Anoppi vihaa minua, koska en halua lapsia
Mieheni on ainoa lapsi. Itse en halua lapsia, puhuimme tästä miehen kanssa ja sovimme niin, että olemme kahdestaan. Lapsia ei ole eikä tule.
Anoppi "riemastui" tämän kuullessaan, suuttui minulle, terrorisoi minua ja miestä siitä ettei haluta lapsia. Oli ostanut vauvanvaatteita ja muita krumelöörejä vaikka tiesi ettei aiota lasta hankkia. Soitteli minulle ja yrittää ylipuhua minut lasten tekoon.
Nyt hän yrittää parittaa miestäni jokaiselle serkun kaverin kaimalle joka vastaan tulee ja yrittää saada minut ja mieheni eroamaan. Ollaan oltu naimisissa 7 vuotta.
Ymmärrän että anoppi tahtoo lapsenlapsia mutta minua ei voi kukaan vasten tahtoani pakottaa lasta tekemään. Mitä tehdä?
Pahoittelen tätä tekstin laatua, kirjotan tätä mobiililla.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:04"]
Kyllä sillä on vaikutusta koska vaikutat itsekeskeiseltä pikku kakaralta.
[/quote]
Sinä sen sijaan vaikutat oh, niin kypsältä ja aikuiselta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:05"]
Mikäs siinä, jos pariskunnasta molemmat on samaa mieltä ettei lasta hankita.
Minun taas niin pistää vihaksi tuttavani vaimoke, joka ei missään nimessä halua lisääntyä. Pääsyy tuntuu olevan pelko kropan menemisestä pilalle (!!??). Mies taas haluaisi isäksi, mutta rakkaudesta vaimoonsa tyytyy kaihomielin lapsettoman osaansa, mutta toivoo emännän mielen vielä kääntyvän.
Minun mielestäni tämä nainen on todella itsekäs: tottakai voi olla lapseton,olkoon vaan. Mutta laskisi sitten ukkonsa vapaaksi suosiolla eikä riistäisi rakkauden, yhteisen asuntolainan ja oman feikkiavuttomuutensa turvin hänen oikeuttaan olla isä.
Näistä liitoista ei ole lopputuloksena mitään muuta kuin katkeruus, sitten kun huomataan mitä jäi saamatta, ja silloin onkin jo myöhäistä. Ja miten turhalla syyllä...
Toivon että ne naiset ja miehet, jotka on tuttuni kaltaisessa "tunnesidevankilassa", kasvattaisivat munat itselleen ja tekisivät itse elämänsä ratkaisut. Omissa käsissähän se loppujen lopuksi on.
Anopin vaatimuksilla taas ei ole mitään väliä, kun puolisot ovat asiasta itse yhteisymmärryksessä päättäneet.
[/quote]
Onko se mies joku koira, joka pitää päästää ovenraosta ulkomaailmaan ja vapauteen? Olisiko joku nainen jäänyt tuossa tilanteessa liittoon, jos haluaisi lapsia eikä puoliso niitä halua. Mies voi ihan itsenäisesti toimia ja ottaa eron ja etsiä lisääntymiskumppanin. Lasten haluaminen tai haluamattomuus on sellainen asia, jossa ei voi tehdä kompromisseja. Jos niitä ei halua, niin ei halua ja eikä kenenkään lapsia haluamattoman niitä kannata tehdä. Ja jos niitä haluaa, niin luultavasti katkeroituu, jos jättää puolisolleen vallan päättää omasta lisääntymisestään. Kuulostaa tossukalta tuo mies.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:05"]
Mikäs siinä, jos pariskunnasta molemmat on samaa mieltä ettei lasta hankita.
Minun taas niin pistää vihaksi tuttavani vaimoke, joka ei missään nimessä halua lisääntyä. Pääsyy tuntuu olevan pelko kropan menemisestä pilalle (!!??). Mies taas haluaisi isäksi, mutta rakkaudesta vaimoonsa tyytyy kaihomielin lapsettoman osaansa, mutta toivoo emännän mielen vielä kääntyvän.
Minun mielestäni tämä nainen on todella itsekäs: tottakai voi olla lapseton,olkoon vaan. Mutta laskisi sitten ukkonsa vapaaksi suosiolla eikä riistäisi rakkauden, yhteisen asuntolainan ja oman feikkiavuttomuutensa turvin hänen oikeuttaan olla isä.
Näistä liitoista ei ole lopputuloksena mitään muuta kuin katkeruus, sitten kun huomataan mitä jäi saamatta, ja silloin onkin jo myöhäistä. Ja miten turhalla syyllä...
Toivon että ne naiset ja miehet, jotka on tuttuni kaltaisessa "tunnesidevankilassa", kasvattaisivat munat itselleen ja tekisivät itse elämänsä ratkaisut. Omissa käsissähän se loppujen lopuksi on.
Anopin vaatimuksilla taas ei ole mitään väliä, kun puolisot ovat asiasta itse yhteisymmärryksessä päättäneet.
[/quote]
Onko se mies joku koira, joka pitää päästää ovenraosta ulkomaailmaan ja vapauteen? Olisiko joku nainen jäänyt tuossa tilanteessa liittoon, jos haluaisi lapsia eikä puoliso niitä halua. Mies voi ihan itsenäisesti toimia ja ottaa eron ja etsiä lisääntymiskumppanin. Lasten haluaminen tai haluamattomuus on sellainen asia, jossa ei voi tehdä kompromisseja. Jos niitä ei halua, niin ei halua ja eikä kenenkään lapsia haluamattoman niitä kannata tehdä. Ja jos niitä haluaa, niin luultavasti katkeroituu, jos jättää puolisolleen vallan päättää omasta lisääntymisestään. Kuulostaa tossukalta tuo mies.
[/quote]
Nimenomaan, siksi toivoinkin että hän ja kaltaisensa kasvattaisivat ne munat ja ottaisivat elämänsä omiin käsiinsä.
Mitä sä tuut tänne länkyttää. Oon niin sun anopin puolella. Te lapsettomat MINÄ ihmiset voitte jäädä tänne jauhamaan. Minä menen nauttimaan vapaasta vknlopusta ihanan oman lapseni kanssa. Pitää valmistautua isänpäivään!;)
Anopin naiskaverit varmaan hehkuttavat omaa isoäitiyttään. Anopin ikäluokassa lasten saaminen oli itsestäänselvyys. Hän kokee nyt poikkeavuutta ja ehkä tarkoituksettomuuttakin. Ehkä hän on rakentanut eläkevuotensa osaltaan lastenlasten kanssa olemisen puitteisiin. Nyt edessä on toisenlainen tulevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:21"]
Juuri tälläisten tilanteiden vuoksi ei koskaan kannattaisi hankkia vain yhtä lasta. Olisin itsekin erittäin pettynyt jos ainoa lapseni päättäisi ryhtyä lapsettomaksi ja olla jatkamatta sukua. Ymmärrän kyllä anoppia ihan täysin. Eipä miehesi vaikuta suvustaan piittaavan.
[/quote]
Miksi sukua pitäisi jatkaa? Mikä tekee sinun geeneistäsi niin ylivoimaisia, että niitä pitäisi jatkaa eteenpäin?
tätä mä en ole koskaan tajunnut.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:18"]
Mitä sä tuut tänne länkyttää. Oon niin sun anopin puolella. Te lapsettomat MINÄ ihmiset voitte jäädä tänne jauhamaan. Minä menen nauttimaan vapaasta vknlopusta ihanan oman lapseni kanssa. Pitää valmistautua isänpäivään!;)
[/quote]
Sulla se minuus vissiin sitten katosi. Hyvä sulle.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:31"]
Itsekeskeinen omaa napaa tuijottava akka jos oisin sun ukko ja anoppi heivaisin kans menemään ja ottasin Millan.:) Lapset on se tulevaisuus ja maailman ilo eikä tommoset itsekeskeiset aikuiset. MINÄ JA MINÄ. Tee lapsi ni sul on joku tärkeempi ku sinä itse ja elämän katsomus kasvaa..yök näit nyky ajan ihmisii. " Hyi lapsia".
[/quote]
lukutaito on hyvä taito ;)
kannattaisiko lukea ap:n viesti uudelleen?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:19"]
Saatat kylvää avioliittosi tuhon siemenet, jos nyt käyttäydyt lapsen tavoin anoppia kohtaan, ja vaadit häntä olemaan aikuinen, vaikka hän on elämänsä kauheimman vastoinkäymisen keskellä. [/quote]
No, ei ole iihme, että tämä maa on huonossa jamassa, jos jollakulla lapsenlapsitta jääminen on elämän kauhein vastoinkäyminen. Ei sairaudet tai läheisten poismeno, ei työttömyys tai raskas työ, ei rahavaikeudet eikä mikään muu, vaan lapsenlapsitta jääminen.
Minunkin anoppini jäi lapsenlapsitta. Eipä siitä uskaltanut minulle mitään sanoa, jos kaihersi tai ei. Me emme tosin läheisiä olleetkaan ja tapasimme hyvin harvoin, ja pari-kolme vuotta naimisiinmenomme jälkeen hänelle tulivat ensimmäiset dementiaoireet esiin lähimuistin heikkenemisenä, ja Alzheimer-diagnoosin hän sitten lopulta saikin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:23"]
Juuri tälläisten tilanteiden vuoksi ei koskaan kannattaisi hankkia vain yhtä lasta. Olisin itsekin erittäin pettynyt jos ainoa lapseni päättäisi ryhtyä lapsettomaksi ja olla jatkamatta sukua. Ymmärrän kyllä anoppia ihan täysin. Eipä miehesi vaikuta suvustaan piittaavan.
[/quote]
Miksi sukua pitäisi jatkaa? Mikä tekee sinun geeneistäsi niin ylivoimaisia, että niitä pitäisi jatkaa eteenpäin?
tätä mä en ole koskaan tajunnut.
[/quote]
En minäkään.
Minun suvussani on vain hyväksi, ettei sitä kovin pitkälle jatketa. On noissa perimisjutuissa tullut esiin, miten katkeria ja kaunaisia ja itsekkäitä ihmisiä suvussa ja perheessä onkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:04"]
Minäkin ajattelin ettei koskaan lapsia. En edes pitänyt erikoisemmin lapsista.oltiin oltu 16 vuotta yhdessä, kun tulin vahingossa raskaaksi. Olin jo yli kolmekymppinen. Nyt lapsia useampi, enkä voisi kuvitella elämää ilman lapsia. Mistään elämässäni en ole niin onnellinen kuin siitä "vahingosta".Koskaan ei kannata sanoa, ei koskaan. Ihmisen mieli voi ja saa muuttua. Ja joskus sattuma puutuu peliin.Itsekin olisin varmasti lapseton ilman tätä "vahinkoa", enkä tiedä olisinko onnellinen vai en.Tarkoituksella en varmasti olisi lasta tehnyt(loput kolme kyllä tehtiin tarkoituksella)Nyt en voisi onnellisempi olla.Joka päivä mietin miten onnekas olen kun sain nämä lapset.
[/quote]
Miten tämä edes liittyy koko keskusteluun? Olet aivan sivuraiteella. Sulla on asiat menneet noin, mutta entä sitten? Ei liity mitenkään mihinkään tässä.
[/quote]Olet oikeassa, ei liitykkään. Mutta piti jatkamani vielä, että en silti odota että lapseni tekevät lapsia. Tiedän miten iso ja vaikea päätös lapsen teko/tekemättä jättäminen on. Jokainen tehkööt päätöksen itse, ei sivullisten painostamana.No niin , nyt liittyy aiheeseen:D
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:18"]
[/quote]Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:32"]
Toisaalta ymmärrän myös anoppiasi. Minulla on paljon lapsia ja olen tahallisesti maksimoinut mahdollisuuteni lapsenlapsiin. Tietysti siitäkin huolimatta voi käydä niin, että en koskaan lapsenlapsia saakaan. Ja se olisi minulle todella iso kriisi.
