Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulutähtiä -08***

07.04.2008 |

Heippa kaikille!

Ultrassa kävin eilen ja kaikki oli hyvin, sydän sykki kovasti. Laskettu aika tarkentui 21.12., joulun tienoosta on tulossa erityinen, jos ei mene kahta viikkoa yli kuten esikoisella...

Pahoinvointi on ollut aivan kamalaa taas, töissä on kyllä sellaista nieleskelyä. Ja illalla kun pääsee kotiin kaatuu vain sohvalle ja käy oksentelemassa. Väsymys on aivan mieletöntä, energiat on aivan lopussa.

Miten muuten onko muilla maha näyttänyt jo kasvamisen merkkejä? Musta tuntuu että maha on jo kasvanut, ylävatsasta on tullut sellainen kumpu. Luulis ettei paljoa ole lihonnut, kun ruoka ei maistu. Tuntuu vain niin kummalta, ei varmaan pysty kauaa pitämään salassa raskautta. Pomo ja paras kaveri tietää hoidoista johtuen raskaudesta, mutta muille ei olla vielä kerrottu.

Parin viikon päästä menen taas ultraan ja neuvolaankin pitäisi tilata ensimmäinen käynti.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t.Rebekka 7+4

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tervetulotoivotuksista kaikille! Ihan huimaa olla täällä :x !

(.) Pakko laittaa jo nuo masua kuvaavat sulkeet nuin päin koska tosiaankin tämän kolmosen kohdalla on mahaa jo näkyvissä. Tietenkin osa on turvotusta, joten aamulla näkyy vähemmän kuin illalla. Mutta vaikka kuinka vetäisi napaa sisään, kokonaan se ei tule vaan kumpu on ja pysyy. Joten rebekka, kyllä vaan mahaa näkyy.

Kenellekään ei ole vielä kerrottu, mutta nyt äitienpäivän tienoolla aiotaan sanoa äidilleni ainakin. Ja miehen vanhemmille kanssa heti kun seuraavan kerran nähdään. Kaikille ollaan aikanaan sanottu, että meille kaksi lasta riittää joten osa ehkä yllättyy aikalailla.

Olo on inha. Ällöttää ja etoo ihan vähän väliä ja olo paranee jotain pientä syömällä aina hetkeksi. Eniten maistuu raikkaat ja kirpeät maut mutta välillä kyllä iskee rasvaisen himokin. Vuotoa ei ole nyt viime viikonlopun jälkeen ollut, joten elän toivossa, että se olisi loppumaan päin!

Tänään teatteriin ja huomenna on kavereiden 1v tytön synttärijuhlat. Ja sunnuntaina juhlitaan äitejä, kivaa! Olettekos esitäneet lahjatoiveita äidit? Minä kerroin kun kovasti kärtettiin, että kasvohoitoon lahjakortti olisi ihana ja sunnuntaina hyvää ruokaa! Erilaisia askarteluja tänne on kyllä ilmestynyt kerhosta, joten tulossa on ainakin lasten tekeleitä. Ja kun mies on loistava kokki niin uskon tuon ruokatilauksen myös menevän läpi!

Mukavaa viikonloppua ja vointeja!

Jepuli rv8+5

Vierailija
2/84 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onkin muuttunut tämä saitti sitten viime näkemän. Katsotaanpa, mihin tämä oma viestini lopulta päätyy.

Russus ja Jepuli, toivotaan, että tiputtelut olisivat jo taaksejäänyttä elämää!! Kurjaa, sillä kyllähän tuollainen varmasti epävarmuutta lisää. Minä vuosin ennen plussatestiä siihen malliin, että olin satavarma negasta, mutta tässä sitä vaan porskutellaan...

Rebekka, kyllä mullakin jonkinsortin kumpu tuossa vatsalla jo on. Kai se niin on, että yhden raskauden jälkeen se ilmestyy nopeammin :)

ON: nyt on neuvolassa käyty ja kuultiin hetkellisesti jopa pikkuisen sydänäänet! Kaikki oli kunnossa, nyt sitten odotellaan np-ultraa vielä pari viikkoa. Pahoinvointikin teki comebackin aiempaa voimakkaampana, pari kertaa on jo tullut ylikin... Äitienpäivänä varmaankin kerrotaan molempien vanhemmille, muuten en vielä asiasta aio huudella.

