Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikot viikot 15 ja 16 ~~

07.04.2008 |

[color=Plum3][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Plum3][size=2]babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

[color=Maroon3][size=2]baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

[color=Plum3][size=2]Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

[color=Maroon3][size=2]Koiramamma

Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

[color=Plum3][size=2]lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

[color=Maroon3][size=2]pariisitar

Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.

[color=Plum3][size=2]shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

[color=Maroon3][size=2]Stiin@

Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.

[color=Plum3][size=2]syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

[color=Maroon3][size=2]vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

[color=Plum3][size=2]zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.

[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[color=Maroon3][size=2]Viktoria_77

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. Plussa 3/2008!

[color=Plum3][size=2]Sinikellonen

Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Plussa 3/2008!

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12758885&p=2&tmo…

Ja esittelyteksteissä pitäisi olla värit, mutta en tiedä mikä meni pieleen...

Kivaa alkanutta viikkoa ♥

-baulie-

2/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme n27v ja m29v avopari lapista ja sitä ihka ensimmäistä nyyttiä yritetään. " Projekti" lähti käyntiin 09/07 mutta vauvakuume alkoi jo kuukausia aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän palstavalinnan olet tehnyt. Kivaa saada uusia jäseniä ketjuun.

Valittelut Stiin@:lle mönkään menneistä asuntokaupoista. Mutta olen varma, että te löydätte vielä paremman ja ihanamman asunnon, tuota ei ollut teille tarkoitettu. Mäkin muistan monta pettymystä, kun me etsittiin uutta kotia, mutta nyt ei harmita yhtään ne ohi menneet kun nyt on tämä upeus tässä ympärillä. Käsivällisyyttä vain, niin kyllä se sitten loksahtaa kun niin on tarkoitettu. Sama pätee kai tähän vauvahankkeeseenkin :)

).( sukulainen porhalsi viikonloppuna kylään. Ei tullut yllätyksenä, kun oli niin mensuolo jo viikolla ja tiesinkin, että pienet on mahdollisuudet tässä kuussa. Aktivoiduin tänään ja varasin gynelle ajan. Käydään nyt katsomassa onko paikat kunnossa. Ajan sain loppukuulle. Vähän kyllä jänskättää, että jos sieltä tuleekin joku kamala " tuomio" , eikä vauvaa meille koskaan suodakaan. Vesisade ja muutenkin mälsä keli oikein tuo pintaan näitä kauhukuvia.

Vierailija
4/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja sää on vienyt täältä kaiken ilon...

Danja80 tervetuloa mukaan.

babydre@m valittelut sukulaisen vierailusta. Lykkyä uuteen kiertoon. Toi lääkärille meno varmaan pelottaa. Mä itse älysin tässä tovi sitten että vaan siirrän ja siirrän sitä ajan varausta, koska pelottaa ihan älyttömästi mennä sinne. Olen yrittänyt itselleni toitottaa, että kaikki on ihan hyvin. Km jälkitarkastuksessa kun ultrattiin niin ei näkynyt mitään outoa ja lääkärikin oli sitä mieltä ettei esteitä raskautumiseen ole. Mutta eipä ole tärpännytkään =(

Olen yrittänyt pitää kiertopäivät poissa mielestä, kuten näyttää bauliekin tekevän. Ihan hyvin on onnistunut. Ei ole todellakaan tarkkaa tietoa missä päivässä tänään mennään. Toki mulla on jokin haju, että loppukiertoa elellään. Pientä nippailua ollut muutaman päivän ja selkä alkoi kipuilla tänään. Tosin kipu levisi jo keskemmälle selkää, joten en usko sen liittyvän menkkoihin tms. Taitaa vanha vaiva nostaa päätään. Mun piti mittailla kuumettakin äsken kun ihan hulluna paleltaa =) Tulin sit siihen tulokseen, että kuvittelen vain, koska tiedän sen olevan raskausoire. En nyt halua pettyä taas ja huomata että sieltä se täti pyyhältää taas rytinällä. Voisin varmasti kuvitella itselleni kaikki mahdolliset raskausoireet jos oikein miettisin. Todellisuudessa ei ole muuta kuin nippailut alavatsalla ja ne voipi johtua ihan menkoistakin.

Nyt yritän valmistautua raskaaseen työviikkoon ja väsyttää jo nyt. Huoh! Olisin niin valmis lomalle.

Irish

Vierailija
5/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei Ensikoille:)

Baulielle vilkutuksia, ihanasti olet jaksanut olla laskematta kiertopäiviä, wau!!! Toivottavasti tämä piinailemattomuus toisi parhaan mahdollisen lopputuloksen:) Olit pohtinut, millainen olisi alkuraskaus omalla kohdallasi, samaa täälläkin on mietitty, kun oireita voi olla laidasta laitaan. Melkein itse toivoisin enemmän oireilua kuin oireettomuutta, jotta voisi olla varma, että masun sisässä jotakin tapahtuu...

