Olen pph ja meillä on tällaista:
-Hoidan hoitolasten ohella omia 1 ja 2 -vuotiaita lapsia
-Mieheni osallistuu hoitamiseen jos on lomalla tms. tai tulee aikaisin töistä. Tähän on pyydetty lupa vanhemmilta.
-Teen myös ruuan joka päivä ja tähän kuluu 0,5-1 tunti joka päivä jonka aikana lapset leikkivät vapaasti
-Meillä on rajattu talo. Yläkertaan ei mennä, siellä on vain makuuhuoneet.
Alakerrassa on kuitenkin hoitamiseen olohuone, keittiö ja yksi huone.
Tähän ratkaisuun päädyttiin koska palotarkastaja sanoi ettei yläkertaa suositella käytettäväksi paloturvallisuuden vuoksi (ei poistumisteitä).
Toisaalta en myöskään luota siihen että lapset jaksaisivat aina kärsivällisesti tulla portaat alas vaan kauhukuvissa riehaantuvat ja kompastuvat yhtenä kasana portaita alas.
-Ulkoilemme vain aamuisin ja silloin 1-1,5h.
(Tämän kaiken kirjoitin toisen ketjun innoittamana.)
Kommentit (2)
kotielämää, ei mitään ihmellisyyksiä ja ohjelmia tarvita!
Siksi ihmettelen miksi se jonkun mielestä ei ole " oikeaa pph:n työtä" .
-ap