Käsittämätöntä!! Kaveri sai vauvan, ja väittää ettei voi imettää,
siis OLLENKAAN, koska maitoa tuntuu tulevan niin vähän!?! No milläs helvetillä se määrä kasvaa ellei imettämällä?? AAARGH.
Kommentit (144)
Vierailija:
jotka ei PYSTY imettämään. Enkä itse ole kyllä mielestäni morkannut ketään vaan ollut vaan sitä mieltä, että imetystietoutta ei edes yritetä jakaa tarpeeksi ja siihen stoppaa monien imettäminen. Itsekin olin kummajainen kun imetin sen 6 kuukautta, vaikka se oli suositus! Terveydenhoitaja ei todellakaan kannustanut vaan lähinnä imetteli, ihme ettei työntänyt väkisin kiinteitä vauvan suuhun...Ei siis ihme, ettei äidit imetä enempää. :-(
Täällä vain jankataan, että jokainen pystyy imettämään, jokaiselta tulee maitoa, jne. Ei tajuta ihmisten välisiä yksilöllisiä eroja.
naapurin pullolapsella on diabetes ja kaiken maailman allergiat.
kyllä mahtaa v-tuttaa..
Sinun lähipiirisi kokemukset ovatkin sitten vissiin paaaaljon luotettavampia kuin kattavat tutkimukset?
Minusta tässäkin ketjussa on todettu se, ettei kaikki pysty imettämään ja se on ok. Näitä ihmisiä vaan, jotka eivät pysty imettämään, on prosentuaalisesti pieni määrä.
Kritiikki kai kuitenkin pitkälti perustuu niihin äiteihin, jotka vaan kuittaa imettämättömyyden sillä, että " se oli inhottavaa" , " ei huvittanut" , " tissit nyt oli vähän kipeät" jne... Koska kyllä imettäminen nyt useimmilla on aluksi vähän vaikeaa, mutta se helpottaa ajan kanssa.
Kuitenkin allergia ja astma on huomattavasti yleisempää (astma n. 5 % väestöstä, allergia n. 30 % väestöstä). Tuota ei mitenkään pysty selittämään pelkällä imetyksellä.
Vierailija:
Minusta tässäkin ketjussa on todettu se, ettei kaikki pysty imettämään ja se on ok. Näitä ihmisiä vaan, jotka eivät pysty imettämään, on prosentuaalisesti pieni määrä.Kritiikki kai kuitenkin pitkälti perustuu niihin äiteihin, jotka vaan kuittaa imettämättömyyden sillä, että " se oli inhottavaa" , " ei huvittanut" , " tissit nyt oli vähän kipeät" jne... Koska kyllä imettäminen nyt useimmilla on aluksi vähän vaikeaa, mutta se helpottaa ajan kanssa.
Ne, jotka ovat yrittäneet tolkuttaa tuosta, ettei kaikki pysty imettämään, ovat kylläkin niitä, jotka eivät tuomitse imettämättömyyttä. Luepas vähän tarkemmin.
Imetys ei ole hyvän äidin merkki. Imettäminen on luonnollista; se on itsestäänselvyys usein MUTTA ei aina. Korvike on keksitty, kehitetty melkeinpä huippuunsa. Jos ihminen rakastaa lastaan, mitä väliä saako lapsi maitonsa tissistä tai jauhepaketista??
Imettäminen on miehilläkin yksi keino kääntää naiset toisiaan vastaan, jotta mielenkiintomme miesten " tärkeisiin" asioihin laantuisi riitelyn aikana.
Tutustukaa Suomen historiaan, etenkin politiikassa naisia vastaan on iät ajat hyökätty nimenomaan äitimyyteillä. Nämä äitimyytit ovat usein mahdottomia saavuttaa, mutta elävät vahvana tänäkin päivänä. Joissakin perheissä mies on se, joka vaatii vaimoaan imettämään, kestoilemaan jne. vaikka ei olisi itse edes paikalla! Tuolla toisessa ketjussa kauhistellaan, millainen äiti on nainen, jolla on seksielämä. Ettekö näe tätä??
Kannattaa sinunkin lukea ajatuksen kanssa, sillä ei se ihan noin mennyt... ;-)
Uskoisin, että on lapsenkin etu ettei äiti inhoa hänen ruokkimistaan.
imettämisellä on erittäin suuri merkitys lapsen kehityksen kannalta, ihan turha selittää muuta.
ja kyllä, imettäminen on yksi merkittävä hyvän äitiyden merkki. montako hyvää pulloäitiä tunnet? itse en yhtäkään (tosin en montaa pulloäitiä tunnekaan, koska meidän piireissä kaikki imettävät)
Mitä väliä sillä on toiselle jos joku imettää ja toinen ei imetä?! Minulla on ystäviä, jotka ovat imettäneet ties kuinka kauan, minä inhoan imetystä, enkä sitä häpeä myöntää. Sen kuukauden (synnytyksestä toipumisajan) olen kahta lastani kestänyt imettää, yhtä JOUDUIN imettämään 9kk ja oli järki mennä. ;) Jos lisää lapsia saamme, teen samoin kuin kahden lapsen kanssa ja se siitä!
Vierailija:
Uskoisin, että on lapsenkin etu ettei äiti inhoa hänen ruokkimistaan.
Vierailija:
Kannattaa sinunkin lukea ajatuksen kanssa, sillä ei se ihan noin mennyt... ;-)
Vierailija:
imettämisellä on erittäin suuri merkitys lapsen kehityksen kannalta, ihan turha selittää muuta.ja kyllä, imettäminen on yksi merkittävä hyvän äitiyden merkki. montako hyvää pulloäitiä tunnet? itse en yhtäkään (tosin en montaa pulloäitiä tunnekaan, koska meidän piireissä kaikki imettävät)
Alkaa ärsyttämään teidän saatanan pyhien äitikuvien jutut, luulette olevanne niin vitun hienoja kun pystytte imettämään!!
...Mutta niinhän se menee aina, että kun imetyksestä edes alkaa puhumaan niin on heti sairas fanaatikko, joka ei muka ymmärrä mitään muuta mahdollisuutta. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa myös vastapuolen kommentit eikä vaan jankata vastaan, kun se on niin hemmetin kivaa.
Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa... :D
Vierailija:
...Mutta niinhän se menee aina, että kun imetyksestä edes alkaa puhumaan niin on heti sairas fanaatikko, joka ei muka ymmärrä mitään muuta mahdollisuutta. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa myös vastapuolen kommentit eikä vaan jankata vastaan, kun se on niin hemmetin kivaa.
jotka ei PYSTY imettämään. Enkä itse ole kyllä mielestäni morkannut ketään vaan ollut vaan sitä mieltä, että imetystietoutta ei edes yritetä jakaa tarpeeksi ja siihen stoppaa monien imettäminen. Itsekin olin kummajainen kun imetin sen 6 kuukautta, vaikka se oli suositus! Terveydenhoitaja ei todellakaan kannustanut vaan lähinnä imetteli, ihme ettei työntänyt väkisin kiinteitä vauvan suuhun...
Ei siis ihme, ettei äidit imetä enempää. :-(