Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikot viikot 15 ja 16 ~~

07.04.2008 |

[color=Plum3][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Plum3][size=2]babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

[color=Maroon3][size=2]baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

[color=Plum3][size=2]Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

[color=Maroon3][size=2]Koiramamma

Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

[color=Plum3][size=2]lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

[color=Maroon3][size=2]pariisitar

Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.

[color=Plum3][size=2]shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

[color=Maroon3][size=2]Stiin@

Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.

[color=Plum3][size=2]syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

[color=Maroon3][size=2]vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

[color=Plum3][size=2]zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.

[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Viktoria_77

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. Plussa 3/2008!

[color=Plum3][size=2]Sinikellonen

Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Plussa 3/2008!

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille tutuille ja tuntemattomille.

Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv. Olen jo aikamoisen huolestunut siitä, että vauvaa ei kuulu. Milloin pitää ilmoittautua ja minne (lääkäri/gynekologi tms.) jos epäilee lapsettomuutta. En voi usko, että tällainen ongelma kohtaa nuoren terveen pariskunnan. En ole yhtään perehtynyt näihin lapsettomuusjuttuihin. Kuka hoitaa, kuka maksaa?

Nanuuk-85, kp 3/29, yrityskerta 10

Vierailija
42/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekspertti näissä asioissa mutta gyneltä mä aloitin. Kannattaa kertoa huolistaan ja lääkäri voi ultrata heti ja katsoa et kaikki on kunnossa, sit lääkäri voi lähettää munajohdinten aukiolotutukimukseen (riippuu kaupungista ja mahdollisuuksista tehdä se), voidaan tehdä miehen simppojen tutkimus.. Yksityinen ja julkinen puoli tekee molemmat näitä (ainakin suurimmissa kaupungeissa) mutta yksityinen voi tulla pidemmän päälle kalliimmaksi. Mutta sinne usein pääsee helpommin ja nopeammin.

Nää on aina tapauskohtaisia (esim. sairastetut taudit, rakenteelliset ongelmat, hormoonit, jne.) joten aloita gyneltä.

Tsemppiä!

Stiin@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tiputteluvuoto selvisisi sitten, kun eilen alkoi jo kunnolla menkat eli kierto lyheni 28 päivään. Eikä mitään järkyttäviä kipuja tällä kertaa, pärjäsin eilenkin yhdellä särkylääkkeellä. Mitäs Stiin@, vieläkö tiputtelu ja kivut vaivaavat?

Vyöhyketerapiasta sen verran, että uskon sillä ehkä olleen vaikutusta. Ainakin pisteiden painelu kehossa tuntui mulla ihan kokonaisvaltaisesti. Ja niiden oppien mukaan kehossa on erityisiä hormonitoimintaan vaikuttavia pisteitä. Olen nyt käynyt kaksi kertaa ja parasta on kyllä päästä rentoutumaan hierontapöydälle. Mulla on ensin hierottu niskaa ja sen jälkeen pisteitä korvista, jalkapohjista ja jaloista. Helsingissä olen käynyt, eka kerta 1,5 h oli 53 e ja nyt 45min oli 33 e.

Onnellinen84, endometrioosi on sairaus, jossa kohdun limakalvoa on levinnyt kohdun ulkopuolelle. Limakalvo reagoi kuukautiskierron eri vaiheisiin ja saattaa aiheuttaa julmettuja kipuja sekä vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Mulla lähinnä pahat kuukautiskivut ja edeltävät kivut on saaneet epäilemään mahdollista endoa. Munasarjoissa ei ultrassa näkynyt mitään ylimääräistä, mutta muuten endoa on tosi vaikea huomata tutkimuksissa... Ainoa tapa on oikeastaan sulkea pois muut mahdollisuudet ja sitten laparoskopia (tähystysleikkaus).

Jaksamisia Irish!! Mä just laskeskelin jonkun hcg-taulukon mukaan, että herkällä (10U) testillä pitäis näkyä noin 1,5-3 viikon päässä oviksesta elin noin dpo 10-20. Viimeistään 3 viikkoa oviksesta hcg pitäis olla ainakin 18U. Oon tosin kuullut, että joillakin hcg ei eritykään kunnolla virtsaan joten verikoe on ainoa tapa testata luotettavasti.

