Muita naisia jotka eivät pidä autoista ja ajamisesta
Joskus nuorena menin autokouluun kun vanhemmat pakotti ja oli minulla hetki autokin, mutta luovuin siitä. Mielummin joku muu ajaa ja autot ovat muutenkin ällöttäviä romukasoja. On siinä vaan yksi suomen huono puoli että naistenkin odotetaan olevan autohulluja. Naiset on pakotettu niin miehisiksi.
Kommentit (27)
Naiset pakotettu miehiksi? Siis mitä?
Se, että ajaa autoa, ei tarkoita, että olisi tai haluaisi olla mies. Vaan että on tarve päästä itsenäisesti paikasta toiseen.
On mulla ajokortti mutta istun mieluummin kyydissä. Ajaminen on niin hektistä ja rasittavaa, ettei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ajaa autoa, ei tarkoita, että olisi tai haluaisi olla mies. Vaan että on tarve päästä itsenäisesti paikasta toiseen.
Minä kyllä pääsen itsenäisesti oikein hyvin busseilla ja junilla
ap
En ole kyllä havainnut sellaista, että Suomessa yritettäisiin pakottaa naiset autohulluiksi.
Ajokortti on, mutta tosiaan jos on hyvä kuski, istun mielelläni kyydissä. Autoa en omista, koska en pidän autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinä pääset joo mutta moni muu ei pääse. Ei kulje junat eikä bussit. Siksi se auto on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuohan riippuu täysin asuinpaikasta ja vaikka työpaikan lokaatiosta. Mä en halua "naiseuteni" takia tai sen takia, että pääsisi liikkumaan julkisilla valita asuinpaikkaani työpaikan vierestä, jotta en tarvitsisi autoa vaan asun mielelläni siellä, missä haluan ja kuljen omalla autolla töihin.
Mulle ajokortti ja oma auto ovat tärkeä osa itsellistä itseäni. Voin tulla, mennä, lähteä, hoitaa asioita olematta riippuvainen kenenkään kyydeistä tai jonkun muun aikatauluista.
Mulla on ajokortti, koska se nyt vaan oli oletusarvoista hankkia kun täytti 18. Olen ajanut kortin saamisen jälkeen ihan muutaman kerran, ihan sitä seuraavina aikoina Pari vuotta sitten kävin kolme vai neljä kertaustuntia autokoulussa ajatellen, että nyt pitää aikuistua ja alkaa ajaa. Mutta ei, ei tunnu omalta.
Jotenkin en koskaan oppinut hahmottamaan ajoneuvoa ja liikennettä sillä tavalla, että ajamisesta olisi tullut mukavaa - mikä nyt sinänsä on luonnollista, kun ajokertoja on kertynyt niin vähän. Koen suurta kutsumusta säilyä hengissä ja vammautumattomana, joten en aio ajaa ellei tule joskus aivan pakko. N37
Vierailija kirjoitti:
Mulle ajokortti ja oma auto ovat tärkeä osa itsellistä itseäni. Voin tulla, mennä, lähteä, hoitaa asioita olematta riippuvainen kenenkään kyydeistä tai jonkun muun aikatauluista.
Lisään vielä, etten ole mikään autohullu, enkä koe, että minua pakotettaisiin autohulluuteen tai miehisyyteen. Auto on väline.
Minä tykkään ajamisesta, ja ajan usein. Jos mies ajaa, on mukava olla kyydissä.
Mieheni on autohullu, minä en.
N54
Vierailija kirjoitti:
On mulla ajokortti mutta istun mieluummin kyydissä. Ajaminen on niin hektistä ja rasittavaa, ettei huvita.
sama, mua inhottaa läheltä piti tilanteet mitä liikenteessä lähes päivittäin on tarjolla ainakin pk-seudulla, skuuttikaahailijat, spurgut vaihtaa sujuvasti pyörätieltä ajotielle ilman suojatietä, arseilevista autokuskeista puhumattakaan. Sunnuntai-aamuisin on ihan kiva ajella kun muut vielä nukkuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinä pääset joo mutta moni muu ei pääse. Ei kulje junat eikä bussit. Siksi se auto on oltava.
No sehän on ihan oma valinta asua maaseudulla. Itse vihaan autoja niin paljon että en missään nimessä asuisi paikassa, jossa auto on pakollinen
Osta uusi kunnon auto niin muutat mielesi. Itse ajan päivittäin Helsingin keskustassa ja mielestäni se on helpoin mahdollinen paikka ajaa kun kaikkialla on valot ja opasteet.
Kyllä se on niin päin, että jos olet nainen ja keskustelussa käy ilmi, että pidät ajamisesta ja autoista ja vieläpä ymmärrät niistä jostain, olet suunnilleen yksisarvinen. Se on niiiiin yllättävää ja "en ois uskonut" ja "nokun ei naiset yleensä" ja nönnönnöö. Vuonna 2024. Huoh.
Mulla ei ole pitämisestä kiinni täysin. Vaan "pelkään" vilkasta liikennettä, koneita, isoja rekkoja, kaahaajia, vauhtia ja silmät on valoherkät, migreenin riski. En pidä ajatuksesta että ajaisi vaikka ojaan ja kolari on pelottava jo ajatuksena. Tai kylmä sää ja auto hyytyisi. Lisäksi ei olisi rahaa talliin, autoon ja huollot. Joten tässä ollaan. Kaikki välimatkat on tehty täällä autoille, entä naiset jotka eivät aja autoa?
Itse taas hankin keväällä ensimmäisen oman autoni ja olen tykännyt siitä vapauden tunteesta, kun voi vain lähteä eikä ole esimerkiksi riippuvainen bussien aikatauluista. Parasta on myös kun motarilla voi hyvällä kelillä vain ajaa ja olla ajattelematta mitään. N34
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ajokortti, koska se nyt vaan oli oletusarvoista hankkia kun täytti 18. Olen ajanut kortin saamisen jälkeen ihan muutaman kerran, ihan sitä seuraavina aikoina Pari vuotta sitten kävin kolme vai neljä kertaustuntia autokoulussa ajatellen, että nyt pitää aikuistua ja alkaa ajaa. Mutta ei, ei tunnu omalta.
Jotenkin en koskaan oppinut hahmottamaan ajoneuvoa ja liikennettä sillä tavalla, että ajamisesta olisi tullut mukavaa - mikä nyt sinänsä on luonnollista, kun ajokertoja on kertynyt niin vähän. Koen suurta kutsumusta säilyä hengissä ja vammautumattomana, joten en aio ajaa ellei tule joskus aivan pakko. N37
Ihanan naiivi ajattelutapa :"D saatat vammautua tai kuolla auton takia ensi kerralla kun menet kauppaan. Minä nautin ajamisessa myös siitä, että minulla on kontrolli. En ikinä tee liikenteessä asioita, joiden järkevyydestä en ole varma. Esim. kääntyessä vasemmalle, jos epäilen etten välttämättä ehdi turvallisesti pois alta, odotan että vastaantulija menee ensin ohi. Muutenkin ajelen ilman minuuttiaikataulua, joten ei minua haittaa odotella. Tosin ruuhkaisemmilla alueilla liikennevalot voivat olla oikeasti TODELLA hitaat. Silloin en mielelläni jää odottamaan, mutta jos ei muuta vaihtoehtoa niin sitten jään. Suojatietäkään en väen vängällä ylitä siinä vaiheessa kun vihreä ukko vilkkuu. Voin odottaa pari sekuntia kauemminkin. Tyhmän kuvan annan itsestäni, jos ylitän tien viime sekunneilla. Tällä hetkellä en omista autoa, mutta ostan uuden sitten kun saan erään rahani. Viimeistään ensi vuonna.
Minä.