*^*^*^*^*^*Elokuiset vk 49*^*^*^*^**^*
Tästäpä lähtêe joulukuun eka viikko alkuun elokuun yrittäjillä.
Harmillisen moni on jo poistunut syksyntuulin, mutta vielähän meitä leijonanpentujen yrittäjiäkin on. Koitetaan tsempata itsemme odotuspuolelle!
Omaa napaa. Ovulaatiotesti näyttää nyt ekaa päivää toista viivaa, kp 13. Vielä on hitusen hailakkaampi kuin testiviiva. Lievää nippailua kuvittelen tuntevana vasemmalla. Tässä kyseltiin tunteeko toiset oviskivun juri kohdilla vai etukäteen. Itse olen niitä aika vähän tunnustellut, mutta sanoisin että päivän pari ne olisi ennakkoon?
Tänään illalla jos liehittelisi miehen ja varmistelisi vielä ti tai ke asian (riippuu mitä huominen ovistestaus kertoisi). Niin siiten se olisi siinä. Pääsee jänskäämään ekaa kertaa tuottiko ovistikuttelu ja tähtäily-taktikointi tulosta. Josko vain heti tärppäisikin. Oisihan se ihanaa!
Toiveissaan jeela yk1 Kp 13/24-32
joka jo katseli vaunujakin sillä silmällä ja mammavaatteita Stockmannilla. :)
Kommentit (41)
löysinkin itse vastauksen edelliseen kyssäriini. perhesuunittelun sivuilta kopsaten:
"Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään."
jeela
Tänään kp32/n.24-26, tein aamulla testin, koska illalla on pikkujoulut. Nega tuli. Menkkojakaan ei tosin kuulu. Varmaan vaan ollut ovis tosi myöhään ja siksi kierto venyy.
Testaus sinänsä oli hieman sekava homma, Biocard-testillä testasin ja 3-4 minsan päästä molemmissa ikkunoissa oli viiva, mutta vaakasuorassa, kun tulosviivojen pitäisi olla pystysuorassa. Unisilmillä tihrustaessa hetken jo ehdin iloita, kunnes tajusin, että ne vaakaviivat liittyy vaan siihen, kun virtsa etenee tikkua pitkin. Virallisen testiajan lopussa 10 min kuluttua oli aivan selvä nega, pystyviiva vain kontrolli-ikkunassa. Höh.
Että näin nyt sitten edelleen jatketaan, ilman plussaa ja ilman menkkoja.
Pahoittelun 2poj@näidille, luulenpa, että seuraan lähiaikoina perässä syyskuisiin. Ja onnittelut Toivemassulle!
Kookosnougat
Jostain syystä tuli aivan käsittämättömän lyhyt kierto eli jos ja kun tänään tuhruttelu alkoi niin kierron pituudeksi tulee 27 päivää, mikä on minulle todella lyhyt..Ihme homma! Ennen elokuista kohdunulkoista kierron pituus oli aina yli kolmekymmentä - lähempänä kolmeaviittä ollut jo pitkään ja nyt sitten jäänyt jo kolme kertaa alle kolmenkymmenen..Mutta onhan nämä lyhyet kierrot piinailun kannalta parempia, jos jotain positiivistä pitää löytää..
Negatiivisissa fiiliksissä Walpu, jolla alkaa yk 5 + sitten ne kolme kiertoa siellä välissä joina ei saanut yrittää..
Pahoittelut 2poanäidille, walpulle ja muille tipahtaneille. Samassa veneessä ollaan. Minulla kp 3 ja yk2. Kierron pituudeksi tuli siis 41. Ikävän pitkä aika menee seuraavaan ovikseen.
Terkuin Piiuli03
menkat alkoivat, ottaa päähän. Kierto oli yhteensä 32 päivää eli viikon pitempi kuin viimeisen vuoden aikana on ollut.
Parempaa tuuria muille!
Kaksi päivää tiputteli ja tänään alkoi kunnon vuoto.
