Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunulkoinen raskaus?

04.04.2008 |

Millä viikolla on huomattu, että raskaus on kohdunulkoinen? Alkoi huolettaa, kun yhtäkkiä tuli mieletön hartiakipu.. ja minulla kun ei hartiat ole KOSKAAN jumissa saati kipeät? Mutta luulisi oireiden alkaneen jo paljon aiemmin.. Alamaha on kyllä ollut kipeä, mutta olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. Pitääkö olla huolissaan?

fanny 11+5

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha- ja hartiakipu voi tietty johtua ihan hyvin raskaudestakin mutta jos tunnet huolta asiasta niin soita lääkäriin, päivystävälle tai synnärille. Kohdunulkoinen raskaus voidaan todeta hyvinkin vasta 11 tai jopa 12 vkolla, en halua missään tapauksessa säikytellä, mut tällainen tieto mulla on, korjatkaa joku jos olen väärässä.

Ite oon sitä mieltä että jos jokin asia vaivaa niin vähemmällä pääsee kun sen selvittää, ei tarvi turhia murehtia. Toivottavasti masuasukilla on kuitenkin kaikki hyvin!!!!:)

Tuuthan kertomaan kuinka asia etenee?!

Vierailija
2/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 7-9, siihen liittyy muutenkin kovaa kipua ja verenvuotoa. joten älä ole huolissassi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hedelmällisessä iässä olevalla naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi ja hänellä ilmenee alavatsakipua ja ylimääräistä vuotoa, on syytä epäillä kohdunulkoista raskautta siitä riippumatta, miten ehkäisy on hoidettu. Myös kierukkaehkäisyä käyttävän naisen alavatsakipu antaa aiheen epäillä kohdunulkoista raskautta. Kohdunulkoiseen raskauteen liittyvä kipu voi alkaa jo tyypillisesti 7.¿9. raskausviikoilla. Raskautta oireittensa syyksi epäilevän naisen on silti viisasta tarkkailla, lisääntyvätkö ja muuttuvatko hänen oireensa. Varhainen taudinmääritys ja nopea pääsy hoitoon vähentävät komplikaatioita ja auttavat myös säilyttämään hedelmällisyyden. Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta: munatorvi on saattanut revetä, ja vatsaonteloon on vuotanut runsaasti verta. Tällöin tarvitaan nopeita toimia, eli on heti lähdettävä lääkäriin.

Vierailija
4/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen verran vielä lisäisin että voimakas kipu ja pyötyminen on usein jo merkki todella vakavasta tilanteesta jolloin sairaalassa viedään suoraan leikkuupöydälle.Kohdunulkoinen raskaus voi olla lievempikin jossain tapauksessa. Pääpointti asiassa on kuitenki se että oma huoli voi usein olla turha, mutta silti asia kannattaa selvittää.