Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikot viikot 15 ja 16 ~~

07.04.2008 |

[color=Plum3][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Plum3][size=2]babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

[color=Maroon3][size=2]baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

[color=Plum3][size=2]Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

[color=Maroon3][size=2]Koiramamma

Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

[color=Plum3][size=2]lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

[color=Maroon3][size=2]pariisitar

Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.

[color=Plum3][size=2]shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

[color=Maroon3][size=2]Stiin@

Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.

[color=Plum3][size=2]syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

[color=Maroon3][size=2]vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

[color=Plum3][size=2]zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.

[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Viktoria_77

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. Plussa 3/2008!

[color=Plum3][size=2]Sinikellonen

Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Plussa 3/2008!

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti enskoja liikkeellä, kiva lukea muiden ajatuksia!

Mareia, mulle lääkäri sanoi että yleisesti voi kyllä ajatella että jos ei vielä tiedä olevansa raskaana, ei vahingoita sikiötä (niin kuin Bauliekin tuossa kirjoitteli). Ihan alussa siis hänen mukaansa ei tarvitsisi olla kauhean varovainen alkoholin ym. kanssa. En tiiä oikeasti tarkemmin, mutta tätä mieltä oli hän.

Christinalle tsemppiä gradun tekoon! Helpottaa kyllä kummasti kun sen saa jätettyä, aina kuitenkin jossain taka-alalla miettii että se pitäisi tehdä valmiiksi...

Voi harmitus Danja, mutta älä vielä luovuta, voisiko sieltä vielä kuitenkin plussa tulla? bd bd!

Itsellä on tällä hetkellä kp 8/29-35, joten ovista odotellessa. Mulla on ollu jo varmaan 1,5 vuotta lähes täysin säännöllinen kierto, tuo 29, mutta nyt ensimmäisen yrityskierron alla tietysti alkoi kiertokin temppuilla :( No, otin heti ainakin greippimehut avuksi, katsotaan josko siitä olis apua :)

Plussatuulia ja ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Lorelai

Vierailija
102/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: kerro kerro heti, kun olet testin tehnyt!:) Toivottavasti täti pysyykin poissa ja saat kertoa meille iloisia uutisia!:D

Christina84: kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!:D Ja niin kuin baulie ja moni muu on sanonut, raskaaksi tulee monesti sitten kun lakkaa yrittämästä..

baulie:Olen miettinyt samaa. Jos lapsen tekeminen on niin vaikeaa, miten voi näitä " vahinkoja" sattua niin paljon. Ja joillain vielä ehkäisystä huolimatta! Uskomatonta! Itseasiassa munkin kahdella sisaruksella on tapahtunut " vahinko" , mutta minulla ei sellaista vahinkoa ole päässyt sattumaan.. Toisaalta on hyvä, että saa sitten itse valita sen elämäntilanteen, kun lapsen on hyvä tulla;) Hienoa, että et enää stressaa tuosta lapsen tekemisestä. Ihailtavaa!:)

Huomasin, että en ole minäkään vielä esittelypinossa enkä ole itseäni tainnut kunnolla edes esitellä. Hups!:) Mä olen siis 24 ja mies 27. Perheeseen kuuluu myös koira ja kaksi kissaa, mutta vielä mahtuisi lisää!:) Vauvakuumetta on ollut jo useamman vuoden, mutta elämäntilanne ei ole ollut aikaisemmin sopiva. Alkuperäinen suunnitelma oli aloittaa yritys kesällä pidettävien häiden jälkeen, mutta päätettiinkin jättää ehkäisy kuitenkin jo pois maaliskuussa.

syre: itse ajattelisin, että 6kk on sellainen aika että jos ei raskautta tule, niin alkaisin selvittämään syitä. Olisihan se ihanaa, että tulisi raskaaksi ennen kuin ehtii huolestumaan! Ihanaa, kun monet on ottanut rennon vaihteen päälle. Aurinko paistaa ja kesä tulee, ei nyt kannata murehtia!:)

pariisitar: kuulostaa niin ihanalta!:) Tulethan vielä kertomaan ulrakokemuksestasikin ennen kuin siirryt o puolelle?

marjapensas: PMS kiukuttelut. Huh! Itse olen yrittänyt vaan olla hiljaa ja purra hammasta kun ärsyttä. Tuo miehen retale kyllä huomaa senkin, joten ratkaisua tähän ei mulla ainakaan ole:)

ON: Kiitos kaikille neuvoista ja kannustamisesta. Miehen kanssa usein kyllä puhutaankin siitä, miksi toisiamme rakastetaan ja on niin ihana olla yhdessä. Se " ongelma" mulla ehkä onkin, että olen tottunut puhumaan hänelle kaikki, mitä päässä liikkuu ja tulee puhuttua ennen kuin ajattelen. Olen siis hänelle selittänyt myös sen, että seksihalujen kasvamiseen on muitakin syitä kuin vauvakuume. Mutta tästä lähin lupaan ja vannon, että limajutut jätän vain tälle palstalle (mikäli haluan vielä elämässäni seksiä harrastaa) ;)