Voimia myös shanialle ja tietysti kaikille muillekin!!!

Tervetuloa (takaisin) Nanuuk85! Mulla on juurin nyt vähän samankaltainen olo, me ollaan 24/21. Yritystä on kyllä vasta vuoden alusta ja nyt alkoi mun mielestä varsinainen yk 3, pari ekaa meni ilman oviksen laskemista tms. Mutta entä jos mitään ei tapahdukaan? Pelottaa vähän ja olen tietty jo panikoinut kaikkea ja ottanut miljoonasta asiasta selvää... Mun käsitys on, että ekoja juttuja on perussisätutkimus ja ultra (mulla ei näkynyt mitään erityistä). Varmaan käsketään kokeilla ovistestejä jos niitä ei ole käytössä ja pitää kirjaa kierroista. Sen jälkeen vasta verikokeet jne. Tai jos kierrot näyttäisi, että ovista ei tapahdu tai luteaalivaihe on liian lyhyt, niin lääkkeitä kokeiluun muutamaksi kuukaudeksi. Julkisella asiat etenee hitaammin, ainakin ellei mitään sairautta heti löydy. Ja vuosi pitää olla yritystä takana, ennen kuin saa aikaa varattua. Yksityisellä gynellä peruskäynnitkin tulee aika kalliiksi, vaikka kela korvaakin osan. Niin tutkimusten kuin varsinaisten hoitojenkin hinta taitaa riippua siitä, tehdäänkö ne lääkärin lähetteellä julkisella vai oma-aloitteisesti yksityisellä.

Joku muu osaa varmaan täydentää, mä olen vasta menossa kunnan terveyskeskukseen omalääkärille, julkisella tää on ainakin pk-seudulla 1. askel. Aion pääasiassa valittaa mun kivuliaista menkoista ja niitä edeltävästä tiputtelusta, mutta yritän painottaa myös tätä lapsitoivetta. Käsittääkseni lääkäri voi sitten laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin. Olen käynyt pari kuukautta sitten gynellä opiskelijaterveydenhuollossa, jossa tehty ultra+sisätutkimus (ei mitään), mutta sinne on niin prkleen vaikea saada aikaa! En silloin sanonut vielä mitään tästä vauvakuumeilusta, nyt toivon että se saisi ehkä vauhtia endo/mikälieonkaan-tutkimuksiin.

Aurinkoa kaikille ja hauskaa päivää, viikonloppu edessä!

syre kp 2/28-30

Vierailija
44/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan tilanteestasi riippuen, jos on mahdollista päästä työterveyshuollon tms kautta gynelle niin se nopeuttaa asioita eikä tarvitse maksaa koko laskua. Sieltä voi sitten kirjoittaa lähetteen jatkotutkimuksiin, myös julkiselle puolelle. Täällä ei tosiaan ainakaan pääse julkisella puolella heti gynelle vaan pitää käydä omalääkärin kautta. Suosittelen tosiaan myös varaamaan ajan, eihän ensimmäisen käynnin aiheena tarvitse olla varsinaisesti lapsettomuus vaan voi mennä muuten tarkastuttamaan, että kaikki on ok.

syre

Vierailija
45/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tipahtanut kärryiltä, niin paljon on taasen tullut hyvää Enskapohdintaa:) Ihanaa!

Josko muutama kommentti kuitenkin:) :

Onnellinen84 ja Nanuuk, tervetuloa mukaan Enskattarien ihanaan maailmaan. Nanuukin muistan miekin hämärästi, kurja kuulla, ettei tärppiä ole vielä käynyt:( Tosin yleensähän tuo tuppaa tulemaan kuin vähiten osaa odottaa...miusta oli myös tosi kultaista, kuinka moni Enska oli osannut niin hienosti auttaa Nanuukia alkuun tutkimustaipaleella, tämän palstan tuki on kyllä kullanarvoista!

Irish on kärsinyt perin oudosta tilanteesta, plussaa ei näy ja tättärä eksynyt matkalla. Toiv. tättärä tajuaisi pysyä pois pidempääkin ja plussa pärähtäisi tikkuun heti, kun saat apteekista haettua luotettavan testin:) Infoilepa tilannettasi:) Jaksuja myös lähetän matkaan, ymmärrän, että tällä taipaleella välillä on niitä päiviä, kun haluaisi vain käpertyä peiton alle pakoon pahaa maailmaa.

Stiin@llakin oli ollut ongelmaa kierron kanssa, voi kettu sentäs. Ja Syrelle ja Shanialle lähetän negapahoittelut:(

Mitäs Baulielle kuuluu??????? Entä Zerialle?

Oma napa onkin tällä hetkellä hiukan kysymysmerkkiä; kp 31/28-29 on menossa- ja ei oikein oiretta suuntaan jos toiseenkaan. Koetan olla herättelemättä suuria toiveita ja keskityn sitä vastoin asuntoasioihin, tänään olisi taas privaattinäyttöjä illalle suunniteltuna. Anteeksi minimaalinen kommentointi, mieli aika sekaisin tällä erää..

Ihanaista viikonloppua Enskattarille!!!

pariisitar

46/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa on kp21/27-28. Olen tässä miettinyt että onkohan meillä tässä kierrossa mahdollisuuksia onnistua...

kp13 pupuilua,

kp14 ovistestiin vahva viiva,

kp15 ovistestiin edelleen vahva viiva,

kp16 ovistestissä hailakka viiva

kp17 lämmöt nousi 36,5->36,7 ja ovat pysyneet korkealla...

Pupuilua ei ole nyt ollut kuin tuona yhtenä kertana koska mies on töissä iltaisin ja muutenkin olen ollut vähän melankolinen. Lisäksi tuli vielä selkäsärkyä ja väsyttääkin vaikka olen nukkunut 8h yöunet :/

Eilen olin jotenkin herkällä tuulella; katsoin Xenan jaksoja ja muutamassa kohdassa tuli vedet silmiin (yleensä siis en itke elokuvien takia). Toiveet meinaa väkisin nousta mutta järki sanoo vastaan että tässä kierrossa on niin heikot mahdollisuudet onnistua. Menkkojen pitäisi viikon päästä alkaa, mulla on hyvin säännöllinen kierto, melkein kellontarkka joten onneksi tätä piinaa ei kestä enää kauaa... Jospa se mielikin siitä sitten piristyisi kun pääsee uudelle kierrolle (mikäli ei nyt tärppää ja en kyllä jaksa uskoa että onnistuisi).

Takokaa mulle järkeä päähän!!!

47/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että kauhea nälkä kokoajan joten sekin varmaan vetää mielen matalaksi... Lämpimän ruuan jälkeen menee ehkä pari tuntia niin on taas nälkä :/ Siis ei hyvänen aika näitä kuvitteluja =:-O *puistaa päätä*

Vierailija
48/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Purple]meidän Enskat on olleet ahkeria kirjoittelun suhteen (poislukien minä ;))! Ja voi viude, että sää on ollut mahtava tänään! Sain poikkeuksellisen siivousvimman ja mieskin siivosi auton & terassikalusteet. Lenkkeilin myös koiran kanssa, mutta en kovin pitkään kun tuolla pöllyää... Ja kesätyöpaikka varmistui, jee! On kylläkin sama paikka, missä oon ollut jo 2 edellistä kesää + 2 joulunaikaa, mutta ehkä mä jaksan ;) Haluaisin kuitenkin monipuolista työkokemusta ennen varsinaista työelämään siirtymistä, mutta se saa nyt sitten odottaa...

[color=Red]Danja: Ajoitettu rakastelu voi tosiaan olla ankeaa... Kokemusta on! Ei kannata väkisin yrittää ja hyvä, että saitte miehesi kanssa puhuttua asiasta! Totta on, että kyllä niitä lapsia on ennenkin saatu ja tullaan jatkossakin saamaan ilman, että ajoitus olisi paras mahdollinen. Sitten kun malttaa lopettaa ns. tärppipäivien laskemisen, niin kyllä se rakastelukin alkaa tuntua entisenlaiselta.

Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että puolen vuoden yrittämisen jälkeen alkaa tuntua siltä, että onko jokin vikana (sitä kun ei ikinä voi tietää!)... Puoli vuotta kun kuitenkin on aika, jonka sisällä melko moni tulee jo raskaaksi. Toivotaan kuitenkin onnea tähänkin kiertoon ♥ Ja kiva, että laskettelu piristi mieltä ainakin hetkellisesti! Yritä ajatella (tämäntyylistä olen itse alkanut " noudattamaan" ), että pikkuiselle on paremmat lähtökohdat, kun äitikin on onnellinen ja stressaa mahdollisimman vähän :)

[color=Purple]syre: Pahoittelut menkosta, harmittavaa tuo tiputtelu :/

Stiin@lle tuossa alempana olenkin kommentoinut tiputteluvuodosta... Jotkut sanoo, että Terolut (ja muistaakseni myös Lugesteron) auttaa siihen vaivaan, mutta nekään ei kait itsessään paranna mahdollisuuksia raskauteen. Vaikka monet onkin onnistuneet ko. valmisteiden avulla... Ennen niiden käyttämistä pitäisi ilmeisesti varmistua siitä, että on ovuloinut. Ylläpitäisiköhän ko. valmisteet keltarauhasen toimintaa, jotenkin sillä tavalla se taitaa olla?

[color=Red]Stiin@: Mulla myös vaivana tuo 1-2 vrk:n tiputtelu ennen menkkoja, inhottavaa. Alkaisi menkat edes kertalaakista kunnolla, mutta kun ei. Muistan, että ennen kun seurustelin, niin menkat oli ns. normaalit, eli alkoivat kunnolla runsaina. Mutta nyt sitten tilanne on ihan erilainen, mikähän on muuttunut näiden vuosien saatossa?

Kahdelta tapaamaltani lääkäriltä olen tästä kysynyt ja heidän mielestään ei kannata olla huolissaan. On (muka) normaalia ja kertoo vaan tulevista menkoista. Mutta itse olen edelleenkin sitä mieltä, että tää tiputtelu on jonakin osasyynä siihen, että raskaaksi en ole onnistunut tulemaan. Ja jostain netin verkkoklinikalta (?) luin lääkärin vastauksia samantyylisiin kysymyksiin ja hänen mukaansa varsinainen keltarauhasen vajaatoiminta on melko harvinaista. Mutta en muista, miten selitti sitten tätä tiputteluvuodon syytä...

[color=Purple]Onnellinen84: Tervetuloa! Toivotellaan sulle vaan pikaista ohikulkumatkaa :) Mulla ei ole juuri mitään ovisoireita, tissit ei ainakaan oirehdi millään tavalla ;) Mutta aika monella on arkuutta ovulaation aikaan, eli ehkäpä sullakin!

[color=Red]Irish: Voi kun jännää ♥ Nyt siis peukut ja kaikki mahdolliset pystyyn :) Mun laskujen mukaan pitäisi jo testissä näkyä... bd bd bd bd

[color=Purple]shania: Voimia vielä kerran, kemiallinen raskauskin (ilmauksena melko kamala...) jättää jälkensä... Eli juuri niin kuin kirjoititkin, munasolu on siis hedelmöittynyt, mutta ei ole jaksanut kiinnittyä tarpeeksi lujasti kohtuun. Jaksuja ja ennen kaikkea parempaa onnea seuraavaan kiertoon ♥

[color=Red]Nanuuk: Moikkismoi, nimimerkkisi tuntuu tutulta :) Harmi, että ei ole vielä teilläkään onnistunut. Ja kyllä, samaa olen minäkin miettinyt, että miksi nuori & perusterve pariskunta ei lisäänny sitten millään ;) Eli meillä yrityskiertoja takana jo noin 25 ilman tulosta. Samanikäisiä siis ollaan, kesällä täytetään 23 v.

Julkiselle puolelle otetaan tutkimuksiin kun yritystä on takana vuosi. Yksityiselle voi toki mennä missä vaiheessa tahansa; jos sinne on aikomus mennä niin kannattaa ottaa yhteyttä gynekologiin/naistentautien erikoislääkäriin.