Mukavaa viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille :)

soffio 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole hetkeen aikaan ehtinyt kirjoitella. Ensimmäinen viikko töitä takana ja olen ihan loppu. Esikoisen päiväkoti ei suju ihan putkeen. Pari ekaa päivää oli ok, mutta sen jälkeen yhtä itkua ja kiukkua. Itkee, kun jätetään aamulla. Päivä menee kuulemma suht hyvin, mutta sitten illalla kotona vaan kiukkuaa. Kai se sitten on joku mielenosoitus koko asiasta. Töissä on ollut ihan mukavaa, mutta väsyttää ja palelee ihan hirveästi. Kotona oli helppo vetää lisää vaatetta, mutta enhän mä siellä voi villasukissa ja paksussa fleece-takissa olla :D Perjantaina jouduin olemaan koko päivän saikulla. Oksensin torstai-illan ja pe-aamun ja sitten olikin jo niin kamala migreeni etten kyennyt tekemään mitään. Mies kävi puolen päivän jälkeen töistä kesken päivän tekemässä mulle pari voileipää, kun en itse kyennyt keittöön asti. Että sellaista on elämä odottavalla äidillä.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja samoin neuvolalääkärissä. Kaikki oli ihan ok. Nyt odotetllaan NP-ultraan aikaa. Neuvolan th sanoi, että ei voi mennä muuttamaan laskettua aikaa tai raskaudenkestoa vastamaan sitä hedelmöityspäivän laskentaa, kun lääkäri oli jo ehtinyt merkata sen neuvolokortiin sen varhasiultran koon perusteella (mikä on musta väärin). Eli sen laskennan mukaan laskettuaika olisi 10.12. Rv:t nyt 9+4. Katsotaan nyt sitten mitä siellä NP-ultrassa sanotaan.

Jepuli: taisit palstailla lapsettomissa jo silloin ennen esikoista. Hämärästäi muistan nimimerkkisi niiltä ajoilta. Tervetuloa joukkoon!

Pitkään aikaan ei olu kuulunut elluskista mitään, oletko vielä kuulolla?

Minäkään en osaa sellaista esittelypinoa tehdä, joten jää edelleen haaveeksi.

No nyt esikoisen iltapuuhiin ja sitten ajoissa nukkumaan, että kykenee huomenna töihin. Toivottavasti päänsärkyä ei enää pukkaisi, se on ihan kamalaa. Ja sitäpaitsi tosi noloa olla pois, kun on just aloittanut.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv 9+4

Vierailija
4/84 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, palstailin aikoinaan siis joskus vuonna 2002 jo tuolla lapsettomissa. Kiva kun muistat mut -edes hämärästi :D

Ihanata äitienpäivää kaikille! Meillä on ollut huippu päivä. Ensinnä aamulla mun kainaloon ryntäs yksi energinen 3v ja perässä taapersi 1v ja kumpikin halus halia. Sitten mies teki niiden kanssa mulle aamupalaa, jonka sain syödä kaikessa rauhassa lehteä lukien. Oli muuten luksusta!

Päiväksi mentiin mun äitini luo maalle ja tehtiin loimulohta, uusia perunoita ja salaattia sekä päälle miehen pravuuria, tuorejuustokakkua. Nam! Miehen äidille lähetettiin tekstiviesti, johon laitettiin onnittelut meiltä kaikilta "4:ltä ja puolelta". Mummu tajus jutun aika nopeasti ja soitteli itkunsekaisen onnittelusoiton ja oli ihan hysteerisen iloinen.

Mun äidille puolestaan piirrettiin korttiin koko meidän kööri tikku-ukkoina ja mun tikku-akkaan piirrettiin iso pallo vatsan kohdalle ja sen sisään kysymysmerkki. Äitini luki korttia hetken aikaa kunnes alkoi kakomaan ja suu oli todellakin auki! Nyt ovat siis lähimmät tietoisia tulokkaasta vaikka tietenkin painotimme (kuten aiemminkin) että vauva tulee jouluksi JOS KAIKKI HYVIN MENEE. Moni asiahan voi vielä mennä mönkään, mutta nyt iloitaan ja ollaan onnellisia.

(.) Vointi on samanmoinen. Eilen yökkäilin automatkalla ystävien tyttären 1v juhliin mutta tänään ei ole ihan niin pahasti etonut. Olen tosin syönyt lähes koko päivän. Ehkä se auttaa. Mutta veto on poissa jo tähän aikaan. Siispä vetäydyn sohvalle kun mies menee juuri salille ja pojat ovat sängyissään.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä olotiloihin ja vointeihin ja ties mihin!

jepuli rv9+0 (!!!) ja pojaat

Vierailija
5/84 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin viime viikolla, mutta tästä sivuston remontista johtuen (?) viesti katosi taivaan tuuliin (bittitaivaaseen?), enkä sitten jaksanut enää uudestaan näpytellä.

Mulla on ollut vointi ihmeen hyvä, voi sanoa että äklötyksestä ei ole enää tietoakaan. Toivottavasti tämä pysyy. Väsymystä on vaihtelevasti, mutta nyt viikonloppuna jaksoin valvoa molempina iltoina ihan yhteentoista! Energiaa löytyi myös puutarhahommiin pitkästä aikaa.

Äitienpäivänä kerroimme tulevan vauvelin isoisovanhemmille uutisen, ja he olivat tietysti ihan innoissaan. Olen heidän lapsenlapsistaan vanhin ja ensimmäinen, joka on raskaana. Vanhemmat ja lähimmät ystävät tiesivätkin jo tästä odotuksesta.