Saitte muuten mun mielen rauhoittumaan, joten join eilen hurjat puolitoista siideriä;)

Ajatukset heittää nyt sellasta kärrynpyörää ja volttia, että en tiedä miten päin pitäisi olla. Väillä vaan hymyilen korvasta korvaan ja sitten alkaa huolestuttamaan ja jännittämään. Apua, mitä tapahtuu! Eilen tein testin, ja oli negatiivinen. Tosin oli vielä liian aikaista testakin, koska vasta tänään tai viimeistään huomenna pitäisi tädin tulla visiitille. Iltapäivällä alkoi menkkakivut, mutta jotenkin oli erillaiset kun yleensä ja tuntui mun mielestä vähän eri paikassakin... Täti ei silti tullut vielä kylään. Lämmöt koholla ja pari kertaa tullut paperiin ruskeaa tönhää... Voisiko tämä nyt olla sitä... En uskalla edes ääneen sanoa:) Huomenna haen varmaan uuden testin, jos ei tätiä näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain käsitä noita oireita... Väsymys ja huononolon aallot

oli kyllä ihan totisinta totta... Se etova olo meni yleensä

ohi kun söin jotain... Mutta kaipa ne sitten oli vain

sattumaa... Tavallisia menkkaoireitakaan ei ole ollut... paitsi toi

veri/rusehtava tipottelu, joka on muuten sekin loppunut.

Tämänhetkinen olo on mitä surkein; vaikka itkuun pillahtaisin...

Koskaan ei ole ollut tällaista kiertoa; oireilut ja menkatkin

" myöhässä" ... Lykkäisin tämän projektin ajatuksissa taka-alalle

mutta kun en pysty... mulla ei vain ole tällä hetkellä muuta

ajateltavavaa ja viikonpäästä on vieläkin enemmän aikaa kun 2.5

on viimeinen työpäivä.

Sitten vielä vaivaa se että avokin perhe täällä näkee -muka enneunia-

ja ovat tulleet kysymään suoraan että tuleeko meille vauva eli

ovat nähneet meistä vauvaunia.

Sori kauheesti nämä omanapaiset kirjoitukset mutta kun ei kenellekään

voi puhuakaan... :~(

Vierailija
104/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä noi sun oireet mun mielestä kuulostaa aika lupaavilta! Kaikillahan testi ei näytä plussaa kovin aikasessa vaiheessa, pidän sulle peukkuja että se vielä siitä plussaksi muuttuisi!

Se on kyllä tosiaan helpommin sanottu kuin tehty, että yrittäis laittaa raskautumisen ajatuksissaan taka-alalle. Mäkin yritän olla ajattelematta asiaa jatkuvasti, mutta huonolta vaikuttaa, ja kaikenlisäks vasta ensimmäinen yrityskierto menossa... Onko sulla Danja uusia mahdollisia töitä näköpiirissä kun edellinen loppuu? Harmillinen tilanne jos ei :( Mutta toivotaan että se plussa sieltä pian tulee!

Pidän peukkuja myös Onnelliselle, tule kertomaan testailun tulos sitten kun ehdit testailla :)

Nyt lähden ulkoilemaan, tai vähintäänkin parvekkeelle kun on niin hieno ilma, ainakin täällä Etelä-Suomessa :)

Lorelai

Vierailija
105/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Danja80, mustakin sun oireet vaikuttaa lupaavilta, ja isot plussatuulet myös Onnelliselle, toivottavasti teillä on napannut!

Sitten omaa napaa. Mies ei ole kotona, joten istun yksin himassa ajatusten kanssa, joten täytyy päästä avautumaan ettei pää hajoa... Viime kuussa ennen tädin vierailua mulla oli huonovointisuutta ja nipistelyä, ja olin hyvin positiivisella tuulella onnistumisen suhteen. Paria päivää ennen kuin vierasta odottelin, tuli vähän tuhrua, jonka vielä onnistuin uskottelemaan kiinnittymisvuodoksi. seuraavana päivänä kuukautiset alkoi kuitenkin kunnolla. Olin tosi maassa, ja päätin että yritän olla kuvittelematta oireita tai ainakaan uskomatta niihin. Nyt kun samoja oireita ilmaantuu, niin koko ajan vain yrittää ajatella, että tää ei tarkoita mitään, turha odottaa muuta kuin tätiä kylään, niin pettymys ei ole ihan niin suuri...

Mutta, onneksi eilen oli Miehen kauppavuoro, joten pakkasesta löytyy jäätelöä, ja kohta alkaa laatudraama, eli suomen huippumallit, joten siinä on tälle illalle muuta ajateltavaa. Ja huomenna on taas työpäivä, joten on muutakin ajateltavaa kuin oman pään sisältö.

Hyvää alkavaa työviikkoa,

marjapensas

106/109 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjapensas: Myös mie olen kärsimätön luonne ja joissakin asioissa pinna tuppaa oleen turhan lyhyt :/ Tykkään myös että hallitsen ja pystyn vaikuttaan asioihin; tämä vauvaprojekti kyllä kasvattaa luonnetta, vois kuitenkin kohtuuden rajoissa olla!