Plussatuulia pinoon jääville! Ja mukavaa joulun odotusta :)
Kylläpä kesti pitkään minulla nuo alavatsakivut ovikseen liittyen voimakkaina tässä kierrossa, 8 päivää kp10-17! Lääkäriin asti en kuitenkaan mennyt. Tänään ensimmäinen päivä kun kipu on helpottanut, enää vähän nipistelee välillä. Onneksi näin. Yleensä oviskivut on kestäneet päivän-2.
Plussatuulia kaikille!
Moona yk4, kp18/25-27
Taas lähti muutama syyskuisiin. :) Sellaista se on.
Moona: Josko siellä tapahtuisi jotain siellä masussa, kiinnitymisä jne. Itsekkin ihmettelen 6 pv jatkuvia nipistelyjä ja vähän niin kuin turtaa tunnetta. Taitaa kyllä itsellä olla niin että kun niitä nyt kuulostelee ne kuulee ja niitä on normaalistikin. Aiemminhan hyvä jos joskus huomasin menojeni keskellä ovis nipistelyjä, kun en niitä vahdannut.
Jaa nyt on meillä niin että saatan vaihtaa työhommia ja jos tässä ekassa kierrossa ei tärppi käy, niin voi olla että pidämme yritystauon ensi kevääseen touko-kesäkuulle. En millään kehtaisi heti muutaman kuukauden kuluttua ilmoittaa olevani raskaana. Katsotaan nyt. On se kumma kun työ sanelee näinkin tärkeitä päätöksiä, kuin vauvan saanti/yritys. :) Täytyy vielä pohdiskella asiaa monelta kanttilta ja mainita asiasta myös miehelle. ;)
Hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille ja plussatuulia!
Mitä mä kirjoitan!! Mun piti siis todellakin laittaa tuohon äsken hymiö naamarutulla eli :(, kun moni on hypännyt syyskuisiin. Karsee näppäin virhe!
Jeela yk1 Kp 17/24-32
Onnea Nepelle plussasta:) Ja peukkuja vielä muille piinailijoille!
Meillä siis eka yritys nyt ovistestin kanssa, joka näytti plussaa kp15 illalla, seuraavana päivänä sitten päästiin itse hommiin. Kumpikin nyt niin kiireinen tahollaan että jäi tohon yhteen kertaan joten odotukset ei ole nyt kovin korkealla. Mutta silti tuntuu että tällä hetkellä päähän ei mahdu kun se yksi ajatus: alkaako menkat ensi viikolla vai pitääkö lähteä testin ostoon. Olikohan toi vihlaus mahassa nyt Sitä, vai jotain muuta..jne.
Työtilannekin on sellainen tällä hetkellä että toivoisin mahdollisimman pikaista raskautumista jo senkin takia. Ai että nauttisin kun pääsis ilmoittamaan äippälomalle jäämisestä, ja sen jälkeen en varmaan pierasekaan koko firmaan päin ikinä.
Onko muilla kokemusta uuden työn hakemisesta äitiysloman loppupuolella?
Aurinkotuuli, kp 23/28
Yöllä nuo ovistestit kutsuvasti huhuili tuolla veskin hyllyllä, samaten täällä nähdyt jutut niiden näyttämästä raskaudesta. En voinut vastustaa vaan kokeilin, ja viivahan sieltä pärähti, oikein tumma ja komea olikin :D
No, varovasti olen vähän innoissani mutta toki tajuan sen realiteetin että nuo testit voi näyttää mitä tahansa, ja että joku ehkä kehittymässä oleva alkio voi hyvin tulla ensi viikolla normi menkkojen yhteydessä pois.
Piinailu jatkuu.. :|
Kyllähän tuo pitkään kestänyt oviskipu voi liittyä kiinnittymiseen. Itse vaan jotenkin epäilen asiaa. Tai siis ennemmin odotan rauhassa vielä viikon ennen kuin alan edes ajattelemaan moista mahdollisuutta. Sitä kun on taustalla kaikenalisia sairauksia ja lääkityksiä, menkat vähän niukat ja endometrioosi epäilyjä ym. niin jotenkin en usko raskautuvani luomusti. Mutta aika näyttää.
Ainakin luulisin oviksen sentään tapahtuvan kun kipuja on, että jotain positiivista. Vaikka ovistestit näyttääkin aina vain jonkin verran haaleamman viivan kuin testiviiva, ja senkin vain yhtenä päivänä.
Aurinkotuuli:
Siis teit ovistestin kp 24 ja oli tasapaksut viivat? taidan tehdä myös testin, tosin mulla vasta kp 18 ja ovis kai kp 14. :)
Mitä tarkoitit kyssärillä onko kukaan hakenut uutta työpaikkaa äitiysloman lopulla? Siis että on äippälomalla ja sen jälkeen päättä vaihtaa työpaikkaa? No on monikin tuttu niin tehnyt ja aika yleistäkin on. tai mun tutut nyt ei ole kiikuttaneet alta vuosikasta hoitoon, mutta kuitenkin. Siinä on hyvää aikaa katsella työmarkkinoita ja hakea paikkoja. Itse vaihdoin työpaikan 3 vuoden kotona olon jälkeen ja kävi helposti, sain 2 paikkaa hakemistani kolmesta. Toki alakohtaista, koulutuksesta, työnkuvasta, paikkakunnasta ja vähän kaikesta riipuu miten homma menee. Puolen kymmentä vastaavassa tilanteessa ollutta kaverianikin on työpaikan löytäneet, samaisella tai pidemmälläkin kotonaololla. Kyllä kotiäitiyttäkin osataan nykyään arvostaa!
Vai tarkoititko onko kukaan hakenut ja saanut uutta paikkaa raskaana ollessaan? Yhden sellaisenkin tiedän, sai vakkari paikan, mutta siitä on jo aikaa. :)
jeela yk1 kp18/24-32
Jep, näytti niinkun se olis ollut vielä tummempi kun sillon O:n aikaan, ihan hämmästyin.
Niin tarkotin just sitä, että hakee uutta paikkaa nimenomaan niin että pääsis äippälomalta heti vaihtamaan. Tuleeko työnhaku-vauvarumbasta mitään ihan oikeesti ja just sitä työnantajien suhtautumista vähän mietin. Mulla kun ei todella olis mitään mielenkiintoa mennä vanhaan takasin. Mutta raskaus"riskin" takia en ole tässä vaiheessa halunnut lähteä vaihtamaan lähes varmasta vakkaripaikasta pois.
Alan vaihto olis varmaan vielä edessä, tai oikeastaan vanhalle alalle palaaminen houkuttelisi, jospa siinä kerkeis vähän itseopiskella ja verestää vanhoja oppeja. No, sehän tietysti riippuu niin vauvastakin, kuinka paljon vaatii työtä jos tuleekin jotain erityistä. Näistä kun ei ikinä varmuudella tiedä niin toisaalta turhaa tässä vaiheessa hirveästi spekuloida.
On tää kuumeilu ihan hörhö-hommaa kun pyörii kaikenmaailman asiat mielessä :) Tuntuu ettei saa mitään nyt tehtyä kun tää vaan pyörii mielessä 24/7.
Aurinkotuuli:
Täytyy myöntää että itse suhtautuisin työhönottajana vähän varovaisesti juuri äitiyslomalla olevaan työnhakijaan. Toinen juttu olisi taas hoitovapaalle, hiukan vanhemman tai mieluiten 2-3 v. tai vanhemman lapsen äidin pyrkimyksiin töihin.
Yleensä noilla vauvojen äideillä on jonkin sortin kestoväsy päällä ja kieltämättä arvostan lapsen kotihoitoakin siinä määrin että äitiyslomalainen voisi tipahtaa pois. Vaikka ei sillä ymmärrän ettei kaikki voi jäädä pois työelämästä syystä tai toisesta ja voi se mieskin siellä kotona olla. Mutta ainakin nuo yövalmomiset, väsyt ja hormooniheilahdukset ns pihallaolo pistäisi mulla mietityttämään.