Torstaina on eka neuvola, jota on kyllä odotettukin. Toivottavasti sydänäänet löytyvät, ettei tarvi hermostua. Kyllä se eka neuvola muutenkin jännittää! Saan varmaan puserrettua kunnon verenpaineetkin!

Masu on selvästi kasvanut ja samoin rinnat. Hieroja neuvoi käyttämään vehnänalkioöljyä (luontaistuote) sekä sisäisesti että ulkoisesti, ettei tulisi raskausarpia. Taidan kokeilla, vaikka lähinnä ne arvet kai riippuu ihotyypistä.

Parempaa vointia kaikille pahoinvoiville ja mukavaa odotusta kaikille!

Jouluihme, vko 11

Vierailija
6/84 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin kans ultrakuulumisia pitkät luritukset ja ne sit katos kans bittiavaruuteen joten sillä erää luovutin.

Ultrassa kaikki oli kunnossa, pötkö oli 11mm pitkä ja sydän läpätti vinhasti. ihan kivasti on kasvanut ja oikeaan tahtiin.

Mitää oloja ei enään ole tullut, ainoa minkä on huomannut niin kun on nälkä sitä ruokaa pitää saada heti, mutta ei tiedä mitä tekee mieli. Kaupassa tulee pyörittyä ja etsittyä mitä sitä söis ja sit kun pääsee kotiin ei enään tee mieli sitä syödä. huoh. Mies huolehtii että söisin kunnolla ja nalkuttaa kun ei tee mitään mieli.

Rebekka, meillä on sama rv ja mulle laskettiin la 24.12 eli aika iso ero päivissä

mulla siis tänään 7+6 , ens ma olis neuvola. Ja näkee taas pikkusen, ihkua.

Ja mahan kasvusta, se todella on kasvanut, tuntuu kun odottaisin kaksosia, sen verran pömpöttää kumpu ja sit siinä päällä kolmensentin läskihyllymakkara joka iskeentyi siihen hoitojen aikana, alkaa epäilyttämään et onko siellä vain yksi alkio. Yksi sinne siirrettiinkin, mutta mulle on niin monesti sanottu ett kyllä ne äidiltäni kuolleet identtiset tulee sit sulle joten....hassua, yksi siellä näkyi selvästi makoilevan. En kyllä laittais pahitteeksi vaikka kaksikin tulis.

Näin hierojana ja aromaterapeuttina voin kans sanoa että venhänalkio öljy on hyvä ja jos siihen lisää vielä muutaman tipan appelssiini eteeristä öljyä niin auttaa vielä tehokkaammin ihoa venymään, samalla piristää mieltä, poistaa nesteitä ja muutenkin antaa iloa tuoksullaan. Muutenhan pitää olla varovainen jos tykkää käyttää eteerisiä öljyjä ihollaan tai tuoksumaljassa niin ottakaa selvää voiko niitä kayttää raskauden aikana, läheskään kaikki eivät sovellu silloin käytettäväksi.

onnellisia odotuksia kaikille

kiipeilijä+kyytiläinen rv 7+6

Vierailija
7/84 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!Tänään oli elämäni ensimmäinen neuvoläkäynti. Ihanaa! Se oli aika pitkälle sellainen kuin olin odottanutkin. Neuvolantäti oli mukava, vanhempi nainen ja hänen lisäkseen oli nuori harjoittelijatyttö oppipoikana. Mukava, rento tunnelma ja huumoriakin viljeltiin. Jäi hyvä ja turvallinen mieli tuosta käynnistä. Tuleva isi oli mukana ja selvästi viihtyi!Kaikki mitatut arvot olivat kunnossa. Ensin pissasin purkkiin ja sitten kyseltiin kovasti suvun sairauksista ja omista ruokailutottumuksista ym. Verikokeen tuloksia ei tietenkään saanut heti, mutta hemoglobiini oli ihan hyvä. Verenpaine mitattiin kahteen kertaan, kun hiukan onnistuin tapani mukaan jännittämään ja sehän nostaa heti paineita. Paino oli sama kuin ennen raskautta, vaikka masua on tissejä onkin kertynyt. Herkkujen pois jäänti on näköjään jo vaikuttanut, samoin työmatkojen pyöräily.Siitä olin vähän pettynyt, ettei sydänääniä edes yritetty kuunnella. Odotin niin sitä! Ei kuulemma kuunnella vielä tässä vaiheessa (vko 10+2), kun ei ehkä heidän laitteillaan vielä kuulu ja sitten voi tulla turhaa pelkoa ja hermostusta. Tämä oli siis pienehkön kaupungin pieni lähineuvola, josta pitää mennä lääkärineuvolaankin aina erikseen terveysasemalle. Muualla voi olla toisin tämä käytäntö, en tiedä.Synnytyssairaalaa ei vielä kysytty. Meillä se tosin saattaa muuttuakin, kun ehkä muutamme syksyllä toiselle paikkakunnalle. Toivon niin!Seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola 12.6. Sitä ennen tosin käymme vko 12 ultrassa 29.5. Se jännittää jonkin verran.Saimme kovasti esitteitä ja luettavaa. Siinä on tulevalle isillekin osansa. Lukemista riittää pitkäksi aikaa. Neuvolan tätin mukaan niissä on oikeampaa tietoa, kuin missään nettipalstoilla ;) Mutta täällä onkin vertaistukea!Huvittavaa, kun luulimme äidistä ja isästä puhuttaessa, että tarkoitetaan meidän vanhempia... Vaikea vielä mieltää itseään (tulevaksi)äidiksi.Oletteko muut käyneet vielä neuvolassa?Oikein mukavaa viikonjatkoa ja odotusta kaikille!Jouluihme 10+2

Vierailija
8/84 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on takkuamista näiden uusien sivujen kanssa, eka multa hukataan tunnukset ja sit ei enään sivuille päässyt muille keskustelupalstoille kyllä pääsi mutta ei plussanneet lapsettomat. Siinä päivän russutus :)

jouluihmeelle neuvolakäynnistä onnea, ja ihana että kaikki meni hyvin. Täällä mun pikkukylässä pirkanmaalla ei myöskään ole mitään huippu laitteita joten katotaan mitä maanantai tuo meille tullessaan, Mulla myt onkin vasta 8+3 tänään eli en edes niitä pääsis kuulemaan. Onneksi on sit taysin puolella 9.6 niskapoimu ultra ja silloin on hyvät laitteet vaikka luulla jo sydämmenlyönnit.

Kyl tuo ultra antaa aina lisävarmuutta siihen että oikeasti ollaan raskaana.

saa nähdä kuin meidän isäntä jaksaa kuunnella neuvolassa kun täällä on ollut vähän sellainen meininki toisella neuvolatädillä et isä unohdetaan ja keskitytään vaan äitiin. Toivottavasti meillä on sit se toinen täti.

Mutta, onnea meille onnistuneille B-)

Vierailija
9/84 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tottavie takkuista tämä uusien sivujen alku! Mulla on ainakin päässyt ihan laiton määrä ärräpäitä kun välillä ei pääse minnekään tai joku muu mättää. Enkä lukis kuin odotus-palstaa ja tätä meidän omaa mutta kun ei näillekään pääse kuin välillä...

Noh, nyt pääsee. Se siitä. Täällä olotila on samanmoinen, ällöttää ja väsyttää. Pari kertaa olen saanut aimo muistutuksen mahan asukkaasta kun olen noussut lattialta liian nopeasti. On repäissyt niin tuolta alavatsasta, että tähtiä näkyy! Muuten ei ihmeitä.

Mulla eka neuvola oli jo viikolla 7 ja nyt seuraavaan onkin aikaa. Np-ultra on kesäkuun alussa, näillä näkymin 6.6. Yritän kyllä siirtää sitä päivällä johonkin suuntaan koska juuri tuolloin 6.6. mies on työmatkalla ja mä en aiemmista huonoista kokemuksista johtuen mene yhteenkään np- tai rakenneultraan yksin. Mutta siellä main joka tapauksessa. Ja neuvola on sit seuraavalla viikolla. Tosi pitkä väli tässä on ja olenkin miettinyt, että käyn varmaan pikaisesti neuvolassa kahden viikon päästä ennen kuin lähden ulkomaille. Menen lomamatkalle parin ystävän kanssa ja jotenkin tekisi kyllä gutaa saada paineet ja hemppa tietoon ennen reissua. Ja ehkä ne sydänäänet jos hyvin käy.

Täällä on talo taas hiljentynyt. Mä olen alkanut tykätä näistä illoista tosi paljon kun on rauhallista ja tietää, että pian pääsee nukkumaan. Näin väsyneenä nukkumaan meno on jotenkin niin ihanaa, tietää, että uni tulee ihan samantien. Teho-osaston tietty katson ja saatanpa mussuttaa siinä vähän jotain iltahyvää :o)!

Ei muutakuin reipasta mieltä kaikille ja vointeja! Niin ja onnea ultranäkymistä ja muista kokemuksista varsinkin teille ekan odottajille. On se ekalla kerralla niin mullistavaa...

Terkkusin jeppis kera pojujen rv9+4

Vierailija
10/84 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tapeltu tämän keskustelupalstan toimimattomuuden kanssa. No jos se nyt taas vaihteeksi päästäisi tekstit läpi&

Viime viikolla mulla oli siis parina aamuna pientä vuotoa ja tällä viikolla myös yhtenä aamuna. Kaikki pitäisi olla kuitenkin ok. Käytiin viime viikolla varmuuden vuoksi ultrassa tarkastamassa, että Junnulla olisi kaikki hyvin. Siellähän se sitten kellui! Oli alkuraskaudenultran jälkeen (vkolla 8+ jolloin näkyvissä oli kutakuinkin katkarapua muistuttava tapaus) kehittänyt itselleen ihan oikean näköisen pään ja pienet nysät käsiksi ja jaloiksi joilla nytkytteli menemään. Ihan älytöntä :) Tuntuu jo vähän konkreettisemmalta.

