Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikot viikot 15 ja 16 ~~

07.04.2008 |

[color=Plum3][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Plum3][size=2]babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

[color=Maroon3][size=2]baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

[color=Plum3][size=2]Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

[color=Maroon3][size=2]Koiramamma

Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

[color=Plum3][size=2]lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

[color=Maroon3][size=2]pariisitar

Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.

[color=Plum3][size=2]shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

[color=Maroon3][size=2]Stiin@

Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.

[color=Plum3][size=2]syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

[color=Maroon3][size=2]vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

[color=Plum3][size=2]zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.

[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Viktoria_77

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. Plussa 3/2008!

[color=Plum3][size=2]Sinikellonen

Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Plussa 3/2008!

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kaikille enskoille!

Irish79: ihailtavaa mielenlujuutta, että et ollut heti testaamassa, kun huomasit päivien olevan jo noin pitkällä. Mä olisin rynnännyt varmaan samalla silmäyksellä vessaan testiä tekemään. Peukutan täällä kovasti, että sieltä plussa tulisi. Tulehan kertomaan tulos, kun saat tietää.

Syre: mäkin olen miettinyt vyöhyketerapeutille menoa. Eräs ystäväni on kovasti sitä mieltä, että heidän pienokaisensa on vyöhyketerapian tulos. He yrittivät pitkään lasta ja 3 vyöhyketerapiakäynnin jälkeen sai plussan testiin ja nyt heillä on muutaman vuoden ikäinen söpöläinen. Onnea käynnille! Kannattaa kuitenkin testata ensin, josko vaikka olisit jo raskaana. Kai se käynnin voi perua vaikka samana päivänä, jos saa tietää raskaudestaan juuri ennen käyntiä.

Baulie: kyselit missä päin asumme ja Itä-Suomessahan me vaikutamme. Onneksi kevät on löytänyt jo tännekin. Vielä kun haikarat saataisiin ohjattua kanssa lentelemään tänne päin. :) Tsemppiä sinullekin vauvahaaveisiin, vaikka pitkä yritys jo takana. Onneksi välillä kuulee pitkienkin yritysten päätyneen onnellisesti vauvaan, joten toivoa on aina niin kauan kuin on yritystä!!

Täällä on joskus ollut puhetta greippimehuista ja nyt olen löytänyt aivan mielettömän hyvänmakuisen mehun (tosin hintakin on paljon kalliimpi kuin esim Valiolla). Kokeilkaahan Tropicanan greippimehua (löytyy kaupan kylmähyllystä). Se on 100% ehtaa tuotetta, mitään lisäämättä ja mitään poistamatta. Siinä on myös hedelmälihaa mukana. Voisin juoda sitä miten paljon tahansa. Nam-nam!

Täällä vietetään tylsiä alkukierron päiviä. Onneksi on se gyne, jota odottaa (nyt jänskäillään sit sitä, kun muuten ei voi piinailla).

Vierailija
22/109 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten ja tein illalla sen testin. Negaa tottakai! Mikä yllätys. miksikäs se nyt olisikaan positiivista mulle näyttänyt. Ilmeisesti olen ollut tai olen vieläkin niin paha ja huono ihminen, ettei tarvii meille plussaa tulla. PRKL.

Nyt tuntuu jo siltä että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Eli se sit tästä kierrosta. Ens viikolla pitää varmaan ottaa itseään niskasta ja soittaa neuvolaan. Jospa sais lääkärille ajan sitä kautta. Ensin on kuitenkin odotettava täti kylään.

Tää viikonloppu on ollu ihan kamala. Tai kiva, mutta kamala. Just lähti iki-ihana kummipoika kyläilemästä. Semmonen 8kk vanha hymypoika. Itkuhan mulle tuli heti kun auton takavalot näkyi. Miksi ei meille tule?

Lähden kohta rääkkäämään itseäni ja uhmaamaan luontoa. Aion mennä lenkille vaikka tuulee niin paljon, että lentoon lähtee. Pakko päästä purkamaan päätään jonnekin. Ja mikäs parempaa kun itsensä rääkkäys. Vaikka sitähän tämä vauvakuumeilu on koko ajan ja pahimmasta päästä. Ihan hullua...

Sori tää valitusvirsi taas!

Irish

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/109 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee erittäin omanapaista tekstiä mutta pakko purkaa mieltä jonnekin...

Ei toimi kalenteriseksi meillä :( Tämän kierron jälkeen en enää myöskään tikuta ovista! Ovat aikamoisia erotiikan tappajia tollaset että heitimmä " hommat" kesken eilen, että läskiksi meni tämä kierto meillä; menossa kun on kp16 joten eiköhän peli ole menetetty :~( Yhteispäätös oli että nyt loppuu oviksen seuranta. Johan se on " todistettu" että se tulee niin eiköhän se ilman tikutustakin tule...

Teoriassa meillä on pienen pieni mahdollisuus onnistua koska pupuilua oli kp13 iltana mutta se on niin pieni mahdollisuus etten edes elättele toivoa (tikutus näytti kp14 ja kp15 vahvaa viivaa). Tekis mieli polkea jalkaa ja kiljua :/ mutta eiköhän se tästä; eihän tämä ollut " vasta" kuin yk8...

Kokeilin valion greippimehuakin ja pahaa oli joten sen kokeilu jäänee myös pois. Tarkoitus olisi myös ensikierrossa olla laskematta kp:tä (noh, ainakin niin keskittymättä niihin)... jää nähtäväksi miten käy... Pitää varmaan keksiä uusia harrastuksia... Työtkin loppuu 2.5 joten aikaa on vaikka kuinka ajatella kaikkea...

Parempaa onnea teille!

Terv. kiukustunut ja pettynyt Danja *avaa suklaalevyn*

Vierailija
24/109 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosiaan herkällä testillä haalean plussan tässä kierrossa. Osittain siitäkin johtuen alkaneet kuukautiset olivat valtava pettymys, vaikka jostain syystä jokin outo tunne oli, etten uskaltanut luottaa tuohon testiplussaan...

Kiitos jaksujen toivotuksesta, nyt jo paremmalla mielellä =)

Seurailen täältä, miten sulla kun tuo testiaika lähestyy ;) Piinailu on omalla tavallaan niin ihanaa ja jännittävää, mutta välillä liiankin stressaavaa... Mutta ajattele sitä hetkeä, kun (ne menkat on ensin myöhässä...) ja se plussa pärähtää ruutuun! =D Silloin varmasti unohtuu ne aikaisempien negojen ja menkkojen tuomat pettymykset! Näin minä ainakin uskon =)

Vierailija
25/109 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänne saa aina purkautua! Mun mielestä on tärkeää olla joku paikka, jossa negatiivisista tunteista ja pettymyksistä voi rauhassa avautua.

Shanialle kiitos tsemppauksista! Kurja että sulla vuoto sitten alkoi :(

Mulla taas vähän ikävämpi fiilis... Oiskin helppo unohtaa piinailu, jos kroppa ei joka hetki muistuttaisi, että jotain tapahtuu! Mulla on siis dpo 5 alkaen ollut menkkamaisia nipistelyjä, ei kovin kivuliaita onneksi, mutta kyllä ne huomaa. Välillä pientä etomista ja ruokahalu on kova. Väsymystä on ollut koko kierron ajan ja nyt pari päivää sitten alkoi tissivainoilu (vaikka oon aika varma että ne ovatkin ihan entisellään ja kuvittelen vain). Eli ihan lupaavan kuuloisia oireita, mutta kun täysin samat oli viime kierrossakin (paitsi tisseihin en silloin kiinnittänyt huomiota). Eikä ajoitus tosiaan ollut ihan kohdallaan. Tuntuu vaan niin idioottimaiselta, kun oireet pistää toivomaan kaikenlaista, eikä niihin sitten kuitenkaan voi luottaa. On vaan jotkut 10 päivän pms-oireet...

Mulla on täällä yksi ovistesti, jolla ajattelin ylihuomenna (tai ehkä jo huomenna) kokeilla. Pöhköltä tuntuu, kun luulen (vaikken tietenkään toivo) sen olevan negaa. Mutta se vyöhyketerapia on hyvä tekosyy testata :)

Hauskaa viikonalkua kaikille!

syre kp 26/30

Vierailija
26/109 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas :) Mitenköhän mä jaksan tän viikon loppuun? Mulla on eilisillasta ollut yhä pahempia menkkajomotuksia, ei onneksi mitään sietämättömiä kumminkaan. Aika ajoissa vaan, la vasta pitäisi alkaa menkat. Ei mulla ehkä aina näin ajoissa ala kivut, vaikka monta kertaa oon aina joutunut juoksemaan vessassa tarkistamassa silloin kun en vielä laskenut mitään kiertopäiviä. Huolettaa, että jos kivut tarkoittavat että semikäikinämuaehkävaivaakaan (endo?) pahenee vaan pahenemistaan :(

Menin sitten aamulla kokeilemaan sillä yhdellä ovistestillä, joka mulla oli kaapissa... Siihen ilmestyi 7-10 min kuluessa tosi tosi hailakka viiva. Samanlainen kuin ovisplussan jälkeisenä päivänä. Kun vähän surffailin niin huomasin kyllä, että lh:ta on elimistössä vähäsen koko kierron ajan, joten ehkä se testi näyttää aina haamua. Eli kaipa se pitää negaksi tulkita. Jos vaan viitsin niin lähden käymään kaupungissa apteekissa ja testaan vaikka huomenna uudestaan oikealla testillä.

syre kp 27/30

Vierailija
27/109 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee pelkkää omaa napaa. Mieli on maassa ja pää sekaisin. Mulla alko tiputtelu sunnuntai-iltana ja on tiputellut nyt tähän saakka. Olen ollut megaherkkä ja tissit sattu jumpassa eilen, mitä normaalisti ei ole tapahtunut. Odotan et alkais kunnolla menkat, jotta saisin jonkun selvyyden tähän oudosti toimivaan kroppaani. Tosin luteaali jäis liian lyhyeks. Täytyy varmaan soittaa sille lääkärille taas ja kysyä et mitä nyt. Tiputtelu alkoi tosin kp26 ja kierrot ovat olleet 30 ja 31 päivää, joten ehkä pitäis odotella ja ihmetellä vielä. Ennen vuosin kuin seula ja nykyään vuoto on todella niukkaa, ellei lähestulkoon olematonta. Vatsa sattuu mutta oudosta paikasta; ihan keskeltä alavatsaa. Eli ei tästä ota hullukaan selvää!

Kiukuttaa, ärsyttää, ketuttaa....

Mitä muille enskoille kuuluu? On ollut hiljaista viimeaikoina.

Muutama tästä pinosta on elämäntapa remppa-pinossa. Olen miettinyt pitäiskö pinoutua... On vähän ylimääräistä, olen tunnesyöppö ja sokerihiiri. Liikun kyllä aika paljon, mutta mieliteot taitaa pitää painon ylhäällä liikunnasta huolimatta....

Stiin@ kp28, dpo8

Vierailija
28/109 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin lukemaan tätä pinoa alusta ja jäin koukkuun:) Oli vaan pakko lukea loppuun, että mitä jännää kenellekin tapahtuu*wirn*

Me ollaan lopettettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa. Tosin vauvan tekoa on harjoiteltu jo useampi vuosi;) Päätettiin näin aluksi olla kummemmin stressaamatta, enkä ole tikuttanut tms. Tähän kiertoon kyllä kokeilin tota ovislaskuria ja sen mukaan ens viikonloppuna olis hyvä pupuilla;)

Oli muuten jänniä ja aivan uusia tuntemuksia heti ekassa kierrossa kun lopetti ehkäisyn. Tissit oli mm. yhdessä vaiheessa tosi arat, mitä en muista että olisi koskaan ollut. Johtui varmaan oviksesta silloin... Kaikkea sitä itsestään oppii, kun saa ihan luomuna painella:D

En muista vielä nimimerkkejä ulkoa, mutta mites teillä muilla tilanne?