[/quote]
Voi huoh, minä tiedän kaksi perhettä, toisessa 4 ja toisessa 5 lasta. Kukaan näistä lapsista ei hankkinut lapsia. Ja mitä näiden äitimuorit (ja isäpapat) ovat tästä mieltä: eivät perusta ollenkaan, tärkeintä on että lapset elävät onnellisina aikuisina. Minä olen ainoa lapsi ja en aio hankkia perhettä, se on myös minun vanhemmille ok. Isäni tokaisikin että kannattaa miettiä, hankkiiko niitä lapsia tähän sairaaseen nykymaailmaan
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:29"]
Spermat purkkiin ja pankkiin (ihan vain varmuuden vuoksi jos ihmeitä tapahtuu ja haluattekin lapsen), anopille ei tästä tietenkään hiiskuta, käy vielä pöllimässä ne sille naapurin serkun kaimalle.
Piuhat poikki ja mies kertomaan äidilleen että lääkäri tässä tutki ja totesi ettei siittiöitä näy että äiti voi lopettaa tuon vihjailun muista naisista kun ei se lapsi saa alkuaan heidänkään kanssa yhtään enempää kuin nykyisen vaimonkaan.
[/quote]
Ööh jos tuolle linjalle lähtee, niin miksi ei voisi heti suoraan valehdella, että miehellä ei siittiöitä oikein löydy? Miksi pitää ensin käydä katkaisemassa piuhat?
[/quote]
Koska en pidä valehtelusta. Siitä jää helposti kiinni. Jos tuollaisen valheen kertoo ettei voi saada lapsia ja sitten vaimo onkin paksuna niin ei tarvitse olla edes valmiiksi sukset ristissä anopin kanssa kun koko kylä jo tietää että miniä on paukauttanut itsensä paksuksi vieraalle miehelle mokomakin lutka ja varmasti pojan parittaminen muille naisille vain pahenee sen jälkeen eikä sitä biologista lapsenlasta voi tunnustaa. Tuollaisessa valehtelussa kusee niin rankasti omiin muroihin että parempi saada oikeasti ne siittiöt pois.
Vai hyppisitkö itse riemusta kun sinulle ensin tullaan kertomaan että ainoa lapsesi ei voi saada lapsia ja sitten tämän puolisosta on kuitenkin tulossa vanhempi? Olisitko ihan onnessasi että ihanaa, te vain valehtelitte minulle, kuinka helpottavaa, pusipusi ja halit lapselle ja tämän puolisolle?
Minulla on 3 lasta ja olisin oikein onnellinen ja tyytyväinen, jos kukaan heistä ei hankkisi lapsia. Ja tässä kohtaa turha länkyttää niiden saamisesta. Maailmassa on ihan liikaa ihmisiä ja olisin omanikin voinut jättää tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:16"]
Anopilla ilmeisesti ollut vaikeuksia saada lapsi aikoinaan, ja raskaus oli erittäin rankka ja synnytyksestäkin selvisi juuri ja juuri. Siksi vain yksi lapsi. -Ap
[/quote]
Niin? Eli lapset ovat hänelle tuon takia sitäkin tärkeämpi juttu. Mutta sinulta ei löydy myötätuntoa? Eihän kysymys ole siitä, että sinun pitäisi häntä miellyttääksesi alkaa lapsentekoon. Vaan siitä, että on turha pönkittää omaa egoa kiukkuamalla ihmiselle, jolle olet aiheuttanut vakaumuksellasi suuren surun.
Jos nyt anoppi riehuukin sietämättömästi, sitä tärkeämpää olisi ymmärtää, että hän on murheesta sekaisin. Pitäähän teidän olla valmiita testaamaan päätöksenne pitävyyttä, jos oikeasti aiotte seistä sen takana. Pahimpia anopin ylilyöntejä vastaan voi protestoida, mutta senkin voi tehdä ymmärtäen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:25"]
Mies sanonut moneen kertaan anopilleen että lopettaa. Viime tempun jälkeen hän toden teolla teki selväksi anopille ettei tuollainen käytös ole ok. Anoppi oli hiljaa 1kk ajan ja tänään tuli taas viestejä naapurin mukavasta Millasta. Onko yliliioiteltua pistää välit poikki kokonaan? -Ap
[/quote]
Sinä voit laittaa välit poikki, mutta et voi/saa/pysty sanelemaan koko perheen puolesta. Anoppisi on kuitenkin miehesi äiti (mikä tuntuisi pääsevän palstalla välillä unohtumaan).
[/quote]
Kyllä minä ainakin laitan välit poikki keneen tahansa, joka piinaa vaimoani. En ole lapsi enää. -3
[/quote]
Oikein. Ja eihän se ole enää pikku juttu, vaan vakavaa häirintää, jos anoppi/tai kuka tahansa toimii noin. En olisi missään tekemisissä noin vastenmielisen henkilön kanssa, oli ihan kuka tahansa sukulainen, mikäli minun rakastani kohtelisi noin. Ja kyllä, ihmisiä ON lähtenyt elämästäni, ei tosin tuosta syystä, mutta siis mitä tahansa en katsele. Eikä ole ikävä.
Laita se miehesi pistämään äitinsä kuriin. Itse on niin vaikea ärähtää toisen äidille. Meillä on kyllä lapsia mutta anoppi on kova puuttumaan ja neuvomaan. Suorastaan kanssa terrorisoi. Pistin pariksi vuodeksi välit poikki. Nyt ollaan jonkinlaisissa väleissä. Ei todellakaan lämpimissä mutta anoppi ymmärtää pitää mielipiteensä ominaan. Olisin toivonut aikanaan että olisi jättänyt minut kauniista pyynnöstä rauhaan, ehkäpä kaikki olisi nyt toisin. En tiedä. Tsemppiä! Tietenkin päätäiti itse elämänne valinnoista, olkoonkin anoppi sitten mitä mieltä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:16"]
Anopilla ilmeisesti ollut vaikeuksia saada lapsi aikoinaan, ja raskaus oli erittäin rankka ja synnytyksestäkin selvisi juuri ja juuri. Siksi vain yksi lapsi. -Ap
[/quote]
Niin? Eli lapset ovat hänelle tuon takia sitäkin tärkeämpi juttu. Mutta sinulta ei löydy myötätuntoa? Eihän kysymys ole siitä, että sinun pitäisi häntä miellyttääksesi alkaa lapsentekoon. Vaan siitä, että on turha pönkittää omaa egoa kiukkuamalla ihmiselle, jolle olet aiheuttanut vakaumuksellasi suuren surun.
Jos nyt anoppi riehuukin sietämättömästi, sitä tärkeämpää olisi ymmärtää, että hän on murheesta sekaisin. Pitäähän teidän olla valmiita testaamaan päätöksenne pitävyyttä, jos oikeasti aiotte seistä sen takana. Pahimpia anopin ylilyöntejä vastaan voi protestoida, mutta senkin voi tehdä ymmärtäen.
[/quote]
En ole missään vaiheessa kiukunnut anopille, olen ollut asiallinen häntä kohtaan. Mutta minun mielestäni on todella törkeää ja melkeinpä sairasta parittaa miestäni jollekin toiselle naiselle, jonka kanssa mieheni tekisi lapsia, vaikka mieheni on naimisissa MINUN kanssani. Olkoon vaikka kuinka suuri suru, mutta se ei oikeuta tuollaiseen tekoon. Ymmärrän anopin surun ja koitan olla mahdollisimman ystävällinen ja hyvä hänelle, mutta johonkin on raja vedettävä. -Ap
Voi ku tais rupee kiukuttaa....:)