Vuodon syy ei siis selvinnyt. Vahva veikkaus on se normaali: istukka porautuu seinämään ja puhkoo samalla verisuonia. Eilen meillä oli ensimmäinen neuvolalääkäri käynti ja niissäkin tutkimuksissa kaikki oli hyvin. Kuultiimpa vihdoin sydämen läpätyksetkin :) Meillä aikaistui tuo np-ultra viikolla, joten se on jo viikon päästä! Tuntuu, että tässä sattuu ja tapahtuu joka viikko jotain. Tosin np:n jälkeen taitaakin tulla pitempi väli neuvola+ultra käynneissä.

Kuvotus jatkuu, muttei niin voimakkaana kuin ennen. Syödä pitää koko ajan jotakin. Tuntuukin oudolta kun pelkästään bussimatkalla töistä kotiin (=15min.) saattaa tulla niin järkyttävä nälkä, että tuntuu ettei siitä selviä. Sitten kun kotona tekee ruuan ei ole toivoakaan, että sitä voisi syödä niin kuin ennen. Närppii ehkä päältä vähän ja sitten onkin taas jo niin täynnä, että kuvottaa :D Vaatii siis pientä tasapainoilua. Joko teillä muilla muuten vatsa jo näkyy? Mulla ei ole kiloja tullut lisää, mutta jotain keskivartaloon on kertynyt. En tiedä onko läskiä vaiko turvotusta ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaahan paksusti! ;)

Russus 10+3

Vierailija
11/84 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio tuolla esittelypinossa kyselikin pinon pohjimmaisten kuulumisia ;) Kerronpa tännekin mitä on tapahtunut, tuolla l-puolella se jo onkin. Ja pahoittelut jo etukäteen, tämä viesti on nyt vain omaa napaa.

Mulla alkoi tuhruttelu vappuna. Heti tuli pahat aavistukset, kun mullahan hcg oli tosi alhainen alussa, vaikka nousi ihan normaalisti. Pääsin vasta maanantaina ultraan, ja silloin mulla piti olla viikkoja 6+5. Ultrassa näkyi pelkkä tyhjä sikiöpussi, näin sen itsekin, tyhjää täynnä. Lääkäri sanoi vain, että pitäisi jo näkyä, mutta että uusi ultra viikon päästä. Eli tuulimunatuomio siinä vaiheessa ja sitä surtiin siinä viikon verran. Mulla tuli tuhrua joka päivä, välillä kirkasta vertakin, mutta ei kuitenkaan kunnon vuotoa, joten aloin valmistautua keskeytykseen tai kaavintaan. Luin jostain, että tuulimunan keskenmenoa saattaa joutua odottamaan viikkotolkulla, enkä todellakaan olisi halunnut odottaa sitä niin kauan. Mutta yllätys yllätys: uudessa ultrassa näkyikin asukki, joka vastasi viikkoja eli 7+5 ja jonka sydän löi! En millään voinut käsittää sitä todeksi, mulla ei ollut käynyt edes mielessä, että tällainenkin vaihtoehto olisi olemassa. Ihmettelin vain sen ultrien välisen ajan koko ajan pahenevaa huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta ja ajattelin hormonien olevan nyt aivan sekaisin. Edelleenkään en voi ymmärtää miten siinä ekassa ultrassa ei näkynyt mitään. Olen kyllä kuullut tällaisista tapauksista, mutta mun mielestä ne on aina liittynyt siihen, että raskaus onkin alkanut myöhemmin kuin mitä on luultu ja nythän hedelmöittyminen oli tasan tarkkaan tiedossa ja toisessa ultrassa mitta siis vastasi viikkoja. Ihmeellistä.

Edelleen mulla silloin tällöin tulee vessakäyntien yhteydessä vuotoa, joten hyvin nöyrin ja varovaisin mielin mennään päivä kerrallaan. Seuraava ultra mulla on 1,5 viikon päästä, täytyy toivoa, että siellä ollaan edelleen hengissä.

Vierailija
12/84 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tahti hiljentynyt kummasti, onko kaikki sitten siirtynyt sinne esittelypinoon, pitänee käydä katsomassa.

Ihana kuulla että sieltä löytyi sittenkin sinnikäs pikku veitikka, varmasti oli mieletön fiilis kun on jo mielessään käynyt läpi ja alistunut kohtaloon että mönkään meni. Aivan ihanaa että kerrankin näin päin.

Mahan kasuvsta, totta vie mahaa on tullut ja kilojakin lisää vaikka en ole syönyt enempää kuin normaalisti eikä herkkuja ole tullut syötyä. Vanhat housut kiristää ja ahdistaa ettei niitä voi käyttää, siskon vanhoja alkuajan äitiys housuja olen pidelly jo kun ne ei kiristä. Olenkin ihmeissäni kuin on näin iso olo vasta 8+4 viikolla, liekö turvotusta vai mitä kun yksi ultrassa löydettiin ja siirrettiin eli en edes kaksosia sen puolesta voi odottaa. Liikunta on kyl jääny vähemmälle kun on ollut töitä aika hyvin iltaa myöten. Mies ei ole vielä vanhemmilleen asiasta kertonut ja kyl anoppi on katsellu mun paisuvaa olemusta ihmetys silmissään mutta ei ole kysynyt mitään vielä. Kunnon kaapuja on tullut pidettyä päällä kun nyt oikeasti näyttää vielä siltä että on vaan ja ainoastaan kertynyt läskiä ympärille. Onneksi on tuo pelastava tunika muoti joka peittää isoimmat. Odotan innolla sitä kun maha alkaa näyttää siltä että on raskaana eikä vain läskiltä;-) Sit voi ylpeästi käyttää tiukempiakin paitoja.

Mites täällä tuo mahan toiminta+ itsellä on jo tullut pukamia ummetuksen johdosta. Kaikkea kokeiltu et maha toimis paremmin mutta nyt ei enään ammattitaitonikaan riitä, olen antanut itselleni vyöhyketerapiaa, kokeillu eri ruoka-aineita ym. ei vaan auta. Hiemanko sain sätkyn kun eka kerran tuli verta kunnolla pönttöön kunnon istunnon aikana että nytkö olen punnannu alkion ulos kun oli verta pytyssä. Jestas että sain sätkyn. Sori nämä pyttyjutut mut ahistaa tälläinen, toivottavasti ei muille tälläistä ole siunaantunut. :p

Vierailija
13/84 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahti tällä palstalla on varmasti hiljentynyt siksi, ettei sivusto toimi kunnolla. Itse en eilen nähnyt ainuttakaan viestiä täällä plussanneissa lapsettomissa. Outoa.

Kiipeilijät kyseli mahan toiminnasta. Mulla myös selvästi hidastunut tuo toiminta. Luin jostakin, että se liittyy sileiden lihasten löystymiseen, joita on kohdun lisäksi myös mm. suolistossa. Juu ja pukamat on myös tuttuja seuralaisia, selvästi pahentuneet nyt raskausaikana, joskaan eivät onneksi vielä (kop kop) vuoda kovasti. Se on tosiaan inhottavaa.

Uutena "mielenkiintoisena" oireena on ihottuma ja kamala kutina ympäri vartaloa. Pieniä punaisia näppyjä riittää ja raavin ihan hulluna. Soitin eilen neuvolaan ja käski mennä omalääkärille. Onneksi tässä vaiheessa ei vielä voi olla niitä maksajuttuja. No, kohta onkin aika työterveyslääkärille. Ekan kolmanneksen jälkeen voi kuulemma käyttää allergialääkettä, jollei muuten pärjää. Mulla on yleensäkin atooppinen iho, joka on tosin ollut näin aikuisiällä enää käsi-ihottuman muodossa, mutta sehän voi yltyä raskausaikana. Toivottavasti ei!

Tänään alkaa maaginen 12. viikko! Ensi viikolla on niskapoimu-ultra. Vitsi, että jännittää. Jotenkin tuntuu, että onko siellä varmasti vielä elämää. Olen ruvennut huolehtimaan enemmän kuin ennen. Ehkä se sitten on sitä äidiksi kasvamista.

Jouluihme, rv 12+0

Vierailija
14/84 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa sain tämän sivuston auki. Olen useammankin kerran yrittänyt päästä tänne plussanneisiin, mutta ainut näkymä on ollut "ei viestejä". Käytetään nyt sitten tilaisuus hyväksi, kun ainakin tämän kerran keskusteluihin pääsi.

Nyt on sitten käyty kauan odotetussa np-ultrassa ja kylläpä jännitti sitä ennen... Möykky oli muuttunut ihan ihmisen näköiseksi :) Sielläpä sitten esitteli kaikkia neljää raajaansa ja möyri koko ajan. Kyllä se vaan on niin uskomaton hetki, kun sen siellä ruudulla vihdoin näkee... Muuten oli kaikki kuten pitääkin, mutta istukka mokoma on taas juntannut itsensä kohdunsuun päälle :( Sama vaiva oli viime kerralla, nyt vain sitten toivotaan, että ymmärtää vielä kohdun kasvun myötä nousta turvallisemmille paikoille. Jepulilla on muistaakseni ollut samaa ongelmaa, eikö totta?

