Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pankki antaa korkeimman talletuskoron tällä hetkellä? Laittaisin isohkon summan.

Vierailija
05.04.2008 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan ihan sattumasta kiinni mistä milloinkin saa parhaan tarjouksen. Ja varmaan vielä paikkakunta- ja asiakaskohtaistakin. Eli omasta pankistaan saattaa saada vähän paremman tai sitten nimenomaan ei saa. Yleisesti S-pankki ja Nordea ovat olleet viime aikoina aika hyviä ja sitten islantilaiset.

Mutta jos isoa summaa olet laittamassa, niin muistathan, että pankin mahdollisessa konkurssissa (epätodennäköistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä) saat takaisin vain talletussuojan verran. (Ja senkin saamiseen voi mennä ties kuinka kauan.) Suomessa tuo on muistaakseni n. 25000 euroa, mutta osa pankeista toimii jonkun muun maan talletussuojan kautta. Sampo taitaa olla Tanskan talletussuojan piirissä, jossa pankkiin olevat velat ensin vähennetään talletusmäärästä ja loput saat takaisin. Islantilaispankkien talletussuoja mulle ei ole ihan selvä, mutta niiden vakavaraisuus epäilyttää tällä hetkellä eniten.

Vierailija
2/2 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että muistaakseni ruotsin talletussuoja ei kata määräaikaistilejä ollenkaan, jos olen oikein ymmärtänyt. (Handelsbanken on ruotsin systeemin piirissä.)

Nämä menivät nyt ulkomuistista, joten voi olla, että jotain muistin väärin. Kannattaa siis itse lukea paperit.

t. 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä