Autolainan lyhennys 4000 e/ kk- onko paljon?
Miehellä lyhennetty työaika, minä maksan osamaksut...
Kommentit (13)
No, totta ihmeessä on paljon.
Jos summan kuuluisi olla 400,-, niin ei ole paljon.
100 euroa/kk ja lainaa jäljelä vielä 1600 euroa.
Minä maksoin edellisestä autosta 5000mk/kk kun oli siihen varaa.
Nyt ei ole ja uuden auton lyhennys on 350€/kk.
Luin otsikon ja mietin että mikähän auto teillä on, vaikuttaa hintavalta... Mutta siis korjasit jo että summa 400e/kk. Eihän tuo aivan älytön ole... Teillä ei kai ole muita lainoja...
arvo alenee uutena suunnilleen 300 €/kk ja sitten 5 vuotta vanhan alenaa noin 225 €/kk, mutta vastapainoksi tulee 75 €/kk huoltamo kuluja.
10 vuota vanhan autaon arvo alenee ehkä 125 €/kk.
Eli 400 €/kk lyhennyksellä korkoineen kattaa niukasti uuden keskikokoisen perheauton arvon alennuksen.
Tämä antakoot jotain perspektiiviä ajatteluun.
Se että onko tuo summa paljon vai vahän niin on ihan itsestä kiinni. Yleisesti voi todeta, että lienee ihan tyypillinen auton vaihdon lainamäärä pariksi vuodeksi.
Ilmeisesti auto on teidän arvoasteikossanne melko korkealle kun olette siitä valmiit maksamaan noin paljon (vero, vakuutukset, laina, bensat, huollot yms).
minä keikkatyöläinen ja mies vakkari duunissa.
Nykyään kymppitonnilla ei kummoista rohjoa saa. Ja jos auton ostaa vaikka kahden vuoden laina-ajalla ja lyhennys 400 e/kk, niin ei sillä kalliimpaa saa.
Nykyään kymppitonnilla ei kummoista rohjoa saa. Ja jos auton ostaa vaikka kahden vuoden laina-ajalla ja lyhennys 400 e/kk, niin ei sillä kalliimpaa saa.
meillä maksetaan kahdesta autosta yhteensä 420e/kk joten sen takia varmaan kuulostaa todella paljolta yhdestä autosta.
tuo että halvalla saa.
Meillä on heti työhön päästyämme autojen hinnat vaihdelleen 30 000 ja 40 000 välillä. Niitä kun vaihtelee keskimäärin 2-3 vuoden välein, niin saa tommesen 8000 -12 000 laittaa.
Saapa pienemmän huolto ja polttoainekulut ja pienemmät vakuutukset ja tärkeimmän vakuutuksen, eli turvallisen auton. Ei tartttee erikseen osstella hilavitkuttimia, kun esim. stereot on vakiona jne,
Hiukan kallista noihin joihinkin verrattuna, mutta elämä on ja täällä kyllä eletään eikä kitkutella.
mä maksan alle tuhat