Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti/isä: MIKSI et puutu lapsesi käytökseen, kun tämä käyttäyty huonosti? Miksi, miksi, miksi?

Vierailija
07.04.2008 |

Kertokaa nyt syitä:

- ns. julkisen rauhan takia (pelkäätte että lapsi suuttuu komentelusta niin paljon että alkaa kiljua vielä enemmän)?

- lapsesi ei usko kuitenkaan joten se ja sama puututko

- pidät lastasi liian pienenä käytöskoulutukseen (minkä ikäinen?)

- mielestäsi lasta ei saa liikaa rajoittaa

- olet liian väsynyt

- joku muu, mikä?

Nykyään näkee niin hirvittävällä tavalla käyttäytyviä lapsia joiden vanhemmat ei TEE MITÄÄN. Voisiko joku tunnustautua ja kertoa samalla miksi on lopettanut kasvattamisen. Tällä en tarkoita että lapsen pitäisi istua kädet ristissä nurkassa, vaan sitä että toinen käyttäytyy selväsi ei-toivotulla tavalla (esim. häiritsee muita ihmisiä, rikkoo omaisuutta, käyttää rumaa kieltä) ja tähän ei puututa.

M-I-K-S-I?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osaat listata asioita. Vielä kun opit ymmärtämään sisällön sanojen takana ja ehkä hitusen empatiaa...

Vierailija
2/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- he puuttuvat käytökseen kyllä, mutta eri tavoin kuin sinä ja kenties muualla kuin siinä tilanteessa.

- heillä on eri käsitys siitä, mikä on tuomittavaa ja väärää käytöstä

Tuleepa mieleen yksi tilanne elävästä elämästä: nuorimmaiseni odotti minun ja ison siskonsa kanssa muskarin (siis siskon muskarin) alkua. Leikkivät siinä omiaan ja sitten isosisko teki jotain pikkuveikkaa ärsyttävää ja pikkuveli huudahdi siskolleen, että " Sä olet tyhmä!"

No, nanosekunnisosassa vieressä istuva Täydellinen Pedagogi alkoi luennoida kovalla äänellä omalle 4-vuotiaalleni, ettei ketään saa haukkua tyhmäksi jnejne. - ihan kuin minua, lasten äitiä ei siinä olisi ollutkaan. Olin ollut juuri vetämässä henkeä sanoakseni samasta asiasta, mutta TAVALLA, JONKA TIEDÄN TEHOAVAN OMAAN LAPSEENI PAREMMIN - en vain ehtinyt sanoa mitään, ennen tuon toisen naisen paapatusta.

Joten joskus voi olla, että ne täydelliset äidit eivät anna tilaisuutta vanhemmille puuttua häiriöön itse.

Ja tällä en nyt tarkoita ap:tä, tulipa vaan tälläinenkin puoli asiasta mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täydellisistä kasvattajista on sitä mieltä, että kaikki murkut on saatanasta ja kirkonpolttajia.

Oltiin pojan kans kaupan kassalla ja siellähän alkoi vanhempi pariskunta mäkistä ja ruinata. Eräs nainen sanoi meille, että saadaan mennä hänen eteen kun meillä ei ole kuin limsapullo. Kiitimme pojan kans kauniisti tätä naista. Mutta eikös tää pariskunta alkanut meille huutaa ja haukkua poikaa, että nuori mieskö ei muka jaksa odottaa ja etuilee ja kyllä sitä pitää jonottaa yhdelläkin limsapullolla (pullo oli minun kädessä, eikä edes pojan).

yritin kauniisti selittää, että tämä nainen itse ehdotti, että voidaan mennä hänen eteen kun hänellä oli niin paljon tavaraa.

Siitäkös äijä pillastui ja alkoi huutaan vielä suurempaan ääneen.

Kun pääsimme kassalta, minä kiehuin raivosta. Poika vain kohautti harteitaan ja totes, että mitäs tuosta. Kusipäivä on joka paikassa.

On nähtävästi nuori joutunut kokemaan samanlaista kohtelua useamminkin kun ei ollut moksiskaan.

