Mies esti kädellään pääsyni bussiin ensimmäisenä
Tänään tällaista. Saavuin bussipysäkille, jolla oli muutamia muitakin odottamassa bussia, ml. otsikossa mainittu mies. Mies seisoi bussipysäkillä siinä kohtaa, mihin bussin keula usein jää siinä kohtaa. Jäin seisomaan hänestä parin metrin päähän. Bussi saapuu pysäkille ja ovet osuvat juuri kohdalleni. Olin nousemassa bussiin, kun huomaan miehen ensin yrittävän kiilata ohitseni ovista sisälle ja siinä epäonnistuessaan sitten tunki kätensä eteeni, mulkaisi ja nousi bussiin. Kuskikin katsoi tilannetta ilmeisen hämmentyneenä. Lopuksi hän laski reppunsa viereiselle paikalleen, ettei kukaan vahingossakaan istuisi tyhjässä bussissa juuri hänen viereensä.
Onko tilanteessa ongelmana miehen ego vai oliko minun saapuminen pysäkille ja bussin pysähtyminen juuri minun kohdalleni törkeä temppu? Herrasmies ei ollut lainkaan iäkäs saati huonokuntoinen.
Kommentit (69)
Tuommoisia kusipäitähän on pk-seutu täynnä.
Olisit kävellyt kättä päin. Mokasit tilaisuutesi näpäyttää.
Mielenterveysongelma, joka ei katoa "näpäyttämällä".
Ajoin aikanaan bussia pk-seudulla. Tuollaisia ihmisiä on pilvin pimein, sukupuolesta riippumatta. Etenkin keski-ikäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmennyin tilanteesta niin, etten tajunnut. Jälkeenpäin kyllä tajusin, että olisi kannattanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia kusipäitähän on pk-seutu täynnä.
Ilmeisesti leviävä ilmiö, tämä tapahtui Tampereella.
Ap
Mitä hän sanoi kun keskustelitte asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmennyin tilanteesta niin, etten tajunnut. Jälkeenpäin kyllä tajusin, että olisi kannattanut.
Ap
Toivotaan, että tilanne toistuu ja pääset näpäyttämään.
Tekisin sinulle aivan samalla tavoin. Olen odottanut bussia sinua pitempään ja jonossa siis ennen sinua.
Kaiken lisäksi vielä tunnustat huomanneesi hänet, mutta et tee elettäkään ollaksesi ystävällinen ja kohtelias. Tietää elämässäsi vielä pahempia tilanteita kuin vain eteesi työnnetty käsi.
Ei ihme, että suomalaiset ovat tylyjä ja itsekeskeisiä. Juuri ap:n logiikalla ja asenteella maine pysyy.
Vierailija kirjoitti:
N eeke ri?
Käytöksestä päätellen ihan vaan persu.
työttömän emakon miesvihaketju, vol. 54008
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma, joka ei katoa "näpäyttämällä".
Mietin tätäkin mahdollisuutta. Kukapa tietää motiiveja.
Ap
Jos autoiluun tarvitaan ajokortti niin välillä tuntuu, että niin tarvittaisiin myös julkisen liikenteen käyttämiseen. Jos et osaa ottaa kanssamatkustajia huomioon etkä käyttäytyä julkisella paikalla peruskäytöstapojen mukaan, ei sinulla ole silloin asiaa nousta mihinkään julkiseen kulkuneuvoon. Muutama kävely- tai pyöräilyreissu vaikka kaatosateessa tai kolmenkympin pakkasilla/helteillä voisi kummasti opettaa tavoille.
Nainen pitää päästää ensin mahdollisen ansan tai tappajan varalta. Jos nainen kuolee, selviää mies. Tästä juontuu vanha tapa avata naiselle ovi ja että nainen menee ensin.
Bussilla ei fiksu työssäkäyvä matkusta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan meistä ei kyennyt puhumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
työttömän emakon miesvihaketju, vol. 54008
Riikkuli menee siitä nyt vaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aä keskustelet usein tuntemattomien idioottien kanssa kun koet tulleeksi kohdelluksi epäreilusti? Täytyy sanoa, etten minä ainakaan uskalla. Mieluummin tulen palstalle kertomaan. Viimeksi olin menossa bussiin. Jonossa oli muutama hyvin iäkäs ihminen ja bussi pysähtyi heidän eteen ja jostain ei mistään saapui somaliukko, joka tunki kaikkien edestä ekana bussiin. Joo, kukaan ei sanonut mitään. Oltaisiin oltu rasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sinulle aivan samalla tavoin. Olen odottanut bussia sinua pitempään ja jonossa siis ennen sinua.
Kaiken lisäksi vielä tunnustat huomanneesi hänet, mutta et tee elettäkään ollaksesi ystävällinen ja kohtelias. Tietää elämässäsi vielä pahempia tilanteita kuin vain eteesi työnnetty käsi.
Ei ihme, että suomalaiset ovat tylyjä ja itsekeskeisiä. Juuri ap:n logiikalla ja asenteella maine pysyy.
Ikävä huomata ongelmallisuuteni. Jatkossa juoksen käännyn nopeasti takaisin bussin ovilta, jos huomaan jonkun olevan lähettyvilläni. Kiitos vinkistäsi.
Ap
Kyllä on lapsellista käytöstä mieheltä