29/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitin tuon ketutusviestin niin en edes huomannut että Irish79 oli kirjoittanut ketutusviestin myös.

Irish79: Minkälaiset fiilikset on nyt? Pahoittelut negasta.

shania07: Joko olet testannut uudestaan? Varmasti se haaleakin viiva on plussa; itse en malttaisi olla testailematta ;p Joillakin tulee sitä verivuotoa vaikka olisikin raskaana...

syre: Kiitos lohdutushaleista =) Sulla alkaa olla jännät paikat siellä, vieläkö " raskausoireita" oireilee..? Mulla ei ovistestiin tule viivaa jos testailen liian aikaisin mutta oviksen jälkeen se näyttää monesti hailakkaa tai keskivahvaa viivaa, kummia juttuja :/

Stiin@: Mie olen kans miettinyt että pitäisikö pinoutua siihen elämäntaparemppa-pinoon... En kyllä ole niin kurinalainen että ne päätökset kestäivät pitkään... 5-10kg pitäis kuitenkin saada tippumaan; 2kg jo takana, aloitin 10pv sitten, tästä on hyvä jatkaa! Mie olen kans tunnesyöppö ja se tuo omat vaikeutensa. Sokerista olen kohtalaisen hyvin voinut luopua sillä ehdolla että kerran viikossa saan jotain herkkuja syödä ;p

Loppu onkin sitten tätä ).(

Greippimehun juomista olen toistaiseksi jatkanut; vähitellen totun siihen makuun että saa nähdä miten kauan tulee juotua...

Mitään raskausoireilua ei ole ollut mutta tässä pari päivää on töissä aamupäivällä ollut pieniä huononolon aaltoja... luulisin niiden kuitenkin johtuvan katkonaisesta hengityksestä... siis kun käsillä on joku jännä paperipino (olen tilitoimistossa kiireapulaisena harjottelijana) niin välillä huomaan että " unohdan" hengittää... :/ Onko teillä kellään koskaan ollut samantapaista? Siis että " unohtaa" hengittää ja sit tulis huononolon aaltoja... En kylläkään ole koskaan aikaisemmin tällaista huomannut... Kämpillä kun katson jotain jännää elokuvaa niin joskus " unohdan" hengittää mutta ei siinä ole mitään huonoa oloa tullut... Tiedän ettei tuo mikään raskausoire vielä voi olla kun kp on vasta 19/28 mutta kun tuota ei ole ilmennyt kuin aamupäivällä... plääh... Muutenkin olo on vähän ankea ja harmaa; enää ei ketuta mutta tilalle on tosiaan ollut pieni lannistuminen... Edes koiran kanssa ulkoileminen ei ole onnistunut piristämään mieltä vaikka onkin ollut auringonpaistetta ja kaikkea...

Kävin lauantaina laskettelemassa pitkästä aikaa ja oli kyllä ihanaa; TAHTOO UUDESTAAN! Olen viimeksi lasketellut joskus 8v sitten. Toi laskettelu piristi vähäksi aikaa mutta valitettavasti se ei kestänyt :( mutta eiköhän se tästä kun loppuviikoksi on aurinkoa luvassa niin vois käydä taas koiran kanssa kävelyllä! Eipä tässä muuta tällä erää.

T: Danja kp19/28 yk8

Vierailija
30/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tervetuloa Onnellinen84! Toivottavasti et kuitenkaan viihdy täällä kauaa vaan pääset pian odotuspuolelle :) Sitähän me kaikki toivotaan! Mä huomasin jo silloin kaikkia ihan uusia juttuja itsessäni kun alettiin tosissan yrittämään, vaikka mulla ei edes ollut mitään hormonaalista ehkäisyä :D Paljon asioita, joiden en yhtään ollut ajatellut liittyvän mihinkään kierron tiettyyn vaiheeseen.

