JOULUKUUN-08 IHMEET viikkoon 15
Tässä varaslähtö uuteen viikkoon!
Toivottavasti mukaan tulee uusia suunnaton joukko ja me kaikki jatkamme matkaamme iloisin mielin kohti joulukuuta=)
Kumman virkeänä täällä kuikin.päivällä otin nokoset,suunnaton väsymys.mutta nyt nämä odotusjutut pyörii päässä.odotusvaatteitakin kävin ennkkoon katselemassa nettisivuilta=)eipä niitä nyt hetkeen kuitenkaan taideta tarvita!
suloisia unia kaikille!
Kommentit (84)
...taustailen välillä, kun ei vaan kykene kirjoittamaan. Tunnin päästä pitäis lähteä töihin ja ruuat meinas jo tulla ulos. Noh, menen terkkarille, jos työn teosta ei tule mitään. Mun työolosuhteet on vähän eri kuin toimistossa... (kuumassa tehdassalissa).
Ihanaa saada porukkaa tänne ja saatiin Naranjakin tänne kuumeilijoista ;))
Joillain se vaan aina tärppää kerrasta ;)
Joo, mutta joo... palataan.
-fatmama 6+3-
Varasin tänään ekan neuvola käynnin ja se on jo ens maanantaina.
Pikkusen jänskättää mennä,kun on eka raskaus.
Psykologian tunnilla meinasin kuolla nälkään ja rakkokin meinasi haljeta,oli sitten aika kiire siitä vessaan ja sitten syömään.. Onneksi mulla
on nyt lukiossa lyhyt jakso,vain kymmenen viikko tuntia,eli saan nukkua päiväunia aika reippaasti niin jaksaa..
Onko muuten normaalia että alavatsaan sattuu hassusti välillä? melkeinpä kuin menkkakipua mutta ei kestä niin kauan,korkeintaan 20sekuntia. anteeksi jos kyselen ihan tyhmiä :)
Hei vain kaikille! ja ONNEA!
mieheni kanssa ollaan yritetty raskautta puolitoista vuotta ja minun piti aloittaa nyt homonien syönti seuraavalla kierrolla. (minulla on PCO ja en ovuloi kuulemma ollenkaan) No minä siinä sitten eilen tein raskaustestin ihan varoiksi, kun ihmettelin että millon ne menkat alkaa että voisi ruveta niitä hormoneja syömään. Ja kaksi viiva oli mittarissa! Ensimmäinen ajatus oli että mihinkäs minä olen nyt pääni pistänyt.. mutta ajatus vauvasta pelottaa ja on samalla iloinen ja nuoremmaksikaan en tästä varmaan enää tule (vuosimallia -79). Tuollaiset ajatukset lienevät ihan normaaleja
No jos nyt osaan oikein noita viikkoja laskea niin tänään on raskusviikko 6 + 0. Neuvolaan ja ultraan päästään heti ensikuun alussa
Minulla ei ole mitään raskausoireita ja olenkin jo ruvennut miettimään että mahdanko olla raskaana, testejä olen tehnyt kolme. Minulla kamala flunssa ja olo on kurja sen takia, mutta ei muuta.
Sitäkin olen paniikissa miettinyt että mitäköhän tästä tulee, sillä edellisellä viikolla olin hammaslääkärissä rönktenissä, puudutuksessa, buranassa, ja sitten lähdin työreissulle saksaan jossa tuli vedettyä .. mitäpä muutakaan kuin viinaa ja röökiä. No sitten vielä kun tämä flunssa alkoi matkalla niin buranaa on vedetty... APUVA. Neuvolasta oltiin sitä mieltä että nyt kaikki paheet pois, ja että jos jokin vaikuttaa jotenkin niin se tulee sitten pois sieltä ja sillä sipuli.
Mutta onnittelut teille kaikille, ja on mukavaa että löytää vertaistukea täältä netin kautta! Jos joku on Järvenpään tienoilta niin real-life vertaistuki on myös tervetullutta!
- Norskuli
Tännehän on tullut paljon joulukuun odottajia, kiva että on paljon sitten samoilla vaiheilla menossa =)
Tänään on viikkoja 4 + 6 laskurin mukaan, olo on ollut aika hyvä, väsymystä ja alavatsan nippailuja ja turvotusta lukuunottamatta, toivottavasti ei tulisikaan mitään hirveää huonovointisuutta.. koputtaa puuta ..
