Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ENSKAT joulukuun alkuun+++

01.12.2008 |

Tässä linkki marraskuun pinoon. Hyvää ja toivottavasti pian talvista joulukuun alkua kaikille:)

Terkuin Butterfly ja pojat

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurensuuri halaus keskenmenon takia. En osaa oikein muuta edes sanoa. Ajatuksissa olet kovasti. Päivä kerrallaan eteenpäin.. Jaksamista toivon koko perheelle.

Gaijis ja piiperö

Vierailija
22/41 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surkeus, olen todella pahoillani =(

Lohtuhalauksia ja voimia lähettelen paljon sinulle.

Ei ole oikein sanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuren suuri voimahali sinne teille päin. Olen kovin pahoillani teidän puolesta. Ei löydy sanoja sitä kuvaamaan.

Voimia.

Vierailija
24/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot myös täältä koko perheelle. Kovasti jaksamista teille!

Bianco

Vierailija
25/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri lohtuhali täältäkin suunnalta viivioskari. Jaksamista. Olet mielessäni.

Vierailija
26/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin suuri halaus ja osanottoni myös minulta, jaksamista koko perheelle!

Ehdin jo kirjoitella juttuja wordiin sitä mukaa kun pinoa luin, joten menköön nyt nuo muut jutut tähän perään, vaikka pieniltä tuntuu monet murheet ikävän uutisen jälkeen. Ihana kuitenkin, että Viivoskari jaksat jo olla niin positiivisella mielellä, että uutta yritystä suunnittelette. Ja Toni pitää kuitenkin arjessa kiinni.

Buuffa: Oliko se Neean antibiootti penisilliiniä? Itselläni on penisilliiniallergia, ihan hirveen ihottuman aiheuttaa. Onneksi ei ollut Neealla kuitenkaan keuhkokuumetta.

Viivioskari: Voi ei, paha mieli teidän puolesta : ( Jaksamista sinne, olet ajatuksissani!

Hermione: Kyllä ne vaan rikkonaiset yöt ottaa voimille, vaikka kuinka yrittäisi ajatella, että toinen tarvitsee lohtua kun on pieni. Hyvä ettei tulehdusta kuitenkaan ollut.

Odottelija: Jaksamishali sinne. Kyllä sitä vauva-aikana saa vääntämistä miehen kanssa aikaiseksi vaikka mistä, etenkin rahasta, ja sitten jos on vielä epävarmuutta töistä niin kuin teillä. Menetkö sinne pikkujouihin? Se voisi olla hyvä hengähdystauko sulle, vähän omaa aikaa aikuisten kanssa, vaikka rahaa matkoihin meneekin.

Jotenkin matalapainetta ollut reissun jälkeen, tänään alkaa helpottaa. Justuksella on yöunet olleet nyt kotona vähän levottomia ja päivärytmi hakusessa. Mies oli pari päivää sairaslomalla, ja jotenkin vaan oma oleminen meni sellaiseksi kotona ähöttämiseksi, enkä täälläkään saanut mitään aikaan. Pitäisi olla kiitollinen mieheltä saamasta lastenhoitoavusta, mutta jotenkin mulle sopii se, että olen päivät kaksin pojan kanssa ja sitten iltaisin siirrän vastuun miehelle. Tänään mies lähti töihin ja me ollaan ulkoiltu ja kauppailtu Justuksen kanssa ja päikkäreiden aikaan olen saanut tehdä omia hommiani. Kyllä Justus tarvitsee kuitenkin ne kahdet päikkärit. Käy vaan nyt vähän myöhemmin ekoille ja sitä kautta koko päivän ohjelma, myös iltanukahtaminen, siirtyy hieman myöhemmäksi. Sitten elämän pieniä iloja: Mies osti ennen matkaa lähikaupasta pullaa töihin ja paketissa olikin elävä hyönteinen! Siis tuo ei ollut se ilo vaan se, että saatiin tänään tuotehyvitys, joka oli iso kasillinen pullaa ja leipää : )

M & J 9 kk

Vierailija
27/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassusti tuli jotkut jutut kahteen kertaan vähän eri sanoin, kun muokkailin tekstiä ja järjestystä...