Kyllä mä myös laskeskelisin perheen lapset yhteen ja miettisin jääkö heti uudelle äippälomalle.
Niin ja se toinen eli pikkuvauva aikaan ja työnhakurumba - en tiedä kaipa se onnistuisi.
Jeela
kun ovistestejä on kaapissa vielä muutama ja jos kerta pidämme puolen vuoden tauon yrityksissä (jos edes syytä on), niin hyvinkin voin testata nyt tänään kp 19 Aurinkotuulen tavoin. kerron sitten illalla mitä viivat näytti.
Itseasiassa juuri alkoi rintoja kivistämään vähän niin kuin alkavassa rintatulehduksessa...oiskos , oiskos merkki alkavasta raskaudesta . :)) Ei kyllä haittais yhtään, työnanatajalle ehkä ehdottaisin vain ettei muutoksia tule jos heistä niin parempi, eli kertoisin raskaudesta heti plussattua. Ehkä...
Jeela yk 1 kp 19/24-32
Tuut sitten Jeela heti kertomaan mitä tikku sanoo:D
Eilen kun googletin tästä aiheesta, tulin vaan vakuuttuneemmaksi että ovistesti voi näyttää raskaudenkin. Sellaistakin tietoa löytyi kyllä, että joillakin ovis-hormoonit pysyykin elimistössä yllättävän kauan ja voi siksikin näkyä testissä vielä pitemmälläkkin kiertoa. Mutta mulla ainakin kävi niin että kun testasin vielä +:sta seuraavana päivänä, oli viiva jo taas haaleampi, et en tiedä sitten.
Ja yksi pelottava vaihtoehto on se pco vai mikä se oli...
Tein ovistestin piruuttani ja toinen viiva puuttui kokonaan. Mutta vaan ihan kuin olisin joskus lukenut että LH hormooni haihtuu oviksen jälkeen, mutta kun kiinnityminen tapahtuu se voisi taas kohota. Onko tuossa mitään järkeä? Ei siis tosiaan mitään varmaa muistitietoa. Niin jos mulla vielä liika vähän kirtopäiviä, 19. Sinä teit testin kp24 ja jos olisi taas LH noussut? :)
Vielä tuolla yksi ovistesti on joten voin tuhlata sen vaikka sen kp 24. vai missäs kohtaa sulla aurinkotuuli on LH huippu ja miköä on kirtosi? :)
jeela yk 1 kp 19/24-32
Huippu oli kp 15, kierto yleensä 28pv, joskus harvoin päivän alle tai yli.
Mäkin taas tänään kokeilin, nyt ei näkyny yhtään mitään, paitsi tietysti kontrolliviiva.
Pitäkää mut erossa noista perhanan tikuista torstaihin asti :D
Kävin kurkkaamassa odotuspuolella ja siellä on kovaa vauhtia elopallerot vaihtumassa leijonanpentuihin. :) Sinne siis kaikki...
Täällä on ovistesten bongattu ovis ollut mitä ilmeisemmin eilen. Tänään kun oli testi jo kovasti hailakampaa punaa. Ainokainen pupuilu oli tänä aamuna, joten varmaan ihan kohillaan. Vaikka aina olen sitä tykännyt että liika pupuilu ei ole se paras tie, niin kovin vähältä tämä yksi kerta tuntuu...mutta jos vaikka sittenkin tärppi olisi käynyt. 15.12 ajattelin testata, jos sinne asti pääsee.
Nippailee kyllä mahassa vieläkin. Varmistelu ei siis olisi ehkä kuitenkaan myöhäistä. 3.kuumeiljoihin laitoin äsken kyssärin, onko kenellä tietoa kuinka kauan siittiöt viipyvät matkallaan? Ovistestin pluusauksesta ovis on ainakin 12-36h kuluttua.
Jeela yk 1 15/24-32