Kyselit kihlasormuksista; saimme ne vajaassa parissa viikossa lopulta, koruliikkeen pitäjä (kultaseppä) miekkonen myhäili, että nopeutti hiukan toimitusaikaa, kun jollakin oli niin kova kiire (en se ainakaan mie ollut...en...:) ). Valkokultaiset ovat nuo rinkulat, miulla siro sormus, jossa puolen matkaa pikku kiviä. En halunnut suoraa sormusta, olen vähän ajatellut, että yksikin sormus riittäisi, vaikka naimisiin menisimmekin. Ja mennäänkin:) Sitten joskus. Isoina:)

Irishkin jaksaa hienosti olla ajattelematta enempiä *ihailee*. Tsemppiä sinnekin loppukierron tiimellykseen ja jaksuja arkeen ja aherrukseen (yhdyn ajatuksiisi kamalan ilman masentavasta vaikutuksesta sekä loman kaipuusta).

Zerialle ja Babydreamille tätskäpahoittelut:( Zerialla oli ollut ihanan kuuloisia kivihankintoja. Meilläkin äiti on kiinnostunut kaikista vaihtoehtosista jutskista, sitä kautta itsekin olen ollut aika avoin kaikelle, mutta kovinkaan perehtynyt en kso aihealueeseen kuitenkaan ole, vaikka kiinnostunut kyllä. Kerro siis ihmeessä lisää ajatuksistasi:)

Stiinalle lohtuhalit asuntoasian tiimoilta:( Ymmärrän tunteesi, kun itsekin täällä omaa kotia etsitään- ja unelma sellainen löytyi eilen...hinta olisi vielä juuri sopiva budjettiimme, mutta taloyhtiöön on tulossa putkiremppa piakoin ja hintaa sille joku 40te...voi itku:( !!!!!!!!! No enivei, peukutuksia loppukiertoon ja onnea sen oman kodin löytämiseen!! Kyllä se oma koti teidät vielä löytää, ennemmin tai myöhemmin.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä, kovasti olen töitä tehnyt ja koettanut itsekin olla enempiä miettimättä kiertopäiviä (en kyllä Zerian ja Baulien kaltaisella menestyksellä). Loppukiertoa mennään täälläkin, jotain viikon verran tulisi tässä odotella täti punaista, jos vähemmän ihana sukulainen on saapuakseen. Miehuskin kovasti kuumeilee, se ei helpota tätä asiaa yhtään, kun toivomme kumpikin pikkuihmettä niin valtavasti- ja pettymys on taasen niin kurja ja hurja. Mutta onneksi kevätaurinko jo hiukan lämmittää, se luo positiivisia fiilareita. Kesä on jo kuitenkin ihan KOHTA:)

halein,

pariisitar

yk3

Vierailija
6/109 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuolla l-puolella katselemassa vanhojen enskojen kuulumisia ja tulin vielä tänne erikseen laittamaan muutaman sanan: Ensinnäkin tätipahoittelut, jos mokoma akka on Siut löytänyt:' ( ARGH!!!!!

Seuraavaksi miusta olet käynyt hienoa ja syvällistä pohdiskelua vauvahaaveiden tiimoilta. Uskon vahvasti, että haluatte lasta, ja nämä ajatuksesi ovat jonkinlainen defenssi - puolustusmekanismi- tilanteessa, jossa olette nyt: Miehuksesi empii, mitä tehdä ja pikkuihmettä ei ole vielä teille helpoimmalla tavalla kuulunut (toivon koko sydämestäni , että vielä kuuluu). Näen, että on tervettä, että pohdit nyt, mitä muuta elämä voi tarjota, kun vauva ei juuri tällä hetkellä ole ilmoittamassa tulostaan. Minusta pohdiskelusi ovat kypsiä- ja uskon, että löydätte oman tienne kulkea. Ja saatte varmasti sen oman pikkuisenkin, jonakin päivänä, ensi kuussa vai vuonna, sitä ei kukaan osaa sanoa (kenenkään kohdalla), mutta jollakin tavalla kuitenkin. ja tulette olemaan vanhemmat, joilla on kaikki annettavissa oleva rakkaus pikkuisellenne tarjottavissa.

jaksuja ja voimahaleja.

t. pariisitar (taasen)

7/109 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin jostain ovulaatiolaskurista että hedelmällisin aika olisi nyt 7-12.4... Sehän on aika pitkä aika (heh, hassusti sanottu), miten kummassa hedelmällisin aika voi olla noin pitkä?!? Tuo aika sijoittuisi mulla kp10-15 ajalle ja olisi siis nyt menossa (nyt on kp11).

Byääähh *itkeä vollottaa* jos toi laskuri nyt pitää paikkaansa niin taitaa mennä harakoille tämä kierto koska avokilla on kauhea nuha että juuri ja juuri henki pihisee :(

Vai pitäisköhän houkutella että makaa sie niin mie hypin ;D

Vierailija
8/109 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: tervetuloa! Olet ihanan pinon löytänyt, onnittelut! =) Se laskurien antama pitkä hedelmällinen kausi johtuu siitä, että siittiöt elää jopa 3-5 päivää (korjatkaa jos muistan tän väärin!) sisuksissa, jolloin siellä voi olla siittiöitä valmiina ´odottamassa´ munasolua. Mutta kannattaa varmistella joka-toinen-päivä-menetelmällä oviksen ympärillä. Kannattaa tarkkailla oman kropan ovismerkkejä; limoja (jep, ällöä), kohdun nipukkaa (en ole ite varmasti paikallistanut), lämpöjä, nippailuja, yms.

Babydre@m; kiitos! Täytyy toivoa et löydetään. Pettymys oli taas vaan niin suuri kun oli jo suunnitellut uuden asunnon, sinne uuden elämän ja sen vauvan. Tiedän, ihan hassua, mutta mä olen sellainen haaveilija, joka ammentaa elämäniloa ja jaksamista haaveista.

Olen samaa mieltä tuosta ilman vaikutuksesta mielialaan ja ajatuksiin. Pahoittelut kurjasta sukulaisesta. Hyvä, että menet gynelle. On kuitenkin helpompaa olla, elää ja yrittää kun tietää et kaikki on kunnossa.

Irish & Baulie; Olen lähes kateellinen tietämättömyydestä päivien suhteen! Mahtavaa että joku pystyy siihen! =)

Pariisitar; Voi kuinka kauniisti olit kirjoittanut!! Ja niin totta.

Oletteko sopineet jo hääpäivän (tai vuoden)? Tsemppiä loppukiertoon! Kevät tulla tohisee vaikkei viime päivinä sitä ihan uskois, mutta vappu ja äitienpäivä on ihan kulman takana (kuten kauhukseni opettajan kokouksessa huomasin, suunniteltiin jo alustavasti kevätjuhlia... HUI!) Eli jaksuja näihin synkkiin päiviin. Kyllä se aurinko kohta sieltä tulee (toivottavasti) jokapäiväiseksi vieraaksi!

Meilläkin mies kuumeilee aikas kovasti. Asunnon sivusuun meneminen (hassusti sanottu...) harmitti kyllä molempia ja huomasin, että mies oli keskittänyt myös kaikki ajatuksensa asuntoon, jotta unohtais masuasukin hetkeksi.

Täti pahoittelut kaikille sen kohdanneille! Se on kyllä mahdoton vihulainen, vaikka kuinka piilottelis niin se löytää.

).( Töissä aika rankkaa tällä hetkellä. Esiteinit osaa olla mahdottoman ihania ja vastaavasti mahdottoman kamalia! Mun murut keksii vaikka mitä! Viikonloppuna likkakavereiden kanssa mökkeilyä. Tekee hyvää päästä rentoutumaan kunnolla! Nyt tekemään vähän töitä....

Stiin@ kp21/31, yk6

Vierailija
9/109 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kommenteistasi♥ [color=Red]Olet ihana♥ [color=Black]Rohkaisi kyllä kovasti, kun itse tuntuu kulkevan jollain lailla sumussa... Nää lapsihaaveet kun on kuuluneet omaan elämään sen verran kauan, että ehkä mä sit rakentelen jotain suojamuureja.

Välillä tuntuu, että ottaisin ehkäisyn oikein mielelläni takaisin, että ei tarvitsisi pettyä ja pääsisi eroon tästä ainaisesta pohtimisesta. Mutta se tuntuisi taas luovuttamiselta, silloin ei edes olisi mahdollisuutta pienenpieneen ihmeeseen.

Siis, menkat alkoivat maanantaina, tänään kp 3 (kierron pituus 27).

.baulie.

(Palaan taas kirjoittelemaan, kunhan alkukierrosta pääsen eroon...)

Vierailija
10/109 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa itekkin ensimmäinen viestin tänne kirjottelin..

Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)

Ja ihan uus palstalainen tosiaan olen..

Toivotaan siis tärppi päiviä kaikille! :)

Vierailija
11/109 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Danja ja Menninkäinen:) Kiva saada uusia!

Voimia baulielle, ja Stiin@lle toivotaan uusia parempia asuntovaihtoehtoja!

Hyvä jos pystytte baulie ja Irish irtautumaan kiertopäivien seurannasta, toivottavasti se rentouttaa! Mulla on vielä menossa omien oireiden kartoitus mahdollisia tutkimuksia (endometrioosi?) varten ja siksi teen aika tarkkaa seurantaa, joka päivä kirjoitan kaikkea mahdollista ylös... On se aika rankkaa, kun oikein kiinnittää kaikkeen huomiota, niin koko ajan on jotain! Ja aika tuntuu kuluvan hitaasti.

Mulla on vahvasti sellainen olo, että tässä kierrossa ei tärpännyt. Puuhailut eivät osuneet ihan nappiin, luulen tosiaan oviksen olleen samana päivänä kun myöhään yöllä päästiin petiin. Oireita kyllä on: huono olo, tuntemukset kohdun seudulla, väsymys... mutta samoja oireita oli viime kierron lopullakin.

Kävin sitten siellä vyöhyketerapiassa, oli tosi ihanaa ja käsiteltiin erityisesti lantion seudun ja hormonaalisen toiminnan pisteitä. Ensi viikolla menen uudestaan! Vähäsen jännittää, kun aika on varattu kp 28/30 (tarkoituksella jotta auttaisi sitten koviin menkkakipuihin) niin pitäisikö mun kuitenkin testata ennen sitä, vaikka aika varmasti nega tuleekin - joko en ole raskaana tai sitten on liian aikaista... Vyöhyketerapiaa ei kaiketi suositella 12 ekan rv:n aikana keskenmenoriskin takia. Mutta kun olen varma, etten ole raskaana! Ja haluaisin todella päästä sinne vyöhyketerapiaan, mikäli odotettavissa on samanlaiset kivut kuin viimeksi (ambulanssireissu). Vaikka onhan se raskaus kuitenkin tässäkin kierrossa mahdollista, ehkä vain haluan suojautua todennäköiseltä pettymykseltä ajattelemalla näin?

babydre@m, hyvä että sait ajan lääkärille! Parempi että tutkitaan! Mulla on myös kp 3 ensi kierrossa lääkäriaika omalääkärille, joka toivon mukaan edistää asioita johonkin suuntaan. Itse epäilen aika paljon endometrioosia, joka saattaisi aiheuttaa kipuja ja vaikeuttaa raskautumista. Tietysti toivon, että lääkärin voisikin peruuttaa tarpeettomana.... Ensi viikolla sitten varmaan kuitenkin piinailen!

Plussaonnea kaikille!!!

syre kp 21/30

Vierailija
12/109 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan on ollut noiden lämpöjen kanssa pähkäilyä, joku saattaa muistaa..? Noh, tein raskaustestin jokin aika sitten (Apteekin Oma) vaikka tietysti järki sanoi, että jos olisi raskaus saanut alkunsa (menkat tulleet silti) olisi jo paljon muitakin oireita. No, kuinka ollakkaan, hyvin hailakka toinen viiva tuli testiin. En siis varmasti ole ollut raskaana tuosta lämmönnoususta saakka, muutenhan viiva olisi jo hyvin vahva. Mutta yrittääkö raskaus nyt alkaa...? Tein pöllö vielä ovulaatiotestin äsken, kun ajattelin säästää raskaustestin aamuun ja kyllähän ovulaatiotestikin näyttää myös raskautta. Siihen tuli viiva, mutta ei kovin vahva. Nyt harmittaa, että aloin noiden testien kanssa pelleillä, kun muuten ei ole juuri mitään oireita. Menkkamaista jomotusta ja " kivistystä" alavatsalla silloin tällöin päivän mittaan, ei oikeestaan mitään muuta. Tyhmä... =(

Anteeksi omanapainen valitus... Ensi kerralla sitten paremmalla mielellä ja iloisempaa tekstiä ;)

Shania kp 25/28 (-30) yk 5

Vierailija
13/109 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (pariisitar ja baulie) saattaa ehkä mut muistaakin, muille iso moi!

Ajattelin nyt sitten palautua linjoille, kun kaikki on mallillaan. Toisaalta kiirettä pitää kun on työ ja koulu + kaksi koiraa, toinen vielä vauva. <3 Miehuksen kanssa suunnitellaan häitä tälle vuodelle, kunhan budjetointi saadaan kuntoon. :)

Niille, jotka eivät minua vielä tunne: Olen siis palstaillut enskoissa kesästä 2006 asti ja silloin myös jätettiin ehkäisy pois. Jossain vaiheessa stressi ja ylenpalttinen kuumeilu vei hermoraunioksi + miehen kanssa tuli pieni väliero, niin pidettiin pari kuukautta väliä suhteessakin. Elokuusta 2007 taas palattu yhteen ja ehkäisyä käytetty, koska ajateltiin odotella muutama kuukausi ja tasailla ajatuksia. Silti kovasti on aina vauvahaaveet olleet mielessä. Tammikuusta 2008 lähtien ollaan sitten menty ilman ehkäisyä ja hiljaisesti toivottu omaa pikkuista. :)

Pari kertaa oon täällä käynyt lukaisemassa teidän turinoita uskaltamatta silti liittyä takas keskusteluihin, niin hyvin on muistissa nuo ikuisen epätoivoiset yritykset " tehdä" vauvaa. Nyt ajattelin rohkaistua, varsinkin kun good old pal pariisitarkin on messissä! :)

Kauhea kun mua masensi (anteeksi!) kun huomasin, että miltei kaikki vanhat kuumeilukaverit on jo vauvautuneet ja jutustelevat tuolla enskavauvojen ja taaperoiden puolella :/ Ei saisi näin sanoa, mutta kyllä se kirpaisee...

Tästä tekstistä nyt tuli hurjan omanapainen, mutta en ole perillä vielä oikein mistään jutuista...

Pariisittarelle silti erikseen vielä iso moikkis ja onnittelut kihlauksesta! Voi kun ihana juttu! :)

Niin ja vielä ihan perustietoa: Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon 1v ja dobermann 14vkoa. Mitäs stä nyt sanois, yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.

En viitti vielä laittaa kp:ta, etten ihan hurahda heti näihin kuumeilujuttuihin täysillä :) Vaikka saattaapi olla, että musta tulee enskojen palsta-terroristi :D

-Junnu-Mary :)

Vierailija
14/109 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAUUUUUUU, mitä vanhat silmäni näkevätkään; Mary-Rose ' s BACK!!!!! Ihanaa:D:D:D Aivan loistavia uutisia Siulla myös kerrottavana; onnittelut tulevista häistä<3 Hymyilytti niin, kuin luin, että jätitte ehkäisyn pois tammikuussa, kun sama juttu täälläkin:) Nyt siis tsempataan toisemme raskautumaan PIAN (ja kaikki muutkin).

Ymmärrän myös hyvin, että joskus kirpaisee miten kaikilla vanhoilla kuumeilukamuilla on jo pikkuihmeet kotona. kun miettii, että aloitin palstailun 06, niin monella on jo nyt nyytit kainalossa ja toiset tuloillaan. Mutta on se aivan ihanaakin (kun kyllä meillekin ne nyytit suodaan). Aivan erityisesti soisin nyytit kuitenkin vanhoille kuumeilukamuille (vilkutuksia vain mm. Killalle, Nellalle, Nuutille, Diinalle, ja Brookelle, jonka ikävät uutiset vetävät hiljaiseksi. Ja tietysti ihanaiselle Bauliellemmekin!!). Tuntuu niin epäreilulta, että kuukausi toisensa jälkeen edessä on vain pettymyksiä:' (.

