Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUUN-08 IHMEET viikkoon 15

06.04.2008 |

Tässä varaslähtö uuteen viikkoon!

Toivottavasti mukaan tulee uusia suunnaton joukko ja me kaikki jatkamme matkaamme iloisin mielin kohti joulukuuta=)

Kumman virkeänä täällä kuikin.päivällä otin nokoset,suunnaton väsymys.mutta nyt nämä odotusjutut pyörii päässä.odotusvaatteitakin kävin ennkkoon katselemassa nettisivuilta=)eipä niitä nyt hetkeen kuitenkaan taideta tarvita!

suloisia unia kaikille!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamuvirkkuilen taas. Nyt ei kyllä virkusta voi puhua. Olisin nukkunu mielellään vielä muutaman tunnin. Ja työjutut taas hulluna jännittää, yäk!

Kuvotus alkaa pikkuhiljaa vissiin pahentua. Eilen illalla oikeestaan ekaa kertaa testin jälkeen kivisteli alavatsaa, mut sit se meni ohi.

Fatmama eilen kommentoi mun hehkutuksia.. Totta puhuen en hehkuttanukaan muuta ku sitä henkistä olotilaa ;) Väsymys ja kuvotus ei todellakaan kuulu mun lempiolotiloihin! Tuntuu suorastaan ylivoimaiselta ajatukselta, että pitäis 5pv tehdä töitä putkeen. Huhhuh!

Mutta kaiken tän kestää ihan mielellään, kun ajattelee sitä lopputulosta, joka toivottavasti jouluna on kainalossa, eikös juu!?

Mukavaa maanantaita jokaiselle!

t. iiiik 5+1

Vierailija
2/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään ajan ensi viikon perjantaille alkuraskauden ultraan! Joku täällä sanoi kysyvänsä YTHS:ltäkin ja niinpä minäkin soitin sinne ensin. Sanoivat, ettei niitä ainakaan tässä kaupungissa tehdä enää. No, arvasin sen kyllä melkein, mutta kannatti yrittää. Ei kuulemma ole resursseja eikä asiantuntemustakaan. Ymmärrän kyllä. Mutta sitten soitin Väestöliittoon. Siellä oli oikein mukava ihminen puhelimessa ja laskettiin mulle viikot ja la:t ja muut. Se kyllä laski ne viikot paljon vähemmiks kun minä, mutta sitten puhelun päätyttyä tajusin, että olin hätäpäissäni sanonut väärän edellisten kuukautisten alkamispäivän. Tämän ja pitkän edellisen kierron takia aika ultraan tuli sitten vasta puolentoista viikon päähän. Mutta kyllä sen jaksaa odottaa. Hintaaa tälle lystille tulee sitten Kela-korvauksien jälkeen jotain yli 60e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan saanko nyt lähetettyä viestin läpi, jotain ongelmaa jossain...

Täällä siis odotellaan toista lasta rv 5+0 ja la 8.12. Väsyttää armottomasti ja nälkä on lisääntynyt. Täälläkään ei mikään makea oikein maistu ja jääkaapilla käyn toteamassa, ettei tee mieli oikein mitään, vaikka nälkä onkin. Kuulostaa todella tutulta edelliseen raskauteen verrattuna. Pahoinvointia on ollut hiukan, mutta odotan sitä voimakkaampaa alkavaksi parin viikon sisään. Viimeksi en oksentanut kertaakaan, joten toivon, että pääsisin yhtä helpolla nytkin.

Vierailija
4/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kun pistin niin monta viestiä edelliseen ketjuun. Sivusto väitti vain koko ajan, että viesti on poistettu tai siirretty jonnekin enkä itse nähnyt koneen lähettäneen viestiä ketjuun... En ymmärrä mitä sekoili, mutta ainakin ollaan kunnolla mukana :-)

Vierailija
5/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamoska:

Väsyttää armottomasti ja nälkä on lisääntynyt. Täälläkään ei mikään makea oikein maistu ja jääkaapilla käyn toteamassa, ettei tee mieli oikein mitään, vaikka nälkä onkin. Kuulostaa todella tutulta edelliseen raskauteen verrattuna. Pahoinvointia on ollut hiukan, mutta odotan sitä voimakkaampaa alkavaksi parin viikon sisään. Viimeksi en oksentanut kertaakaan, joten toivon, että pääsisin yhtä helpolla nytkin.

tervetuloa vaan mamoska!

Mulla ihan samanlaista,nälkä olisi,käyn kaapilla ja totean ettei tee mieli mitään.

Mä en oo koskaan odotusaikana aiemmin oksentanut mutta nyt on ensikertaa ollut hyvin lähellä.tuossa oltiin kävelyllä ja auto kaasutteli ohi jättäen meidät karmeaan pakokaasuun ja mulle nousi pala kurkkuun.hajut tekee todella pahaa.haistan tupakan jo kaukaa ja inhottaa.mutta muuten kyllä olen innoissani odotuksesta,rv:t nyt huikeat 5+2.saa nähdä kauanko oikeasti onnistun odotuksen salaamaan...

Vierailija
6/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Täälläkin meni viikonloppu todella ankarassa väsymyksessä: nousin aamulla vasta 9.30 ja jo klo 14 piti sanoa esikoiselle, että nyt äidin täytyy päästä päiväunille! Sitten nukuin ja palelin yli tunnin. Kamalaa, jos tää vielä pahenee tai alkaa se 1,5 kk kestävä krapula niinkuin viimeksi!

Mulla tunteet tän todella odotetun (yritystä 4/07 alkaen) raskauden kanssa vaihtelee. Koska clomit olivat apuna, tuntuu, että riski pettymykseen tässä alussa on suurempi. Kokoajan tunnustelen tuntemuksiani ja kaikki hartiakivut viittaavat tietenkin kohdunulkoiseen jne. Onko muilla vastaavia fiiliksiä?

Oon menos ultraan 22.4., kun haluan saada selvyyden tilanteeseen.

Toisaalta olen kyllä sisäisesti niin taivaissa ja innoissani tästä elämänalusta! En ole malttanyt pitää hölösuutani kiinni, vaan perhe ja pari lähintä ystävää jo tietää tästä.

Jaksamista kaikille ja tervetuloa uudet mukaan! Kun varasin neuvola-aikaa, niin mun th sanoi, että on tainnut olla kuu oikeassa asennossa nyt, kun niin paljon on uusia odottajia ilmoittautunut! :)

Pennyx 5+2 (kai)

Vierailija
7/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tätä porukkaa ja tyyliä ja asennetta... lohduttava ajatus että jotain muuta luvassa... :-)

Vielä ei ole pahat pahoinvoinnit iskeneet, siis VIELÄ. Perjantaina oli sellainen jännä tunne kun maha tyhjeni, siitä siis arvasinkin olevani raskaana.

Varasin jo ajoissa ajan neuvolaan, niitä on täällä hankala saada, meni niin pitkälle että viikkoja on sillion jo 10+1.

Mietin pitäiskö mennä kuitenkin alkuraskauden ultraan, jos noin pitkälle pitää odottaa ennenkuin kuulee sydämensykettä tai mitään... ???

Missä vaiheessa siihen alku-ultraan kannattikaan aikaisintaan mennä, jotta jotain voi varmuudella odottaa näkyvän?

rv 4+1

Vierailija
8/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kanssa tossa raskaustestin ja positiivinen tuli viikolla rv 5 tai 6 menossa :) vapaa päivää viettelen,kun koeviikko menossa

Vierailija
9/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa karmean synkkä päivä, vettä sataa, ja taivas harmaana,

sisällä lapset katsoo filmiä ja piirtelee, nuorimmainen sai lahjakkaasti väritettyä keittiön pöydän tussilla . .

onneksi läksi sienellä pois, väsymystä päällä, nukuin puoli kymmeneen, eikä silti jaksaisi tehdä mitään, imuroida oli pakko, kun tuo meidän koiruus yön aikana pudottaa hiekkakasoja, kun kuivuu sisällä =)

pientä ellotusta on havaittavissa, ei kuitenkaan vielä mahdotonta, odottelen tässä milloin yltyy, ja toivottavasti ei yltyisi.

Turvotus mahassa on valtavaa, näyttäisi tosiaan, että olisi jo kuudennella kuulla, mistä ihmeestä tuo turvotus tulee ???

Tilanne muuten täällä sekava, exän kanssa kinaa joka toinen päivä, uusi viikot muualla, ei nähdä siis kovin usein, se vähän hirvittää, kun tämä raskaus tuli niiiiiin äkkiä, ihmettelen oikein, että voikin yhdellä munasarjalla raskautua ensimmäisestä kerrasta.

eipä muuta näin aamupäivään, hyviä vointeja kaikille joulukuisille !

Vierailija
10/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea maanantai täälläkin. Mies on työreissussa yön yli ja kotona mua odottaa karmaiseva sekasotku, kunhan sinne täältä koululta raahaudun päiväkodin kautta. Keittiöremppaa on jahkailtu jo vuositolkulla, muttei olla saatu aikaiseksi. Tiskikonetta ei siis ole. Nyt sitten pian 2v. lapsukaisemme on innostunut tavattomasti tiskaamisesta. Aina pitää saada osallistua ja voi vitsi sitä loisketta. Altaassa odottaa sellainen tiskivuori, että saa nähdä miten äidin hermo kestää... No, mitäs laiskottelin eilen. Olisin siivonnut ja tiskannut niin nyt voisin puuhailla lapsen kanssa ihan muuta koko illan. Mutta ei...päikkärit piti saada ja kaikkea muutakin ohjelmaa oli ;)

Mä en ole vielä soittanut neuvola-aikaa enkä varhaisultraa, jotenkin en ole uskaltanut/jaksanut. Jospa tänään saisin käytyä ostamassa vielä yhden raskaustestin, että saisin oikein vahvan plussaviivan. Olen tässä luottanut ajallaan ilmestyneeseen haamuun ja selkeisiin oireisiin. Laskeskelin, että viikot olis jotain 5+4. Tiedäpä noista sitten kun kuukautiset on niin epäsäännölliset.

Tuo harmaa keli vetää mielen niin matalaksi ettei tässä oikein keksi mitään pirteää lopputoivotustakaan :)

Vierailija
11/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten raskaustesti tk.ssa varmistui.

Hui, mikä tunne.. aivan uskomattomat fiilikset :)

Ei tätä vielä voi uskoa edes todeksi!

Eilen tein siis haamu plussan kotitestillä ja kovien alavatsakipujen takia menin tänään viimein tk.hon ( soittelin jo pe.na ), siellä sitten ultrattiin ja tehtiin raskaustesti.

Joten pakkohan sitä on uskoa, et ihme on tapahtunut ja masussa on jotain elämää ;)

Nyt vaan toivotaan, et masuasukki pysyy matkassa!

Kaikille hirmuisesti tarrasukkia mukaan :)

Onneliset Äippä & Isukki, sekä lapset -00 ja -04!

Vierailija
12/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pienen harkinnan jälkeen uskallaudun ilmoittaa itseni mukaan.

Meidän yritys alkoi 6/06, viime syksynä leikattiin myooma. Ensimmäisestä clomikierrosta sitten tärppäsi, ei sitä vielä oikein usko todeksikaan.

Varhaisultraan päästää naikkarille 25/4 sitten ilmeisesti jo monta siellä kohdussa on (mikäli kaikki on kunnossa). Folliultrassa oli 3 isoafollia, joten mahdollisuus on useampaankin.

Oireet on kyllä melko vahvat, rinnat on niin kipeät ja turvonneet ettei vatsallaan voi nukkua ja vatsa ei meinaa housuihin mahtua.

LA olisi 10/12

Vierailija
13/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo montakin pidempään yrittänyttä ja hoitojakin läpikäynyttä. Sitä suuremmat onnittelut ovat paikallaan kun pitkä ja kivinen tie on viimein tuottanut tulosta. Täällä onkin hyvä hehkutella ja pohdiskella, (tai marmattaa) kun läheisille ei vielä oikein uskalla kertoa ja meillä ainakin mies pitää vielä aika neutraalia linjaa. Se varmaan ratkee sitten kun sydänäänet on kuultu. Se osaa olla tosi höppänä, mutta pelkää pahinta, joten ottaa vielä ihan coolisti.

Mä oon niin höpsähtänyt, että tekis mieli kaivaa yläkaapista äitiysvaatteet sovitukseen, viikolla 5 tai 6... aika lujaa siis menee ;) No, kokemuksesta tiedän, että ne releet ehtii kyllä alkaa aikalailla vatuttaa kun niissä jokusen kuukauden kulkee. Olen niin pihi, etten viitsi raskausvaatteisiin juuri panostaa. Ja ne kamppeet on jo palvelleet mulla ja yhdellä sukulaisella...Voi olla että ne ei ole ihan niin hyvässä kuosissa kuin muistelen.

Aiemmin päivällä jo kirjoitinkin vielä yks testi on tehtävä, että saan sen haamun sijasta nähdä kunnon viivan ja niinhän siihen tikkuun tuli vahva viiva samantien. Jotenkin helpotti, vaikkei kyllä ollut epäilystä raskaanaolosta. Mulla oli melkein ekana oireena etova olo, joka on nyt hävinnyt...todennäköisesti vain palatakseen takaisin entistä pahempana. Sitä odotellessa....

Kauniita unia kaikille.

Vierailija
14/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalan flunssan kourissa,ihan veto poissa=/

kun vaan pääsis lepäämään...

tulipa negatiivinen vaikutelma.kaikki hyvin,ihanaa olla raskaana=)

Vierailija
15/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti minäkin liityn mukaan. Viikoista en tiedä koska kierto on niin epäsäännöllinen. Neljättä siis odotan ja olo on hieman outo. Oireet on niin lieviä että ne vian lähinnä muistuttavat silloin tällöin alkaneesta raskaudesa, mutta eivät suuremmin häiritse. Lähinnä ruokahaluttomuutta (entisten rankkojen pahoinvointien sijaan), lievää huimausta, närästystä ja ilmavaivoja :)

Muksuille kerrotaan vasta myöhemmin jos maltan asian pitää salassa. Tänään tosin katseltiin jo olipa kerran elämän vauva-jakso vähän niin kuin pohjustukseksi :D Vauvakuume tuntuu olevan lapsillakin. Hyvä niin! Lapset on 2, 4 ja 6-vuotiaat.

Ultra ja neuvola on vasta loppukuusta... Jänniä aikoja..

Vierailija
16/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein uskaltanut täällä vierailla hetkeen, kun perjantaina säikähdin pahanpäiväisesti pientä ruskehtavaa vuotoa... Tänään se on jo loppu ja oli kyllä todella pientä koko ajan, lähinnä pyyhkiessä huomasin ja välillä pikkuhousunsuojassa jotain pientä.

Ekassa raskaudessa mulla oli vastaavanlaista vuotoa rv 17 ja toisessa, keskenmenneessä raskaudessa, jo samoihin aikoihin kuin nyt.

Itsesuojeluvaisto on estänyt iloitsemisen tästä raskauden alusta, tai kaikki oli kyllä ihan hyvin ennen tuota vuotoa, mutta se tosiaan pelästytti ja nyt odottelen että ekassa ultrassa voi ilmetä ihan mitä vain. Toisaalta ajattelen, että todennäköisyyden mukaan tämän raskauden pitäisi onnistua, kun meillä on yksi onnistunut raskaus takana ja yksi epäonnistunut... Mutta toisaalta tiedän että ne ongelmat tuppaavat kasautumaan aina samoille pareille.

Sitten kun vielä raskautuminenkin on ollut meillä vaikeaa, keskenmeno pelottaa vielä enemmän kun ei tiedä kauanko taas menisi uuteen tärppiin.

Tämä raskaus tärppäsi meidän mittakaavassa nopeasti, yk 7 kaavinnasta laskettuna. Edellisiä raskauksia on yritetty noin vuosi ekaa ja yli kaksi toista.

En tiedä varaisinko aluraskauden ultran yksityiseltä, viimeksi kävin rv 7 ja kaikki oli hyvin, syke nähtiin jne ja sitten np ultrassa kuultiin kamalat uutiset, pieni olikin lakannut kasvamasta ja syke hävinnyt. Silloin olin alkuraskauden ultran hyvien uutisten takia tosi luottavaisella mielellä ja oltiin kerrottukin " kaikille" raskaudesta, kun syke kerran näkyi. Neuvolaankaan en ole vielä soitellut, että kuulisin mihin aikaan ekan ultran saisi varattua, jotenkin on niin epävarma olo.

Oireet on aika vähissä ja sekin huolestuttaa. Välillä pyörryttää ja päätä särkee vähän, iltaisin tulee heikotusta mutta ei varsinaista pahoinvointia vielä ja ruokahalu on normaali. Turvotusta sitten kyllä löytyy, kotiverkkaritkin kiristää kummasti masun kohdalta. Onneksi se kohta varmaan vähenee niin ei ihan vielä tartte äitiysvaatteissa kulkea. Vaikka kovasti tekisi mieli olla jo siinä vaiheessa, että saisi ison mahan kanssa tuskailla. :) Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi rv 8 tienoilla ja toisessakin lievempänä vasta joskus rv 7-8 aikoihin, eli oikeastaan en odottelekaan sitä vielä, mutta ehkä se varmistaisi oloa. Lähettäkää vähän oireita tännekin pahoinvoinnin kanssa kärvistelijät! :)

Vierailija
17/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Tänään siis RV 5+5, ja ensimmäinen raskauskilahdus. Yleensäkin systeri ärsyttää mua, mutta tänään en pystynyt nielemään kiukkuani, vaan annoin vaan kaiken tulla. Samalla kun mesosin, tajusin, että täähän johtuu raskaudesta, mutta en vään pystynyt hillitsemään itseäni. Systerille en ole kertonut raskaudesta, koska tiedän, että sen jälkeen ei sitten puhuta yhtään mistään muusta... Ollaan ajateltu muutenkin,että yritetään pitää asia vielä salassa sukulaisilta ja alun hurahduksen jälkeen alkaakin tuntua siltä, että pystyykin pitämään asian vielä salassa. No, joka tapauksessa tuli raivottua, harmittaa tietenkin, ja piti päästä tänne ripittäytymään. Mut periaatteessa nää on ihan samoja vanhoja riidanaiheita kuin ennenkin; ei sille vaan mitään voi, että me ollaan siskon kanssa eri puusta veistetty ja ajatellaan eri lailla monista asioista, mut sukulaisuuden takia vaan on pakko riidat aikanaan sopia... sitä odotellessa.

Vierailija
18/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näin paljon väsyttää ja sitten tämä järkyttävä pahoinvointi. Kertaakaan en ole kyllä vielä oksentanut, mutta aika lähellä mennään. Aikaisemmat kolme raskautta (+yksi kohdunulkopuolinen +se tämän vuoden keksenmeno) pientä ällötystä on ollut mutta ei tälläistä. No, täytyy yrittää ajatella, että jos tämä olisi tiukasti matkassa mukana.. Tiedä tuota, ei oikein uskalla hehkuttaa. En ole uskaltanut tilata vielä edes neuvolaa ja siitä alkuraskauden ultrasta en edes tiedä...

On tämä vähän vaikea pitää salassa tältä pahoinvoinnilta. Mutta en taida kertoa kuin vasta sitten kun ollaan vähän turvallisimmilla vesillä. Viikon 12 ultran jälkeen.

Tarrasukkia: Villa2 6+2

Vierailija
19/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollutkin ihmeen oireeton päivä, jos ei sitä tasaista väsymystä lasketa. Kävin tänään hammaslääkärissä hampaan poistossa, ja nyt sitten olen kauheissa jomotuskivuissa kotona, särkylääkkeeksikään ei voi ottaa kuin panadolia, toivottavasti tämä jomotus huomiseksi helpottaa, että pääsee ajattelemaan muuta kuin omaa suutaan =)

Huomenna olisikin vanhimman tytön eskariin tutustumispäivä, tyttöä ja äitiäkin vähän jännittää.

Mukavaa tiistai-iltaa kaikille masukeille, täytyy lähteä kaitsemaan noita lapsukaisia ..

- mannerto & kolmen kopla + asukki

Vierailija
20/84 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille uusille plussanneille!

Naranjaa tuolta kuumeilupuolelta odottelen tänne myös. Hän testasi haamun eilen. Hui!

Tää väsymys on jotain ihan karseeta. Sori, ku aina valitan, mut ku se on! Mies eilen ihmetteli, ku en oo tehny sitä ja tätä.. Mä sanoin sille et huomaatko, miten äkkiä täällä huomaa, jos mä en jaksa tehdä.. Kyllä se onneks ymmärtää, että tää on nyt hetken tätä.. Mut ku toivois, et toinen vois sitten vastaavasti tehdä enemmän.. Tää on kai ikuisuuskysymys. Mä en oo nyt raskausaikana niin turhan tarkka siisteydestä. Pakko se on vaan vähän löysätä, ku ei jaksa. Ja sit ku vauva syntyy, sitä tekemistä on kans jonkin verran. Ei oo ehkä aikaa nuolla pintoja.. ;)

Mä odottelen sitä mun saumuria malttamattomana. Toivottavasti tulis jo tällä viikolla ni pääsis viikonloppuna kokeilemaan. *Iltaisin en kyllä töiden jälkeen jaksa mitään tehdä, mut jospa viikonloppuna edes vähän.

Parina iltana on ollu sellasta polttelua alavatsalla. Muistaakseni aikaisemmissakin raskauksissa on ollu näihin aikoihin samanlaista, mut kyllä se silti pistää kurkkimaan vessassa käydessä, ettei vaan mitään ylimääräistä tuu. TOivottavasti EI!

Nyt pitäs lähtee ajelee täihin. Meen aamupäiväks yhden työkaverin tilalle, kun on sairaana. Hommat vaihtuu parin päivän välein ja ku kaikki on uutta, sekin ihan vähän vie voimia..

Mukavaa päivää koko poppoolle! Ja hyviä vointeja!

iloisin terveisin iiiik 5+3