Citymarket mokasi
En hyväksy huonoa asiakaspalvelua enkä ala-arvoista kohtelua joka kohdistuu lapsiin.
Oikeasti käsi sydämelle. Miten on mukamas hyväksyttävää että lapsi heitetään kaupasta ulos vain koska on vasta harjoittelemassa normien mukaista käyttäytymistä. Virheitä kun sattuu ihan aikuisillekin vielä.
Siispä en halua missään tapauksessa kannattaa kauppaketjua joka on noin selvästi lapsivastainen.
Me aiomme boikotoida Citymarkettia totaalisesti toistaiseksi.
Kommentit (319)
Enpä tiedä mitä on tapahtunut, kun et kerro. Joten arvasin... Ja kommaan, että useammin kaupoista löytyy hemmetin huonosti käyttäytyviä aikuisia.
Keskiviikkona äiti räyhäs nelivuotiaalleen huusi, mekasti, kiroili, häröili ja uhkaili vievänsä lapsen ulosodottamaan, jos ei ole perkeleen kakara kunnolla. Lapsi vastasi samalla tyylillä ja tää äiti vaan huutaa, että ole kunnolla!
Okei, kummallakin pitkä päivä takana, mutta olihan siihen pakko sanoa, että olepa ite. Nainen vaikeni, lapsi vaikeni ja sen jälkeen rauha tulikin maahan ja valtakunnassa kaikki hyvin. Tää äiti suli täydellisesti ja niin, alkoi puhua lapselle nätisti. Lapsikin yllättäen muuttui pieneksi kullan nupuksi.
Kyllähän tuo rouva mua mulkoili, mutta sillä eiollut väliä, kunhan kaupparauha oli kaikille taattu.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:20"]
Kyllä se vartija sinut ulos heittää.
[/quote]
Ihan varmasti heittää, jos lapsi huutaa. Siinähän on vartijalle oikea unelmatyö!
[/quote]
Heh, jotain rajaa :) Kyllä meillä on tärkeämpääkin tekemistä, kuin heitellä itkeviä lapsia ulos.
[/quote]
Jos minä olisin vartija niin kävisin vähän tönimään sitä vanhempaa joka antaa lapsen huutaa julkisesti kaupassa. Tökkisin etusormella rinnukselle että mitä mitä.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:09"]
Ihan varmasti heittää, jos lapsi huutaa. Siinähän on vartijalle oikea unelmatyö!
[/quote]
Mun mies on vartija ja juurikin kaupassa. Hän naurahti.
Ei kuulemma vaivaannu edes huomauttamaan lapsen itkusta, koska lapsen huuto ja itku on normaaleita toimintoja. Ehkä joku sinkku ja vasta alkanut vartija saattaakin tulla pätemään. Mieheni kuulemma opastaa nuorempia käyttäytymään paremmin asiakkaita kohtaan.
[/quote]
Vartija ei asioista päätä. Sun miehesi on surkea työssäsi. Vartijan työtä on poistaa kaikki häiriöt vartioimaltaan alueelta.
Kuulostaa siltä, että ap ei pysty pitämään lastaan kurissa. Opeta pennuillesi käytöstavat, ennen kuin kuskaan niitä ihmisten ilmoille. Kauppa ei ole mikään saatanan leikkipuisto, joten pidä lellityt ja kurittomat kakarasi poissa sieltä!!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:50"] Pakkoko niitä rääkyviä lapsia on viedä kauppaan ollenkaan. Jos on varaa hankkia lapsia niin sitten on myös varaa hankkia kauppareissujen ajaksi lastenhoitaja jos lapset ovat sellaisia etteivät osaa käyttäytyä. Ottaa ihan helvetisti päähän kökkiä kassajonossa jos joku Ilpo-Irmeli 3v huutaa turpa punaseina eivätkä vanhemmat saa äpäräänsä hiljaiseksi. [/quote] Miten lapsi, jolla on vanhemmat ja kaupassa mukana, voi olla äpärä?? Taidat itse olla katuojassa nussittu emakko. [/quote] Onhan se äpärä jos se rääkyy naama punaisena ja paita kuolassa keskellä kauppaa. Just sellanen tyypillinen wt-lapsi jonka vanhemmat ovat "minä minä" -asenteellaan lykkineet tähän maailmaan välittämättä ollenkaan meistä muista jotka joutuvat kestämään pikku Ilpo-Irmeliä ja sen huutoa ja paskan hajua.
[/quote]
Älä ääliö sekaannu keskusteluun jos et edes tiedä mitä äpärä tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:20"]
Kyllä se vartija sinut ulos heittää.
[/quote]
[/quote]
Heh, jotain rajaa :) Kyllä meillä on tärkeämpääkin tekemistä, kuin heitellä itkeviä lapsia ulos.
