Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*^*KOTILOIDEN (kolmatta odottavien) joulukuu*^*^*

01.12.2008 |

Aloitinpa tällaisen pinon, kun oli puhetta aiemmin... Nyt kun kuukausi vaihtui, niin oli oiva hetki aloittaa uudet jorinat. Jos näyttää, että juttua riittää enemmänkin, niin voidaanhan jatkossa tehdä viikkopinot! :)

Tässäpä olisi aiempi ketju:[http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.perhe.fi/…]

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin koneelle istahdan lukemaan kuulumisia, mutta en voi kovin kauaa istua, kun selkä tulee niin kipeäksi etten tahdo liikkeelle päästä! Niinpä kirjoittelut on jääny vähemmälle... Jonkin verran kipeitä supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Pitäis malttaa vaan olla aika hissukseen! Äitiysloma alkaa reilu viikon päästä...

*Nimba ja eikkuli:* MInäkin olin helmihippusissa -04! Meille syntyi silloin tuo meidän esikois-tyttö. Sitten siitä jo 1½ vuoden päästä syntyi poika.

Aika hauska, että täällä on aika paljon tuolta 3-kuumeilijoista tuttuja... Itselläkin ehti siellä pinossa vierähtää 10kk, joten tosi kiva että sieltä muutkin pääsee tänne odotus-palstalle!

- Mimmi75, rv.33+2

Vierailija
22/27 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vilkuttaa* vanhoille Helmihippusille! Onpas meitä sattunut tänne Kotiloihin paljon yhdellä kertaa! Meillähän on 6-vuotias poika ja sitten tuo Helmihippuspoika, ja kolmatta odotellaan rv 8+1.

Eikkulin nimi soittelikin jotain kelloja ja yritin käydä Helmihippusten Yahoo-ryhmässä vaklimassa kuka oli kyseessä, mutta en saanut asiaa selville :) Nyt taisin jo arvata noista lasten ikätiedoista.

Hyvää Uutta Vuotta toivottelee

Huomenna eka kertaa neuvolaan menevä Nomppis, joka on ihan kuin ekaa kertaa raskaana - mitään juttuja ei ole jäänyt viiden vuoden takaiselta kerralta mieleen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olotilassa. Neidit menivät mummille yökylään, sillä menemme huomenna aamulla miehen kanssa np-ultraan ja ei viitsi herättää tyttöjä, eikä mummia, joten siis yökyläilemään! Olen jo valmiiksi hermorauniona tuon ultran takia, kun etukäteenhän sitä kaikkea kannattaa tietenkin surra... Kävimme miehen kanssa kävelyllä (en edes muista milloin viimeksi olemme ihan kaksi käyneet iltakävelyllä -huikeaa!) ja mies totesi, että murehditaan sitten huomenna, jos on aihetta... Noinhan se tietenkin on.

Onneksi ei pääsääntöisesti edes ehdi ajatella olevansa raskaana, joten eipä sitten ehdi miettimäänkään liikaa. Nämä epämääräiset ajatukset vain iskevät aina näin juuri ennen ultraa tms.

Minä olen joskus miettinytkin, että missä olen tuon Mimmi75 nimimerkin nähnyt. Nyt selvisi :-) Meillä vierähti pidempi tovi (reilu vuosi) tuolla kuumeilijoissa, kun oli tosiaan erinäisiä "esteitä" edessä ts. miehen pitkä työkomennus, oman kropan sekoaminen stressin takia jne. Mutta nyt siis tässä tilassa.

Miten muuten teidän muiden kohdalla ovat neuvolat pyörineet nyt kolmannen kohdalla? Minä kävin jouluviikolla neuvolassa ja seuraava neuvola on vasta 10.2. Minusta aika pitkä väli, mutta suoraan sanottuna ei haittaa tipan tippaa... Ja joutuupa tuolla kuitenkin nyt "juoksemaan", kun esikoisella on 5 vee kuulotarkastus, 5 vee lääkäri ja 5 vee terveydenhoitajan tarkastus (kun meidän hoitopaikassa ei ole lastentarhanopea, joka voisi jonkun tarkastuksen vetää) ja nuo kaikki ovat nyt tammi-helmikuun aikana -ja jokainen erikseen! No, eipä tuolla ole nyt noiden neitien kanssa enää usein tullut käytyä, kun ovat jo niin isoja :-)

Ja rv:t tänään jotain 10+5, huomenna selvinnee, pitääkö todella paikkaansa. Varhaisultrassa gyneni on aina niin tarkka eli menkkojen mukaan olisi 10+6, mutta varhaisultran mukaan siis 10+5.

Vierailija
24/27 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas! Vuodesta 2004 alkaa olla jo sen verran aikaa, että nyt voi olla jo kolmas "kierros" meneillään, vaikka olisi siinä välissäkin palleroisia syntynyt. Minä kyllä luulen, että tämä on meidän viimoinen, jos kaikki hyvin menee. Sopivat vielä autoonkin hallitusti... ;-) Ja kun ei tässä enää mikään teini ole...