Julkisen käytänteistä en tiedä, siellä ei varmaan edes ole gyneä erikseen jokaisella t-asemalla. Omalle terveyskeskuslääkärille siis soittoa, niin todennäköisesti hän tutkii ensin itse. Julkisella selviää halvemmalla, ilmeisesti käyntimaksun hinnalla. Yksityinen sitten kustantaa enemmän (+ mahdolliset labrat), joskin KELA niistä osan korvaa. Mulla meni viime kesänä 180 e yksityiselle (+ labrat parikymppiä), eli ei oo kovin halpaa... Tuota hintaa nosti se, että halusin (sisä-)ultraäänitutkimuksen.

Mun kokemusten & käsitysten mukaan miehen tutkimukset on myös alkuvaiheen hommia. Eli mua tutkineet lääkärit on kummatkin vaatineet miehen sperma-analyysin tulokset + klamydiatestin tuloksen ennen mitään jatkotutkimuksia.

Lääkäristä riippuu tosi paljon, miten asiassa edetään; jotkut määrää lääkkeitä ilman kokeita ja toiset taas ei.

Mutta siis sisätutkimus ja ultraus tehdään ainakin eka ja sit mahdollisesti lähete verikokeisiin ja ehkä kehotus myös miehen mennä kokeisiin.

[color=Purple]pariisitar: Voi! Nyt toivon niiiiiiiin mahdottomasti teille sitä, jonka arvata saattaa ♥ Olisikohan tuosta " matalan profiilin pitämisestä" ollut hyötyä!? Mitenkäs se asunto?

Mutta ollaan vielä pari päivää hissukseen ja sitten vasta aletaan jänskäilemään toden teolla, ellet ole siinä vaiheessa jo testannut... Olet mielessäni! ♥

Vierailija
49/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiin@! Onko tilanne muuttunut? Loppuiko tiputtelu kokonaan, vai mitä? Kerrohan ♥

-baulie-

Vierailija
50/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoisin et ovis ois ollut kp 16 tienoilla eli päivää ennen kuin lämmöt nousi ja 2. päivänä ekan ovisplussan jälkeen. Siittiöiden pitäisi hyvin säilyä hengissä 2-3 päivää (jopa 5 päivää) etenkin jos on hedelmällistä ovislimaa, jossa uiskennella.

Toivotaan parasta!!! Mä olen näköjään hyvä esimerkki siitä, että mulla on kaikki mahdolliset oireet, mutten silti ole raskaana... Eli sitäkin tapahtuu (pms-oireita sitten kai), mutta kyllähän tosi monet myös huomaavat selviä muutoksia, jotka pitävät paikkansa!

Nyt mun kyl pitää alkaa rajoittaa tätä mun palstailua, tässä kierrossa lähden joka kerta lenkille, kun tekee mieli surffata tänne :D

syre

Vierailija
51/109 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä jo ihan huumassa suunnittelen meidän ensi kesän Italian matkaa. Olen surffaillut ties millä ihanilla sivuilla ja haaveillut. =) Tekee ihan hyvää miettiä jotain muuta välillä kuin menkkoja, vauvoja, yrittämistä... Katsoin eilen Teemalta vauva-dokkaria ja itkin ihan hulluna. Mies silitti mun päätä eikä onneks sanonut eikä kysynyt mitään. Ei siinä tilanteessa mitään olis voinut sanoakaan. Fiksu ja ihana mies mulla.

Olen muutenkin ollut hirmu herkkä kaikissa vauvoihin liittyvissä asioissa. Itkin kaks päivää kun serkku sai vauvan. Pelkäsin ihan hulluna et vollottaisin siellä sairaalassa, kun oltiin pikkuherraa katsomassa, mutta onneksi en. Tuntuu, että ympärillä putkahtelee vauvoja kuin sieniä sateella. Hyvä ystävä, kolleega sekä oppilaan äiti sai vauvat tällä viikolla. *huokaus*

Tätiä ei näy eikä kuulu. Olen miettinyt että olisko se tiputtelu ollut mun menkat. Jos olis niin todellakin tarvin tukea hormoonitoimintaani. Tuo Baulien mainitsema keltarauhasen vajaatoiminta kuullostais oikealta ´diagnoosilta´. Kerrankin toivon, että täti pyyhältäis paikalle oikein näyttävästi. =I Mullakin on menkat olleet aiemmin kunnolliset ja alkaneet rytinällä.

Varasin puhelinajan maanantaiksi sille lääkärille. En saanut aikaa vastaanotolle ja oli pakko tehdä jotain. Ostin testin ja ajattelin testata sunnuntaina jos mitään ei näy. Varmuuden vuoksi. Voin sitten sanoa aikakin sen lääkärille.

Sorry omanapainen teksti. Nyt vaan pyörii omat asiat ja murheet mielessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille Enskoille!

Stiin@ 31/~31, dpo 11

- ai niin, lämmöt on pysyneet suht ylhäällä (tänään aamulla tosin oli 0,1 matalampi kuin eilen).

Vierailija
52/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt valvonut jo monta tuntia =( Hirveät kivut herätti. Täti löysi sittenkin tähänkin torppaan. Eilen jo aavistelin kun aamulla tuli sellaista ruskehtavaa limaa (YÄK). Ei ole muistaakseni ikinä ennen tullut. Eli mun luo on tässä kierrossa onnistuneet löytämään varmaan kaikki omituisuudet.

No, nyt ratkes piinailu kuitenkin. Outoa tässä on se ettei ole vielä ainakaan tullut se jumalattoman paha mieli. Yleensä itku tulee heti kun huomaan veren paperissa. Toisaalta viikolla olin jo aika huonona, joten taisin surra jo varastoon :) Maanantaina soitan terkkarille ja valitan ja valitan ja pakotan sen varaamaan mulle gyneajan ja ultran. Ei voi olla normaalia, että kierto venyy näin pitkäksi. yritän saada sen ajan suurinpiirtein puoleenväliin kiertoa (joka on muuten toosi hankalaa arvioida mulla) ihan siks et näkis tuon limakalvon. Viimeks se on ultrattu joulukuussa ja kaikki oli ihan ok. Lääkärin mukaan siellä oli kypsyviä rakkuliota ja limakalvot just hyvät. Mutta eipä ole tapahtunut mitään. Uusinta katselmus siis vaadintaan. Luulis että katsovat kun kierto on noin pitkä ja ikääkin jo alkaa olemaan...

Elikkäs, mä yritän nyt nauttia tästä kauniista päivästä ja laitan nyt ensimmäiseksi mattoja likoamaan. Yks mun lempipuuhiani keväisin ja kesäisin on mattojenpesu=) Aloitetaan se urakka tänään. Kohta varmaan voin jo alottaa kun tuntuu että kipu alkaa antaa periksi.

Toivottavasti muille piinailijoille käy paremmin tässä kierrossa! Minä en jaksa edes seuraavaan kiertoon panostaa vaan vasta sitten kun lääkäri on tutkinut ja jos vaikka sais jotain lääkkeellistä apua tähän hommaan. Eka pitää saada kierto kuriin ja sitten aloitamme vauvapuuhat uudelleen. Kiitos kaikille tuesta ja kannustuksesta. Nyt yritän olla jonkin aikaa ilman palstaa (en usko että onnistuu)

Irish

Vierailija
53/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Irish, olipa kurjia uutisia:( Toivoin niin teitille sitä aivan toista tulosta. Hienoa kuitenkin, että jaksat asennoitua hyvin. Mukavaa matonpesupäivää sinne päin. Ja infoile, mitä tohtori sanoo. Helpottaa varmasti omaa mieltäkin, kun saa selvyyttä oireisiin yms. JAKSUJA!

Stiin@lla on Jänskät ajat; peukutan täällä julmetusti:) PLUSSAPUHURIA sinne päin!!!

Baulielle vilkutuksia....Ja haleja. Olet aina niin ihanasti meitä kaikkia aina tukemassa ja kannustamassa. Kiitos siitä.