[/quote]
Jos minä olisin vartija niin kävisin vähän tönimään sitä vanhempaa joka antaa lapsen huutaa julkisesti kaupassa. Tökkisin etusormella rinnukselle että mitä mitä.
[/quote]
Jos minua tökkisit niin ottaisin sormesta kiinni ja paiskaisin naama edellä käytävälle judoheitolla. Yleensä en käytä salaisia judotekniikoita julkisesti, mutta tuollainen tökkiminen on jo liikaa. Kukaan muu aikuinen ei alista minua lasteni nähden.
Jos vanhempi ei saa lastaan kuriin yleisellä paikalla on henkilökunnan puututtava asiaan ja poistettava häiriö. Herran tuuteli sentään,mikä tekee tästä nyt lapsivastaista,ei myyjä varmaan antanu heille porttikieltoa kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:50"]
Enpä tiedä mitä on tapahtunut, kun et kerro. Joten arvasin... Ja kommaan, että useammin kaupoista löytyy hemmetin huonosti käyttäytyviä aikuisia. Keskiviikkona äiti räyhäs nelivuotiaalleen huusi, mekasti, kiroili, häröili ja uhkaili vievänsä lapsen ulosodottamaan, jos ei ole perkeleen kakara kunnolla. Lapsi vastasi samalla tyylillä ja tää äiti vaan huutaa, että ole kunnolla! Okei, kummallakin pitkä päivä takana, mutta olihan siihen pakko sanoa, että olepa ite. Nainen vaikeni, lapsi vaikeni ja sen jälkeen rauha tulikin maahan ja valtakunnassa kaikki hyvin. Tää äiti suli täydellisesti ja niin, alkoi puhua lapselle nätisti. Lapsikin yllättäen muuttui pieneksi kullan nupuksi. Kyllähän tuo rouva mua mulkoili, mutta sillä eiollut väliä, kunhan kaupparauha oli kaikille taattu.
[/quote]
sä oot mun idoli!
Pieni lapsi elää hetkessä, koska muisti on niin heikko. Lapsen pitää tunteiden kautta oppia asioita. On ihan oikein itkettää lasta. Lapsen pitää saada pettyä jotta se säilyy muistiin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:57"]
10-15min on pitkä aika. Normaali kiukutteleva lapsi ei jaksa noin kauaa huutaa.
[/quote]
Lääkäri vastailee. Normaalisti sitkeä lapsi jaksaa raivota noin 45min, 15min ei ole pitkä aika.
Lapsen pitää saada käsitellä normaleita tunteita. Esimerkiksi sitä ettei saa tuotetta mitä haluaa. Lapsen on käytävä se suru lävitse.
[/quote]
Niin, minkä alan lääkäri?
Sosiaalinen käyttäytyminen on opetettava lapselle, lääkärinä varmaan tiedät, ettei se ole geeneissä. Tilaisuudessa tai paikassa, jossa siitä on haittaa mennään pois, jos lapsi ei käyttäydy. Juuri poistamalla lapsen hautajaisista, tappelemasta kavereiden kanssa, kaupasta tai muusta vastaavasta tilanteesta johon käytös ei kuulu, vanhemmat opettavat lasta.
Silloin kun sosiaaliset normit eivät ole vielä selvät, niitä opetellaan. Mikään ei kuitenkaan edellytä, että kaikki ympärillä olevat odottaisivat lapsen rauhoittumista, päinvastoin. Lapsen kanssa mennään paikkaan, jossa se ei häiritse muita samalla tavalla, esimerkiksi pihalle. Usein se itsessään rauhoittaa, mutta ainakin lapsi huomaa siitä, että käytös ei sopinut siihen paikkaan.
[/quote]
Minä tiedän tästä asiasta vähän enemmän kuin sinä. Olet erimieltä se on ok, mutta olet väärässä. Älä mainosta väärää ja typerää mielipidettäsi oikeana julkisesti. Joku voi ottaa mallia kasvatuksessa siitä.
t. se lääkäri
[/quote]
Millä mittarilla tiedät? Solubiologian kannalta? Jos oppien kannalta päädyit tuohon johtopäätökseen, kertaapa vielä vähän mitä olet joskus aikanaan lukenut. Lapsilähtöisessäkin opetuksessa pettymyksiä kuuluu käsitellä ja vanhempien tehtävä on huolehtia lapsen sosiaalisten rajojen ymmärrys. Mielestäni anonyymina on turha viljellä täällä oppiarvoja, mutta jonkin verran ymmärrystä kaksi kasvatustieteiden yliopistotutkintoa antaa, eikä varmaan esi- ja alkuopetuksen 14 vuoden kokemukseni heikennä sitä, puhumattakaan neljän oman lapsen kasvatus.