Danja, mä olen kanssa huomannut että hengitän välillä aika heikosti... Olin syksyllä puheviestinnän kurssilla ja siellä varsinkin huomasin, että keskittyessä tai puhuessa unohdan kokonaan puhaltaa ilmaa ulos tai vetää sisään. Jännitän kanssa vatsaa aika paljon ja olenkin yrittänyt aina kävellessä ja istuksiessa muistuttaa itseäni rentouttamaan kaikki lihakset. Joo mutta toivotaan että niitä oireita alkaa kunnolla ilmestyä :)

Mua ahdistaa nyt aika paljon. Eilen illalla alkoi ruskea tiputteluvuoto, joka jatkuu yhä. Myös kipuja on ollut enenevässä määrin koko ajan, ei kuitenkaan onneksi mitään älyttömän kovia. Haittaa kuitenkin vähän keskittymistä. Menkkojen pitäisi alkaa vasta lauantaina, yleensä mulla on tiputtelua vasta päivä pari ennen eikä se silloinkaan ole näin jatkuvaa. Stiin@lla taisi olla kans vastaavaa tässä kierrossa? Tää on tosi rasittavaa! Testasin puhtaan negan aamulla, joten en usko näiden oireiden (nipistelyt jatkuneet jo reilun viikon) liittyvän raskauteen.

Mun oireet alkaa yhä paremmin ja paremmin muistuttaa endometrioosia. Vyöhyketerapeutti (jolla itsellään on endo) sanoi samaa. Pelottaa, että oireiden paheneminen tarkoittaa myös mahd. endon pahenemista. Toinen selitys tiputteluvuodolle ennen kuukautisia olis keltarauhasen vajaatoiminta. Siitä en ole onnistunut löytämään kovinkaan paljon tietoa, esim. mitä muita oireita se aiheuttaa.

Jos koetan etsiä positiivisia juttuja, niin toivon että kierto olisi nyt lyhyempi :) Ovis taisi ainakin olla päivää aikaisemmin kuin viimeksi. En ehkä olisi ikinä uskonut toivovani, useampia menkkoja, mutta nyt kadehdin niitä, jotka mahdollisesti pääsee yrittämään kahdesti saman kuun vauvaa! Jos mun luteaalivaihe olisikin vain " normaali" 14vrk niin kierto olisi 28 päivää, mitä se jossain vaiheessa olikin, mutta hyppäsi sitten 30:en. Ens viikolla yleislääkärille, toivon että vois kirjoittaa mulle lähetteen progesteroni- ja kilpirauhaskokeisiin (mulla on joskus mitattu melkein kilpirauhasen vajaatoiminta) ja ottais tuon endon mahdollisuuden myös tosissaan.

Mä täällä vain tarinoin :) No kohta alkaa taas uus kierto ja sitten varmaan oonkin hiljempaa.

Piristyssäteitä kaikille enskoille~~~~~~~*

syre kp 28/30

Vierailija
31/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas ensikoilla nyt monilla mieli matalana. Yritän sähköttää täältä positiivista energiaa ja auringon säteitä oviksen saapumista odotellessani.

Täti näyttää pyrkivän vaikka väkisin kylään ainakin Syrellä ja Stiin@lla. Ihan hyvä, että Syrekin on lähtenyt lääkäristä selvittelemään asioita. Mullakin se gynen aika lähestyy *jänskättää*. Syre, kävit siellä vyöhyketerapiassa. Miltä se tuntui, suositteletko muille ja missä hinnoissa se suunnilleen pyörii? Hinta varmaan riippuu vähän kaupungista ja tekijästä, mutta noin suunnilleen.

Onnellinen84: tervetuloa mukaan!

Shania07: outoa, että testiin tuli plussa ja sitten kuukautiset alkoivatkin. Eihän plussan pitäisi tulla, jos ei ole raskaushormonia. Kannattaisi ehkä testata vielä varuilta. Eräällä tutullani tuli kuukautiset 3 kk:n ajan, vaikka oli raskaana. Hän sai siis tietää raskaudestaan vasta kun oli jo neljännellä kuulla raskaana (oireeton raskaus siihen asti) ja hänen kohdallaan lapsen tulo ei ollut iloinen tai odotettu uutinen. Raskaus tosin päättyi silloin keskenmenoon vähän sen jälkeen kun raskaus tuli ilmi.

