Masennuslääkkeet
Onko kukaan huomannut halujen vähentyneen lääkkeen myötä? Onko normaalia?
Kommentit (46)
Itsehän olen miettinyt sellaistakin, että onko tämä tarkoituksellista, että hävitetään ihmisen seksuaalivietti, jotta voidaan kontrolloida.
Voisiko tässä olla yksi syy siihen, että syntyvyys on laskenut niin rajusti Suomessa? Jos puoli miljoonaa aikuista vetää nappia naamaan, jonka yleisin sivuvaikutus on seksuaalinen haluttomuus.
Jos ei ole haluja, ei synny toimintaa, jolloin ei myöskään synny lapsia.
Minulla ei mikään lääke ole vaikuttanut haluihin. Sinkkuaikoina olisi voinut jopa toivoa niin käyvän.
Niin siis väitätkö, että tässä olisi takana jokin synntyvyyden sääntelyyn liittyvä salaliitto? Voi elämä teidän kanssa! Lääkkeet auttaa ihmisiä pysymään työkuntoisina ja olemaan hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä. Se kai niiden tärkein tehtävä on ja sehän on tosi hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis väitätkö, että tässä olisi takana jokin synntyvyyden sääntelyyn liittyvä salaliitto? Voi elämä teidän kanssa! Lääkkeet auttaa ihmisiä pysymään työkuntoisina ja olemaan hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä. Se kai niiden tärkein tehtävä on ja sehän on tosi hyvä asia.
Tämä on niin totta. Itse ainakin olen ennemmin ilman seksiä, jos vaihtoehto on se, etten jaksa nousta sängystä ylös. Ei kai siinä tilassa joka tapauksessa seksi ole mielessä. Masennushan kadottaa seksihalut täysin.
Mielialalääkkeet turruttavat usein koko kehoa. Kipu, seksuaalinen mielihyvä, mikä tahansa tunne on laimeampi kuin normaalisti. 20-30 vuotta ja tätä nykyistä lääkkeiden napsimista tullaan yleisesti kauhistelemaan kuin lobotomiaa nykyään. Ellei mene hullummaksi vaan, enpä ihmettelisi sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mielialalääkkeet turruttavat usein koko kehoa. Kipu, seksuaalinen mielihyvä, mikä tahansa tunne on laimeampi kuin normaalisti. 20-30 vuotta ja tätä nykyistä lääkkeiden napsimista tullaan yleisesti kauhistelemaan kuin lobotomiaa nykyään. Ellei mene hullummaksi vaan, enpä ihmettelisi sitäkään.
Mutta eikö masennus aiheuta tuota samaa?
Vierailija kirjoitti:
Tässähän voisi alkaa epäilemään, että tässä on jotain ajattelua takana. Länkkärit vetää lääkkeitä, koska elämä ahdistaa ja sivuvaikutuksena ei enää lisäännytä.
Lääkäreiden salaliitto syntyvyyden vähentämiseksi? -Tirsk-
Usein masennuslääkkeitä tarjotaan nuorille, joilla on eksistentiaalisia ongelmia, jotka tulkitaan masennukseksi. Nämä ongelmat häviäisivät itsekseen ajan kanssa, kun nuori kypsyy elämän realiteetteihin. Mutta jos sen sijaan tarjotaan lääkettä, joka turruttaa nuoren ja kaiken lisäksi aiheuttaa seksuaalista haluttomuutta juuri siinä iässä, jossa lapsia pitäisi alkaa tulla, voidaan kysyä, onko tämä tarkoituksen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän voisi alkaa epäilemään, että tässä on jotain ajattelua takana. Länkkärit vetää lääkkeitä, koska elämä ahdistaa ja sivuvaikutuksena ei enää lisäännytä.
Tjaah, mulle työterveyslääkäri oikein kehui kerran kuinka suosittua tavaraa fluvoksamiini on Japanissa, että kirjoitanpas sinulle sitä! Ai hyvä luoja, kyllä sitä oli nuorempana vietävissä. Burnout parani lopulta työpaikkaa vaihtamalla.
Omakohtaista kokemusta on. Parhaassa lisääntymisiässä söin lääkkeitä masennukseen. Käytin niitä n. 10 vuotta, ilman vastetta. Lopulta päätin vaan lopettaa, koska tuska ei vähentynyt, mutta aiheuttivat juurikin tuota haluttomuutta. Lopetuksen jälkeen meni n. kuukausi vieroitusoireiden kanssa. Siitä vielä kuukausi, ja tunsin olevani oma itseni jälleen. Ainut mikä ei palautunut normaaliksi, oli halut. Puhuin lääkärin kanssa tästä ja sanoi, että voi olla, että jää pysyväksi tuo ongelma. Kuitenkin on mahdollista, että palautuu, sitä tässä toivon kovasti. Ja kadun, että en harkinnut asiaa tarkemmin hyötyjen ja haittojen osalta.
Itse asiassa halut ovat palaantuneet, lääkkeenä Brintellix. Escitalopram sen sijaan aiheutti kaiken vaimentumista. Duloxetine väsytti aivan järjettömästi.
Brintellixistä tosin saa hassuja unia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaah, mulle työterveyslääkäri oikein kehui kerran kuinka suosittua tavaraa fluvoksamiini on Japanissa, että kirjoitanpas sinulle sitä! Ai hyvä luoja, kyllä sitä oli nuorempana vietävissä. Burnout parani lopulta työpaikkaa vaihtamalla.
Ja Japanissa syntyvyys on maailman alhaisinta. Ehkä jokin yhteys tässä?
Masentuneethan ilman lääkkeitä paner ristiin rastiin, pukkaa 20 lasta maailmaan ja on mitä osallstuvimpia ja parhaimpia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa halut ovat palaantuneet, lääkkeenä Brintellix. Escitalopram sen sijaan aiheutti kaiken vaimentumista. Duloxetine väsytti aivan järjettömästi.
Brintellixistä tosin saa hassuja unia.
Lääkäri sanoi, että kannattaa tosiaan harkita tuota Brintellixiä, tosin jos itse masennus hävisi, niin onko järkeä käyttää lääkettä, jota määrätään masennukseen?
Onkohan tätä tutkittu? SSRI-lääkkeet tuli laajamittaiseen käyttöön Euroopassa 90-luvulla, varmaan olisi mahdollista nähdä, jos syntyvyydessä on dippiä niihin aikoihin. Maalaisjärjellä ajatellen, eihän se voi olla vaikuttamatta syntyvyyteen, jos tulee markkinoille lääke, joka vie seksihalut.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tätä tutkittu? SSRI-lääkkeet tuli laajamittaiseen käyttöön Euroopassa 90-luvulla, varmaan olisi mahdollista nähdä, jos syntyvyydessä on dippiä niihin aikoihin. Maalaisjärjellä ajatellen, eihän se voi olla vaikuttamatta syntyvyyteen, jos tulee markkinoille lääke, joka vie seksihalut.
Kun itse aloitin fluoksetiinin 2000-luvun alussa, niiden ei kerrottu aiheuttavan juuri yhtään mitään sivuoireita. Ei mainittu sekuaaliongelmista, eikä vieroitusoireista. Kehuttiin, että näillä ei ole ole ollenkaan sivuvaikuksia. No olihan niillä ja yritän edelleen toipua niistä, 19 vuotta lääkkeen lopettamisen jälkeen.
On normaalia ja todella yleistä. Jotkut eivät enää koskaan pysty saamaan orgasmia, kun masennuslääkkeet ovat pilanneet aivot.
Eipä ollut.