Kiva, että nonpareillella kaikki hyvin! Minusta tuntuu, että jotkut "raskausmuistot" palautuvat mieleen tässä koko ajan, mutta pakko myöntää, etten muista tuon nro kakkosen odotusajasta oikein mitään. Melkein harmittaa, mutta kun tuo esikoinen oli vielä niin pieni (ikäeroa siis 1 v. 8 kk), niin jotenkin meni sumussa odotusaika ja koko nro kakkosen vauva-aika. Sen sijaan nyt on tuon nykyisen kuopuksen aikana saanut nähdä, että millaistas se 2-3 vuotiaan elämä onkaan, kun esikoiselta jäi se vaihe taas jotenkin näkemättä, kun oli niin paljon puuhaa.

Niin juu, meillä neidit tappelevat jo siitä, kumman vauva tämä tulokas on...

Vierailija
25/27 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu alkaa olla jo tosi iso! Kotihommat tuottavat vaikeuksia, ja varsinkin tuolla meidän nuoremmalla (reilu 3v.) on välillä vaikea ymmärtää, että miksei äiti jaksa häntä kantaa...

Itseasiassa oon nyt kohta pari viikkoa jo ollu sairauslomalla, kun supistelee ja kohdunkaula oli sen verran lyhentyny ja pehmentyny, ettei sais rehkiä. Enää en ennen äitiyslomaa töihin mene. Vähän kyllä tuntui haikealta käydä töihin viemässä se s-lomalappu ja sanoa että "nähdään joskus", kun meillä on tosi kiva työporukka!

Tavallaan on ihan kiva ollu olla täällä kotonakin. Oon tehny kaikkea pientä rästihommaa sekä ommellu ja neulonu. Nyt ajattelin vähitellen aloitella joululeipomuksetkin... Toisaalta sitten taas kaipaan sosiaalista elämää ja omaa aikaa. Tässä kuitenkin on vielä pari kuukautta vauvan syntymään, niin näitä päiviä tässä on kulutettavana!

Tällaisia ajatuksia tänä maanantaina... Toivottavasti muutkin kotilot intoutuu kirjoittelemaan!

Mimmi rv.29+1

Vierailija
26/27 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu menevän kerta kerralta nopeammin. Mulla kolme viikkoa töitä ja sitten jään äitiyslomalle. Masu ei ole järin suuri vielä, sf-mitta alakäyrällä 25 cm viime viikolla.

Vauva on kova potkimaan ja liikkumaan mahassa, muljauttelee niin että pahaa tekee.

Raskaus on edennyt ihan hyvin, sitä normaalia "kremppaa" tietysti, mutta edelliseen raskausmyrkytykseen ym. järkyttävien supistusten ja liitoskipujen kanssa elämiseen ei ole onneksi vielä ainakaan tarvinnut mennä.

Aiemmat lapsoset kun ovat olleet vähän ennenaikaisia, niin ajattelen että tämä voisi syntyä noin 6 viikon päästä. JO!

Vauvakamoja on mekin haalittu. Kakkosen jälkeen pistin kaiken myyntiin kun lapsiluvun piti olla täysi täälläkin. Vahinko tämä ei kuitenkaan ollut, mieli vaan muuttui että jospa se yksi vielä kuitenkin. Ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Hyvinhän noita tavaroita lähipiiristä löytyi.

Mukavaa odotuksen täyteistä joulukuuta kolmosta odottaville!

T.Jaffa rv 31+2

Vierailija
27/27 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis!

Täällä olisi myös yksi kolmatta odotteleva. Ennestään on 4 vuotias tyttö ja 2 vuotias poika. Kolmosen laskettu aika olisi 29.4.

Todella kiva tämä kotiloiden pino! :) Yritetään pitää tämä pino pystyssä!! :)

Nyt elellään sitä ihanaa raskauden keskivaihetta, eli huonot olot ja järkyttävät väsymykset on takanapäin! Ihanaa! Vielä kumminkin väsy painaa ja närästystäkin on. Jotenkin tuntuu, että raskaudet on vaan pahentuneet kerta toisensa jälkeen. Ehkä vaikuttaa paljon se, että näien vilivilperttien kanssa touhutessa ei paljoa ehdi levätä.

Eilen oli rakenneultra, oli ihanaa nähdä taas pikkuinen siellä masussa! Ja poika näyttäisi meille olevan tulossa! Haikeuden siivittämää tulee olemaan luopuminen meiän tytön vanhoista vaatteista, jotka on tuolla kaapissa varmuuden vuoksi ootelleet... ...kun salaa haikailin tyttöä... tosin on nuo meiän pojankin pieneksi jääneet vaatteet tuolla odottelemassa! :)

Olen kotiäitinä ja opiskelin ittelleni toisen ammatin tässä samalla kun odottelin ekaa ja tokaa ja hoidin heitä kotona. Onkin jo kiva palailla työelämään takaisin, kun kolmonen on isompi. Meiän tyttö on päiväkodissa kolme päivää viikossa, aina 5h per päivä. Siellä hän viihtyy mainiosti, kun on oman ikäistä leikkiseuraa! Pikkuveli on myös kivaa kaveriseuraa, ihanasti nuo kaksi leikkivät jo kaiken maailman mielikuvitusleikkejä ympäri kotia ja nauraa kikattelevat ja tietenkin myös sitä kinasteluakin riittää! :)

Kovasti meiänkin lapset odottelee vauvan syntymää! Esikoinen haluaisi kovasti hoitaa vauvaa ja vaihdella vaippoja, kun taas tuo kuopus haluaisi halailla vauvaa! :)

Hyviä vointeja kaikille!

T: PikkuKeiju, rv 18+6