Anoppi vihaa minua, koska en halua lapsia
Mieheni on ainoa lapsi. Itse en halua lapsia, puhuimme tästä miehen kanssa ja sovimme niin, että olemme kahdestaan. Lapsia ei ole eikä tule.
Anoppi "riemastui" tämän kuullessaan, suuttui minulle, terrorisoi minua ja miestä siitä ettei haluta lapsia. Oli ostanut vauvanvaatteita ja muita krumelöörejä vaikka tiesi ettei aiota lasta hankkia. Soitteli minulle ja yrittää ylipuhua minut lasten tekoon.
Nyt hän yrittää parittaa miestäni jokaiselle serkun kaverin kaimalle joka vastaan tulee ja yrittää saada minut ja mieheni eroamaan. Ollaan oltu naimisissa 7 vuotta.
Ymmärrän että anoppi tahtoo lapsenlapsia mutta minua ei voi kukaan vasten tahtoani pakottaa lasta tekemään. Mitä tehdä?
Pahoittelen tätä tekstin laatua, kirjotan tätä mobiililla.
Kommentit (98)
On miehen tehtävä laittaa äitinsä kuriin. Hänen on teroitettava äidilleen, että olette molemmat samaa mieltä lisääntymisasioista ja että sinua ei saa sen takia piinata. Vastaavalla tavalla on sinun asiasi vetää rajat kahden aikuisen perheenne ja omien sukulaistesi väliin. On kuvottavan vässykkämäistä antaa oman äitinsä kiusata puolisoaan.
Ymmärrän että anopille on kova paikka, mikäli hän on odottanut lapsenlapsia. Mutta ei se silti oikeuta tuollaiseen naurettavaan ja jopa törkeään käytökseen.
Mies sanonut moneen kertaan anopilleen että lopettaa. Viime tempun jälkeen hän toden teolla teki selväksi anopille ettei tuollainen käytös ole ok. Anoppi oli hiljaa 1kk ajan ja tänään tuli taas viestejä naapurin mukavasta Millasta.
Onko yliliioiteltua pistää välit poikki kokonaan? -Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:25"]
Mies sanonut moneen kertaan anopilleen että lopettaa. Viime tempun jälkeen hän toden teolla teki selväksi anopille ettei tuollainen käytös ole ok. Anoppi oli hiljaa 1kk ajan ja tänään tuli taas viestejä naapurin mukavasta Millasta. Onko yliliioiteltua pistää välit poikki kokonaan? -Ap
[/quote]
Ei.
Anoppisi käytös on asiatonta, mutta toisaalta pystyn hyvin ymmärtämään häntä. Toivoisin nimittäin kyllä itsekin poikani löytävän äidillisen vaimon velan tilalle, jos hän olisi ainoa lapsi ja lapsettomuuteen olisi päädytty vaimon aloitteesta.
Miehelle ei ole koskaan ollut suuri unelma saada lapsia. Itseasiassa hän kertoi ensimmäisenä, että hän ei välttämättä tahdo lapsia. Olemme molemmat enemmän urakeskeisiä. Lapsettomuuteen ei olla päädytty pelkästään minun aloitteestani. -Ap
Mies sanonut moneen kertaan anopilleen että lopettaa. Viime tempun jälkeen hän toden teolla teki selväksi anopille ettei tuollainen käytös ole ok. Anoppi oli hiljaa 1kk ajan ja tänään tuli taas viestejä naapurin mukavasta Millasta. Onko yliliioiteltua pistää välit poikki kokonaan? -Ap
[/quote]
Sinä voit laittaa välit poikki, mutta et voi/saa/pysty sanelemaan koko perheen puolesta. Anoppisi on kuitenkin miehesi äiti (mikä tuntuisi pääsevän palstalla välillä unohtumaan).
Mullakin anoppi aina kännissä soittaa ja painostaa lapsentekoon. Kauhea akka. Nykyään en enää vastaa puhelimeen ja muutenkin välttelen.
Varamummoista ja sijaismummoloista on varmasti kova pula. Pyydä anoppia ottamaan yhteyttä MLL:ään tai Pelastakaa lapset ry:hyn. Mummouden ei tarvi olla biologista, kertokaa tämä vaihtoehto hänelle.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:48"]
Miehelle ei ole koskaan ollut suuri unelma saada lapsia. Itseasiassa hän kertoi ensimmäisenä, että hän ei välttämättä tahdo lapsia. Olemme molemmat enemmän urakeskeisiä. Lapsettomuuteen ei olla päädytty pelkästään minun aloitteestani. -Ap
[/quote]
Rispektit valitsemalle tiellenne ja oikeudelle tehdä elämässänne niin kuin haluatte! Tosi ikävää, että muilla ihmisillä (anopilla) on ongelma asian suhteen, joka ei hänelle edes kuulu. Kyllä miehesi paikka on korjata tilanne ja pistää kovemmat rajat äidilleen, jotta tollanen terrorisointi loppuu. Olisin itse äärimmäisen loukkaantunut tuollaisesta käytöksestä kumppanin puolisona. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:48"]
[/quote]
Juu mutta tällainen anoppi varmaankin ajattelee, että lapsia haluavan miniän kanssa hän onnistuisi painostamaan poikansa lapsentekoon, ja niin hänen toiveensa lapsenlapsista toteutuisi. Miehen toiveista viis. Vanhemmalle sukupolvelle on yllättävän tavallista ajatella, että mies joutuu avioliitossa vaimon tossun alle ja lapsia tulee, vaikkei se miestä niin kiinnostaisikaan. Miehellä ei muka kuulu olla sanavaltaa tässä asiassa.
Yksi syy olla taas onnellinen neljästä lapsestaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:51"]
[/quote]
Sinä voit laittaa välit poikki, mutta et voi/saa/pysty sanelemaan koko perheen puolesta. Anoppisi on kuitenkin miehesi äiti (mikä tuntuisi pääsevän palstalla välillä unohtumaan).
[/quote]
Kyllä minä ainakin laitan välit poikki keneen tahansa, joka piinaa vaimoani. En ole lapsi enää. -3
Kyllä minua vähän surettaisi jos minulla olisi yksi lapsi joka ei koskaan saisi lapsia syystä tai toisesta, suku sammuisi, siihen päättyisi geenien tie ikuisesti. Kaikki se lahjakkuus, veren perintö, potentiaali.. Hukkaan heitetty. Ihan yhtä itsekkäästi ajattelisin kuin se vela-puoliso jonka asian päättäisi..
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:25"]Mies sanonut moneen kertaan anopilleen että lopettaa. Viime tempun jälkeen hän toden teolla teki selväksi anopille ettei tuollainen käytös ole ok. Anoppi oli hiljaa 1kk ajan ja tänään tuli taas viestejä naapurin mukavasta Millasta.
Onko yliliioiteltua pistää välit poikki kokonaan? -Ap
[/quote]
Siis sanonut sinun äidillesi? Anopilleen..
Kysy miksei anoppi ole itse tehnyt enemmän kuin yhden lapsen? Suurempi mahdollisuus saada lapsenlapsia kun omia on esim 3 :D Lapsettomuus syynä?
Olen tavallaan samassa tilanteessa eli mieheni on appivanhempieni ainoa lapsi emmekä me ole hankkimassa jälkikasvua. Asiasta ei ole koskaan suorin sanoin keskusteltu anopin kanssa, mutta hän on toki antanut hyvinkin selvästi ymmärtää, että lapsenlapset olisivat tervetulleita. Jossain vaiheessa anopin jatkuva ystävien lapsenlaspsista puhuminen ja suoranainen vihjailu vitutti (saimme mm. vauvanvaatteen kerran joksikin lahjaksi). Kun oikein jurppi, niin otin asian puheeksi mieheni kanssa. Hän oli hyvin pragmaattinen kannassaan: anopin lapsenlapsihöpötyksistä ei tarvitse välittää, me teemme juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Tämä oli hyvä neuvo, sillä selvästi anoppi kävi läpi jonkinlaista kriisiä siitä, ettei hänestä koskaan tulekaan isoäitiä. Nyt kun aikaa on kulunut useampi vuosi, tilanne on rauhoittunut ja anopin kanssa on välillä taas ihan mukavaakin. Onneksi en alkanut rähjäämään asiasta anopilleni pahimpaan vitutukseen, vaan annoin vihjailujen kaikua kuuroille korville. Välillä se oli kyllä vaikeaa, mutta onneksi vihjailut loppuivat aikanaan. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Olisi ikävää, jos olisin suutuspäissäni rikkonut välit mieheni vanhempiin, jotka kuitenkin ovat perhettä hekin.
Spermat purkkiin ja pankkiin (ihan vain varmuuden vuoksi jos ihmeitä tapahtuu ja haluattekin lapsen), anopille ei tästä tietenkään hiiskuta, käy vielä pöllimässä ne sille naapurin serkun kaimalle.
Piuhat poikki ja mies kertomaan äidilleen että lääkäri tässä tutki ja totesi ettei siittiöitä näy että äiti voi lopettaa tuon vihjailun muista naisista kun ei se lapsi saa alkuaan heidänkään kanssa yhtään enempää kuin nykyisen vaimonkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:29"]
Spermat purkkiin ja pankkiin (ihan vain varmuuden vuoksi jos ihmeitä tapahtuu ja haluattekin lapsen), anopille ei tästä tietenkään hiiskuta, käy vielä pöllimässä ne sille naapurin serkun kaimalle.
Piuhat poikki ja mies kertomaan äidilleen että lääkäri tässä tutki ja totesi ettei siittiöitä näy että äiti voi lopettaa tuon vihjailun muista naisista kun ei se lapsi saa alkuaan heidänkään kanssa yhtään enempää kuin nykyisen vaimonkaan.
[/quote]
Ööh jos tuolle linjalle lähtee, niin miksi ei voisi heti suoraan valehdella, että miehellä ei siittiöitä oikein löydy? Miksi pitää ensin käydä katkaisemassa piuhat?
Miehesi olisi varmastikin syytä tehdä äidilleen selväksi, että tuollainen toiminta ei ole suotavaa. Mikään sinun tekemisesi ei varmaankaan vaikuta eikä se ole myöskään sinun vastuullasi.