Minusta on niin väärin, että ihmiset jotka eivät halua lasta tulevat raskaaksi ihan tuosta vain simsalabim ja me toiset yritämme kuukausi toisensa jälkeen.

Onneksi on kevät ja kohta pääsee puutarhaan upottamaan sormet multaan, tulee vähän muutakin ajateltavaa kuin vauvahanke ja päivien laskeminen.

Vierailija
32/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

babydre@m: mä odotan kans innolla että pääsee kukkapenkkiä kaivamaan. Olen jo suunnitellut uusia penkkejä ja vanhojen tuhoamista =) Yleensä innostun kovasti tekemään kaikenlaista, mutta kesken ne tuppaa jäämään. En oikein osaa noita puutarhahommmia.

onnellinen84 tervetuloa!

Ja sitten omaa napaa taas: kp:t nyt jo 38! Nyt kyllä jännittää. Oireita olen yrittänyt kuulostella alkuviikosta. Toissapäivänä meinasin oksentaa töissä kahvipöydässä kun hörppäsin.. Oli muuten todella vaikea juoda väkisin se kupillinen kahvia. En voinut jättää kesken kun hetki ennen sitä olin niin isoon ääneen sanonut haluavani kahvia=) No, sen jälkeen olen kyllä ihan normaalisti pystynyt kahvini juomaan. Eli oli varmaan sit vaan pahaa kahvia. Tissit on ihan helvatan kipeet, mutta voipi enteillä myös tätiä. Siinä aikaisemmassa raskaudessa oli muistaakseni myös ihan hullun kipeet tissit alkuun. Eli pidetään peukkuja et siitä johtuu...

Nyt ei enemäpää unelmointia, ettei täti tule ja pilaa kaikkea! Uskon, et jos ajattelen liikaa asiaa, saatan ajatella pienen elämän pois. Ymmärsittekö? Olen outo. Eihän se mene niin, mutta en vaan haluais taas pettyä. Pitää nyt katsoa kuinka kauan maltan olla testaamatta uudelleen. Testasin siis lauantaina negan, joten en ole siksi kiirettä sen kanssa pitänyt. Edellinen kierto oli 38 pvä ja nyt mennään siis siinä samassa päivässä. Katsellaan miten käyp....

Irish

Vierailija
33/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja kamalaa Syre, että ollaan samassa tilanteessa. Olen ihan pihalla! Mulla alko kp26 illalla tiputtelua ja sitä jatkui kp27 ja kp28. Ja sit se loppui (tai vielä on ihan hurjan vähän ruskeaa ´tiputtelua´(..yök..).) Mahaan sattuu ja kipuilee menkkamaisesti. Tänään tunnilla selitin tytöille jotain juttua ja oli pakko mennä kaksinkerroin kun mahaa sattu niin kovasti. Mulla oli viimeks oudot menkat, taas niukemmat ja paljon tiputtelua molemmin puolin. Ja nyt mietin että kuinka älyttömän säälittävät ne mun limakalvot oikein on jos menkat muuttuu tälläseks. Toi sun mainitsema keltarauhasen vajaatoiminta vois olla mulle sopiva ´diagnoosi´. Täytyy soittaa tosiaan sille lekurille.

Mulla oli (mulle jo ilmeisesti tyypillinen) myöhäinen ovis; kp18 tikutin plussan ja fertilityfriend bongas oviksen kp21. Ajattelin jo, että tän kuun mahikset meni koska peitot heilui kp19, eikä sen sit jälkeen.

No, kaipa tää vaan vaatii kärsivälisyyttä. Jota multa ei todellakaan ihan kauheesti löydy...

Millainen se vyöhyketerapia käynti oli? Tsemppiä!

Babyder@m; kiitos positiivisesta energiasta ja auringosta! Otan kaiken vatsaan, sitä tarvitaan kun pää sekaisin ja mieli pyrkii maahan. Koskas sulla on se lääkäri?

