Citymarket mokasi
En hyväksy huonoa asiakaspalvelua enkä ala-arvoista kohtelua joka kohdistuu lapsiin.
Oikeasti käsi sydämelle. Miten on mukamas hyväksyttävää että lapsi heitetään kaupasta ulos vain koska on vasta harjoittelemassa normien mukaista käyttäytymistä. Virheitä kun sattuu ihan aikuisillekin vielä.
Siispä en halua missään tapauksessa kannattaa kauppaketjua joka on noin selvästi lapsivastainen.
Me aiomme boikotoida Citymarkettia totaalisesti toistaiseksi.
Kommentit (319)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:52"]Komppaan kakkosta. Mistä löytyy niin ääliömäisiä vanhempia, jotka eivät tajua poistua, jos eivät saa lastansa rauhoittumaan. Mistä näitä uusavuttomia pellejä oikein tulee... [/quote] Olkoonkin vain uusavuttomia pellejä ja siihen en ota kantaa. Mutta en siedä kaupalta selvää lapsivastaisuutta minäkään niin kierrän tuon ketjun kaukaa...
[/quote]
Ei tuo ole lapsivastaisuutta.
Pienen kiukkukohtauksen ymmärtäisin, mutta en 15 minuutin raivoamista. Minusta on suorastaan omituista, että myyjän piti puuttua asiaan. Normaali vanhempi olisi todellakin lähtenyt jo aiemmin ITSE lapsen kanssa pois kaupasta. Tunteiden säätelyä ei opetella julkisissa tiloissa tuolla tavalla. Jos reaktio oli lapselle poikkeuksellinen, vnhemman kuuluu toimia nopeasti eikä jäädä odottelemaan ja ihmettelemään kauppaan raivoavan lapsen kanssa. Jos taas reaktio oli lapselle tyypillinen, vanhemman kannattaisi ennakoida hiukan enemmän.
Lapsilla on erilaisia temperamentteja ja he toimivat oman temperamenttinsa mukaisesti. MUTTA aika usein näiltä "lapseni on niin temperamenttinen"-vanhemmilta on unohtunut olla turvallisena, rajoittavana aikuisena tuottamassa lapselle niitä arjen pieniä pettymyksiä. Tunteiden säätelyn heikkous on osin myös yhteydessä harjoittelun puutteeseen.
Mielestäni myyjä on toiminut ihan oikein. Todennäköisesti huuto on ollut tosi karmivaa eikä tilanne ole ollut vanhemman hallussa. Minun puolestani lapset saavat olla edelleenkin kaupoissa, mutta kyllä lasten pitää oppia tilannesidonnaista käyttäytymistä, johon kuuluu erilainen tunteiden ilmaisu kaupassa ja kotona.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:40"]
Joo, Cittarin myyjän olisi pitänyt mennä avuksi lapsen rauhoittamiseen. Aika avutonta kaupalta laittaa ostaja pihalle, voi toivotonta.
[/quote]
Ei se kuulu Citymarketin työntekijöille
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:11"]
Vittu kun täälä on idiootteja..itserakkaita paskiaisia! Tilatkaa ruokanne ja tavaranne suoraan kotiin..kauppa nyt on kuitenkin avoin lapsiperheillekin..pysykää saatana kotona!!
[/quote]
Pysy itse siellä kotona. Ne lapsiperheet siellä ongelmia järjestää eikä muut ihmiset
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:48"]
Siis joku käskee minua, äitiä jolla kaksi pientä välillä kiukuttelevaa lasta niin pysymään pois kaupasta? Oikeasti haloo, myös minä niin kuin kaikki muutkin asiakkaat maksan työntekijöiden palkkoja. Väittäisin myös että lapsiperheenä jätämme kauppaan enemmän rahaa kuin lapsettomat. Ja en, en aijo jatkossakaan käydä kaupassa vain ilman lapsia kun mieheni on töissä. Hän kun tekee 45-50-tuntista työviikkoa vuorotyönä niin nälkähän sitä tulisi.... te ette halua kuunnella kiukuttelua ja mä en halua käydä kaupassa yksin. Elämän tosiasioita.
[/quote]
No varaudu siihen että sinut heitetään sieltä ulos
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:49"]
Muistakaahan, että ne tämän päivän kiukuttelijat maksavat teidänkin eläkkeenne tulevaisuudessa. Kuten myös teidän hoivakotipaikkanne. Kappas kun nämä suurimmaksi osaiksi maksetaan verovaroin.
Suomi on aivan helvetin lapsivastainen maa. Mulkoilua saa osakseen mikäli yrittää kasvattaa lasta ja samoin jos ei kasvata lasta. Minä kyllä ojennan lasta ja tarvittaessa pidän kiinni mikäli riehuminen ei lopu ja kannan kaupasta ulos. Siitäkin saa paheksuntaa osakseen, pahimmillaan on uhkailtu sossutädeillä vaikka en varmasti tukistanut tai lyönyt lasta. Ainoastaan kannoin uhmaikäisen ulos rauhoittumaan.
Suomi on kusessa jos lapsiperheet lähtevät muualle kyllästyttyään jatkuvaan vihamieliseen kyräilyyn.
[/quote]
Jos lapsi riehuu kaupassa niin sitä juuri EI ole kasvatettu mitenkään
Lapsi oppii käyttäytymään, kun opetetaan. Ihan turha väittää, etteikö temperamenttinenkin lapsi oppisi hyvää käytöstä ja hillitsemään kiukkuaan.
Meidän erittäin temperamenttinen poika sai tuollaisen kiukkukohtauksen kaupassa. Se tapahtui tasan kerran. Kannoin rimpuilevan pojan ulos, sai sitten ulkopuolella, vähän rauhallisemmalla paikalla kiukutella aikansa ja mä vaan odotin, että vähän rauhoittuu, että päästään autoon.
Kun oli vähän rauhoittunut, puhuttiin asiasta ja mä sanoin, etten tuollaista käytöstä hyväksy. Jos ei käyttäydy, niin ei tule kauppaan. Joka kerta sen jälkeen sovittiin ennen kauppaan menoa, miten käyttäydytään ja lapset hoki kuorossa "ei osteta karkkia, ei osteta leluja, ei saa kiukutella". Ja sitten mä vaan sanoin, että jos kiukutellaan, niin mennään ulos saman tien. Nuorin oli tuolloin 3-vuotias. Ymmärsi hyvin.
Lapset kyllä vinkui väliin jotain ja mä vaan sanoin rauhallisesti "mitä sovittiin ennen kauppaan tuloa?" Ja se meni sillä ohi. voi olla, että osa lapsista on kovapäisempiä, mutta kyllä ne oppii. On vaan luja ja johdonmukainen, eikä hyväksy sitä raivoamista. Kauppareissu lopetetaan tasan tarkkaan siihen, jos alkaa raivota.
Meidän temperamenttinen poika kiukuttelee edelleenkin silloin tällöin, mutta kotona. Kiukuttelemalla ei kuitenkaan saa tahtoaan läpi ja sen tietää. Rauhoituttuaan tulee ja pyytää anteeksi. Ikää on nyt 9 v.
Me ei myöskään palkita hyvästä käytöksestä, vaan sen pitää olla itsestäänselvyys. Toki lapset saa väliin ekstraa, mutta ei siksi, että olisivat käyttäytyneet hyvin, vaan ihan muuten vaan.
Temeperamenttinen lapsi oppii hyvän käytöksen siinä missä muutkin. Jos lapsi on normaali, niin kyllä nelivuotiaan pitää jo tietää, että kaupassa ei pimahdeta, jos ei haluamaansa saa. Luulis, että tuon ikäinen on jo oppinut, ettei kiukuttelemalla saa. Jos vanhemmat ei tuollaiseen reagoi millään tavalla, niin miten hitossa se lapsi tietää, ettei niin saa käyttäytyä? Reagointia ei ole se, että antaa lapsen rääkyä ja odottaa kiukkukohtauksen laantumista.
Pahinta, mitä mä olen, nähnyt, oli tuollainen raivoava lapsi, joka sitten sen lopetti vähän ajan päästä - ja äiti otti sen lelun, mitä lapsi halusi raivoamalla - ja sanoi lapselle "nyt äiti sen ostaa, kun käyttäydyt näin hyvin." :O Siis hemmetti!!! Noin niistä lapsista taatusti kasvatetaan kaupassa raivova pikkuhirviö :(
Ja jos myyjä olisikin mennyt puhumaan lapselle, auttamaan tilanteessa niin jo kohta olisi vanhempi sanonut, ettei tarvi auttaa eikä saa sekaantua.
"Tässä tapauksessa myyjämme oli pyytänyt asiakasta rauhoittamaan lapsen tai vaihtoehtoisesti poistumaan, tavaratalon päällikköPetri Siitonen vastaa Iltalehdelle."
Tuosta on vaikea sanoa miten tylysti tai ystävällisesi esim. myyjä on tuossa toiminut.
Suomessa harvemmin on tapana olla mitenkään hienotunteinen noissa tilanteissa. Jos se on käskyttänyt kusipäisellä äänellä tai asenteella että lapsi hiljaa tai menette ulos niin ei ihme jos perhe on vittuuntunut käytökseen.
Myyjällä olisi varmaan voinut olla muitakin hyviä ehdotuksia.... kuten jos perhe paikalla, niin toinen vanhempi ulos lapsen kanssa rauhoittumaan.
Miten tämä on niin yleistä että naisilla tuntuu olevan raivoaminen geeneissä... tytöt vetelevät hirveitä raivareita...
"Isä oli 4-vuotiaan ja kouluikäisen lapsensa kanssa kaupan leluosastolla torstaina puolen päivän aikaan, kun pienempi lapsista sai raivokohtauksen.
- Kyse oli 80 euroa maksavasta lelusta, jota hän ei saanut, perheen äiti kertoo Iltalehdelle.
Äiti kertoo, että 4-vuotiaan tytön mielenosoitus saattoi kuulua pitkälle, mutta hän ihmettelee kaupan toimintaa tilanteessa. Kyseessä oli kuitenkin lapsille suunnattu osasto."
Tökerösti Cittarissa toimittiin. Oikeampi tapa olisi ollut, että myyjä olisi mennyt juttelemaan perheen kanssa, ei käskyttämään. Hän olisi voinut jutella kiukuttelijan kanssa. Ehkä lapsi olisi sillä rauhoittunut.
Lapsiviha-kortti käytetty =)
Ei ole lapsivastaisuutta, jos vanhemmat eivät osaa kasvattaa kakaroitaan!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:41"]
Joo-o, täällä kun on taas kaikki lapsettomat kasvatusgurut paikalla, niin mites sitä käyttäytymistä kaupassa sille lapselle opetetaan jos sinne ei lapsen kanssa saa edes mennä?
[/quote]
kuka sanoi, ettei saa mennä?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:41"]
Joo-o, täällä kun on taas kaikki lapsettomat kasvatusgurut paikalla, niin mites sitä käyttäytymistä kaupassa sille lapselle opetetaan jos sinne ei lapsen kanssa saa edes mennä?
[/quote]
kuka sanoi, ettei saa mennä?
[/quote]
Ööö... Aika moni...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:48"]Siis joku käskee minua, äitiä jolla kaksi pientä välillä kiukuttelevaa lasta niin pysymään pois kaupasta? Oikeasti haloo, myös minä niin kuin kaikki muutkin asiakkaat maksan työntekijöiden palkkoja. Väittäisin myös että lapsiperheenä jätämme kauppaan enemmän rahaa kuin lapsettomat. Ja en, en aijo jatkossakaan käydä kaupassa vain ilman lapsia kun mieheni on töissä. Hän kun tekee 45-50-tuntista työviikkoa vuorotyönä niin nälkähän sitä tulisi.... te ette halua kuunnella kiukuttelua ja mä en halua käydä kaupassa yksin. Elämän tosiasioita.
[/quote]
Senpä takia sinä huolehditkin siktä että kakarat käyttäytyy niin kaikki voidaan käydä ihan samassa kaupassa.
Pointsit cittarille. Kaikille varmaan on jossain vaiheessa tullut eteen itkupotkuraivari mutta se lapsi on syytä viedä silloin pois ihmisten ilmoilta ja antaa penalttia niin pitkään että on hiljaa. Oppii olemaan ajan kanssa. Kukaan ei oikeasti halua kuunnella noita vapaan kasvatuksen tuotoksia.
Ostakaa ruuat ruokakaupoista niin ei tarvitse törmätä leluosaston lapsiin.
Lapsipirut kuriin ihan yksinkertaisella jäähykeinolla. Jos ei osaa lapsia kasvattaa niin eikö ne voisi jättää tekemättä. Huostaanottoja on jo aivan tarpeeksi. Alkoholistit ja narkomaanit sekä köyhät olisi syytä steriloida jotta heidän jälkikasvunsa ei jatkaisi vanhempien yhteiskunnan muille jäsenille aiheuttamaa tuskaa.
Minä olisin käynyt vetämässä turpaan tuota isää joka ei saa lastansa aisoihin. Vieköön ulvovat pentunsa kotiinsa ettei muitten tarvitse häiriintyä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:41"]Joo-o, täällä kun on taas kaikki lapsettomat kasvatusgurut paikalla, niin mites sitä käyttäytymistä kaupassa sille lapselle opetetaan jos sinne ei lapsen kanssa saa edes mennä?
[/quote]
Saa, ja pitääkin, mutta jos lapsi käyttäytyy huonosti (en tarkoita mitään pikkukitinää vaan juurikin vartin verran suoranaista huutoa) niin sieltä kaupasta lähdetään pois. Kaupassa käyminen on pikkulapselle elämys, ihanaa ja jännittävää, ja oppii kyllä että jos siellä ei käyttäydytä kunnolla niin se elämys loppuu kesken. Mitä paremmin käyttäytyy, sitä kauemmin kaupassa saa olla, saa kehuja ja ehkä joskus jonkun palkinnonkin. Näin meillä on raivarit sivuutettu.