kuinka moni ei vie 1-vuotiskuvaukseen?
Vai ollaanko huonoja vanhempia, jos kuvataan kotona. Laitetaan lapset näteiksi ja otetaan itse kuvat.
Kommentit (11)
eli haluan lapsesta kuvat tasan 1-v-päivänä. Kuitenkin rahatilanne sen verran tiukka, etten kuvaamoon viitsisi viedä.
Meillä otetaan tilannekuvia paljon, mutta ekat " viralliset" kuvat vasta koulukuvauksessa (tai päiväkodissa).
Koulussa ja kerhossa on kuvat otettu.
Vierailija:
Vai ollaanko huonoja vanhempia, jos kuvataan kotona. Laitetaan lapset näteiksi ja otetaan itse kuvat.
Otetaan aina joka vuosi kotona kuva syntymäpäivänä siisteissä kamppeissa :).
Nyt ehkä jos ja kun tämä lapsiluku on tässä, niin voisi ajatella kolmikon kuvauttamista ammattilaisella. Tai sitten ei.
Meillä on kaikki kolme lasta kuvattu n. 1-vuotiaina valokuvaamossa, olen ollut todella tyytyväinen kuviin.
Anoppi oli suorastaan loukkaantunut, kun emme ottaneet valokuvaamossa yksivuotiskuvaa ja antaneet hänelle sellaista kirjahyllyyn asetettavaksi. Olin että häh, onhan meillä nykyään kaikilla digikamerat, ja anoppi itse oli paikalla 1v-synttärellä. Meille ainakin synttärikuvat riittävät ihan hyvin, en ollut edes ajatellut mitään muuta.
En edes miettinyt vienkö lapseni kuvaan vai en. Tarkkaan yksivuotispäivänä en ole kuvannut kuin keskimmäiseni, joka on kesällä syntynyt. Kerhossa käy syksyisin kuvaaja, joka ottaa halvalla todella hienoja kuvia. Kuvat ovat jopa onnistuneempia kuin studiolla, koska lapsilla on niin hauskaa.
Puolivuotiskuvat olemme (itse) ottaneet lapsista, ne on otettu samassa paikassa, eräässä tietyssä meille merkityksellisessä paikassa.
Otamme ihan hirveästi kuvia muutenkin ja jotenkin vaan on sitten jäänyt tuo yksivuotiskuvaus, kun pianhan siinä sitten alkaa tulla päiväkotikuvia tai kerhokuvia tms.
Itse tykkään enemmän sellaisista elämänmakuisista kuvista, enkä niin kauheasti kaipaakaan sellaisia lavastettuja pönötyskuvia yksivuotiaista. Ei sillä, tosi kivojahan niitä näkee monilla, mutta emme itse ole kokeneet että jotain olennaista olisi jäänyt väliin kun emme ole otattaneet niitä.
Itse otettiin esikoisesta kuva ja seuraavista on riittänyt kerhokuvat.. Nykyään on niin paljon lapsista muutenkin kuvia, ennen vanhaan kuvattiin harvemmin, niin oli varmaan tärkeämpiä nuo 1-v. kuvat