Vierailija
28/41 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun elämä on välillä epäoikeudenmukaista! Osanotto Viivioskarille ja jaksamista. Dajm + Pätkis (ylihuom. 1 vee)

Vierailija
29/41 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs ole kerinnyt koneelle viikonloppuna vaikka niin aioin. Miehen synttäreitä ollaan vietetty ja tänään oltiin kaupungilla monta tuntia. Eilisilta meni tietenkin linnan juhlia katsoessa. Katsotaan ehdinkö huomenna yhtään kommentoimaan teidän juttuja. On iltavuoroon meno huomenna. Eetu on alkanut kävelemään ihan urakalla. Konttaakin kyllä vielä mutta paljon kävelee, mukavan naköistä. Mua väsyttää aikalailla, päikkärit olen tänäänkin nukkunut mutta silti väsyttää.

Dajmin 1-vuotiaalle Pätkikselle tosi paljon onnea!!!!!

Ja muille kuukausipäiviä täyttäneille onnea! Odottelijan Eemil ja Butterflyn pojat tais täyttää perjantaina ja Maman Justuskin tässä muutama päivä sitten.

Halauksia kaikille enska-kavereille!

hermione ja Eetu 1,2v ja vauveli 21+3

Vierailija
30/41 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin jo äsken ja tuli taas ilmoitus että sivut on väliaikaisesti pois käytöstä.

En jaksa nyt uudestaan muuta kuin että Eetu kävelee ja Dajmin Pätkikselle lämpimät 1v-onnittelut!!!

halauksia kaikille, yritän huomisaamuna kirjoitella lisää (jos sivut toimii) MURR!!

hermione ja Eetu 1,2v ja vauveli 21+3

Vierailija
31/41 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten vierähtikin ihan huomaamatta loppuunsa enkä ehtinyt täällä käydä. Yritän nyt kommentoida kun on kerrankin aikaa, eli siis telkkarista ei tule mitään.

Viivioskarille osanottoni. Hyvä jos jaksat heti ajatella uutta yritystä, saat jotain muuta mietittävää. Ja kirjoittele tänne ihan niin paljon kuin vaan jaksat, me kyllä kuunnellaan.

Maman ja Justuksen reissu oli mennyt hyvin, hienoa! Loistojuttu, että unihommatkin ratkesivat samalla ja pääsitte muuttamaan takaisin makuuhuoneeseen. Eikös ole mystistä, että kun luulisi matkan juuri sekoittavan lapsen pasmat niin se saattaakin loksauttaa palaset kohdalleen.

Gaiole: kiva kuulla, että teilläkin on unikoulu auttanut. Meillä se teki niin suuren eron entiseen, että ihan niin kuin olisi eri lapsi tuolla nukkumassa. Viime yönäkin Sienna heräsi jostain syystä viideltä huhuilemaan ja kun mies kävi jonkun ajan päästä sanomassa sille "shh, nyt nukutaan" ja tuli heti pois, lapsi nukahti omia aikojaan ja nukkui puoli yhdeksään...

Buuffalla ja etenkin Neealla on ollut kurjaa, voi ei. Mä olen kanssa todennut, että kuumeisen lapsen kanssa en lähde terveyskeskukseen jonottelemaan, vaikka toistaiseksi ei ole tarvinnut kyllä mennä yksityisellekään. Kiva kun pääsitte miehen kanssa kaksistaan reissuun! Joo, Siennalla on ihan täysi uhmaikä jo käynnissä, tänäänkin heittäytyi Ikeassa mahalleen lattialle mielenosoituksellisesti, sillä seurauksella, että löi päänsä betonilattiaan... Huoh.

Hermione: hurjaa, että sä olet jo yli puolivälin raskaudessa! Vastahan sä just plussasit. Meidän lapsilla menee näköjään kehitys ihan samaa vauhtia, koska Siennakin on nyt lähtenyt ihan toden teolla kävelemään. Ennen käveli vain tuen ja lähimmän toisen tuen välisen matkan, mutta nyt haahuilee ja palloilee ympäriinsä ihan huvikseen. Konttailee toki myös ja pääsee "polviseisontakonttauksella" (eli ilman käsiä) kaikista nopeimmin vielä paikasta toiseen, mutta kävely on selvästi nyt auennut.

Odottelijalle tsemppiä ahdistukseen. On tämä parisuhde-elämä välillä tosi vaikeeta, meilläkin tulee välillä sanomista ihan ihme asioista. Toisinaan on sitten taas ihan kivaakin.

Dajmin pätkikselle 1-v. onnittelut! Niin se aika vaan rientää!

Meillä oli eilen ja tänään mun isä ja äitipuoli kylässä ja päästiin eilen illalla miehen kanssa kaksistaan leffaan ja syömään. Harmi vaan, että mun tuli jostain syystä (eli liiasta herkkujen syömisestä) paha olo, joten lähdettiin ravintolasta aikaisin kotiin. Nähtävästi vanha vaivani laktoosi-intoleranssi taas nostaa päätään kun on turvonnut olo ja mahaan sattuu koko ajan. Tänään iltapäivällä oltiin sitten Ikeassa ostamassa uusia kirjahyllyjä miehen työhuoneeseen täällä kotona. Siennalla meni hermo kesken reissun ja veti kunnon itkupotkuraivarit keskellä Ikean noutovarastoa... Muuten se onkin ollut kuin ihmisen mieli koko viikonlopun kun on ollut niin paljon seuraa.

Huomenna illalla meille tulee 2 kaveria lapsenvahdeiksi (laitetaan kyllä itse ensin Sienna nukkumaan) ja päästään miehen kanssa taas ulos syömään, tämä on kavereiden häälahja meille (siis myös se ravintola, ei pelkästään lapsenvahtikeikka). Sitten mies lähteekin viikon työmatkalle, joten olen taas yksin Siennan kanssa. Yritän ehtiä tännekin raportoimaan taas yh-arjesta.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 1v2kk

Vierailija
32/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttäispä taas, yritän olla nukkumatta päiväunia. Eetu kyllä nukku ihan mahtavasti viime yön, tuli itsellä vaan valvottua kymmeneen asti joka on mulle kyllä liian myöhä. Onneks Eetu alkaa olla jo suht terve. Ovat menossa jonnekin isoon tapahtumaan sen hoitoryhmän kanssa keskiviikkona niin sieltä sit varmaan saa taas jonkun taudin.. En ole yhtään pessimistinen =)

Mites Dajmin työt on alkaneet? olikos Pätkiksellä isot juhlat?

Tipulla kuulostaa olevan ihania ystäviä kun järjestävät teille tuollaisia iltoja =) Mukavaa iltaa teille! Mä just eilen ajattelin kun oltiin kaupungilla että onneks Eetu ei vielä osaa kaupassa alkaa mieluilemaan kaikkien juttujen perään. Sienna ilmeisesti osaa kun on heittäytynyt maahan makaamaan =) Tai olihan siinä tainnut olla väsymystäkin mukana. Aikasten ne aloittaa. Te kyllä olette varmasti enempi kauppoja yhdessä kiertäneetkin, me ollaan loppujenlopuks aika vähän oltu Eetun kans kaupungilla kaupoissa. Täältä meiltä on kaupungiin n.6km joten yleensä jätän Eetun kotiin iskän luo (kun on ollut sellainen mahdollisuus). Ja julkisilla meno ei ole ollenkaan yhtä helppoa (tai ilmaista) kuin siellä pääkaupunkiseudulla.