Vierailija
4/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun lapsillani on kotona oikeus pomppia sängyllä ja sohvilla, ja siksi me ei reagoida mitenkään jos ne niin tekevät. Jonkun mielestä ehkä jätämme puuttumatta huonoon käytökseen, mutta meillä sitä ei lasketa huonoksi käytökseksi vaan normaaliksi leikkimiseksi.

Vierailija
5/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ollut tuollaisia ongelmia lasten kanssa, vanhempi on aina ollut itse rauhallisuus, tästä nuoremmasta en vielä tiedä. On vajaa kaksi vuotias ja ihan eri maata kuin siskonsa. Vielä ei ole aiheuttanut harmaita hiuksia kanssaihmisille, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Vierailija
6/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim. mun lapsillani on kotona oikeus pomppia sängyllä ja sohvilla, ja siksi me ei reagoida mitenkään jos ne niin tekevät. Jonkun mielestä ehkä jätämme puuttumatta huonoon käytökseen, mutta meillä sitä ei lasketa huonoksi käytökseksi vaan normaaliksi leikkimiseksi.

Vierailija
7/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin pitää toimia.

Vierailija
8/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kukaan ei sellaiseksi tunnustaudukaan. Vaikka joku olisi äiti-tuomioistuimessa tuomittavissakin sellaiseksi, hän ei itse tiedä/tiedosta olevansa löperö kasvattaja.

Eniten minua kyllä epäilyttävät ne, jotka julistautuvat Täydellisiksi. Kukaan meistä ei ole AINA, 100% täydellinen kasvattaja. Jos sellaista väittää, on itseanalyysissa melkoisia puutteita.

Ja joka tapauksessa jokaisella on oma, subjektiivinen käsityksensä täydellisyyden kriteereistä eli se, mitä minä pidän oikeana puuttumisena lapsen käytökseen voi jonkun toisen mielestä olla väärä.

Vierailija
9/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI joku seisoo vaan vieressä ja katsoo millään tavalla reagoimatta kun viisi vuotias juoksee ja huutaa vaikka kirjastossa?

Vierailija
10/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi (joka kerta kutsumatta) kylässä joitakin vuosia sitten miehen entinen työkaveri kahden n. 5-vuotiaan poikansa kanssa. Pojat olivat hirveän villejä, en tiedä oireilivatko vanhempiensa avioeroa vai mitä.

Kerran sitten kävi niin, että toinen pojista alkoi tyhjentämään meidän kirjahyllystä kirjoja (joita on paljon) lattialle. Jätkä vaan mätti kirjoja lattialle hylly kerrallaan tyhjäksi ja sai aikaan kauhean sotkun. Lisäksi toinenkin poika innostui tästä " leikistä" ja meni siihen mukaan. Itse jouduin komentamaan poikia lopettamaan, mutta sitä ennen ehtivät mättämään kymmenittäin kirjoja pitkin työhuoneen lattiaa. Isä ei puuttunut asiaan millään tavalla, vaikka kyllä näki ja kuuli koko episodin. Siis se äijä vaan hymyili siinä ja oli ihan kuin mitään erikoista ei tapahtuisikaan. En tajua.

Eivät ole enää tervetulleita meille.

Vierailija
11/11 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vaimo hoitaa lapset?

Kotona lapset pinoavat kaiken päivää kirjoja lattialle ja takaisin hyllyyn?

Miten reagoit? Sanoitko miehelle, että miksi et puutu tuohon? Olisi kenties ollut reilumpaa kysyä asiaa silloin ja siinä kuin panna välit tykkänään poikki.

Vierailija:

Kerran sitten kävi niin, että toinen pojista alkoi tyhjentämään meidän kirjahyllystä kirjoja (joita on paljon) lattialle. Jätkä vaan mätti kirjoja lattialle hylly kerrallaan tyhjäksi ja sai aikaan kauhean sotkun. Lisäksi toinenkin poika innostui tästä " leikistä" ja meni siihen mukaan. Itse jouduin komentamaan poikia lopettamaan, mutta sitä ennen ehtivät mättämään kymmenittäin kirjoja pitkin työhuoneen lattiaa. Isä ei puuttunut asiaan millään tavalla, vaikka kyllä näki ja kuuli koko episodin. Siis se äijä vaan hymyili siinä ja oli ihan kuin mitään erikoista ei tapahtuisikaan. En tajua.

Eivät ole enää tervetulleita meille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän