Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarket mokasi

Vierailija
17.10.2014 |

En hyväksy huonoa asiakaspalvelua enkä ala-arvoista kohtelua joka kohdistuu lapsiin.

Oikeasti käsi sydämelle. Miten on mukamas hyväksyttävää että lapsi heitetään kaupasta ulos vain koska on vasta harjoittelemassa normien mukaista käyttäytymistä. Virheitä kun sattuu ihan aikuisillekin vielä.

Siispä en halua missään tapauksessa kannattaa kauppaketjua joka on noin selvästi lapsivastainen.

Me aiomme boikotoida Citymarkettia totaalisesti toistaiseksi.

Kommentit (319)

Vierailija
141/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsipirut pysykööt kotonansa poissa kiusaamasta kunnon ihmisiä.

Vierailija
142/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:41"]

Kysykääpä te mielenpahoittajat sinkkuvelat vanhemmiltanne, oletteko itse kiukutelleet lapsena koskaan missään? Olen aika varma, että itkua on ollut. Sehän riittää kertakin väärässä paikassa, kun sivustakatsojat jo pyörittelee silmiään kun on niin huonosti kasvatettu lapsi, vaikka kyse ei olisi siitä ollenkaan. On ihan täysin normaalia, että lapsi itkee joskus. Yksikään lapsi ei voi kasvaa täysipäiseksi ihmiseksi ilman itkua. Jos se täysin kiellettäisiin, niin samalla kielletään negatiiviset tunteet ja jätetään ne sisälle myllertämään. Tuloksena on masentuneita, ali-tai ylisuorittavia ihmisiä, jotka eivät edes tiedä miltä sisimmässä tuntuu.

[/quote]

Mutta kun nämä mielensäpahoittajat taitavat itsekin olla vanhempia. Ainakin mitä luin IS:n vastaavaa ketjua, niin kyllä siellä vanhemmat ojensivat sellaisia, jotka eivät aina hallitse omia lapsiaan. Aikuisten kärsimättömyys ei mitenkään liity siihen, onko hänellä lapsia tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:17"]Missä kaupoissa te ammattiloukkaantujat oikein käytte kun näihin pikkuhirviöihin jatkuvasti törmäätte? Sellaisen kuvan annatte että kiukuttelevia lapsia ja kädettömiä vanhempia on ihan joka kauppakäynnillä.
Menkää iltaisin kauppaan jolloin suurin osa lapsiperheistä on kotonaan. Tai käykää pienemmissä kaupoissa. Pakkoko sinne Citymarketiin tai Prismaan on mennä loukkaantumaan, nehän muutenkin mainostaa itseään perhemarketteina. Ja uskokaa nyt, ei kaupat ala laittamaan mitään kieltomerkkejä lapsille vaikka miten täällä vinkuisitte, ei myöskään teitä kaikkia loukkaantujia pysty muutenkaan täysin miellyttämään joten helpommalla itsekin selviätte jos edes yrittäisitte muuttaa omaa asennetta. Koska siitä tässä on kyse.
Suomi on yksi valittajien yhteiskunta. Täällä on asiat ihan helvetin hyvin kun jengillä on aikaa loukkaantua lapsista kaupoissa. Menkää narisijat itseenne. Ette te voi vaatia että kauppojen pitää miellyttää vaan yhtä asiakaskuntaa. Ja kun teille ei riittäisi sekään, vaan sitten alatte vaatia jotain muuta.
En minäkään mene viikonloppuisin mielelläni minnekään Ikeaan tai muuhunkaan kauppaan, koska tiedän että se on aivan täynnä ihmisiä ja siellä on lapsiperheitä lastenvaunuineen, vaan pyrin hoitamaan asiani hiljaisempaan aikaan.
Valittajat olette itse ihan samalla lailla lapsen tasolla, aikuistukaa! Hyväksykää että yhteiskunta ei pyöri teidän napanne ja mielenne mukaan!
[/quote]
Alapeukuttakaa ja loukkaantukaa nyt tästäkin urakalla!!

Vierailija
144/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:41"]

Kysykääpä te mielenpahoittajat sinkkuvelat vanhemmiltanne, oletteko itse kiukutelleet lapsena koskaan missään? Olen aika varma, että itkua on ollut. Sehän riittää kertakin väärässä paikassa, kun sivustakatsojat jo pyörittelee silmiään kun on niin huonosti kasvatettu lapsi, vaikka kyse ei olisi siitä ollenkaan. On ihan täysin normaalia, että lapsi itkee joskus. Yksikään lapsi ei voi kasvaa täysipäiseksi ihmiseksi ilman itkua. Jos se täysin kiellettäisiin, niin samalla kielletään negatiiviset tunteet ja jätetään ne sisälle myllertämään. Tuloksena on masentuneita, ali-tai ylisuorittavia ihmisiä, jotka eivät edes tiedä miltä sisimmässä tuntuu.

[/quote]

Itku ja raivokirkuminen ovat kaksi eri asiaa. Sitä ei tietysti pullamössösukupolveen kuuluva äityli pysty käsittämään, koska ymmärryksen kanssa on vähän niin ja näin.

Vierailija
145/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:50"]

Aikuinen jos ei saa jälkikasvuaan kuriin julkisella paikalla, on velvollinen poistamaan jälkikasvunsa, niin että ei häiritse yleistä rauhaa ja muita ihmisiä. 

[/quote]

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla tälläiseen heittoon lapstenterapeuttien mielipide: oikeasti JARI SINKONEN mielipidettäsi kaivataan.

Nim. kaupallista lukenut viiden lapsen äiti jolla jalat maassa: ei missään ole opetettu kauppiaille että lapsia aletaan poistamaan liiketiloista. Minulle ei ainakaan riitä että myyjä sanoo että joku kävi valittamassa kiljumisesta; kun kaupassa ollaan voi se myyjä kertoa missä se valitus tapahtui niin nähdään se kamerasta. Tuo on Vain ja Ainoastaan huonoa bisnestä. Luulisi kauppiasta kiinnostavan henkilökunta ja sen tekemiset.

Vierailija
146/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:55"]

Cittari ei mogannut, vaan lapsen huoltaja. KUKAAN, siis KUKAAN ei halua kuunnella 10 minuuttia lapsen rääkymistä ostoksia tehdessään. Vanhemman tehtävä on valmistaa lapsi kauppareissulle ja varsinkin, jos käydään leluosastolla! Ja pitää olla valmis keskeyttämään sen reissunsa, jos lapsesta tulee liikaa häiriötä. Kannattaa miettiä myös sitä vaihtoehtoa, että lasta/lapsia ei oteta kauppareissulle ollenkaan mukaan (ainakaan ennen kuin lapsi ymmärtää sovitut asiat ja tajuaa, että kiukuttelemalla ei leluja/karkkia saa alkuunkaan.).

[/quote

Mihin sen lapsen sitten jättää yksin kotiinko. Ja kyllä ton ikäsen kohdalla on ihan normaalia kiukuta sen takia. Moni lapsi ei pysty kuuntelemaan mitään juuri kun raivokohtaus päällä se vaan saattaa pahentaa tilannetta.

Vierailija
147/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:41"]Kysykääpä te mielenpahoittajat sinkkuvelat vanhemmiltanne, oletteko itse kiukutelleet lapsena koskaan missään? Olen aika varma, että itkua on ollut. Sehän riittää kertakin väärässä paikassa, kun sivustakatsojat jo pyörittelee silmiään kun on niin huonosti kasvatettu lapsi, vaikka kyse ei olisi siitä ollenkaan. On ihan täysin normaalia, että lapsi itkee joskus. Yksikään lapsi ei voi kasvaa täysipäiseksi ihmiseksi ilman itkua. Jos se täysin kiellettäisiin, niin samalla kielletään negatiiviset tunteet ja jätetään ne sisälle myllertämään. Tuloksena on masentuneita, ali-tai ylisuorittavia ihmisiä, jotka eivät edes tiedä miltä sisimmässä tuntuu.
[/quote]
Nämä mielensäpahoittajat taitavat olla itse juurikin näitä joita kielletty lapsena itkemästä. Lopputuloksena on sitten viha lapsia kohtaan jotka saavat kiukutella ja näyttää negatiiviset tunteensa ja olla siltikin rakastettuja.

Vierailija
148/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:50"]

Aikuinen jos ei saa jälkikasvuaan kuriin julkisella paikalla, on velvollinen poistamaan jälkikasvunsa, niin että ei häiritse yleistä rauhaa ja muita ihmisiä. 

[/quote]

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla tälläiseen heittoon lapstenterapeuttien mielipide: oikeasti JARI SINKONEN mielipidettäsi kaivataan.