Gaiolen Piiperöllä on myös unikoulu tuottanut tulosta, hienoa!

MamaJaJustus, jokos siellä on palauduttu arkirytmiin matkan jälkeen? mulla on just ennen joulua 5vapaata joten yritettäiskö treffata sitten? vaikka kaupungillakin tai miten vaan. Kamalia tollaiset ötökkäjutut elintarvikkeissa, hyvä että olette saaneet korvausta! Ja hienosti Justuksella sujuu pottailu =)

Butterfly, mulla on kerran tipahtanut Eetu hoitopöydältä joten tiedän ton paska äiti-fiiliksen oikein hyvin. Kyllä niitä aina sattuu vaikka kuinka vahtii. Tsemppiä sinne parisuhde-ongelmiin!

Odottelija, menitkö sä sinne pikkujouluhin? jaksamista sinnekin parisuhteeseen!

Entäs miten meni Heltsyn risteily?

Buuffa kyselit talvikengistä. Siitä sun mainitsemasta merkistä ei oo tietoa mut me ostettiin Eetulle maailman helpoimmat puettavat lasten kengät. Prismasta löyty Kuoman kengät, olikohan ne jotku baby-kengät. Niissä menee vetoketju melkein kengän kärkeen asti ja on NIIN helppoa pukea jalkaan villasukankin kanssa et ihan huiput!! voin niitä lämpimästi suositella kaikille ketkä miettii lapsille talvikenkiä. Ei nimittäin tarvii hikoilla yhtään sen kengän kunnolla jalkaan saamisen kanssa, sen kun laittaa vaan jalkaan ja vetskari kiinni. Ne tais olla jotain 35e.

Mä kävin cittarista tänään etsimässä Eetulle sellaista kaks osaista talvipukua ja onneks löyty alennuksesta Reiman talvipuku, koko 86. Meillä ei oo ollut sellaista pukua joka olis kätevä laittaa päälle esim.kaupungille. Kiva kun löyty, ei maksanut ku 45e. Eilen kierrettiin varmaan sata kauppaa eikä löydetty.

Taidan mä sittenkin mennä nukkumaan päikkärit. Katsotaan saanko mä tän lähetettyä kun tökkii ihan älytön nää sivut.

Viivioskarille vielä halauksia, mites siellä jaksetaan?

hermione ja Eetu 1,2v ja masukki rv21+4

Vierailija
33/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Täytyy myöntää että koulukiireet on jo loppu, mutta jotenkin on niin ollu laiska kaikkien asioiden suhteen...

Hirveästi kommentteja en varmaankaan kirjoittele, vaikka oon kyllä käyny välillä lueskelemassa teidän kuulumisia.

Viivioskarille pahoittelut!

Meilla Saaga lähti kävelemään ilman tukea viime tiistaina. Ihan vain pari askelta kerralla ja tosi nopeasti nyt on edenny. Eilen päikkäreiden jälkeen varmaan liikkui jo puolet kävellen ja puolet kontaten.

Saaga on siis siirtyny yksiin uniin pari viikkoa sitten ja hyvin on sujunu. Iltaunet alkoi venyä sen verran että yhdet unet päivällä on nyt riittänyt.

Päiväkotipaikan Saagan on saanut ja ensi viikon maanantaina mennään harjoittelemaan. Kuinkas paljon teillä on lapset harjoitelleet ennen varsinaista aloitusta? Olen ihan tyytyväinen päiväkotipaikkaan. Vähän lähempänä olisi ollut toinen päiväkoti mutta ei tuokaan ole kuin reilun kilsan päästä ja mun työbussireitti menee siitä melko läheltä. Saa nyt sitten nähdä millainen on sisältä paikka..

Kovasti on enskojen penskat sairastelleet! Paranemisia kaikille tällä hetkellä sairaille!