Mie katoin myös suomen huippumallit ja söinpä vielä puoli levyllistä suklaatakin ;p Mukavaa kerran viikossa vähän herkutella ja kattella töllöstä " aivot narikkaan" ohjelmia (= ohjelmia joissa ei niin skarppina tarvitse olla).

Onnellinen84: Täällä kans kysellään että koska lisäännytään ja kun pari kuukautta sitten muutimme tähän isompaan asuntoon niin heti kaikki kommentoimassa että pitäis alkaa täyttämään! Eipä se tosiaankaan vain niin helppoa ole.

Noi sun fiilikset kyllä kuvastaa hyvin paljon omiani, taidamme muutenkin olla vähän samassa tilanteessa; menkkoja odotellessa ja yks negatiivinen testi tehtynä. Plussaonnea meille!!!

baulie: Sie kyllä todella osaat ajatella tätä asiaa kypsästi! Toivotan teille oikein suurta tärppionnea!

Lorelai: Valitettavasti ei tällä hetkellä ole uusia työkuvioita :( ja mikäli mitään ei ilmaannu niin täytyy sit jotain muuta kehitellä ettei kaikki pyöri tämän vauvaprojektin ympärillä!

ON: Kiitos kaikille plussatuulia toivottaneille! Toivottavasti nyt tärppäis! Menkat ei ole vieläkään alkaneet eikä niiden alkamisesta ole tietoakaan. Zombi olo jatkuu edelleen; nukahdin viimeyönä ennen 12 ja nukuin 8 asti jolloin kävin hetken hereillä ja nukahdin uudestaan, heräsit sitten 10 eli tulipa nukuttua 10h, silti oli pakko ottaa illalla kuuden aikaan 20min päikkärit :/ Ei voi kyllä käsittää tällasta...

Tässä on muuten pari päivää ollut kauhea janokin vähän väliä; en tiedä liittyykö tämä sitten mitenkään raskausoireisiin... tavallista suolaisempaa ruokaakaan en ole syönyt...

Jää nähtäväksi mitä tästä tulee...

Danja kp30/27-28, yk8

Vierailija
107/109 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän taas tulla tänne avautumaan. On sellainen olo, että täti on jo matkalla kylään, eiköhän se siellä kohta jo koputtele ovelle. Eikä siinä mitään, näin arvelinkin käyvän, mutta hitsiläinen, nyt on vasta kp20! Saiskohan tädin jotenkin kiertotielle tai muuten matkaa hidastettua, ennen kuin tarttee ruveta kaiken muun lisäksi stressaamaan myös lyhyestä kierrosta...

Eipä sitä nuorempana hirmuisesti tullut kiinnitettyä kierron pituuteen (harvoin edes kk:n alkamispäivään), joten nyt on vaan sellainen mutu-tuntuma, että lyhyt se oli silloinkin, mutta en ihan näin lyhyeksi kuitenkaan olisi väittänyt... Toivotaan, että tää on vaan joku tän kierron juttu.

Vierailija
108/109 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä töissä, mutta pakko tulla vähän purkamaan tuntoja.. Tätiä ei näy ei kuulu ja oireilu jatkuu. Ei kestä tätä epätietoisuutta! Tänään painelen kyllä testiä ostamaan, heti kun tästä pääsen. Otanpa kerralla pari, jos ensimmäinen testi ei anna toivottua tulosta;)

Danja80: kuulostaisi kyllä hyvältä sun oireilut!:) PlusPlusPlus! Koska meinaat testata uudelleen? Toisaalta sitten harmittaa, jos edelleen näyttää negatiivista..:(

marjapensas: toivottavasti saat pidettyä tädin loitolla. Ei sitä tiedä vaikka ei tulis ollenkaan;) En mäkään uskonut mahdollisuuksiin tässä kierrossa, mutta silti aikakin oireet lupailee hyvää..

109/109 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten kierähti kp1:seksi, menkat näet alkoi; toistaiseksi niukkana että vain pyyhkiessä tulee mutta silti ihan selkeää

verivuotoa. Osasin sitä kyllä odottaakin koska lämmöt oli aamumittauksessa taas pudonneet 0,1 astetta eli nyt 36,6 (koholla ollessa olivat 36,9). Että se siitä sitten. En kyllä käsitä mistä nämä

oireet ovat peräisin; ne nimittäin jatkuvat edelleen, mutta kaipa se huono olo johtui vain nälästä (ei kyllä koskaan ennen ole tullut huono olo vaikka olisikin ollut nälkä), en myöskään tämänsorttista väsymystä ole kokenut. Mitäpä sitä kuitenkaan enää miettimään!

Olo on jotenkin ihan pas** ja masentunut. Tekis mieli vetää pää täyteen. Tai sit käpertyä peiton alle murjottaan.

Onnellinen84: Plussia sinulle kuitenkin! En ole tehnyt toista testiä eikä sitä enää tarvitsekaan.

Danja, kp1/27-28 (30), yk9

BTW, miksiköhän minun tietokoneella tuli viesti että " Viestien lähetys koneeltasi on estetty" ?!?