IDEOITA!? Mitä häälahjaksi lähes tuntemattomalle parille?
Siis saimme mieheni kanssa kutsun serkkuni vihkiäisiin (jossa samalla myös kastetaan heidän esikoinen), ja nyt on ongelmana, että mitä viemme lahjaksi..? Serkkuani ollaan nähty tosi vähän, kerran-pari vuodessa, ja hänen tulevaa puolisoaan emme ole koskaan tavanneetkaan! Eli - mitä lahjaksi vihkiparille? Entä pikkuiselle? Kiitos, jos saisin muutamia kelpo ehdotuksia! Luonnollisestikaan ei mitään kallista saa olla (eikä rahakaan tunnu kivalta antaa), mutta pakkohan jotain on viedä..
Kommentit (10)
Me saatiin kerran kutsu mieheni veljen vaimon siskon häihin enkä ollut edes nähnyt tätä siskoa saati sitten tulevaa miestä kertaakaan. Näihin häihin oli muutenkin kutsuttu tosi outoa porukkaa, siis paljon puolivieraita, luulen että ideana oli saada 100 vierasta täyteen vaikka sitten väkisin. Joka tapauksessa annoimme rahaa kolmen pariskunnan kesken. Kylmää myönnän mut kun ei edes tunnettu. Nykyisin en varmaan edes menis ko. häihin mut silloin olin nuorempi ja " kiltimpi"
Kyllä me menossa ollaan (vaikka ei ole vielä myöhäistä ilmoittaa, jos emme menisikään), olisi vaan kiva nähdä muutakin sukua pitkästä aikaa..
Ei huono idea tuo pyyhe/lakana. Kimppalahjakin (shekki) kävi mielessä, se on siis harkinnassa, mutta kuten jo mainitsin, ei huvittaisi antaa rahaa, vaan ennemmin jokin muisto (edes jokin pieni).
Lisää ideoita?
Jos päädymme kuitenkin rahaan/shekkiin, niin millainen summa olisi sopiva? Millaisen summan itse olisit valmis antamaan? Siis vihki+kaste -lahjat..
Vierailija:
, ei huvittaisi antaa rahaa, vaan ennemmin jokin muisto (edes jokin pieni).Lisää ideoita?
Tai minusta lahjaan ei liity isoa tunnearvoa, jos mulla ei ole tunnesidettä lahjan antajaan. Muuten se on vain tavara.
Äitille ja isille leffalippuja?? Ei varmaan kovinkaa tyly lahja, jossei missään tekemisissä oo?? Tai sit se kimppalahja.
Valokuva-albumi on hyvä idea, harkintaan sekin.
Minusta on mukava antaa lahja, josta jää muisto (vaikka meneekin melkein tuntemattomille, mutta " veri on vettä sakeampaa" , sukua kuitenkin..).
Käden/jalanjälkitaulu onkin ihan huippu hyvä idea! En edes muistanut, että minullahan on sellainen jo kaapissa ja vielä ihan avaamattomassa paketissaan! Se menee siis kastelahjaksi (jos osallistumme juhliin). Ja leffaliput on myös tosi loistava ajatus (tosin emme kyllä lupaudu lapsenvahdeiksi siksi aikaa..).
Nyt on jo tosi hyvät ideat, toki lisää saa ehdotella edelleen.
vieraammille valkoiset paksut (ylelliset) froteepyyhkeet ja jotain suihku- tai kylpyvaahtoa. Jos on enemmän rahaa käytettävissä valkoiset paksut froteekylpytakit olisivat ihanat. Hotelli Kämp mm. myy omia kylpytakkejaan. Mutta ne ei ole varmaan mikään halpa lahja.
Joskus olen kerännyt setin 1-3 keitto- tai puutarhakirjasta (jos on ollut syytä olettaa, että jommat kummat saattaisivat olla mieleen).
Tupareihin voisi viedä ämpärillisen siivousvälineitä (vaikka sävysävyyn), mutta häihin se kyllä taitaa olla liian proosallista.
Stockan lahjakortti.
Linnanmäen lahjakortit koko perheelle?
Vauvalle antaisin saman teeman mukaan säästölippaan.
Kylpytakit olis ihana lahja, jos vaan löytyisi sekä edulliset että samalla laadukkaat.
Omenapuukin oiva keksintö, mutta ei oikein sovi, koska asuvat vuokralla (rivitalossa kylläkin, mutta luultavasti siitä muuttavat..).
Rahapuita löytyisi itseltänikin, joten harkintaan sekin!
Tällä hetkellä olen eniten kallistunut leffalippujen ja käden/jalanjälkitauluun.
Vielä käyn täällä katselemassa illemmalla, että onko tullut lisää hyviä ideoita. Suuri kiitos näistä!
En todella keksi, mitä voisi tuossa tilanteessa antaa lahjaksi. Jokaiselle oma Marimekon pyyhe, samaa sarjaa, mutta sukupuolen mukaiset värit? Tai sama juttu lakanoissa, onko joku sarja, jossa sekä aikuisten että pienten kokoja?
Plääh, en tiedä. Tunkisin ehkä vanhempien ja sisarusten kanssa samaan porukkaan, niin saisi vaikka vähän isomman lahjasekin annettua.