mitään älytöntä postaustrafiikkia ole, kun jaksan hädin tuskin olla, mutta kumminkin, saa sitä käyä kattoo jos tahtoo.
virva kp ihan sama/liian paljon
heips Virvaliekki! Taidan tunnistaa sinut! Sieltä helistimen blogeista! Minä näppäilen sitä Enkelityttö blogia!
Kirjottamisesta onki ollu paljon hyötyä ja näyttäähän tuo, että ihmiset on tosi paljon lukenu sitä. Oisinko kuukausi sitte alottanu ja lähes 15 tuhatta lukenut minun pienen ihmisen kirjotuksia. Aihe on varmaan sellanen, mistä moni ei tiedä, siksi varmaan kiinnostaa.
Huomenna teen kyllä sadannenmiljoonannen raskaustestin. Ihan vaan että onko lupaa juhlia ;) Toivetta on ettei sais juhlia ;)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e2608500-d68a-11dd-a5c5-…!
Kiitos myötäelämisestä kaikille!
Tyhjennys meni sitten loppuviimein ihan hyvin. Keskiviikko iltana alkoi vuotelu ja aamulla sitten laitoin Cytotecit. 4 tuntia olin helvetillisen kipeä ja pikkuiset tulivat ulos yksitellen puolen tunnin välein. Vieläkin jomottelee välillä tosi kipeästi. Saas nähdä tuleeko isompia hyytymiä vielä ulos. Eilen olin tosi väsynyt koko päivä koska en saanut edellisyönä paljoakaan nukuttua kun supisteli ilkeästi koko yön. Mutta Panacodin avulla selvisin hyvin.
Mutta viime yön nukuin hyvin ja sen myötä tuli paljon parempi mielikin. Yritän kaikesta huolimatta ajatella valoisasti että kai me jonakin päivänä saamme sen toisen lapsen.
Tänään aloitan pillerit pariksi kuukaudeksi. En saa misään tapauksessa tulla tutkimus aikana raskaaksi ja lääkäri sanoi että pillereiden väliaikaisesta syönnistä saattaa olla hyötyä että kierto on sitten kohdillaan kun alkaa uusi yritys ja ovulaatiot voimakkaita.
Mutta kyllä tämä elämä voi olla rankkaa välillä.
Tulen sitten taas paremmalla ajalla kirjoittelemaan. Nyt yritän vielä lepäillä.
Hermione