Nim. kaupallista lukenut viiden lapsen äiti jolla jalat maassa: ei missään ole opetettu kauppiaille että lapsia aletaan poistamaan liiketiloista. Minulle ei ainakaan riitä että myyjä sanoo että joku kävi valittamassa kiljumisesta; kun kaupassa ollaan voi se myyjä kertoa missä se valitus tapahtui niin nähdään se kamerasta. Tuo on Vain ja Ainoastaan huonoa bisnestä. Luulisi kauppiasta kiinnostavan henkilökunta ja sen tekemiset.

[/quote]

Niin, onko tässä myyjä toiminut jonkun asiakkaan käskystä yhtään tarkemmin miettimättä, mikä olisi järkevää ja oikein? 

Jos olisin ollut tuo myyjä, olisin voinut mennä perheen luo ja olisin kertonut isälle, että joku tuolla on asiasta häiriintynyt, mutta ei hätää, mietitään yhdessä ja olisin jäänyt rauhoittelemaan tilannetta, ehkä etsiytynyt sellaiseen paikkaan, jossa häiriö olisi ollut pienempi. 

Vierailija
149/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minäkään jaksa kuunnella lapsettomien kitinää joten menkää pikkukauppoihin joissa ei yhtäsuurella todennäköisyydellä tormää lapsiperheisiin. "

"Suomi on hemmetin lapsivastainen maa. Lapset eivät saa näkyä, saatikka kuulua. Että jo kaupatkin kieltävät lapset....joka ei jaksa kuunnella elämää ympärillään käykööt pienessä lähikaupassa eikä ns "perhemarketeissa" joihin saattaa olla jokunen lapsiperhekkin joskus eksynyt. Tuskin ko isä eksyy tonne ainakaan toiste..."

Taisi kalikka kalahtaa joihinkin Iltasanomien kommentoijiin:D Kaikkein säälittävintä on, että joidenkin mielestä jatkuva huutaminen ja riehuminen lapsilta on aivan normaalia. Kyllä lapset saavat näkyä ja kuulua normaalisti, mutta on siinä eroja että huutaako lapset päät punaisena vai osaavatko jutella ja ehkä saavat lyhyitä itkukohtauksia joskus ja miten vanhemmat ne hoitavat. Joidenkin lapset kun osaavat käyttäytyä kaupoissa ja ravintoloissa. Kerran yksi nainen antoi lapsensa huutaa kaupassa ja aika moni siitä vähän näytti ärsyyntyvän itse mukaanlukien, sanoipa nainen sitten ettei edes huomannut lapsensa huutavan kun on niin tottunut siihen ja meteliin... Että aika pellossa kasvaneita jotkut ovat, jos huutaminen on aivan normaalia toimintaa.

Mitähän nämä äidit (jotka valittavat siitä että lapset eivät saa kuulua ja pitää elämän ääni kestää) tykkäisivät kun aikuisetkin alkaisivat huutamaan päät punaisena kaupassa puoli tuntia? Olisiko se ok? Niinpä, lapsiltakin voi odottaa tapoja tai edes niiltä vanhemmilta että poistuvat lastensa kanssa häiriköimästä jos eivät saa niitä kuriin.

Vierailija
150/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:02"]

Ja mistä vitusta näitä ämmiä sikiää, jotka ilmoittavat "huonosta" kohtelusta Iltalehteen ja pian varmaan pyörii Naamakirjassakin adressi?

Ei todellakaan ole normaalia, että uhmaikäinen kiljuu kaupassa jopa 15 minuuttia. Se lapsi viedään niskaperseotteella ulos sieltä leluosastolta ja koko kaupasta. Tai siis näin tekisi normaali vanhempi.

[/quote]

Tiesitkö että tänä päivänä ei voi kantaa niskaperse otteella kun lastu hyökkää heti kimppuun. Tänä päivänä ei hyväksytä edes äänen korottamista.

Vierailija
151/319 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:13"]

"En minäkään jaksa kuunnella lapsettomien kitinää joten menkää pikkukauppoihin joissa ei yhtäsuurella todennäköisyydellä tormää lapsiperheisiin. "

"Suomi on hemmetin lapsivastainen maa. Lapset eivät saa näkyä, saatikka kuulua. Että jo kaupatkin kieltävät lapset....joka ei jaksa kuunnella elämää ympärillään käykööt pienessä lähikaupassa eikä ns "perhemarketeissa" joihin saattaa olla jokunen lapsiperhekkin joskus eksynyt. Tuskin ko isä eksyy tonne ainakaan toiste..."

