JOULUKUUN-08 IHMEET viikkoon 15
Tässä varaslähtö uuteen viikkoon!
Toivottavasti mukaan tulee uusia suunnaton joukko ja me kaikki jatkamme matkaamme iloisin mielin kohti joulukuuta=)
Kumman virkeänä täällä kuikin.päivällä otin nokoset,suunnaton väsymys.mutta nyt nämä odotusjutut pyörii päässä.odotusvaatteitakin kävin ennkkoon katselemassa nettisivuilta=)eipä niitä nyt hetkeen kuitenkaan taideta tarvita!
suloisia unia kaikille!
Kommentit (84)
Täällä noustu jo ennen 7 mutta paistoinpa tuossa koko perheelle pekonit ja munat niin ei kerennyt koneelle kuin juuri=)
Meillä kyllä noustaan 6-7 välissä aina,oltiin raskaana tai ei.itse tykkään aamun varhaisista,rauhallisista tunneista.Ainakin näin keväällä-kesällä kun aurinko tulvii ikkunoista sisään.
Tänään alkoi sitten rv 7 kun 6 viikkoa täyttyi.
Käsityöihmisiä kyseltiin.olen sellainen toisaikainen käsityöihminen.Välillä syntyy puuskissa tekeleitä jos mitä ,sitten taas menee viikkoja,kuukausia kun en saa aikaan...
Rakastan myös leipomista ja ylipäätään ruoanlaittoa.
Viihdyn hyvin keittiössä=)
Nyt ylös ulos ja lenkille!Hop!
Pitää heti kysellä, millasia käsitöitä teet, kun teet? Mäki tykkään leipoa, mut sit tulee aina syötyä liikaa..
ja voi ku tulviskin aurinkoa ikkunoista.. eipä oo viimeaikoina näkyny.. *Sitä odotellessa
iiik
Mäkin oon heränny joskus tossa kuuden aikoihin ekaa kertaa, muistan, kun aattelin sillon, että nyt on PAKKO nukkuu viä kaks tuntii, et saisin kaheksan tunnin yöunen kasaan. 50 min sain viä nukuttuu ja sit oli pakko nousta :D Että oon mä kyllä aamuvirkku ollu, mutta myös aikainen nukkuja. Jos oon kahteentoist valvonu, ni kyl mä sit oon kaheksaan nukkunu! Nyt oon jonkun viikon verran pärjäilly jollain 6-7h:n yöunilla, mikä on tod. epätavallista mulle. Tai siis kun en vaan SAA nukuttuu sitä 8 tuntii yös :D Nooh, eiköhän tää homma viä kerkiä monta kertaa heittää häränpyllyä!
iiiik: Voi kun olisinkin käsityöihminen! Haluaisin kauheesti, kun sit pystyis tekeen vaikka ja mitä kivaa kaikille, mutta jo joskus ala-asteella olin aika onneton rättikässässä... Kyl mä sillon jotku lapaset sain kudottua, ja ihan hienotkin, mut oon niin jotenkin kankeasorminen (tai sitten vaan malttamaton), kun on käsitöistä kyse... Tietsikkanäppäily kyllä sujuu kohtuullisen ketterästi, ja leipominen myös! :D Mäkään en vaan viiti kauheen usein mitään leipoo, kun se kaikki on sitten vyötäröllä :D Hyi hyi! Ai sä kerrot tänään äitilles, ihanaa! :D Tuu tosiaankin sitten heti kertomaan mitä se sano!! :)
Me kerrotaan avokkaan porukoille huomenna ihan kasvotusten, jännittää!! Haluan kuitenkin kertoa kaikille vanhemmille suht samaan aikaan, ja se on tietty hiukan hankalaa, kun mun " molemmat vanhempipariskunnat" (mun porukast eros ja pariutuivat sitten uusien ihmisten kanssa uudestaan, kun olin vauva) asuu ~160km päässä täältä, eikä sinne noin vaan koulupäivän päätteeks körötellä. Niinpä ratkasin asian kirjoittamalla tietokoneella kivalla fontilla kirjeen tältä mun masuasukilta :D Tyyliin " Hei, olen se ja se ja nyt olen sen ja sen kokoinen. Tavataan joulun aikaan jne." Ei nyt tietty noin tönkkö, mut ideana toi :D Ajattelin, et on niin tylyy vaan soittaa, ni toi on jotenkin hauska tapa ilmottaa - mun mielestä!