Ultraa olen itsekkin miettinyt, haluaisin kyllä varmistaa, että kaikki on kunnossa, ja raskaus kehittyy oikeassa paikassa, täältä vain täytyy lähteä sadan kilometrin päähän, jos ultraan haluaa, ennen sai käydä tuossa 7 kilometrin päässä, nämä hiton kuntaliittymät ottaa siis aika paljon päähän nykyään!!!
Ultraus kyllä jännittää ja pelottaakin, mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa.. olen sen joutunut kerran kokemaan, joten siitä kai tämä pelko on päälle jäänyt.
No täytyy ajatella positiivisesti,tulee mitä on tullakseen, itse siihen ei voi vaikuttaa, ja suurimmilta osin kaikki on yleensä hyvin.
Mukavat päivänjatkot kaikille !
- mannerto & 3 katras + asukki 4+6
Tänä aamuna testasin todellisen haamujen haamun. Eka näytti ihan negalta. Sitten ku sitä tarkemmin katsoi niin on siinä toinenkin viiva, joka on kyllä tosi hailakka!
Tällä hetkellä olo on todella epätodellinen eikä asiaa usko vielä todeksi. Viikonloppuna testaan uudestaan, jos silloinkin toinen viiva niin pakkohan se on uskoa että meille tulee jouluvauva! :)
Pakko oli kuitenkin heti etsiä onko täällä muita jouluvauvaa odottavia. Löytyihän teitä :) Hurjan paljon onnea kaikille teille! Toivottavasti minäkin saan jäädä tähän pinoon.
mirella + ehkä pieni salamatkustaja rv 5 ??
Myös mä uskaltaudun ilmoittautua tänne o-puolelle joulukuisiin :) Olen jo kauan vauvaa kuumeillut, aktiivisesti ehkä vähän yli vuoden verran, mutta koulun takia odoteltiin avokkaan kanssa tänne kevääseen -08 asti. Kuukaudella varastettiinkin, kun huhtikuussa piti alottaa... Mutta hurjan peittojenheiluttelun tuloksena - olen sitten ilmeisesti nyt raskaana :D Ainakin kaksi viivaa sain testiin tänään, toinen oli kyllä haamu, mutta kuitenkin selkeä! :)
Mä rustaan meille jonkin komean esittelypinon, kunhan vaan saan aikaiseksi, varmaankin tossa viikonlopun aikana! Käykö, jos vaihdan meidän nimen joulukuun ihmeistä joulukuun tähtösiksi? :) Vai onko ihan tyhmää?
Palaillaan taas, tutustun teihin myöhemmin paremmin, nyt en ole vielä oikein ehtinyt SYVENTYÄ teidän tarinoihinne! Sen kuitenkin vielä teen <3 Tosin joitakin tuttuja täältä jo löytyykin, kuten aamuvirkku iiiik, petite-te, fatmama ja tyhjäsyli :) Kivaa!!!
Heippa hei hetkeksi!
.:Naranja:. rv 3+5 (vasta kylläkin...)
Tänään selkeä plussa kahdella eri raskaustestillä;) Kolmena edellisenä päivänä näyttänyt aikas haaaleeta viivaa, joten nyt piti varmistella sitten huolella...
Kaksi lasta entuudestaan, 01- ja 04. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 10.12, mutta todennäköisesti hieman myöhemmin oviksen perusteella.
Tissit on tosi arkoina ja hieman kuvottava olo on, muuten vointi ainakin vielä aikas tavallinen:)
Vilhelmiinanen 5+1
uusille! Kiva, että meitä alkaa olla näin paljon.
Onneks on perjantai! Mä en oikeesti jaksais enää yhtään päivää töissä tällä viikolla! Väsyttää ihan hulluna!!! Aina mä jauhan tätä samaa asia, mut ku se on nyt vaan niin ajankohtainen..
Mulla on ollu nyt parina iltana sellasta poltetta alavatsalla. Se ei oo ihan samanlaista, ku menkkakipu, mut jotain sinnepäin. jotenki se pistää ramppaamaan vessassa. Se ei onneks kestä kauan. Tiedän, et raskauteen kuuluu kaikenlaisia tuntemuksia, mut silti se hirvittää.
Nyt pitäs lähtee valmistautumaan töihin. ihanaa, kun on lyhyt päivä!
Mukavaa perjantaita!
t.iiiik 5+5
Meillä kun herätään aina,viikolla ja pyhänä,ajoissa.
ihan hyvä,ehtii tehdä kaikenlaista päivän aikana.
varsin oireeton olen.vilu ja pissahätä viestii raskaudesta.välillä kohdunkannattamia vihlaisee.siinä ne.
en edes kovin väsynyt ole.
ihmeellistä.toivottavasti kaikki on vatsanahan alaisella asukilla hyvin.
ultran olen varannut ensi viikoksi,silloin rv 6+4.
jännittää nyt jo vietävästi mitä sieltä paljastuu.
on sellainen hassu olo,ei oireet tai ms,mutta olo että vois tulla 2...katsotaan onko aavistukseni ihan kaukaa haettu...huh!
mua alko sikana pelottamaan.. multa tulee sellasta peessin väristä vuotoa ja siinä on aika vahva raudan haju..
mutta sitten taas mietin että johtuisko se eilisistä leikeistä?
poikaystävä kyllä raapas toista seinämää tuolta alhaalta sisältä?
tajusitteko?
eli siis sillä oli sormi mun pillussa ja sit se vahingossa raapas voiko se johtua siitä?
jos tää menee kesken niin hyppään varmaan parvekkeelta
huoli meni ohi.. ei ole kipuja niin ei ole kai sitten vaaraa..
mutta nyt on kyllä huono olo
niin tuon tässä kuitenkin esiin, että parvekkeelta hyppääminen on erittäin huono hoito lapsettomuuteen ja keskenmenoon.
Vaikka maininta oli kirjoituksessa puolihumoristinen, ja kaikin puolin tilanteeseen nähden ymmärrettävä, niin halusin tuoda kuitenkin esiin näkökulman, että keskenmenoistakin selviää ja elämä on hyvää niiden jälkeenkin.
rankka työviikko! IHANAA! Mä haluisin tehä jotain kivaa, mut ku ei oikein keksi mitään. Mies on töissä, joten lasten kans keskenään vois jotain keksiä
Jos painuis vaan tonne sohvan pohjalle..
Hitsi, ku tekis mieli sinne ultraan.. Tuntuu vaan niin tyhmältä mennä yksityiselle ja sit kohta jo kunnalliselle. Olis vaan niin kiva nähdä pian, onko tuolla masussa ketään.
Sohvalle siis.
t.iiiik 5+5
oon kotona ja mies kokouksessa.ei mitään jaksa tehdä ja luuhaan koneella ja niin aika tuntuu matelevan entisestään!
odottavan aika on pitkä,pitää hyvin paikkansa!
pikkukirppu 5+6,huomenna jo seitsemättä viikkoa viedään
ite meinaan ensin käydä sielä ultrassa(että onko edes syytä tilata nla aikaa) ja sitten ehkä pikkuhiljaa alan neuvola aikaa soittamaan.en vaan niin jaksa sielä juosta.pakolliset käynnit riittää.jos jonnekin rv 10+ sais ajan ja sitten pian jo np-ultra.
kun en päivään ehtinyt täällä käydä. Tosi kivaa! Tervetuloa uusille!
Minä varasin neuvola-ajan jo viime viikolla ja sain sen sitten raskausviikolle 9. Tällä kertaa aion mennä sinne ilman miestä, otan vain tytön mukaan. Luulisi niillä olevan jo ennestään kaikki miestä koskevat tiedot ja muutenkin siellä vain keskustellaan ja otetaan alkupaino yms.
Nyt parina viikona ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Vatsan turvotus ja vatsan nippailut on kuitenkin jatkuneet ja vessassa saa ravata riittävästi. Väsymyskin on tosi voimakasta. En meinaa millään pysyä päivällä hereillä ellen pysy liikkeessä.
Päätin jättää alkuraskauden ultran väliin rahapulan takia ja nyt sitten murehdin, että onko kaikki hyvin. Tosin keskenmeno saattais tulla ihan hyvin ultran jälkeenkin, joten ei sillä niin merkitystä ole enkä usko että tämä raskaus olis ainakaan kohdun ulkoinen, kun ei ole kipuja. Mistä sitä silti koskaan tietää varmasti ennen kuin on nähnyt varmasti. Yritän vain luottaa, että kaikki menee hyvin.
Tässä vielä ajattelin vähän kirjotella ennenku aletaan kattoo Salattuja kansioita :D Petite-te kyseli, että joko ollaan tilattu neuvola-aikaa... On varmaan itsestään selvää, että mä en ole sitä tehny :D Mutta kommentoimpa silti! En oikeestaan ees tiedä koska sellanen " pitäis" tilata, mut ehkä joskus kahen viikon päästä ajattelin soitella sinne, kun sit menkat ois niinku ~kaks viikkoo myöhässäkin.. Tai jotain :D Joskus aiemmin elämässä ajattelin, että alkuraskusden ultra on ihan turhaa pröytäilyä, mutta nykyään on mielipide vähän muuttanu.... hahahaha! Ajattelin siis kyllä mennä... Olis kiva kurkistaa kohtuun " etukäteen" ja selvittää josko siellä ihan oikeasti on joku pieni, jonka sydän sykkii eikä vain joku tuulimuna tms...
Missä kohtaa ootte muuten kertoneet/aiotte kertoa raskaudesta ystäville ja vanhemmille? Mulla taitaa olla vähiten viikkoja koko tässä pinossa, mutta silti oon kertonu lähemmille ystäville, jotka siis tiesivät yrityksestäkin. Avokas tahtoo ehdottomasti kertoa jo vanhemmilleen, joten reiluuden nimissä kerrotaan sitten myös mun vanhemmille... Vähän arveluttaa, jos tuleekin joku kurja keskenmeno, mutta toisaalta, ne on aikuisia ihmisiä ja varmaan kestävät paljon... :) Onhan ne kestäny meijätkin, omat lapsensa ;D
Mutta ehkä tämä tästä nyt ja huomenna lisää sitten taas :D Hyvää yötä!
.:Naranja:. rv 4+0
Ihana ilma, aurinko paistaa ja sämpylätaikina odottaa leipojaansa. Mä en tajua miten nousen nykyään näin aikaisin, iltasin kyllä nukuttaa.
Me ollaan menossa 2 viikonpäästä varhaisultraan, päästiin naistenklinikalle koska raskaus on clomiavusteinen, mutta olisin varmasti muutenkin mennyt.
Minä haluaisin kertoa vasta np-ultran jälkeen, mutta miestä jo vähän haluttais :)
Aurinkoista aamua kaikille
Vehka 5+3
Täällä on harmaa taivas, ei onneksi ainakaan vielä sada =) Flunssa on vähän iskenyt, ja ihan pientä etovaa oloa havaittavissa. Tein yhdeltä toista, eilen illalla, kaksi pellillistä pitsaa, joten on täksi päiväksi onneksi ruokaa, eikä tarvitse tänään siihen panostaa, lapset vielä nukkuu, joten saa kerrankin rauhassa kirjuutella, täytyy lähteä keittämään kahvia, ilman sitä ei päivää oikein saa käyntiin . . vielä .
Isompi neiti oppi eilen ajamaan pyörällä, ilman apupyöriä, on niin hurjan polleana nyt, varmaan vaatii tänään polkupyöräilyä, toivottavasti vaan ei alkaisi vettä satamaan, jotta voisi myös ulkoilla..
mukavaa lauantaita kaikille tasapuolisesti !
Tää on ihan kummallista :) kivalla tavalla! En voi uskoa tätä todeksi. Pystyyköhän ne siellä ekassa neuvolassa kertomaan mulle mitään josta uskoisin että siellä masussa on elämää ? Meen sinne ensi viikon torstaina ja tällä hetkellä oon viikolla viis.
Onko se ihan normaalia jos jonakin päivinä ei tunnu miltään mahassa? ja ei ole oikeestaan mitään oireita? Muuta kuin rintojen aristelua ja palelua.
Auttakaa tietämätöntä :) oon ihan paniikissa! hyvällä tavalla kuitenkin.-.