Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos kudostyyppi sellainen ettei tule raskausarpia säästyykö alapää myös

Vierailija
07.04.2008 |

helpommin repeämiltä?

mietin vaan vaikuttaako tällainen ominaisuus kudosten joustavuuteen mitenkään?

itsellä maha jo ihan arpia täynnä. kaverini saanut 3 lasta ja vatsassa ei mitään jälkiä ja samoin kaikki syntyneet ilman repeämiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole arven arpia (2 lasta) ja alapää repes sisältä kyllä (ei väliliha)

Vierailija
2/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ensimmäistäkään raskausarpea eikä repeämää, kaksi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arpea, ekalta välilihaleikkaus, tokalta pari tikkiä. Sama kudostyyppi on tietenkin siellä alhaalla. Mutta repeämiseen vaikuttaa niin moni asia, tarjonta, vauhti yms. Mutta ehkä todennäköisyys seuraa tuota kudostyyppiä.

Vierailija
4/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus loppuvaiheessa menossa. Reisissä on kyllä arpia teini-iän lihomisesta. Ekassa synnytyksessä III-asteen repeämä.

Vierailija
5/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä II- asteen ja toisesta III-asteen repeämät

Vierailija
6/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana jo TODELLA pahat raskausarvet rintoihin, jotka poistettu myöhemmin 18v iässä, sillä olivat kirkkaan punaiset, eivät vaalenneet yhtään, ja halkaisijaltaan n.5mm. :( Jo ympäri rintoja.



Noin parikymppisenä tuli lihotessa saman laiset arvet reisiin ja pohkeisiin.



Samaten raskausaikana tuli yhtä komeat mahaan ja kylkiin.

Olen siis kokonaisvalatisesti nyt rantapallo ihoni ansiosta.



Samaten otin aikoinani tatuoinnin, joka kasvoi saman tien ulos (johtuen kudostyypistäni), sen poisto siis joskus edessä. Samaten kaikki arpeni alkaa kasvattamaan pahaa arpikudosta.



MUTTA:



Kolme synnytystä takana, kaikki syöksysynnytyksiä, eli esikoinen tuli maailmaan kahdessa tunnissa, toinen 1,5h ja viimeinen alle tunnissa, ja ponnistusvaiheet ovat jokaisen kohdalla olleet reilusti alle minuutin ja yhdellä työnnöllä. Eli kudoksille ei ole todellakaan ollut aikaa sopeutua synnytyksiin. ;)



Mutta yhden yhtäkään repeämää/tikkiä tai edes epparia minulla ei ole ollut. Synnytys on on ollut valehtelematta täysin kivuton (ponnistuvaihe), ja supparitkin olivat sellaisia kuukautiskivun tasoisia. Eli siis super helpot synnytykset.

Ja heti synnytyksen jälkeen alapää oli kunnossa, lantionpohjalihakset toimi hyvin jne. Hyvin pystyi tekemään heti salissa alapääpesun, ei aristanut yhtään. Aivan kuin ei olisi edes synnyttänytkään.

Ja kotona parin päivän päästä kun kurkkasin peilillä, niin alapää näytti täysin samalta kuin ennen, ihan vähän olin mustelman jäämiä, jo kellertäviä ulommissa häpyhuulissa. Mutta nekin katosivat parissa päivässä.

Ja alapään " kireys-taso" pysynyt myös samana, vaikka kolme synnytystä kokenut.





Eli minulla ei ainakaan ole mitään tekemistä ihoni kanssa alapään toimintaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmista raskauksista ei yhtään raskausarpea,

MUTTA

sektiohaava (5v vanha) erittäin muhkurainen, kova ja paksu

ja alatiesynnytyksen pienten repeämien jokaiseen tikkiin muodostui arpikudosta jotka poistettiin jälkitarkastuksessa.

Eli minulla on arpien vahva keloiditaipumus, joka ilmeisesti ulottuu myös limakalvoihin. Kuitenkin kudokset joustavat hyvin, koska raskausaikana olin valtava (muuten hoikka), mutta raskausarpia ei tullut.

Vierailija
8/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vasta on ollut molemmilla kerroilla täynnä raskausarpia...



Ystävälleni ei tullut raskausarpia yhtään, mutta 3. asteen ulkoiset ja sisäiset repeämät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden raskauden aikana sen sijaan ei tullut yhtään raskausarpea mihinkään, eikä synnytyksissäkään repeytymiä.

Vierailija
10/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpia ei kyllä ole yhtäkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme