Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuiset lapset syödä vanhempien mökillä ilmaiseksi?

Vierailija
19.07.2024 |

Vai veloitettako jo aikuisikään ehtineiltä, kotoa pois muuttaneilta lapsiltanne ruokarahaa, kun tulevat kesänviettoon? Vai pitääkö heidän ostaa sinne kasa ruokaa, josta kaikki syö? Entä jos sillä teidän lapsella on puoliso?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saa syödä ilmaiseksi. Puolisot myös. 

Vierailija
2/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä ilmaiseksi, mutta lapset ovat sen verran fiksuja, että tuovat jotain tullessaan pyytämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat syödä ilmaiseksi. Yleensä kyllä tuovat jotain tullessaan yhteiseen käyttöön.

Vierailija
4/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä ilmaiseksi.

Vierailija
5/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja varjelkoon minua tulemasta sellaiseksi ihmiseksi, joka kehtaisi omilta lapsilta pyytää ruokarahaa. Eli kyllä, ilmaiseksi saavat syödä niin lapset, lasten puolisot kuin lastenlapsetkin. 

Vierailija
6/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis se aikuinen lapsi ja aikuisen lapsen puoliso. Kun käydään minun vanhempien mökeillä, niin saadaan molemmat sekä minä että mies ruoat tarjottuna. Tuliaisiksi viedään ehkä viinipullo. Miehen äidin mökille mennessä joudutaan kuitenkin ostamaan paljon ruokia, lihoja, leipiä, juustoa jne eli käytännössä maksamaan kaikki syömisemme itse, jopa osa anopin syömisistä. Anoppini ei ole mikään köyhä, ei nyt rikaskaan. Ap

Vierailija
7/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tervepäinen vanhempi ruokkii jälkikasvunsa mielellään, jos ei ole siihen liian köyhä. Ihan samantekevää, kuinka vanhoja lapset ja lapsenlapset ovat. 

Vierailija
8/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ne on kuitenkin minun lapsia vaikka ovat aikuisia.

Vierailija
9/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on sellaisia mitkä jokainen perhe saa sopia ihan keskenään. Eri perheet toimii eri tavalla. Toiset haluaa että vanhemmat tarjoaa tai se jonka mökillä ollaan. Toiset halua että vieraat tarjoaa. Jotkut haluaa jakaa tasan. Jotkut haluaa tuoda tuliaisia ja maksaa osan. Osa haluaa että jokainen tuo omat ruoat.

Kannattaa avata suu omista toiveista jos on sellaisia

Vierailija
10/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä ilmaiseksi. Silloin kun menevät mökille keskenään niin vievät omat ruokansa, toki kaikkea kaapeissa ja pakastimessa olevaa saa käyttää. 

Vierailija
11/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kummallinen vanhempi joka vaatii omilta lapsiltaan rahaa. Todellisuudessa taitaa olla niin että suurin osa vanhemmista miettii että millä tavalla pystyisi tukemaan oman lapsensa elämää mahdollisimman paljon. Tokihan se on ihan kohteliasta ja normaalia että lapsetkin tuovat jotain jääkaappiin mutta ei siitä tarvitse mitään erillistä kirjaa ruveta pitämään.

Vierailija
12/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi. Hehän ovat samaa perhettä! Ja, jos muuten on vaikeaa ajatella tarjoavansa sapuskat, niin voi nähdä sen tulonsiirtona ilman veroja. Sillä lapsethan meidät aikanaan perii, niin parempi siirtää varoja verottomana mahdollisimman paljon ja eri tavoin ennen kuin kuolo korjaa 😁

Vierailija
13/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökin omistava taho ilmoitti kahdelle lapselleen vuotuisen osuuden millä kaikki osallistuivat mökin juokseviin kuluihin. Kun menimme mökille, niin ostimme sinne ruokaa ja muuta kuluvaa tavaraa tarvittaessa. Tämän lisäksi autoimme mökin eri askereissa.

Vierailija
14/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lasten asiallista kysyä, että mitä voi tuoda mukanaan. On tuttavaperheitä, jotka menevät kesällä 2-3 viikoksi vanhojen pieneläkeläsvanhempiensa hoiviin, eikä heille tule mieleenkään, että vanhusten säästöt kuluvat lasten perheen ruokkimiseen.

Vierailija
15/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että joku vanhempi perisi ruokarahaa vierailevilta lapsiltaan ja heidän perheiltään. Tai yleensäkään keneltäkään vieraalta, jonka on kylään kutsunut.

Vierailija
16/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanehmmat osannee aukaista turpansa ja sanoa lapsilleen, jos haluavat heidän ostavan omat ruokansa ja juomansa.

Vierailija
17/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyytänyt enkä tule pyytämään mitään maksua lapsiltani enkä heidän perheiltään . Minulta ei ole omat vanhemmat ikinä pyytäneet maksua. 

Jos kutsun jonkun muun porukan illanviettoon, en heiltäkään maksua pyydä, koska olen kutsuja itse. Vastavuoroisesti oletan toimivan tuossa tapauksessa myös toisinpäin.

Vierailija
18/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu viedä syömisiä ja juomisia mukanaan.

Vierailija
19/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo edes oleta että maksaisimme kaiken. Kuitenkin heitä oli 9 henkeä juuri reilun viikon lomalla meidän luonamme.

Kaikki maksoivat ruokarahaa (me vanhemmat toki myös) mun tilille ja siitä ostettiin ruuat. 

Vierailija
20/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän isoisän mökille piti aina viedä säkeittäin ruokaa ja vielä viinapullo tuliaiseksi. Kukaan heidän perheestä ei kyseenalaistanut tätä. Joskus viikonlopun jälkeen sanoin et me otetaan loput ostamamme  ruuat mukaan, tuli kauhea meteli. Ja joo tottakai viedään omat ruuat ja jotain tuliaisia mutta toi oli ihan hullu systeemi,  hienosti osasi varakkaat ihmiset kammeta lastenlasten kukkarolle.