Mutta asiasta viidenteen, mitä alaa opiskelet? Ja pikkuhaukkukin siellä kotona myllertää ja pitää Siua kiiruisena:). Eläinlapset ovat niin ihastuttavia.

Miekin joskus pohdin, että en halua ihan täysin addiktoitua tähän vauvelin yrittämiseen- joka omalla kohdallani tarkoittaa sitä, että vedän vähän rajaa tähän palstailuunkin. Oman jaksamisen kannalta se on miulle sopivin vaihtoehto, ainakin tällä erää. Tosin Enskojen kuulumiset luen kyllä päivittäin, vaikken niin usein kirjoittelekaan.

Danjalle ja Menninkäiselle lämpimästi tervetuloa:) Toivottavasti vierailunne seurassamme jää mahdollisimman lyhyeksi, siis plussatuulipuhuria sinne päin:)

Baulielle jaksuja. Ja tulethan purkamaan tänne, jos olo on kurja. Me ollaan täällä sitä varten- Siekin olet ollut täällä niin usein meitä muita varten *halaus*

tämä Enska lähtee nyt setvimään asuntojuttuja vapaapäivän tiimellyksessä....Ai, jokos Stiin@lla on muuten uusia koteja kiikarissa? Minkä verran alueeltanne tulee toivekotejanne myyntiin? Täällä pk-seudulla tuo hinta on aika määrittävä tekijä asuntoasioissa- ja alue. Hankalaa:(

Aurinkoa ja PLUSSIA kaikille Enskattarille.

rakkaudella,

pariisitar

ps. ON: loppukiertoa mennään, mutta en ole vieläkään uskaltanut katsoa tarkkaa kiertopäivää...kai vkl:n hujakoilla /alkuviikolla olisi täti punaisen aika ilmestyä...

15/109 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille lämpimistä tervetulotoivotuksista =)

Onnea Stiin@:lle asunnon etsintään ja asuntokauppoihin. Meillä on avokin kanssa myös ollut puhetta oman asunnon hankkimisesta ja varmaan käymmekin kattelemassa mikäli sopivia vaihtoehtoja tulee tietoon... Se on kuitenkin niin iso asia jota ei pidä hätiköidä.

Oviksen bongaus ilman testejä on kyllä meikäläiselle hepreaa. Kirjoitit että tarkkailla kropan ovismerkkejä; limoja, kohdun nipukkaa, lämpöjä, nippailuja, yms. Noh, lämpöjä seuraan nyt ensimmäistä kertaa

joten en yhtään tiedä mitä siitä tulee eikä ole mitään mihin verrata, ovislimoja en osaa erottaa valkkarista, nipukasta ei hajuukaan :/ ja nippailuja ei ole ollut kuin yhden kerran muutama kierto sitten... Eli ilman testiä tuskin edes tietäisin että ovuloinko ollenkaan... Mutta kiitos rohkaisuista! =)

Onnea myös babydre@m:lle gynelle!

Irish79 ja baulie: Miten onnistutte oleen laskematta kp:tä?!! tai edes olla ajattelematta asiaa? Ei taitais meikäläiseltä onnistua... Kuinka kauan teillä on yritystä takana?

Tervetuloa Menninkäinen85 mukaan. Olen itsekin aivan uusi täällä ja mukava kun tulee muitakin uusia.

syrelle kysymys johon ei tietenkään ole pakko vastata... Ymmärsinkö oikein että kuukautiskipusi oli niin kovat että tuli ampulanssireissu?!? Huh sentään, mitä tapahtui?

shania07: Oletko varma että sulla on ollut normaalit menkat? Joillakin sitä menkkamaista verenvuotoa tulee vaikka olisikin raskaana... Kannattaa tehdä uusi testi vaikka parin päivän päästä! Plussaonnea!

Omalle navalle ei kuulu mitään erityistä; kp13 menossa ja tänään sain ovistestiin suht. vahvan viivan; epäilisin huomenna tulevan ovisviivan... Koitan kuitenkin houkutella avokin tänäiltana lakanoiden väliin mikäli

hänellä ei mene töissä liian myöhään... Vähän kuin " varmistelua" jos huomenna tuleekin jo haaleempi viiva; mulla kun ovistestit näyttää monesti useamman päivän haaleata viivaa oviksen molemmin puolin... Ja mikäli huomenna tulee se ovisviiva niin voihan sitä silloinkin heilutella peittoa ;p tai sit seuraavana päivänä; äksöniä olisi siis ovisplussan molemmin puolin; hyvä vai huono juttu? noh, se jää nähtäväksi....

Edelleenkään en ole huomannut mitään ovisoireita enkä ole asiaan ollenkaan tyytyväinen. Mistä sen tietää höpiseekö noi testit omiaan kun mitään oireita ei ole... :/

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
16/109 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista nimierkkejä..

Joku kyseli miten pystyy olemaan tietämättä kiertopäiviä. Ihmetten itsekkin miten hyvin on pysynyt näpit irti kalenterista. Toki mulla on pieni haju missä mennään, mutta tarkkaa päivää en vieläkään ole suostunut laskemaan. Ovis oli joskus reilu viikko sitten, joten ei ole vielä testin aika. Olen yrittänyt olla ajattelematta myöskin mahdollisisa oireita. Se onkin jo vaikeaa kun koko ajan jyskyttää mielessä, että josko olis raskausoire. Niistä ei sen enmpää, ettei tule liikaa pohdiskeltua.

Onneks töissä on ollu kiirettä, eikä vauva-asiat ole koko ajan mielessä. Väsymys tosin on työnpäivän jälkeen aika kova kun juoksee pää kolmantena jalkana joka paikkaan. Ja kaiken lisäks mulle on tullu joku ihme vimma siivota työpaikan kaappeja =) Joka välissä pitää olla kaivelemassa jotain hyllyä ja heittämässä vanhaa tavaraa roskiin. Uusia aion tilata tilalle heti kun saan budjetin selville. (onneks ei mene omat rahat) tuo siivousvimmakin varmaan vie virtaa ja illalla ei paljon kotona jaksa tehdä mitään. Ja sen huomaa =D

Olipas omaanapaa taas mulla. Nyt pitää painua pehkuihin, et jaksaa vielä huomisen hillua töissä ja Ah ihana viikonloppu edessä.

Irish

ps. varmaan sorrun viikonloppuna laskemaan kiertoakin kun on enemmän aikaa.

Vierailija
17/109 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Menninkäinen, Danja80 ja MaryRose! Kiva saada uusia mukaan! Jos saadaan taas vähän vilkastettua keskustelita meidän pinossa. =)

Loput onkin tätä.. ).(

Tapojeni vastaisesti testasin aamulla (nega tietty) kun olen menossa tyttöjen viikonloppua viettämään ja haluaisin juoda vähän viiniä hyvällä omallatunnolla. No, ens kierrossa clomit kehiin. Täytyy toivoa, että nyt menkat olis kunnolliset (tai edes normaalimmat kun viimeks) jottei tarvis lisäapuja siihen. Sit taas menis yks kierto ´harakoille´ kun ei pääsis vieläkään alottamaan clomeja. Jos vaikka ne olis se puuttuva linkki. =I Tätiä odottelen kylään joskus ens viikon aikana.

Kaikille oikein hauskaa viikonloppua!! Nauttikaa, älkää stressatko (helpommin sanottu kuin tehty), lepäilkää ja plussailkaa!!!

Stiin@

Vierailija
18/109 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Maroon]]Niin, tuossa tuo jo tulikin ;) Ihanaa, voisi yrittää unohtaa koulujutut, hommia kyllä piisaa... Ja tuleva kesäkin mietityttää, kun ei ole kesätöistä vielä mitään tietoa. No, pahoin pelkään että töitä en saa :/

[color=Plum]Danjalle oikein paljon tervetuloa mukaan! Ja samaan syssyyn toivon sulle myös sitä, että pitkään ei tarvitse täällä roikkua ;)

Vanha (ja ruma) sananlaskuhan taitaa kuulua, että " nuha lähtee *piip*" ... Vaikka ei tuo rakastelu kipeenä mitään herkkua ole ;)

Ja hedelmällisen ajan pituus johtuu juuri tuosta (Stiin@a mukaillen), että siittiöt elää jopa 5 vrk ja hyvä siellä olisi olla etukäteenkin kavereita odottelemassa ovulaatiota. Ja hyvä juttu on, että touhuaa oviksen molemmin puolin.

Itse olen huomannut helpoimmaksi tavaksi erottaa hedelmällisen kauden hedelmättömästä siten, että tulkitsen kaiken _valkoisen_ vuodon hedelmättömäksi. Joten jos vuoto on väritöntä, niin silloin kannattaa harrastaa läheisyyttä ;) Nuo koostumukset onkin sitten asia erikseen, ne vaatii vähän paneutumista & vertailukohtaa...

Niin ja meillä on yritystä takana 4/2006 lähtien, eli ihan kohtahan tuo 2 vuotta täyttyy. Kalenterissa lukee ensi viikonlopun kohdalla, että " 2 vuotta ilman ehkäisyä" . No, täytyy vaan yrittää unohtaa ko. asia! Olen todennut itselleni helpommaksi olla laskematta tarkkoja kiertopäiviä, koska silloin tulee vaan tarkkailtua itseänsä ihan liikaa. Ei oo oikeestaan vaikeaa, kun tätä neuvoa on jo pari kiertoa noudattanut (tottumuskysymys siis).

[color=Maroon]babydre@m: No voi ei, ikävää kun ei vielä onni potkaissut :/ Tänne kaivattaisiin kyllä niitä onnistumisia (+).

Ja sää tällä hetkellä kyllä laittaa mielen matalaksi, jotenkin sitä olis paljon enemmän energiaa & hyvää mieltä täynnä, kun aurinko edes paistaisi...

Missä päin te asutte? En ainakaan muista, että olisit maininnut... Tai sit omistan vaan lahon pään. En ole ainakaan tuonne esittelytekstiin sitä laittanut.

[color=Plum]Irish: Mitä sun masuun kuuluu? Toivotaan parasta ♥

Ulottuukos tämä sun siivousvimma myös kotiin ;) ? Suursiivous vaan projektiksi viikonloppuna, niin ei tule otettua kalenteria kätöseen, hih!

[color=Maroon]pariisitar: Ette ilmeisesti jättäneet tarjousta tuosta mainitsemastasi unelmakodista? Harmi, että tuosta putkiremontista jäi kiikastamaan, onhan nuo sen verran isoja rahoja :/

Asuntoasiat on rahallisesti kyllä niin isoja juttuja, että kannattaakin katsella ja miettiä rauhassa... Ei ainakaan sitten jälkikäteen kaduta. Noista kaikenmoisista homeloukuista kun on kuullut ihan riittämiin, että sitten kun itse joskus on ostamassa omaa niin aiotaan kyllä katsoa & tutkia kaikki paremmin kun tarkkaan!

Mistä päin olet muuten kotoisin? Tuo " mie & sie" -kieli viestii jostain muusta kuin pääkaupunkiseudusta ;) Tsemiä & PALJON onnentoivotuksia loppukiertoon, toivottavasti ei ferraaria näy eikä kuulu!!!

[color=Plum]Stiin@: Sulla ihana mökkeily & rento viikonloppu edessä, voisin olla jopa pikkasen kade ;)

Negat on kökköjä, toivottavasti saat sen karistettua mielestäsi ja keskityt rentoutumaan... Ihanaa reissua siis!

[color=Maroon]Menninkäinen: Tervetuloa, samaa vuosimallia ollaan :)

[color=Plum]syre: Voi ei, tosi ikävää jos sulla on jonkinasteisia kipuja joka päivä :/ Toivotaan, että ei olisi endometrioosi, se kun ei ole sieltä helpoimmasta päästä hoitaa!

Oman mielenrauhan kannalta olisi varmasti ihan hyvä testata ennen tuota vyöhyketerapiaa, niin voit sitten ainakin hoitohetkellä rentoutua täysin. Tuo " varma olo siitä, että ei ole nyt tärpännyt" on varmasti juuri sitä itsensä suojelemista... Pessimisti ei tunnetusti pety, menkkoihin on helpompi suhtautua kun ei ole etukäteen herätellyt toiveita.

Mutta silti, toivottelen onnea & toivottua lopputulosta sen plussan merkeissä :)

[color=Maroon]shania: Hitsit, en osaa kyllä antaa ongelmaasi juuri mitään vastauksia :/ Ikävää, juuri kun niitä neuvoja kaipaisit! Mutta eihän r-testiin pitäisi viivaa tulla, ellei r-hormonia veressä olisi ja sullakin kierto jo lopuillaan. Siitä en tiedä, miten vialliset testit käyttäytyvät. Mutta, ei se viiva välttämättä ole vahva pitkään aikaan, vaikka raskaana olisikin (eli siitä paksuudesta ei kannata paljoa päätellä). Eli, ei varmaan auta sun muuta kun testailla uudestaan :) Ja tulehan kertomaan!

[color=Plum]MaryRose: Voi että, IHANAA että olet taas täällä ♥ Kyllä mä sut muistan ja itseasiassa (oikeesti!) jokunen aika sitten mietin, että pitäisikö sua huhuilla ;)

Ja hienoa, että olette saaneet puolisosi kanssa asiat kuntoon, sekä rakennatte yhteistä tulevaisuutta häiden ja perheenlisäystoiveiden kera (+ tietysti niiden haukkujen...)!

Ja kyllä muakin pikkasen kirpasee, kun muut Enskat plussaa... Mutta tietysti iloinen olen ja kovasti haluan joukkoon liittyä :) Vuodenhan tekin suunnilleen kerkesitte yrittää ennen taukoa, joten tuonkaltaiset ajatukset on ihan luonnollisia.

Joten, ei muuta kun kipakat onnenpotkut sinne ja plussatoiveita myös ;)

[color=Maroon]ON: Alkukierto, täti on pikkuhiljaa poistumassa... Mieli on jo parempi ja ajatukset selvenneet, kun sitä aikasemmin hieman stressasin. Kyllä tää tästä, haikaran halaun visiitille vuoden 2009 aikana ♥

Vierailija
19/109 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kiertopäivän. Ei ollut musta naista venyttämään jännitystä yli viikonlopun =( Tänään on siis kp 34/28-38. Toi pisin oli viime kierrossa ja yleensä kierto ollu toi 28. En tosin muista nyt mitä oli ennen km, mutta luulisin että 30 molemmin puolin. Ihan loppuvuodesta kierto kävi 21 päivässä, mutta ei ole ollut ikinä ennen eikä sen jälkeen niin vähän. Johtui varmaan siitä keskenmenosta.

Siivousvimma ei todellakaan yllä tänne kotiin saakka. Pitäis siivota mutta en jaksa. Ihan hullu väsymys päällä. Imuroin ja sekin tuottaa jo tuskaa. Motiaation puute. Pitäis varmaan ostaa jotain uutta kotiin niin sais uutta puhtia ja jaksais kunnolla puunata koko kämpän vaihteeks. Nyt olen liian usein siivonnut kunnolla vaan ns. puolet talosta ja toisen puolen vaan päällisin puolin. Onhan sekin jotain. En muutenkaan ole mikään himosiivoaja vaan ihan perussiivon ylläpitäjä. Imuroitua tulee usein tuon koiran takia. Karvapalloja löytyy paljon tähän aikaan vuodesta=)

Hiljasta on ollut täällä tällä viikolla. Mitäs teille kuuluu?

