Onko kenelläkään kynsisientä? Tai on ollut?
ilmoittautukaa kaikki, ja myöskin ne joilla on ollut. mitä hoito maksaa, ja kuinka helposti/nopeasti tehoaa?
Kommentit (27)
Minulla kynsi on kellertävä, mutta siitä lohkeilee paloja poikkisuunnssa. Ja poikkisuunnassa on myös sellaisia viiruja, ja kynsi on paksu. Ihmettelen vain, kun miehellä on samanlaista, mutta ei alettu ottamaan testejä. Olen miettinyt, että pitäisiköhän minun uusia labrakoe.
Lääkkeen nimi on Lamisil. Auttaa parhaiten tabletteina.
Minulla olut jo ainakin 3 vuotta 7 varpaankynnessä, onneksi ei isovarpaissa. Kynnet kamalat keltaiset paksut koppurat. Olen syönyt kaksi kertaa sisäsien lääkekuurin, kamalaa myrkkyä (en muista nimeä) mutta ihan tunsi että se vaikutti epäedullisesti elimistööni. Maksoi muistaaksen pitäklti yli 100 e / kuuri. Lääke tehosi, melkein, molemmilla kerroilla yhteen tai kahteen kynteen jäi raita sienikasvua ja siitä sitten taas levisi.
Sitten kokeilin vocca tricoa. Varmaan auttaisikin, mutta hirveän työlästä. Joka ilta pitää pitää kynnen päällä aineeseen kastettua tuppoa 20 minuuttia. yhden pullon, noin kuukauden jaksoin, sitten en enää. Paranemista tapahtui, kynnet pehmeni ja sitä kautta niitä saattoi hioa.
Nyt uutena lääkkeenä käytän Phyto Nailprotector kynää (reseptivapaa, apteekista). Maksaa noin 25 euroa, riittoisaa, joulusta asti olen käyttänyt ja toinen kynä menossa. Kynsi sivelllään kynällä aamuin-illoin, sellaista kirkasta nestettä tulee kynästä, kuivuu muutamassa minuutissa. Hidasta, mutta alkaa tehota, kaikista pahimmistakin kynsistä kasvaa juuresta tervettä kynttä, nyt vaan pitää jaksaa jatkaa, kesä pahasti tulossa väliin ja tekisi mieli lakata kynnet piiloon, mutta se katkaisisi päivittäisen hoidon...
5 vuotta. Hoidettiin sairaalan poliklinikalla ja silti noin kauan kesti. Tuon jälkeen on keksitty joku tablettihoitokin, joten ehkä se tehoaa paremmin. Mulla se levisi sormesta toiseen koko ajan. Rasittava vaiva. Kannattaa yrittää hoitaa mahdollisimman tehokkaasti ja ei saa levittää muihin.
tk:ssa leikattiin kynnen kärkiosaa. (linkki lopussa sienikuviin)
Jalkahoitaja otti toisella tapaa ja sanoi että kynnen kärjestä (kuollutta osaa) otetuissa näytteissä ei kasva labrassa mitään vaikka sieni olisikin.
Näyte pitää ottaa syvemmältä. Kynnen kärjet leikattiin, kynsiä hiottiin ja sieltä kynnen sisältä otettiin näytteet. Ihmettelin että tekee eri tavalla kuin tk-lääkäri ja siitä heräsikin keskustelu.
Minulla noita oireita ollut useita vuosia ja jalkapohjaankin ehti tarttua ja sain vihdoin lähetteen ihotautilääkärille ja samalla kerralla oli jalkahoitaja. Lääkäri sanoi että jalkahoitaja ottaa näytteet.
Muutama viikko tuosta ja sain lääkäriltä soiton ja määräsi lääkkeet soittamalla apteekkiin. Maksa-arvot pitää ottaa ensin labrassa ja katsoa voiko lääkkeen määrätä. Minulla noita arvoja seurataan muun lääkityksen vuoksi joten uusia kokeita ei tarvittu.
Lääkäri kertoi vaivan olevan vaikeahoitoinen ja aina ei yksi 3 kk:den kuuri riitä vaan sitä joutuu jatkamaan.
http: //www. ihotauti. net/galleria2. htm
Minulla on paksut ja lohkeilevat kynnet varpaissa. Tk:n testin mukaan ei ole kynsisieni. En ole löytänyt netistä kuvaa kynsisienestä. Minkälainen se sitten oikein on?