Meitsi lopettaa höpöttämisen kans nyt tähän, ja lähden loppuhin aamutoimiin, ja varmaankin myös ulos ihanaan auringonpaisteeseen! ☼ Hyvää viikonloppua kaikille teille!! :)
.:Naranja:. 4+0
Joo, mulle tää aika on ihan aikaista aamua vielä ;)
Mulla olis varhaisultra jo maanantaina!!! Ja tiistaina olis neuvola. Meillä ne haluaa äidit ekalle käynnille jo rv 7 (hui, onko ensi viikolla jo rv 7!!).
Voi kun täältäkin lukee, että kesken on mennyt varhaisultrankin jälkeen... siksi en uskalla kertoa vanhemmille, enkä työkavereille. Olisi kauheaa sepustaa sitten taas kaikille, että kesken meni.
Lähimmälle työkaverille olisi kiva kertoa, että ymmärtäis mun pahaa oloa, mutta se on mies niin en ole kertonut.
Mutta sellaista, krapulaista oloa on vaan kestettävä :(
-fatmama rv 6+5-
Teitä aamuvirkkuja on paljon.. Itse menin eilen nukkumaan klo 22.53 ja heräsin ekan kerran tänä aamuna 7.40,mutta sain sitten vielä nukuttua 10 asti :)
Täällä on niin kuvottava olo,että varmaan maailman pahin krapula ikinä.Ei mitään rajaa,mutta kyllä kaiken tän kestää ku tietää mitä on palkkio :D
Kysyttiin että onko käsityön harrastajia? Itse tykkään tehdä vaatteita aina kun saan jonkun inspiksen,mutta eniten tykkään leipoa. tosin sitten käy aina niin että kun olen saanut leivotuksi niin ei maistukkaan enää mikään makea :)
nyt taidan vaihtaa lakanat ja lähteä koirien kanssa kunnon kävelylle
iiiik!mä tykkään ommella esm tyynyjä ja verhoja,aika-ajoin sisustelen kotona.sitten olen kutonut lapsille ja ommellut pikkaisen vaatteita,villasukkia ja muuta.Vaippoja oon ommellut.mutta nyt taas kone pölyttyy huoneen nurkassa.
Mä toivon että tää raskaus pysyy mahd kauan salassa.Muut kuin minä ja mies ei tiedä,enkä edes omalle äidilleni kerro vielä.nousee kuitenkin taas haloo...ja muutenkin haluan päästä selvemmille vesille tän kanssa.vaikka voihan sitten myöhemminkin käydä jotain.raskaushan on yhtä jännitystä,alusta loppuun asti.
Oli ihanaa olla ulkohommissa koko päivä. Mun vanhemmat oli meitä jeesailemassa ja haravoitiin pihoja ym. Puolen päivän aikaan väsytti taas ihan sikana, mut onneks meni ohi.
Mä oon kans wanna-be käsityöihminen. Olis ihana osata muutakin kuin verhoja ommella, mut loppujen lopuksi kaikki työt menee äidille korjattavaksi... :)
Kuulun muuten, että meidän " koko suku" tietää sit tästä raskaudesta! Kysyin vaivihkaa äidiltä, et ethän ole lipsauttanut kenellekään, niin johan alkoi nimiä tulla! No, en nyt tiedä osaanko asiasta kovin vihainenkaan olla.
Petite- meillä taitaa olla sama LA. Jäin miettimään noita viikkoja, kun mun (ja Tekayn laskurin) mukaan nyt alkais vasta vko 6. Mun viim. menkat oli 1.3.
kyllä se on nyt 7.viikko kulumassa kun 6.täyttyi.Tänään tuli siis kuudes viikko täyteen.Aina lauantaina vaihtuu viikot.
jos on vaikka 5+4 tarkat päivät on 6.viikko kulumassa ja jos vaikka 39+6 niin 40.viikko kulumassa=)
jos katsot sitä tekay kiekkoa,laitat päivämäärät ja sitten alhaalta klikkaat tietoja sikiön kehtyksestä,saat kuluvan viikon esille=)
Yksi lapsista vaan jatkoi uniaan meidän makkarissa joetn en voinut avata konetta=)
Vielä tuohon r-viikkojen laskentaan.Mulla tosiaan kanssa viim kk 1.3,kierto aika tarkka 28 päivää.
Testipäivänä(29.3) siis oli rv 4+0 ja se oli lauantai.Seuraavana lauantaina 5+0 ja eilen 6+0.Nyt 6+1 eli 7.viikkoa mennään,kunnes ensi viikon la tasan 7 rv ja kahdeksas alkaa=)
Meillä köhitään ja yskitään jo yli toista viikkoa,pohdin kovin onko jo tarvetta näyttää lääkärille...
Rauhallista sunnuntaita kaikille joulutähdille!
Tänään on aamuvirkkuus kaukana.. Päätä särkee ja tekis mieli vaan nukkua.
Eilen kerroin mun vanhemille. Äidillä tuli tippa linssiin ja sanoi että hän oli jo toivonut, mutta luuli et haluan nyt tehdä töitä ja vasta joskus myöhemmin sen kolmannen. Olivat oikein onnellisia tilanteesta.
Mä kaipaisin kauheesti mieheltä huomiota ja hellyyttä, mut hänellä on nyt sellanen vaihe et on mieluummin omissa oloissaan. Ei oikein mee yhteen nää meidän toiveet. Kyllä mä hellyyttä saan, ku ite meen lähelle, mut hän ei kovin helposti nyt lähesty.. Harmittaa. Mut onneks tässä matkan varrella on nähty et on monenlaisia vaiheita ja ne menee ohi.
Meillä ei oo edes panadolia.. Tätä päänsärkyä saa nyt vaan kestää. Ei mulla kyllä oo koskaan nuo paracetamolit auttanukaan kipuihin..
Voi ku jaksais tänään testailla uutta saumuria ja ommella jotain kivaa. Kankaita olis vaikka muille jakaa.
nuutuneena: iiiik ja hippunen 6+0
..tänne puolelle :-) Olen vasta lueskellut juttuja mutta ehkä rohkenen jo kirjoittamaankin.. Joulukuun 1. olisi näillä näkymin laskettu aika, ja kolmatta lasta odotellaan meidän perheeseen. Vähän on vielä epätodellinen olo kun ei pahemmin oireitakaan ole ollut, mitä nyt loputon väsymys =/ Kahvikin on maistunut, mikä on hyvä juttu, koska ilman kahvia on vaikea pysyä hereillä nykyään.. Olettekos uskaltaneet juoda kahvia ihan normaalisti, te siis joille se on maistunut? Alkuraskauden ultraan en taida mennä, eka neuvola olisi vapun tienoilla. Onko joulukuun ihmeille/ tähtösille omaa yahoo tms. yhteisöä..?
t.Werde 6+6 (kait..)
Hui miten kamalasti tänne on ilmaantunut uusia odottajia!! Onnea Onnea!!! Meitä on jo niin monta, että ei perässä pysy, että kuka, mitä ja häh.
Mulla olis nyt laskelmien mukan kasassa jotain rv 6+3 ja neuvola-aikaa pitäis varmaan varata...jotenkin en vaan saa aikaiseksi.
Maanantaina se on tehtävä, esikoisellekin pitää nimittäin varata aika.
Tytär sai eilen ensimmäisen polkupyörän. Ostettiin suoraan semmoinen 12" lastenpyörä, ajateltiin, että lahjattomat treenailee kolmipyöräisillä ;) No, ei vaiskaan, tuntui vaan järkevältä ostaa suoraan kunnon pyörä, kun niitä kolmipyöriä pääsee testaileen päiväkodissa ja leikkipuistossa. Jalat yltää just ja just polkimille, ja varmaan menee aika kauan, että hiffaa miten poljetaan. Siinä on kuitenkin sellainen tanko, josta voi työntää, joten matkaa etenee sitten äidin ja isän avustuksella.
Oli se vaan niin hellyttävää, miten tärkeä ja iso juttu se pyörä on. Se oli illalla viimeisenä ja aamulla ekana mielessä. Ja tuonne sateeseen sillä piti lähteä sitten vinttaamaan heti aamusta ;) Isi hoitaa...
Hyviä vointeja kaikille !
Täälläkin on aamu saatu vihdoin käynnistymään. Mua nukuttais kovasti aamusta...ja päivästä...ja illasta!
Kiitos Petite kun selvensit noita viikkoja! Mä oon aina vähän pihalla asioista, joihin liittyy numeroita. :) Eli siis seitsemättä mennään. OK!
Kamala yllätys aamulla, kun oli lumi maassa! Just eilen haravoitiin pihaa ja istutettiin kukkasipuleita. Toivottavasti ensi viikolla taas lämpenee.
Meillä nukuttiin tänään puoli kymmeneen ruhtinaallisesti, rauhallinen sunnuntaipäivä tulossa, kaveripariskunta tulee sitten iltapäivästä kahveelle, mukava saada rupatella aikuisten kanssa, kun tuo viikonloppu on mennyt keskenään alle kouluikäisten juttuja turistessa.
Itse olen sellainen, että aamukahvi on saatava, muuten iskee kauhea päänsärky myöhemmin, ainakaan vielä kahvi ei aiheuta etomista, vaan maistuu ihan samalla kuin ennenkin.
Täällä kyseltiin käsitöistä, sain joululahjaksi ompelukoneen, tykkään väsäillä kaikkea pientä sisustusjuttua, vaatteita en kyllä osaa tehdä, olen aivan hulluna sisustamiseen, maalaisromanttiseen, ja tilda-mallit ovat mieluisia, niitä sitten väsäilen, kun inspis iskee, ja on aikaa..
on: rinnat on ollut pari päivää arat kylmälle, eilen aamupäivästä etomista havaittavissa, tänään ei ole ainakaan vielä etonut, vatsa on edelleen turvoksissa kuin olisi kuudennella kuulla menossa . .
Lasten pyöräileminen on meilläkin ihan in-juttu, vanhempi oppi ajamaan ilman apupyöriä, ja keskimmäinen ajelee apupyörillä tohkeissaan, kaikille täytyisi esitellä taitojaan, ja ajetaan niin pitkään, että kädet on kipeinä =)
aamupäivään ei kummempia, täytynee lähteä imurointihommiin !
- mannerto + 3katras + asukki 5+2
Hoh hoh.. nukahdin eilen illalla kuin tukki ja isovelikin oli soittanut ja olin sitten puhunut hänen kanssaan unissani.. Ei ole uusi juttu.. olen aika kova menemään unissani,vain kerran olen onneksi ulko ilmaan päätynyt.
Aamulla heräsin joskus klo 7.30 siihen että on niin paha olo että on pakko nousta. mutta se on jännä juttu että vaikka on kuinka paha olo niin silti hirveä nälkä..
Ja kylmäkin on taas seurana. Maha-asukin isä tulee tänään tänne yöksi.. sai eilen muutetuksi isompaan kämppään johon kaikki kolme sitten mahdutaan kun aika tulee :)
sellasta.. nyt lähden vesisateeseen kävelylle
Varovaisesti uskaltaudun minäkin mukaan..
Pari pv sitten plussan testasin ja nyt olisi laskujen mukaan menossa 5+6
Ja kolmatta odotellaan. Meitä kolmansien odottajia olikin useampi :)
Taustaa vähän:
Esikoisen aikana käytiin 3vuoden aikana lapsettomuus tutkimukset ja aloiteltiin hoitoja.. Poika syntyi 01 ja luomu tyttö 03
Nyt taas " yritystä" takana vuosi..
Vähän on epäuskoinen olo kyllä, mutta onnellinen tietty. Toivotaan et kaikki menee hyvin.
Ajoittain iskee armoton väsymys ja välillä taas on virtaa vaikka muille jakaa.. Pientä etomista, mutta ei pahempaa - vielä.
Pyykkis
Rintoja ottaa välillä ikävästi, varsinkin töissä kylmässä.. :(
Ja väsyttää, fiilikset harhailee onnen ja vihan välillä. Nyt harmittaa lumen tulo, kivempi olis ollu haravoida!
Äidilleni kerroin raskaudesta eilen, testasin plussan perjantaina ja tänään siitä tietää koko suku. Se ilkeä soittaa kaikki läpi ja kertoo asian. Oon raivona. Vaikka itselleni tässä tarttis olla vihanen, kun en painottanu ettei kerro asiaa toisille..
Sanoin äidille että pitää jäitä hatussa, ollaan ihan alussa ja voi mennä vielä kesken, mutta kun ei niin ei 10. lapsenlapsi on nyt kuulutettava KAIKILLE. :(
Neljäs lapsi on suunnitelmissa, mutta äidilleni kerron kyllä siitä viimesenä. Saas nähä kerronko aikasemmin, kunhan tästä hermot tasaantuu.
Vuorotyö jännittää, on ollu muutenkin rajua tehä yövuoron jälkeen aamu, niin miten sen nyt jaksaa?
Esikoisen aikana neuvola olisi kieltänyt 3- vuoron, varsinkin autolla ajamiset yöllä yksin.
Laskiaispulla omien laskujen mukaan viikolla 4+4
Tää väsymys ja surkea olo vie kyllä kaiken ilon tältä raskaudelta :( Ankeeta. No ehkä olo helpottuu kunhan aletaan puhumaan asiasta lapsille ja muille.
Mulla on neuvola 24. pvä ja eka ultra 28. päivä. Pääsen kaupungin järjestämään ultraan koska mun kierto on niin epäsäännöllinen. Aiemminkin mun laskettua aikaa on siirrelty 1-2 viikkoa eteenpäin. Nyt tosin olen melko varma siitä että mun la on 7.12 koska löysin netistä laskurin johon sai merkitä muunkin kierronpituuden kuin sen perinteisen 28. 36 on mulla lähempänä totuutta. Nyt kun vielä osaisi ja jaksaisi laskea todelliset raskausviikot kun en ole vielä sellaista laskuria löytänyt joka laskisi viikot lasketunajan mukaan eikä edellisten menkkojen.
Mukavaa kun täällä on paljon tällaisia isomman lapsilauman omaavia odottajia! Musta tuntui että kolmannen raskaus ei enää kiinnostanut oikein ketään mun ystävää tai sukulaista. Neljäs raskaus ei varmaan kiinnosta enää senkään vertaa.
Voi kun mä vähän tästä piristyisin.
Ihanaa, että kerrankin täällä on ollu joku ennen mua aamulla.
Mä kerroin muutamalle ystävälle ja siskolleni heti, kun sain plussan. Heidän kanssaan haluisin keskenmenostakin jutella, jos sellainen tulis.
TÄNÄÄN aion kertoa omille vanhemmilleni! Mä ¨kerron äidille yleensä kaiken ja siskokin.. Nyt sit ollaan reilu 2vk pidetty tätä salaisuutta, ku en halunnu puhelimessa kertoa. Pitää kysyä äidiltä, onko hän huomannuet meillä on salaisuus.. Hauska nähdä, miten hän uutiseen reagoi. Ei varmaan osaa odottaa ainakaan. Siskon kanssa on kuulemma puhellu, et me varmaan pidetään nyt pitkä tauko ja sit vielä yks.. Sisko on tienny yrityksestä koko ajan ja hänellä ollu vähän pokassa pitelemistä.
Anopille en jostain syystä halua vielä kertoa. Hän kyllä jo uutista varmaan odottelee, kun vähän aikaa sitten kielsin luopumasta meidän vauvanvaatteista, joita meinasi viedä kirppikselle.. Sanoin vaan, et eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka tarttee.
Nuo työjutut mun mieltä on alkanu painamaan. Mä oon just hyvässä, pitkässä perehdytyksessä, jotta voisin toimia monessa eri pisteessä sijaisena.. Sit mä hetken päästä ilmotan, et mä jäänki muutamaks vuodeks kotiin. Koskaan ennen en oo työnantajaa ajatellu näissä asioissa, mut nyt mulla on niin kiva työ, et oikeesti haluisin sinne takas sit joskus. Mut myös haluisin olla kauan kotona, jos tää vauva nyt ehjänä perille saadaan. Tyhmää tällasia miettiä. Toivottavasti kaikki menee hyvin vauvansuhteen, se on kaikkein tärkeintä.
Mä en millään malttais odottaa et pääsen äidille kertomaan. Ne tulee parin tunnin päästä..
Mulla on ihan krapulainen olo. Heräsin miehen kellon soittoon enkä sit tietenkään saanu enää unta. Oon jo valmiiks aivan väsynyt. Tän väsymyksen ku selättäis ni sit olis kyllä niiiiin ihanaa. Mulla on menny illat sohvan pohjalla. Lapsetkin jo varmaan ihmettelee, mikä äitiä vaivaa, ku aina vaan on niin väsy. tai ehkä ne on tottunu ;)
Pihapuuhathan kohta alkaa. Sit ei ehdi makaamaan iltoja. täytyy vaan malttaa jotain rajaa pitää siinäkin hommassa, ettei ihan piippuun mee. Se vaan on niin kivaa!
Mä kyselin jossakin vaiheessa, onko täällä käsityöharrastajia? En tainnu sillon saada kommentteja.. Mä ite harrastan neulomista, virkkaamista ja ompelua. Just sain pari pv sitten saumurin, ku tilasin. Ihanaa sit vauvalle ommella! Tällä hetkellä neulon tytölle sellasta pinkkiä puuvillaneuletta. Vähän on vaan seisonu homma tuolla laatikossa viime viikonlopun jälkeen, ku tuo makuuasento ei oo ihan paras neulomiseen..
Nyt on sellanen puheripuli et huhhuh! Sori vaan.. Onneks nää voi hypätä yli, jos ei kiinnosta lukee :)
Tuunpa sit kertomaan,mitä äitin sanoo jouluvauvasta..
iloisin lauantaiterveisin iiiik 5+6