Minä tiedän tästä asiasta vähän enemmän kuin sinä. Olet erimieltä se on ok, mutta olet väärässä. Älä mainosta väärää ja typerää mielipidettäsi oikeana julkisesti. Joku voi ottaa mallia kasvatuksessa siitä.
t. se lääkäri
[/quote]
Ei toi oo lääkäriä nähnytkään...
Provo se on.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:30"]
Minä en oikein osaa sanoa onko tässä tehty oikein vai ei. Itseäni ei ole koskaan häirinnyt lapsen kitinä. Se on kuitenkin osa lapsen kehitystä. Jotkut kiukuttelee enemmän, toiset vähemmän. Ymmärrän kyllä että jotain se saattaa häiritä, mutta ihan oikeastiko noin paljon? Miksi suomalaisilla on näin paljon lapsivihaa? Tulee olo että uskaltaako sitä omaa lasta enää viedä mihinkään vai kannattaako vain lukittautua sisälle siihen asti kunnes voi olla varma että lapsi ei kiukuttele? Ihan kamalaa lukea näitä tekstejä. Joku käy huutamassa toisen lapselle, toinen huutaa äidille ja kiroaa. Missä on ihan oikeasti ihmisyys? Empatia? Toisista välittäminen? Voiko suomalaiset näin huonosti? Surullista todella...
[/quote]
Suomessa on kyllä paljon lapsivihaa. Voisiko osa selittyä sillä, että täällä tehdään niin vähän lapsia? Suurin osa ihmisistä on lapsettomia, sinkkuja, vanhuksia. Jos ei ole omaa kokemusta ollenkaan, esim lapsen itkusta ja eri kehitysvaiheista, niin ei sitä varmaan osaa ymmärtää miksi tuollainen episodi on kaupassa käynyt.
Itse menen lapsien kanssa joka paikkaan ihan siksi, että harjoitellaan käyttäytymistä eri tilanteissa. Pääsääntöisesti kaikki menee hyvin, mutta kyllä joskus tapahtuu ylilyöntejä. Tyttäreni on rauhallinen, helppo ja hyvin käyttäytyvä, mutta yhden (ja todellakin koko elämänsä 5v ensimmäinen) kerran vetäisi semmoiset pultit, ettei ole tosikaan. Lapsi huusi ja raivosi lattialla maaten, enkä saanut häntä edes kannettua pois. Pelottavaa jos tuollainen vahinkotilanne tapahtuisi cittarissa, niin en tiedä mitä teen. En siis aio mennä sinne paikkaan, missä ei inhimillisiä lapsen reaktioita kestetä. Tämä on ihan hyvä juttu, cittari saa pitää kaikki lapsettomat, me siirrytään vaikka prismaan.
[/quote]
Samaa mieltä. Ja kumpikohan sinne kauppaan kantaa enemmän rahaa: se yksin asuva sinkku vaiko esim. nelihenkinen lapsiperhe? Me ostetaan ruokaa, leluja, vaatteita, kirjoja, herkkuja, kodin tavaraa neljän hengen tarpeisiin. Tokihan cittari voi pitää ne lapsettomat parit ja sinkut, jos kokee heistä hyötyvänsä enemmän...
[/quote]
Minä taas lapsineni välttelen kauppoja, joissa toisten kakarat kirkuu hysteerisina. Kun omat lapsetkaan ei jaksa kuunnella noiden pahankuritsen lasten kirkunaa. Muutaman, hysteerisen pennun kirkuna karkottaa monta lapsiperhettä pois rauhallisempaan kauppaan. Tuollainen Nio-Petterin perhe, joilla ei ole varaa ostaa 80 euron lelua, ei paljoa cittaria elätä
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:48"]
En hyväksy huonoa asiakaspalvelua enkä ala-arvoista kohtelua joka kohdistuu lapsiin. Oikeasti käsi sydämelle. Miten on mukamas hyväksyttävää että lapsi heitetään kaupasta ulos vain koska on vasta harjoittelemassa normien mukaista käyttäytymistä. Virheitä kun sattuu ihan aikuisillekin vielä. Siispä en halua missään tapauksessa kannattaa kauppaketjua joka on noin selvästi lapsivastainen. Me aiomme boikotoida Citymarkettia totaalisesti toistaiseksi.
[/quote]
Kerro mihin kauppaan siirryt. Kierrän sen kaukaa!!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:40"]
meillä 3-v on ottanut tavaksi alkaa kaupassa show`n, joka varmaan näkyy ja kuuluu muillekin asiakkaille. Ollaan otettu se linja, että jos puhe ei tepsi, lähtee toinen vanhemmista vaikka poika kainalossa autolle ja on ainakin vähentänyt niitä raivareita, kun lapsi jo kuuleekin sanan "auto".
[/quote]
Kiitos huomaavaisuudestasi meitä muita kohtaan!
Ainakin meidän cittarit ovat sisältä yhtä avointa tilaa, eli leluosastot eivät ole mitään eristettyjä tiloja. Toisin sanoen lapsen raivarit kantautuvat kauemmas, kuin pelkästään siihen leluhyllyjen eteen. Kyllä minäkin asiakkaana huomauttaisin myyjälle, jos yrittäisin hänen kanssaan vertailla kodinkoneita ja koko asioinnin ajan korvissa raikaisi jonkun lapsen kiukuttelu.
Mielestäni asiakkaiden lisäksi myös kaupan henkilökunnalla on oikeus saada työskennellä mahdollisimman meluttomassa ympäristössä ja tarvittaessa poistaa työtään häiriköivät henkilöt - ikään katsomatta. Ei kai kukaan muukaan suostuisi työpaikallaan kuuntelemaan kurkku suorana huutavaa ihmistä, jonka meteli on kestänyt jo vartin ja jatkuisi ties kuinka kauan?
Yhdyn mielipiteeseen, citymarket toimi väärin. Miksi ihmeessä muutenkaan tälläinen käsitys on tullut että lapsi pitää poistaa tilasta jos se itkee tai kiukkuaa?! Ei todellakaan kuulu. Mikäkin kaipaisin nyt sinkkosen mielipidettä jotta muutkin tajuaisivat olevansa väärässä luullessaan että itkevä lapsi kuuluu poistaa katukuvasta.
Kyllä sitä on aikuiset ihmiset herkkä hipiäisiä jos ei lapsen itkua pysty sietämään, kyllä lapset joutuvat kestämään aikuisten mokailuja kaupoissa.
Miten lapsellisia ihmisiä ja itsekkäitä ja omahyväisiä täällä palstalla oikeen pyörii? Minä minä ja miltä minusta tuntuu, on tainnut omsssa kasvatuksessanne ollut todella suuria puutteita että teistä kasvoi tuollaisia aikuisia!!!
t. se lääkäri
[/quote]
Toivottavasti en osu samoihin hautajaisiin kiukuttelevien lastesi kanssa. Onneksi et lääkärinä päätä yhteiskunnan normeista, vaan meillä keskivertovanhemmilla taitaa olla hitusen koulutuksesi suomaa parempi tilannetaju.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:00"]
Miten lapsellisia ihmisiä ja itsekkäitä ja omahyväisiä täällä palstalla oikeen pyörii? Minä minä ja miltä minusta tuntuu, on tainnut omsssa kasvatuksessanne ollut todella suuria puutteita että teistä kasvoi tuollaisia aikuisia!!!
[/quote]
Edelleen: voi haukotus. Kuule, ei kiinnosta.
Teidän lapsennehan niitä minäminäminäilijöitä ovat. Kun ei minäminä saanut kahdeksankympin lelua, nin minäminä alkoi itkupotkuraivarin. Kasvata lapsesi paremmin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:00"]
[/quote]
Edelleen: voi haukotus. Kuule, ei kiinnosta.
Teidän lapsennehan niitä minäminäminäilijöitä ovat. Kun ei minäminä saanut kahdeksankympin lelua, nin minäminä alkoi itkupotkuraivarin. Kasvata lapsesi paremmin.
[/quote]
Vie
n edelleen lapseni kauppaan, enkä todellakaan poistu vaikka itkisivät.
Olet todella lapsellinen, lapsilta käytöksen ymmärtää, sinulta ei!
Meneppä nyt ihan oikeasti lapsuuteesi ja mieti miksi sinusta tuli tuollainen? Miten sinut on kasvatettu? Olitko ainut lapsi joka sai kaiken tahtomansa vai oliko kuri liiankin tiukka? Normaali ihminen, normaalilla empatia kyvyllä ja ymmärryksellä ei ole kaltaisesi. Sekin ettei sinua kiinnosta kertoo sen kuinka itsekäs ja omahyväinen olet. Olet varmaan myös niitä ihmisiä jotka odottavat että äiti maksaa yhä laskut ja että sinua pitäisi aina auttaa joka asiassa, mutta sinun avustasi pitäisi aina maksaa, sinun aikasi on arvokkaampaa kuin muiden... profilointisi on helppoa.
Mielestäni Cittarille pitää antaa vuoden kasvattajapalkinto. Sekä lasten että vanhempien tulee oppia, että toisia ihmisiä ei voi terrorisoida varttitunnin huutamisella yleisellä paikalla. Olen puhunut asiasta monien ihmisten kanssa tänä viikonloppuna, ja vallitseva mielipide on, että Cittari toimi aivan niinkuin pitääkin.