Ummetuksesta. Muistan vaivan edellisestä raskaudesta, nyt ei ole ainakaan vielä iskenyt. Apteekistahan löytyy lääkevalikoimaa myös raskaana oleville, jollei kotikonsteilla pärjää. Ja runsaasti juotavaa ja vanhan kansan konsteja, kuten yön yli vesilasissa liotettuja luumuja :)

Joku kirjoitteli ihottumasta ja kutinasta. Mulla ei ole varsin ihottumaa, mutta iho on kuivunut ihan mielettömästi. Voisin uida jossain rasvapaljussa pari kertaa päivässä... Aamuin illoin pitää muistaa rasvalla hölvätä, muuten menee raapimiseksi ja hyvä ettei pölypilvi leiju perässä.

Jaahas, esikoinen odottaa pino kirjoja kädessä lukemaan päiväsatua, pitää siis mennä.

Hyviä vointeja!

Soffio ja Stara 12+1

Vierailija
15/84 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille.

Pahoinvointi senkun jatkuu, ja tämä viikon olen ollut sairaslomalla, ei pysty töissä olemaan, kun vähän väliä pitää oksentaa.... Toivottavasti loppuisi pian, ja pääsisi nauttimaan raskaudesta. Toisessa ultrassa kävin tänään, 24 mm pötkäle siellä näkyi, vastasi viikkoja 9 +0, laskennallisesti tänään on kuitenkin 9+3. Muita oireita raskaudesta ei ole kuin tämä pahoinvointi, ja oli niin kiva nähdä että kaikki on hyvin. Aika tuntuu vain menevän niin hitaasti ja niin kuin lääkärinkin tänään sanoi, että 7 kuukautta vielä edessä :).

Lääkäri muuten kysyi, olenko miettinyt jo mihin menen synnyttämään. En ole vielä päättänyt, esikoinen syntyi Kätilöopistolla ja saatiin vielä perhehuone, joten meni oikein mukavasti. Matka vain nyt askarruuttaa, Hyvinkään sairaala olisi lähempänä, mutta onko kellään kokemuksia/oletteko kuulleet Hyvinkäästä mitään? Np- ja rakenneultraan olen menossa sinne, ja onhan tässä aikaa onneksi vielä miettiä mihin menee. Ens maanantaina olisi edessä ensimmäinen neuvolakäynti, toivottavasti verenpaineet ja hemoglobiini arvot ovat kohdallaan. Oliko muilla muuten np-ultran kanssa ollut jotain veriseerumiseulonta tutkimusta? Meillä olis tarjolla tuollainen ja sitten on joku raskausmyrkytystutkimuskin menossa. Hyvä juttu että nykyisin on kaikenlaisia tutkimuksia, vielä kun joku kehittäisi raskauspahoinvoinnin estoon tutkimuksen.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

terkuin,

Rebekka 9 + 3 ;)

Vierailija
16/84 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta näemmä toimii taas vaihteeksi. Mukavaa kun tänne olette kirjoitelleet :)

Ajattelin nopeasti laitella. Meillä oli NP-ultra ja kiinni jäätiin. Junnulla oli siis lievää turvotusta havaittavissa (nenäluu tosin löytyi joka lienee hyvä asia...) ja kauhun sekaisin tuntein ollaan kait menossa jatkoille istukkanäytteelle. Tunteet on tosi sekavat. Siis kaikkihan on vielä mahdollista ja todennäköisyys, että asiat on hyvin on suuremmat kuin että ei oisi, mutta silti... Hoidoissa käyminen ja jatkuvat pettymiset on jotenkin koulineet, joten tuntuu, että piti nyt tämäkin sitten vielä tulla... No mutta murehtimenhan tässä ei nyt auta, sitä vain ei oikein osaa muutakaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Russus 11+2

Vierailija
17/84 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kaunis päivä ja viikonloppukin tulossa. Ihanaa!

Rebekka08: mullakin on lähin synnytyssairaala Hyvinkää, jollei nyt sitten ehditä muuttaa sitä ennen ihan toisaalle. Hyvinkäällähän on ollut ko osastolla aika mittava remppa, mutta se on jo valmis, joten varmasti tilat ovat nyt hyvät ja ajanmukaiset. Jotenkin ite kaipaan suhteellisen pieneen ja "kodinomaiseen" paikkaan, vaikka voisi valita minkä tahansa Helsingin sairaalaan. Meinaan myös osallistua seerumiseulontaan, mutta raskausmyrkytystutkimus kuulosti mulle vähän turhan pitkäaikaiselle ja vaivalloiselle (?), kun sehän jatkuu vielä lapsen synnyttyäkin. Mulle tuli siitä kotiin paperit valmiiksi niinkuin varmaan sullekin.

Russus: Hui. Toivottavasti tuo niskapoimu-ultra antoi väärän hälyytyksen. Tehtiinkö myös seerumiseula? Itsellä ultra vasta ensi viikolla (vko 13+3 tai jotain) ja luin jostain, että sitten ei välttämättä saada enää kovin luotettavaa tulosta niskapoimusta. Mulle ei vaan suostuttu antamaan aikaisempaa vastaanottoaikaa, vaikka olin ajoissa liikkeellä. Jännittää jo valmiiksi ensi viikko. Pidän peukkuja sulle, että kaikki on hyvin. Voimia!

Itsellä ihottuma ja kutina rauhoittunut, muttei kokonaan poissa. Lääkäri suositteli aivan uutta perusvoidetta Physiogel, joka lievittää muista normaaleista perusvoiteista poiketen myös kutinaa. Ostin tuubin (19,- / 50 ml eli aika arvokas), mutta en ole sitä vielä kokeillut, kun kutina alkoi jo helpottaa. Mutta onpa olemassa vastaisuuden varalle ja kuivuvan ihon hoitoon muutenkin. Voiteeseen ei tarvi reseptiä.

Mulla maha pömpöttää siihen malliin, että olen hommannut ekat "äityisvaatteet" eli ihan normaaleja, mutta löysiä ja pitkiä vyötettäviä paitapuseroita töihin kesäksi. Housuja en tältä pieneltä paikkakunnalta onnistunut löytämään, joten on pakko lähteä "suureen maailmaan" mammahousujen hakuun. Vain yhdet farkut sopivat enää ja yhdet suorat housut. Netistä en ainakaan vielä uskalla ostaa, kun olen harvinaisen pitkäjalkainen ja verrattain päärynämäinen ;)

Kuten jo mainitsinkin, on niskapoimu-ultra ensi viikolla torstaina. Asia pyörii mielessä entistä enemmän ja mietityttää. Eikä asia (mahdollinen kromosomipoikkeavuusriski) edes ratkea torstaina vaan sitten pitää vielä odottaa 2 viikkoa verikokeen tuloksia. No, yritän ajatella muita asioita ja nauttia tulevasta viikonlopusta.

Oikein aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Jouluihme, 12+4

Vierailija
18/84 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne. Ensimmäinen neuvola on takana ja samoin alkuraskauden ultra. Kaikki hyvin :) Väsymystä ja pahoinvointia on riittänyt ja tietysti jatuvaa pelkoa siitä meneekö kaikki hyvin. La 21.12 ja ensimmäistä lasta siis odotetaan.

Joku teistä pohti tuolla alussa parvorokkoa...Onko sulla otettu verikoe ja mitä siitä sevisi? Iitse olin juuri tänään lääkärillä kun työpaikassa sitä tautia:(

Onniemilia 9+5

Vierailija
19/84 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russus, pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa - ja todennäköisimmin onkin!

onniemilia, minä kävin ne parvorokkotestit, koska esikoisen hoitopaikassa ja muutenkin paikkakunnallamme sitä on ollut epidemiana. Vastausten saamiseen meni kaksi viikkoa ja lopulta kävi ilmi, että olen sen joskus sairastanut. Muistaakseni 2/3 ikäluokastamme on sen sairastanut, siis väestöstä, joka on koulunsa käynyt 80- ja 90-luvuilla.

Pakko mennä, palataan paremmalla ajalla

soffis ja stara 12+3

Vierailija
20/84 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ensimmäistä pirpanaansa odotava ilmoittautuu. Laskettu aika on 28.12., joten tiedä sitten meneekö tämä tammikuulle... Mies ainakin sitä suorastaan toivoo. :)

Eka neuvolakäynti ja lääkäri käyty ja kaikenlaista mielenkiintoista on matkalle sattunut. Juuri ennen lääkärikäyntiä ilmeni pientä veristä vuotoa neljän päivän ajan ja ehtimme jo miehen kanssa pelästyä suuresti, mutta kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Vuoto lopui ja kaikki tuntuu olevan ok.

Olen odotellut aamupahoinvointia ja muita tavallisia merkkejä, mutta kärsin väin väsymyksestä. Kaipaan unta melkein 9 tuntia yössä, mikä on omituista, sillä olen tottunut 7 h yöuniin. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän. Vatsa on turvonneen oloinen ja kesävaatteita ostaessa tuntuu hankalalta miettiä, mitä ostaa, jotsa ne mahtuvat päälle vielä kesähelteilläkin. :D

Np-ultraan on aika 3.6. Minkähänlainen tutkimus se on? Ultrataanko sisältä vai masun päältä? Rakossa kuulemma saisi olla tavaraa, jotta näkyvyys paranee.

Onhan tämä jännittävää, mutta silti niin ihanaa. Emme ole kertoneet kenellekään vielä, sillä haluamme olla asiasta täysin varmoja. Tuo alkutiputtelu hieman säikäytti. Lapsi on täysin luomu, ehdimme yrittää sitä kolmisen kuukautta. Kauanko teillä muilla on mennyt yrityksissänne? Ja kuinka moni joulutähteä odottava on turvautunut hoitoihin? Olen ajatellut niiden olevan harvinaisia, mutta näistä keskusteluista on selvinnyt sen olevankin paljon luulemaani yleisempää.

Terkuin,

Katzi rv 8+6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi