Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidasta on, niin hidasta...

Vierailija
06.04.2008 |

Aloitin 5 viikkoa sitten PV-laihiksen. Painoa pudonnut vain n. 2kg.

Voiko kasviksia, vihanneksia, hedelmiä syödä liikaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pysynyt tiukasti päivittäisissä pisteissä ja oletko muistanut juoda tarpeeksi vettä? Minuakin valmiiksi vähän masentaa tuo pv-dieetin hitaus. Tarkoitus olisi huomenna taas aloittaa pistelasku, olin muutaman viikon " hunningolla" ja sehän näkyy :( Varsinkin, kun luin äsken tuosta South Beach Dietistä... kuulostaa mahtavalta, mutta jotenkin sittenkin luotan enemmän pv:n järkevyyteen... en tiedä.

Vierailija
2/19 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turhauttaa :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi syödä liikaa. Tosin kasviksissa on eroja. Maissi, herneet jne. ovat aika kaloripitoisia, tuore kurkku taas ei. Mutta jos vedät 2 kg porkkanaa päivässä ja sitten vielä pv:n sallimat ateriat päälle, niin tuskin siinä laihtuu.

Vierailija
4/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissia ja herneitä en. Hedelmiäkin olen syönyt vain pari päivässä. Leiväksi vain ruisleipää, päälle kasvirasvoja ja kinkkua/kalkkunaa, rasvattomat maitotuotteet. Ei valkoisia pastoja/riisejä/perunaa jne.

Kasviksia ja juureksia suositellaan syötäväksi. Ja niitäkö ei sitten saakaan syödä? Mitä hittoa sitä sitten pitäisi syödä?

Vierailija
5/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lään, miksei laihduta, kun " syön vain kotiruokaa ja hedelmiä" (*vetää hirveet lautaselliset jotain makaronilaatikkoa ja 10 banaania päivässä*).

Kasviksilla ja hedelmillä on huomattavasti vaikeampi saada kasaan energian kulutuksen kannalta ylimäärisiä kilokaloreita kuin rasvaisilla ja sokeripitoisilla herkuilla, mutta kyllä se niilläkin onnistuu. Esimerkiksi banaanissa on n. 84 kilokaloria. Viisi banaania siis vastaa jo melkein 100 g suklaalevyn syömistä (100 g perus suklaata = n. 500 kc). Että jos aina nappaa hedelmän suuhunsa, kun tekee mieli jotain syödä, niin kyllä niilläkin yllättävä määrä kaloreita elimistöön saadaan.

Laihtuminen on oikeasti hyvin yksinkertaista: kun syöt VÄHEMMÄN kuin kulutat, laihdut. Piste. Elkää siis pistäkö sinne suuhun MITÄÄN vain siksi, että tekee mieli. Ainoastaan siksi, että on nälkä. Ja jos laihduttaa, pitäisi sitä nälkääkin vähän sietää, sillä jos syö saman verran kun kuluttaa, pysyy jotakuinkin omassa painossaan. Laihtumiseen vaaditaan aina pieni energiavaje, ja silloin ei saa syödä ihan " tarpeekseen" .

Vierailija
6/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen:

kaurapuuro (1dl ryynejä, 2,5dl rasvaton maito), teelusikallinen kevytmargariinia, appelsiini

välipala:

2 viip. ruisleipää, sipaus kevytmargariinia, 2 viip. kalkkunaleikettä, 2-3 tomaattia, lasi rasvatonta maitoa

ateria:

1-2dl lämmintä ruokaa, 4-5dl kasviksia

välipala:

marjoja, 2dl rasvaton maitorahka

iltapala:

omena

Mikä tuossa on se " liikaa"

Vierailija
7/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, paljonko juot/vrk?

Vierailija
8/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pepsimaxia lasillinen, kahvia/teetä en juo.

Vierailija
9/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syö iltapäivällä klo 17.00 lounas. Salaattia ja kanaa ( tai jotain muuta).

Vierailija
10/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mietin että onko jopa liian vähän/vrk tai pitäskö jakaa jotenkin? Itse söin 5 ateriaa ja niistä kaksi lämpimiä aterioita.

Paljonko liikut?

Vierailija
11/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko siis jotain syödä?

Vierailija
12/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap, mietin että onko jopa liian vähän/vrk tai pitäskö jakaa jotenkin? Itse söin 5 ateriaa ja niistä kaksi lämpimiä aterioita.

Paljonko liikut?

Vaunulenkkejä melkein päivittäin.

Olen aiemminkin laihduttanut pv:lla, hyvällä menestyksellä. En ymmärrä, missä vika nyt on.

Vierailija
13/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkemykseni mukaan syöt liian vähän kunnon ruokaa eli hiilihydraatteja ja proteiinia. 1-2 dl lämmintä ruokaa päivässä on aivan liian vähän. Kasvisten määrä on hyvä, samoin kalsiumin ja pehmeiden rasvojen.

Onko sinulla oikeasti ylipainoa? Nimittäin pistemääräsi on hyvin alhainen. Syöthän varmasti kaikki pisteet? Liikutko paljon tai oletko alkanut liikkumaan nyt yhtäkkiä tosi paljon?

T: Painonvartijoissa töissä ollut

Vierailija
14/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen.

Itse asian todennut paikkareissa.

-19-

Vierailija
15/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin jomman kumman, aamupuuron tai sen välipalaleivän väliin ja lisäisin toisen aterian.

Eli vaikkapa näin:

Aamupala: 2 ruisleipää, levitettä, leikkelettä, juustoa, kurkkua

Lounas: tonnikala/kana/kinkku/raejuustosalaatti, eli vihersalaattia ja jotain proteiinia siihen mukaan

Välipala: hedelmä

Päivällinen: normaalia kotiruokaa (toki hyvälaatuista) 1/2 lautasellista ja 1/2 lautasellista kasviksia. Eli vaikkapa 1dl runsaskuitusta pastaa, 1,5dl kastiketta ja 3dl kasviksia.

Iltapala: rahkaa ja ananasmurskaa

Ja vettä joka välissä :)

Vierailija
16/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitten alkaa syödä enemmän.

Vierailija
17/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista, että pudotuksesi on kaikesta huolimatta hyvissä rajoissa ja vain n. 100 g vähemmän kuin suositeltava keskimääräinen viikkopudotus.

22

Vierailija
18/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan lykkäätte rahat sinne!

Vierailija
19/19 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voiko kasviksia, vihanneksia, hedelmiä syödä liikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi