Ilmoittaudun jo valmiiksi, kivityksen voi aloittaa!
Olen lasteni kanssa Helsingissä koko ensi viikon ja meillä tulee olemaan päällä toppatakit ja talvikengät.
Sodankylästä tullaan ja täällä on lapissa on vielä talvi enkä kehtaa alkaa raahaamaan mukana monia ulkovaatteita, joten talvivaatteissa ollaan. Paluumatkalla poiketaan täällä pohjoisessa kylässä, joten talvivaateita tarvitaan. Ikävää jos jotain asia häiritsee, mutta ei voi mitään.
No niin kivitys saa alkaa!
Kommentit (37)
Ja asun Helsingin keskustassa. Vähän oli kylmä, kun tuo tuuli on niin hyytävä. Kannattaa ehkä vilkaista säätiedotusta ennen kuin jättää toppavaatteet Lappiin, täälläkin voi olla kylmä, vaikka sipulikukat ovat nousseet maasta ja ruoho viheriö.
enkä ole kyllä vielä yhdelläkään lapsella EDES KAUPUNGILLA KEVÄTVAATTEITA NÄHNYT.
t:30
Vierailija:
enkä ole kyllä vielä yhdelläkään lapsella EDES KAUPUNGILLA KEVÄTVAATTEITA NÄHNYT.t:30
Kulkee jo ohuemmissa takeissa ja joko gorekengissä tai muissa. Mutta ei tosiaankaan kuomissa ja paksuissa toppatakeissa enää.
meillä ainakin on. Pakkasta tosin tuo -1 - -2 vain. Ei ole vielä meidän lapsille kevätvaatteita kaivettu esiin. Tosin jos on vaan cittarissa/prismassa käyty (autolla), on laitettu vaan farkut ja toppatakki ja vuorilliset kumikkaat jalkaan. Mut varsinaisesti kevätkengät ja takit ovat vielä yläkaapissa, ei oo tarvetta tullut. Meidänkin tie on semmosessa lumimassassa ollut koko ajan, ei hitustakaan maata vielä missään näkynyt tänä keväänä. Lunta lunta lunta.
mutta en käsitä tuollaista organisointia, miksi ei voi kerrospukeutua jo siellä lapissa, niin voisi vaan sitten vähentää sitä välikerrosta
PS. Ja itse kanssa ottaisin kyllä kevätvaatteet + villahaalarin, kuten näköjään moni muukin tässä ketjussa.
:)
Sitten vaan haette ne kotipostista, kun olette perillä. :)
kun meidän lapsilla on jo täällä Torniossakin välikausipuvut päällä. Jos on vähän kylmempää, niin laitetaan ylimääräinen kerros alle. Ei kai tuolla voi kukaan enää toppavaatteissa ulkoilla, heti on pää märkänä hiestä lapsilla ja aikuisillakin!
mutta varmaan se johtuu siitä, että ne liian kevyesti pukeutuneet ovat sairastelleet, meillä ei olla.
T:30
Vierailija:
Vierailija:
enkä ole kyllä vielä yhdelläkään lapsella EDES KAUPUNGILLA KEVÄTVAATTEITA NÄHNYT.t:30
Kulkee jo ohuemmissa takeissa ja joko gorekengissä tai muissa. Mutta ei tosiaankaan kuomissa ja paksuissa toppatakeissa enää.
on vielä toppavaatteet. Mää luin ensin, että osa on jo kouluikäisiä ja siksi ihmettelin, että miksi villapukuja ja toppavaatteita ja muuta.
Koululaiset ei ole enää sellaisia pitäneet, koska viime viikollakin satoi vettä ja oli plussan puolella ja kaikki tiet oli ihan sulia.
Ei kai ne kevättakit autossa paljoa tilaa vie? Pakkaatte kaikkien takit samaan kassiin ja kun käytätte niitä kevättakkeja, niin säilytätte toppatakit autossa.
En näe asiassa mitään ongelmaa, jos tosiaan olette autolla liikkeellä. Itse ottaisin noin pitkään reissuun muutenkin kaksi ulkovaatekertaa lapsille mukaan, kun koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu.
Mä olen ihan koukussa tähän palstaan, vaikkei mulla ole edes lapsia. Kiitos ystävälle, joka suositteli =) Tällaiset ketjut on ihan hulvattomia ihmiselle joka ei tunne yhtään äiti-ihmistä. Jatkakaa =)
Vierailija:
Ei kai ne kevättakit autossa paljoa tilaa vie? Pakkaatte kaikkien takit samaan kassiin ja kun käytätte niitä kevättakkeja, niin säilytätte toppatakit autossa.En näe asiassa mitään ongelmaa, jos tosiaan olette autolla liikkeellä. Itse ottaisin noin pitkään reissuun muutenkin kaksi ulkovaatekertaa lapsille mukaan, kun koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu.
1,5 viikon vaatteet 6:lle, plus leluja ym. viihdykettä matkan ajaksi. Kaksosten rattaat, hoitolaukku... Sinne autoon pitäisi mahtua myös me matkustajat, meillä on ihan tavallinen tila-auto, jonka säilytystila ei ole rajaton.
Kaikista järkevin ratkaisu on se, että meillä on toppatakit.
Jos otamme kevätvaatteet ja sinne alle villavaatteita, ne vie tilaa ihan liikaa.
T:ap
täällä ei ole lunta enää lainkaan.
Ei siinä tule kuuma, jos talvitakin alle valitsee ohuemman puseron. Itselläni tänään talvivaatteet päällä ja ihan sopiva olo.
Vierailija:
1,5 viikon vaatteet 6:lle, plus leluja ym. viihdykettä matkan ajaksi. Kaksosten rattaat, hoitolaukku... Sinne autoon pitäisi mahtua myös me matkustajat, meillä on ihan tavallinen tila-auto, jonka säilytystila ei ole rajaton.
Kaikista järkevin ratkaisu on se, että meillä on toppatakit.
Jos otamme kevätvaatteet ja sinne alle villavaatteita, ne vie tilaa ihan liikaa.T:ap
Ei kai ne kevättakit villavaatteineen vie sen enempää tilaa kuin toppatakitkaan? Lapsille autoon päälle vain jompi kumpi kerros päälle, ja toiset jonnekin kassiin. Ihan oikeasti uskon, että se on vain järjestelykysymys, ja jos oikeasti haluaa ne kevättakit ja villavaatteet ottaa mukaan (ja jättää toppatakit kotiin), niin kyllä se onnistuu. Eiköhän sinulla neljän lapsen äitinä ole pakkaaminen sen verran hallussa, että tämäkään asia ei muodostu ongelmaksi... ;)
Vierailija:
Matkalla voitte muutoinkin vaihtaa vaatteita ja jättää Helsingissä säilytykseen jos esim. ette jaksa lyhyitä matkoja kantaa (oletan, ettette kulje jalkaisin useita kilometrejä). Ei ole teillä lapsilla mukavaa reissussa jos pitää kaiken lisäksi hikoilla talvivaatteilla. Kevätvaatteet vain päälle ja enemmän alle.