Miksi väität tekeväsi tortilloja, vaikket oikeasti tee?
Kommentit (23)
jos sanon burrito, kukaan ei tiedä
Vierailija kirjoitti:
jos sanon burrito, kukaan ei tiedä
Totta. Pitäisi tietää.
Kyllä mä monesti aamuisin paistan tortillan
Se on vaan vakiintunut Suomessa niin, että me sanotaan kaikkia tacoja, burritoja, enchiladoja ja fajitaksiakin tortilloiksi. Mutta onhan niissä se tortilla.
Tortilla on itse ohut maissi- tai vehnäleipä, kun taas burrito on valmis ruokalaji, jossa täytteet on kääritty tiiviisti suureen vehnätortillaan. Tortilla toimii alustana, kun taas burrito on suljettu, rullattu annos, joka sisältää usein riisiä, papuja ja lihaa.
Burrito on iso vehnätortilla täytettynä aineksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tortilla on itse ohut maissi- tai vehnäleipä, kun taas burrito on valmis ruokalaji, jossa täytteet on kääritty tiiviisti suureen vehnätortillaan. Tortilla toimii alustana, kun taas burrito on suljettu, rullattu annos, joka sisältää usein riisiä, papuja ja lihaa.
Burrito on iso vehnätortilla täytettynä aineksilla.
Ja harva sitä tortillaa tekee.
Suomessa usein tarjoillaan se ruoka niin, että itse saa kääriä haluamansa täytteen tortillaan. Silloinhan siinä kyllä tavallaan tarjoillaan tortilloja ja täytteitä. Jos menet vaikka Meksikossa tai jossain USA:n länsiosissa ostamaan tacokärrystä burriton, niin se burrito on valmiiksi kääritty mahdottoman iso käärö, jota ainakaan minä en jaksa edes kerralla syödä. Sellainen ranteen paksuinen lettupötkö täynnä lihaa ja mausteita.
Miksi väität olevasi älykäs, vaikket ole?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa usein tarjoillaan se ruoka niin, että itse saa kääriä haluamansa täytteen tortillaan. Silloinhan siinä kyllä tavallaan tarjoillaan tortilloja ja täytteitä. Jos menet vaikka Meksikossa tai jossain USA:n länsiosissa ostamaan tacokärrystä burriton, niin se burrito on valmiiksi kääritty mahdottoman iso käärö, jota ainakaan minä en jaksa edes kerralla syödä. Sellainen ranteen paksuinen lettupötkö täynnä lihaa ja mausteita.
Tekeekö syöjä sen tortillan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi väität olevasi älykäs, vaikket ole?
Ei tuossa taida niin lukea. Sinulla lienee aistiharhoja.
Ja se ei ole mikään vtun jalopeno, vaan jalapeno.
Ei yleensä tee. Kyllä periaatteessa voi tehdä, jos kokoonnutaan jonkin muurinphjapannun äärelle, mutta yleensä ne on valmiita tortilloja, joihin itse kääritään täytteet. eli yleensä burritoja tai tacoja tai fajitaksia.
Tortillaprässithän oli joku trendijuttu vähän aikaa, kyllä jotkut tekee.
Mulle käy kyllä ihan kaupan tortillatkin. Teen niistä yleensä quesadilloja, tosin en ole varma saako sanoa quesadillaksi jos tekee air fryerissä eikä pannulla. Hyvää on kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tortilla (espanjaa, pikku kakku) on keskiamerikkalainen paistettu ja nostattamaton ohutleipä, joka leivotaan maissista, vehnästä tai durrasta, ja johon kääritään jokin täyte.
Espanjassa tortilla on kylläkin munakas.
Puhutaankohan espanjaa muualla kuin Espanjassa?
Vierailija kirjoitti:
Tortillaprässithän oli joku trendijuttu vähän aikaa, kyllä jotkut tekee.
Mulle käy kyllä ihan kaupan tortillatkin. Teen niistä yleensä quesadilloja, tosin en ole varma saako sanoa quesadillaksi jos tekee air fryerissä eikä pannulla. Hyvää on kumminkin.
Mun mielestä jos sisällä on juustoa ja se taitettu ja paistettu jollain lailla, että juusto pehemenee, on quesadilla. Eli ei minun mielestä riipu siitä, miten sen paistaa. Mutta jos se syödään kylmänä, niin se on wrappi. Jos taas se lettu vaan on paistettu rapeaksi, mutta juusto ja täytteet puuttuu, niin se on tostada.
Teen joskus tortillaa. Siihen tulee munia, perunaa ja sipulia.
Tortilla (espanjaa, pikku kakku) on keskiamerikkalainen paistettu ja nostattamaton ohutleipä, joka leivotaan maissista, vehnästä tai durrasta, ja johon kääritään jokin täyte.