Oma napa; kaipa sen nyt uskaltaa paljastaa; testasin eilen illalla ja tänä aamuna elämäni ensimmäiset PLUSSAT:D:D:D Tietysti sitä mieli tekee tepposia; marssin jo illalla uudestaan päivystävään apoteekkiin ostamaan uuden testin (ostin edellisen siis muutama tunti aikaisemmin) ja farmaseutilla riitti varmasti naurussa pitelemistä, kun kysyin, että olenhan varmasti tehnyt testin oikein- ja lopulta kuin hän vakuutteli, että olet tehnyt ihan oikein ja tulos on luotettava, nappasin kuitenkin vielä yhden testin ja juoksin kassan kautta ulos hymyillen isoa hymyä:) Miehen kanssa ollaan onnesta mykkyrällään, kunhan meitin Hippunen vain osaisi pysyä masussa koko pitkän odotuksen ajan. Pelottaa siis onnen seassa aivan julmetusti. Hui. Epäuskoinen olo.

Kaunista Viikonloppua Kaikille Enskattarille. Tulkaahan joukolla plussajunaan, seisotan sitä para-aikaa asemalla (STIINAAAAA...)ja kumppanit!!!!!!!!!)

onnesta soikeena...

Pariisitar

rv 4+3

Vierailija
54/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]♥HURJASTI ONNEA PARIISITAR!♥ =D[/color]

Vierailija
55/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-enskoista Dajm tulee onnittelemaan vanhaa kuumeilu-kamua:

++++ISOT PLUSSAONNITTELUT PARIISITTARELLE!++++

Täällä eletään vauva-arkea: Pätkis on kohta 4,5 kk vanha suloinen pikku-neiti, joka on luonteeltaan melko iloinen ja kiltti, joskin omaakin tahtoa löytyy. Neitokainen ei enää viihdy sylissä " vauva-asennossa" , vaan yrittää punkea itseään istumaan. Sitten hän istua töröttää hyvin

tärkeän näköisenä, kun tukee kainaloista ja väläyttelee hymyään :) Perunaa ja porkkanaa ollaan jo maisteltu ja melko hyvin uppoaa.

Terkut myös muille tutuille kuumeilija-enskoille: ainakin BAULIE:lle.

Ja muistankos ihan oikein, että MARY-ROSE on palailemassa kuumeilemaan myös? Isot vilkutukset siullekin!

Dajm + Pätkis 4kk+

Vierailija
56/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Minä täällä pyyhin kyyneleitä silmäkulmistani! Onnea ihan hurjasti!! ONNEA! ONNEA! ONNEA! Ja läjäpäin tarrasukkia matkaan!!!

Ihanaa että olisit vetämässä mua mukaasi mutta olen aika skeptinen. Olisn ajatellut kyllä tehdä varuksi testin huomenna, jotta voisin maanantaina sanoa lääkärille, ettei ainakaan siitä olis kyse. Tulen kyllä sitten kertomaan miten kävi.

Vierailija
57/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pariisitar!:) Toivottavasti täältä päästään mukaan junaan. Tai ainakin seuraavaan:)

Stiin@, täällä on kaikki mahdolliset peukut pystyssä, että testi näyttää plussaa!

Harmittaa Irish79, kun ei sittenkään tärpännyt vaikka jo vaikutti siltä, että plussa sieltä tulee. Tsemppiä seuraavaan yritykseen! Joku jo sanoikin, että se tulee kun vähiten odottaa. Toivottavasti siis teillekin nyt, jos ette niin kovasti yritä ennen lääkärillä käyntiä;)

Täällä on kevättä rinnassa ja toivottavasti myös tuolla navan alla. Luulisin, että nyt menossa hyvät puputteluajat (en ole tikutellut) ja eilen puputeltiinkin. Tänään on tarkoitus jatkaa harjoituksia;)

Vierailija
58/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Plum][size=6]Pariisitar, ihanaa ♥ Voi että, tää kuulostaa niin ihanalle! Huiman paljon onnentoivotuksia tulevalle 9:lle kuukaudelle :)

(Mut ethän meitä kokonaan jätä? Käy kertoilemassa kuulumisiasi...)

-baulie-

Vierailija
59/109 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ei mun nyt ihan noin isolla ollut tarkoitus kirjoittaa (*reps*)... No, tuli varmasti viesti ainakin selväksi ;)

Vierailija
60/109 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää sinulle ja masuasukille!

Plussatuulia muillekin enskoille toivottelen!++++