Taisi kalikka kalahtaa joihinkin Iltasanomien kommentoijiin:D Kaikkein säälittävintä on, että joidenkin mielestä jatkuva huutaminen ja riehuminen lapsilta on aivan normaalia. Kyllä lapset saavat näkyä ja kuulua normaalisti, mutta on siinä eroja että huutaako lapset päät punaisena vai osaavatko jutella ja ehkä saavat lyhyitä itkukohtauksia joskus ja miten vanhemmat ne hoitavat. Joidenkin lapset kun osaavat käyttäytyä kaupoissa ja ravintoloissa. Kerran yksi nainen antoi lapsensa huutaa kaupassa ja aika moni siitä vähän näytti ärsyyntyvän itse mukaanlukien, sanoipa nainen sitten ettei edes huomannut lapsensa huutavan kun on niin tottunut siihen ja meteliin... Että aika pellossa kasvaneita jotkut ovat, jos huutaminen on aivan normaalia toimintaa.

Mitähän nämä äidit (jotka valittavat siitä että lapset eivät saa kuulua ja pitää elämän ääni kestää) tykkäisivät kun aikuisetkin alkaisivat huutamaan päät punaisena kaupassa puoli tuntia? Olisiko se ok? Niinpä, lapsiltakin voi odottaa tapoja tai edes niiltä vanhemmilta että poistuvat lastensa kanssa häiriköimästä jos eivät saa niitä kuriin.

[/quote]

Minä ihmettelen miten joku voi olla Cittarissa asioimassa niin että se lapsen huuto häiritsee kun ovat leluosastolla. Kiusaamiselta tuollainen valittminen minusta kertoo enempi kuin ymmärrettäisiin että lapsella on uhma tai joku diagnoosi.

Mitä nyt pistit noinkin hienon esimerkin että joku antoi lapsensa huutaa -niin sekin taitaa olla joku kasvatusmetodi. Eikös Supernannykin kehoita joissain tilanteissa vaan huudattaa lasta. Ei siinä ohjelmassa koskaan ole kehoitettu äitejä pohtimaan MILTÄ TILANNE VAIKUTTAA MUILLE IHMISILLE.

Nim. se äiti jota kiinnostaa Jari Sinkosen mielipide.

PS. Mutta henkilökohtaisesti; ei minua koskaan ole haitannut muiden lapsien uhmakohtaukset, lähinnä siinä vanhemmat saavat minulta sympatiaa kuin omalla kohdalla lapsen kiukuttelu on nolottanut. Kiinnostaako ketään se miltä kiinnostaa noilla vanhemmilla tuntemukset kun myyjä tulee heittämään pihalle -entä kiinnostaako täällä teitä muita aikuisia se mitä kasvvalle lapselle tuollainen tekee? Jos keskustellaan siitä että onko oikein poistaa liiketilasta normaali lapsi joka kiukkuaa kun ei saa lelua niin pitäisi keskustella sitten loppuun saakka tästä: eli Jari Sinkosen mielipide KIIIITOOOOS!

Vierailija
152/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:14"]

Jos lapsen kantaa pois kaupasta niin lapsi oppii että huutamalla voi päästä eri tilanteista pois.

Vanhempi on silloin lapsen ehdoilla eikä lapsi aikuisen.

Miksi opetatte lapsellenne että on vaihtoehtoja?

Ainut vaihtoehto kaupassa on että ostokset hoidetaan loppuun. Se on ainut vaihtoehto. Huutakoon vaan, mutta ostokset hoidetaan loppuun. Ei se huuto lopu, jos Viljamille huutaa että turpa kiinni. Viljami huutaa entistä enemmän. Ehkä joidenkin hiljaiset lapset hiljenevät, mutta ei meidän Viljami. Minä olin pienenä ihan samalainen ja kunnon mies minusta kasvoi. Minulle sopii tulla avautumaan lapseni käytöksestä. Ignooraan teidät kuten Viljaminkin ja ostokset jatkuvat, sitä ei estä edes vartija tai myyjä. Koska tämä isä on päättänyt hoitaa ostokset päätökseen.

- Päättäväinen roteva isäntä

[/quote]

Kyllä se vartija sinut ulos heittää. 

Vierailija
153/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:57"]

Niille jotka pitävät tätä lapsivihamielisyyden ilmentymänä: oletteko ulkomailla näissä ns lapsiystävällisissä maissa joskus törmänneet samanlaiseen tapaukseen. Niin, en minäkään. Näissä maissa kasvatetaan lapset niin etteivät ne huuda suoraa huutoa missään julkisella paikalla kymmentä minuuttia. On se kumma kun jossain etelämpänä jo pienikin lapsi istui rauhassa paikallaan ravintolapöydässä ja syö sen sijaan että juoksisi ympäri paikkaa huutaen ja läästien jotain suklaamoussea pitkin seiniä.

[/quote]

No se etelämaalainen lastenkasvatus on luku sinänsä. Kesällä olimme Turkissa ravintolassa. Viereiseen pöytään tuli kaksi nuorta pariskuntaa mukanaan pienet lapset. Toisen rouvan arviolta 2-vuotias poika alkoi yhtäkkiä kiukutella huutaen. Nuori rouva mätkäisi kädessään olevalla kirjalla poikaa suoraan naamaan. Itku loppui kuin seinään. Epäilen että tuolla tavalla saadaan "tottelevaisia" lapsia, mutta ongelmat ovatkin sitten myöhemmin aivan toista luokkaa. Joskus on kyse vain aikuisten omasta mukavuudenhalusta, ongelmat lakaistaan maton alle. Lapsi oppii, että vahvempi saa lyödä heikompaa. Lapsi oppii, että väkivalta on ratkaisu ongelmiin. Ja lapsi oppii tavan kasvattaa omat lapsensa samalla tavalla.

[/quote]

Tee mitä teet kunhan lapsi ei huuda, riehu eikä itke

Vierailija
154/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ulos kantamista käytettiin jo 70-luvulla ihan normaalina tapana reagoida kiukuttelevaan lapseen. Ja kyllä sillä ne kiukuttelut loppui. Usko pois. Omani olen kantanut kerran ulos kaupasta ja nyyhki sitten autossa, että haluaa takaisin kauppaan. Ei onnistunut. Seuraavalla kerralla tiesi jo kiukun tullessa, että sitten istutaan tylsästi autossa puoli tuntia, kunnes toinen vanhempi on ostokset tehnyt.

Ennen kaikkea. Jotkut vanhemmat on sikamaisen itsekkäitä. Teillä ei ole mitään oikeutta huudattaa lastanne kaupassa. Miettikää ne kasvatuskuviot ihan uusiksi, ellei se muuten onnistu. Mä väitän, että kun muksu oppii kotona rajat, niin siellä kaupassa ei tarvi huutaa minuuttitolkulla. Juu, olen seurannut vierestä pariakin lasta, jotka on äitien mukaan "voimakastahtoisia". Todellisuudessa ne on tavallisen tiukkia persoonia, mutta kasvatus on niin munatonta ja rajatonta, että lapsi on tottunut siihen, että huutaminen on ihan jees. Kas, meillä on 5 lasta laidasta laitaan ja kukaan ei ole huutanut yli 5 minuuttia edes kotioloissa. Ei, kun on osattu kieltää ja rauhoittaa riippuen tilanteesta.

Jos lapsen kantaa pois kaupasta niin lapsi oppii että huutamalla voi päästä eri tilanteista pois.

Vanhempi on silloin lapsen ehdoilla eikä lapsi aikuisen.

Miksi opetatte lapsellenne että on vaihtoehtoja?

Ainut vaihtoehto kaupassa on että ostokset hoidetaan loppuun. Se on ainut vaihtoehto. Huutakoon vaan, mutta ostokset hoidetaan loppuun. Ei se huuto lopu, jos Viljamille huutaa että turpa kiinni. Viljami huutaa entistä enemmän. Ehkä joidenkin hiljaiset lapset hiljenevät, mutta ei meidän Viljami. Minä olin pienenä ihan samalainen ja kunnon mies minusta kasvoi. Minulle sopii tulla avautumaan lapseni käytöksestä. Ignooraan teidät kuten Viljaminkin ja ostokset jatkuvat, sitä ei estä edes vartija tai myyjä. Koska tämä isä on päättänyt hoitaa ostokset päätökseen.

- Päättäväinen roteva isäntä

[/quote]

Vierailija
155/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:14"]Jos lapsen kantaa pois kaupasta niin lapsi oppii että huutamalla voi päästä eri tilanteista pois. Vanhempi on silloin lapsen ehdoilla eikä lapsi aikuisen. Miksi opetatte lapsellenne että on vaihtoehtoja? Ainut vaihtoehto kaupassa on että ostokset hoidetaan loppuun. Se on ainut vaihtoehto. Huutakoon vaan, mutta ostokset hoidetaan loppuun. Ei se huuto lopu, jos Viljamille huutaa että turpa kiinni. Viljami huutaa entistä enemmän. Ehkä joidenkin hiljaiset lapset hiljenevät, mutta ei meidän Viljami. Minä olin pienenä ihan samalainen ja kunnon mies minusta kasvoi. Minulle sopii tulla avautumaan lapseni käytöksestä. Ignooraan teidät kuten Viljaminkin ja ostokset jatkuvat, sitä ei estä edes vartija tai myyjä. Koska tämä isä on päättänyt hoitaa ostokset päätökseen. - Päättäväinen roteva isäntä [/quote] Et sitten muista asiakkaista juuri välitä? Mieti nyt millainen meteli kaikkialla olisi jos kaikki toimisivat samalla tavalla kuin sä. Jos Viljamisi alkaa rääkyä niin viet sen hetkeksi pihalle ja sanot lujasti että turpa kiinni tai et saa kotona ruokaa, kengät takavarikoidaan ja joutuu ulkoilemaan ilman, joutuu kotiarestiin omaan huoneeseen eikä pääse sieltä viikkoon pois edes vessaan yms. Eiköhän opi olemaan hiljaa.

[/quote]

Noinko sinut on kasvatettu? Voi raasua :( Olen pahoillani. Kamalaa kohtelua. 

[/quote]

Niin se pitääkin. Jos käyttäytyy kuin idiootti niin silloin ansaitsee rangaistuksen. Mikään ei oikeuta riehumiseen eikä huutamiseen

Vierailija
156/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:20"]

[/quote]

Ihan varmasti heittää, jos lapsi huutaa. Siinähän on vartijalle oikea unelmatyö!

Vierailija
157/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:57"]

10-15min on pitkä aika. Normaali kiukutteleva lapsi ei jaksa noin kauaa huutaa.

[/quote]

Lääkäri vastailee. Normaalisti sitkeä lapsi jaksaa raivota noin 45min, 15min ei ole pitkä aika.

Lapsen pitää saada käsitellä normaleita tunteita. Esimerkiksi sitä ettei saa tuotetta mitä haluaa. Lapsen on käytävä se suru lävitse.

[/quote]

Sen surun voi käydä lävitse vaikka parkkipaikalla. Ei tarvitse kiusata muita ihmisiä. Enkä tarkoita tässä edes muita asiakkaita, koska hehän tosiaan voivat hoitaa ostoksensa ripeästi ja häipyä paikalta. Mutta entäs ne myyjät? He eivät voi mihinkään lähteä, joten pitäisikö heidän kuunnella puolen tunnin välein, kun joku lapsi "käsittelee tunteitaan" vartin putkeen? Kyllä kaikilla pitää olla inhimilliset työolosuhteet ja jatkuva kirkuna taustalla ei sitä ole. Vanhemmilla pitää olla sen verran maalaisjärkeä ja huomaavaisuutta, että vievät sen raivoavan tenavan pois ihmisten ilmoilta rauhoittumaan. Onneksi suurimmalla osalla onkin! Siksihän näihin raivoajiin ei asiakkaana joudukaan kovin usein törmäämään. Sitten on näitä urpoja, jotka antaa tenavansa huutaa vartin putkeen ihmisten keskellä ja vielä kehtaavat valittaa Iltalehdelle, kun siitä kaupan puolesta huomautetaan. Ei voi juuri tyhmempää olla.

Vierailija
158/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:29"]

Ihan varmasti heittää, jos lapsi huutaa. Siinähän on vartijalle oikea unelmatyö!

[/quote]

Mun mies on vartija ja juurikin kaupassa. Hän naurahti.

Ei kuulemma vaivaannu edes huomauttamaan lapsen itkusta, koska lapsen huuto ja itku on normaaleita toimintoja. Ehkä joku sinkku ja vasta alkanut vartija saattaakin tulla pätemään. Mieheni kuulemma opastaa nuorempia käyttäytymään paremmin asiakkaita kohtaan.

Vierailija
159/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:20"]

[/quote]

[/quote]

Heh, jotain rajaa :) Kyllä meillä on tärkeämpääkin tekemistä, kuin heitellä itkeviä lapsia ulos.

Vierailija
160/319 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tässä häiritsee se, että lehtijutun perusteella lasta on huudatettu vartti leluosastolla. Yleensä jo osaston vaihtaminen helpottaa tukalaa tilannetta. Onkohan tässä istuttu leluhyllyn edessä ja voivoteltu, että siinä se lelu nyt on, mutta etpäs saakkaan ja pentu huutaa kahta kauheammin?