Irish; noi sun kuvailemat oireet kuullostaa hyvältä (tai siis ei mutta tiedät kyllä...). Voihan olla, että oliskin tärpänny, mutta se ei näkynyt vielä testissa. Pidän peukkuja, että siellä olis pikkiriikkinen muru joka tarrais lujasti kiinni!

Shania kuullostaa oudolta tuo plussa ja tädin vierailu.

Tervetuloa Onnellinen84!

Mitäs muille; Pariisitar? Baulie? Joko Danjalla on parempi mieli?

Stiin@ kp29/~31, dpo 9.

Vierailija
34/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos syre, babydre@m, stiin@ ja muutkin tilanteessa mukana eläneet! Alan nyt pikkuhiljaa hyväksymään (mitäs muutakaan tässä voi...) sen, että kyseessä oli tuollainen usein mainittu kemiallinen raskaus. Eikös se tarkoita, että munasolu hedelmöittyy, mutta kiinnittyminen jää epätäydelliseksi ja pikkuinen ei pysy matkassa...? Noin kun miettii, tuntuu tosi pahalle... Jouluvauva oli ihan NÄIN lähellä =(

Muutenkin pukkasi päälle aikamoinen alakulo koko asian suhteen. Tammikuisten pinossa (mihin pettyneenä laahustin...) on kuitenkin monta jo pidempään yrittänyttä ja sain onneksi tukea ja ymmärrystä =) Ilmeisesti aika moni kokee pettymyksen voimakkaasti noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta, tästäkin mennään eteenpäin!

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet [color=red]♥ensikot♥!![/color]

Shania kp 4/28(-30) yk 6

Vierailija
35/109 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille kanssasisarille! Lähetän täältä kanssa virtuaali haleja ja jaksamista!

Syre: mulla ei ole hajuakaan, mitä endometrioosi on. Voitko vähän valaista?

Iris: jännitän ihan kippurassa sun tilannetta. Toivottavasti nyt tärppäsi!

Mullakin muuten unohtuu toi hengittäminen välillä, kun joskus alkaa pistämään vaikka istuisin ihan paikallaan... Huonoa oloa eisiitä sen kummemmin ole mulle tullut.

Mä täällä tosiaan vielä opettelen tulkitsemaan kroppaani ja katson, tunnistanko mitään ovisoireita ilman tikutusta. Mulla on kierto ollut aina tosi tasainen, mutta en tiedä sitten miten nyt toimii kun ei ole enää rengasta käytössä. Suunnitelmissa on tällä hetkellä vaan " sokkona" puputella varsinkin viikonloppuna, kun laskujen mukaan vois olla otollista aikaa. Katsotaan, miten käy.. Tänään juuri kuulin yhden kaverin raskausuutisista ja mieli taas myllersi kärrynpyörää. Sitä on toisen puolesta niin ilonen ja samalla vähän kateellinen. Ja sitten alkaa miettimään, että minkälaista se sitten itsellä on jne. Vähän kyllä hätäilen, kun itsellä yritys vasta aluillaan, mutta vauvakuumetta on kuitenkin ollut jo useamman vuoden!

Vierailija
36/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä mietin syntyjä syviä. Laskeskelin tuota kiertoani taasen. Huomasin, että ovulaatiotestiin sain kaks viivaa kp21 ja oireita oli vielä muistaakseni kp 24. En ihan ole varma noista päivistä, mutta ton testiplussan muistan tarkkaan. Elikkäs jos nyt olis tärpännyt niin joko pitäis näkyä testeissä? Nyt mennään jo kp 39! Huh huh kun venyy taas kierto kummaksi. Edellisen testin olen tehnyt kp 34 ja negaa siis. Olen ihan pulassa kun mitään ei tapahdu. Ärsyttää! Osaattekos kertoa mulle missä vaiheessa näkyis testissä? Mulla on jotain ihmeellisiä testejä netistä tilattuna. Muistaakseni halpa-testi.fi ja en löydä mistään kuinka herkkiä nuo testit ovat...

Tämä jää nyt miettimään lisää syvällisiä tänne ja ihmettelemään eloaan :)

Irish

Vierailija
37/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin viisas ;) en tässä asiassa ole (että toivottavasti joku muukin vastaa sulle, hih!) mutta kerron sen mitä minä tiedän asiasta. Sanotaan, että ihan herkimmät testit voi näyttää joillain plussaa jo 8-10 dpo. Joillain, koska tuo hcg:n määrä ja sen lisääntyminen on hyvin yksilöllistä. Paras kai olisi jos malttaisi odottaa sen 12 päivää ovulaatiosta. Laskeskelin tuossa, että kyllähän sulla se on jo kulunut, eikun testaamaan! =D

Niitä poikkeuksiahan aina löytyy, olen kuullut tapauksista, joissa plussa on saatu vasta neljänkin viikon kuluttua ovulaatiosta ja tietty toisethan plussaa tosi aikasin... On tää sellasta pähkäilyä ja jossittelua ;)

Onko sulla muuten kovin epäsäännöllinen kierto? En nyt muista mainitsitko tuossa milloin odottaisit menkkoja alkaviksi. Toivottavasti eivät ala, mutta niitä aikojahan viimeistään voisit testailla, jos haluat ottaa enemmän varman päälle, ettei tulisi turhia negoja.

Yhteenvetona ;) Testaa vaan, ja tule sitten heti kertomaan!! =D

[color=blue]+++PLUSSAPUHURIA!+++[/color]

Vierailija
38/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksesta. Mun kierto oli suht säännöllinen alkuvuoden. Sit viime kierto menikin pitkäks. Ja nyt ollaan ylitetty jo sekin. Vainoharhaisuus alkaa täällä nostamaan päätään. Mun kierto ennen kesken mennyttä raskautta näytti olevan noin 30pvä, muutaman päivän heitoilla.

No, mutta kuitenkin. Taidan ostaa apteekin testin seuraavan kerran kun kaupunkiin menen. Täältä tuppukylästä ei voi ostaa kun kaikki tuntee kaikki ja alkaa juttu kiertämään. Menee siis lauantaille varmaan testailut siltikin. Olis noita halpatestejä kaapissa, mut niihin on menny luotto. Ei mistään löydy sitä herkkyyttä niissä. Outoja tikkuja.

Nyt sit odotellaan miten käyp ja jos ei testiplussaa eikä menkkoja näy niin ensi viikolla lääkärille tai terkkarille soitto. Ei auta muu.

Masentaa ihan pirusti tää. Tuntuu et vois vaan itkee... ja jäädä kotiin makaamaan ettei tarvii ihmisiä nähdä.

Irish jonka on taas todellinen tuuliviiri. mielialat muuttuu muutamassa minuutissa. Varmaan kaksisuuntaisuutta mulla.

Vierailija
39/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on raskasta. Hienoa kuitenkin, että uskallat purkaa tunteesi, se tekee kaikinpuolin hyvää... Pidän sulle peukkuja!!

Vierailija
40/109 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish79: mä ostin pari Early Detection testejä, jossa luvataan että pitäisi näkyä heti sinä päivän kun menkat normaalisti alkaa. Tietty, jos kierto ei oo tasainen, niin mikä se oikea päivä sitten on... Siinä testissä ainakin kannessa kehutaan, että on herkkä raskaustesti. Itse otin niitä jo pari kaappiin, että voin heti testata, jos tuntuu siltä;)

Onko teillä muilla ollut ovisoireena arat tissit? Mulla on taas ollut vähän tissit arkana ja viime kierrossakin oli tosi arat yhdessä vaiheessa. Ajattelin, että onko se joku hälytysmerkki, että nyt äkkiä pupuilemaan! Meillä on pupuilut kyllä tällä viikola jäänyt, kun toinen on yövuorossa ja toinen päivätyössä... Onneks viikonloppu vapaa. Toivottavasti ei oo liian myöhästä!