Mä ajattelin et joko uskaltais tänään testata... Pelottaa ihan hulluna se tulos. Hirvee pettymys jos on nega ja jos sattuu olemaan plussa niin sekin pelottaa tosi paljon! Tulen hulluks täällä! Ukkokaan ei ole kotona ja tulee vasta joskus yölllä kotiin.. ei apuja siitäkään.

Terkuin hulluuden partaalla oleva Irish joka ei näköjään kestä paineita tänään.

Vierailija
20/109 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole hirveästi kirjoitellut, on vähän ristiriitaisia tuntemuksia... Arvasin että loppukierrosta alkaa taas tää jossittelu, sitä on ollut jopa viime vuonna ennen yrityksen aloittamistakin, eli ihan turhaan. En ole tuonne joulukuisiinkaan viittinyt kirjoittaa, kun tammikuu on varmaan se mun paikka kuitenkin.

Baulie: kiva että olet pirteämmällä tuulella! Toivotaan kovasti, että toiveesi toteutuu ja saatte vielä 00-lukulaisen (noinkohan se kirjoitetaan?) vauvan:)

shanialle pahoittelut, jos täti tuli sitten kunnolla (vähän tuolta toisesta pinosta kurkin). Tiputteluvuotohan ei välttämättä merkkaa mitään? Ymmärsinkö oikein, että mietit sitä, että jos raskaus olisi alkanut tässä kierrossa, niin testin ei olisi pitänyt näyttää vielä plussaa? Mun käsittääkseni herkimmät 10-testit näyttävät raskauden min. 1,5 ja max. 3 viikon kuluttua ovulaatiosta, riippuen ihan siitä miten paljon hcg:ta kukin sattuu alkuvaiheessa erittämään (erittäin yksilöllistä). Testit taas äärimmäisen harvoin näyttävät väärää plussaa testiajan puitteissa. Kemiallisen raskauden mahdollisuushan on aika suuri, jos siis sait ensin haalean viivan ja täti kumminkin tuli. Jostain luin että aika suuri osa naisista on elämänsä aikana ollut raskaana täysin tietämättään... Kaikesta huolimatta jaksamisia ja onnea uuteen kiertoon!

Irish, testasitko sitten? Toivotaan parasta tulosta! Levottomuus on niin ärsyttävää, varsinkaan jos ei ole ketään seurana :/

Stiin@lle pahoittelut negasta, hurjaa että jo testasit kun muistan että mentiin lähes samoissa päivissä ja mä yritän täällä venyttää ja venyttää pinnaa:) En viime kierrossakaan saanut aikaisesta negasta yhtään mielenrauhaa joten pakko yrittää nyt vaan kestää. Toivottavasti oli hauska viikonloppu!

pariisittarelle myös onnea asunnonmetsästykseen!

MaryRose: kiva saada " uusia" tai paluumuuttajia, miten sen sanoisi:) lisää porukkaa vaan!

Danja80, toivottavasti ovisaika tuli hyvin hyödynnettyä:) Kaikille ei tule tai eivät huomaa mitään selviä ovisoireita. Mulla selvä merkki on limainen ja venyvä kirkas vuoto (jos kokeilee sormella niin venyy sormien välissä). Sitä tulee osan päivästä alkaen jo muutama päivä ennen ovisplussaa. Ja joo, mulla on aina silloin tällöin hyvin kivuliaat menkat :/ viimeksi oli niin kovat kivut/oksentaminen/puolitajuttomuus että soitettiin ambulanssi, ja olin niin huonon näköinen että veivät sit päivystykseen. Nyt olen käynyt vyöhyketerapeutilla, joka toivon mukaan vähentäisi kipuja. Ja ensi viikolla lääkäri, joka toivottavasti kirjoittaisi lähetteen jonnekin jatkotutkimuksiin.

Nyt mua harmittaa ihan vietävästi, että jätin raskaustestin kotiin ja pääsen sinne vasta torstaina (tämä oli siis idea välttää liian aikaista testaamista). Täällä ei ole apteekkia mailla halmeilla! Tai ei jaksaisi lähteä bussilla vaan sitä varten. Tulin tosiaan siihen tulokseen, että haluaisin testata ennen vyöhyketerapiaa ja sehän olisi hyvä tehdä sen verran ajoissa, että ajan voisi vielä perua :/ Mulla on kyllä ollut täsmälleen samanlaiset " oireet" kuin viime kierrossa, joten niistä ei tosiaan voi päätellä yhtikäs mitään. Ja ovis meni todennäköisesti vielä ohi. Mutta piinailusta ei silti pääse eroon...

Jatkan vielä omaa napaa vähäsen... Rakas ei vaan tajua mitään näistä mun pohdiskeluista! Toissapäivänä katsoin kylppärissä peiliin ja mun tissit näytti jotenkin paremmilta kuin yleensä :D kysyin puolisolta mutta se ei oikein huomannut mitään eroa :D Nyt olen sitten pähkäillyt että oisko toi toinen ehkä kasvanut pari milliä (tai jotain muuta yhtä näkymätöntä). Tää ei varmaan ole suurimmalle osalle mitään kummalista, mutta mun tissit on olleet samankokoiset/näköiset yli 10v eikä niissä ole ikinä yhtikäs mitään muutoksia. Enkä mä nytkään voi sanoa varmaksi mitään. On ihan hyvin mahdollista että kuvittelen koko jutun. Mutta arvatkaa häiritseekö :)

Tällaista tänään!

syre