Me ollaan yllättävän hyvin säästytty mutta nyt on Saagalle (ja mulle) tullut pieni nuha ja Saagalla oli myös lämpöä aamulla. Jäi influenssarokotteen vahvistus saaamatta tänään. Toivon mukaan menee pian ohi.

Sellaista tällä kertaa.. Yritän vähän aktivoitua..

Susanna ja Saaga 11kk

Vierailija
34/41 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttu on viikonloppureisusta ja täytyy kyllä sanoa että oli todella mukava ja rentouttava matka. Vielä kun mummolasta tuli positiivisia tekstareita Kiian olosta niin mikäs siinä oli nauttiessa yhteisestä ajasta miehen kanssa. Laivalla oli kyllä todella paljon lapsia, erityisesti vaunuikäisiä, ja mietimmekin jo josko keväällä lähdettäisiin koko porukka uudestaan.

Susanna: onnea Saagalle kävelytaidosta! Ja päiväkotielämä on teillä alkamassa. Meillä täällä päikyt niin täynnä että paikan tietäminen voi venyä tosi pitkälle ja lähelle aloituspäivää joten harjoitteluun ei välttämättä jää kauaa aikaa. Toivottavasti kuitenkin enemmän kuin yhdelle hiekkalaatikkotutulle joka sai edeltävänä perjantaina tietää mihin maanantaina poika menee... :( Koska teillä oikea hoito alkaa?

Hermione: ootpa tosiaan löytänyt edullisesti puvun Eetulle, varmaan samanlainen puku näytti olevan yhdessä lastenvaateliikkeessä 69€ alennuksessa, joka on halvin minkä oon reimalta nähnyt. En tosin oo paljoa vielä katsellutkaan kun yritän pinnistää noihin aleihin. Ja kiitos vaan kysymästä, hyvinhän se risteily meni. Oli ihanaa istua ja syödäkin oiken pitkän kaavan mukaan kiireettä.

Tipu: voi joko se alkaa, tuo uhma nimittäin! Mä en oo vielä yhtään valmis tollaseen:) Kiva kun tekin ootte päässeet viettään laatuaikaa miehen kanssa.

Dajm: myöhästyneet onnittelut Pätkikselle! Oliko isot juhlat?

MamajaJustus: yök mikä löytö teillä oli ollut pullassa.. meni varmaan hetkeksi maku just niistä leivonnaisista. Onneksi saitte hyvitystä. Mä oon muuten kanssa huomannut et jos mies on poikkeuksellisesti kotona arkena niin menee koko päivän rutiinit ja tekemiset ihan pyllylleen.

Odottelijalle iso tsemppi ja rohkasuhali sinne ahdistukseen. Onko yhtään parempi päivä tänään? Ja totta kai täällä saa ja pitää avautua murheistaan, että me voidaan lähettää virtuaalitsempityksiä ja lämpimiä ajatuksia aina sitä tarvitsevalle. Anteeksi ei tarvi pyydellä.

Buuffa: jokos siellä Neea on selättänyt kaikki taudit? Ja mites kävi haalareiden ja kenkien kanssa, oliko hyvät?

Gaiole: hienoa kuulla että teilläkin unikoulu oli onnistunut.

Vielä lopuksi galluppia pystyyn. Aiotteko hommata kuusen kotiin? Mun tekis kovasti mieli vaikka mummoloissa varmaan suurin osa ajasta ollaan, mutta se tuoksu ja tunnelma, ah! Tässä sitten mietin vaan että onko kovin uhkarohkeaa, pysyykö pystyssä edes aattoon saakka..?

heltsy ja kiia

Vierailija
35/41 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankittiin Justukselle taaperokärry, kun alkoi jyrryyttää syöttötuoliaan ympäri keittiötä : ) Joitakin viikkoja sitten lähti sohvaa pitkin etenemään sivuttain, noin viikko sitten jo seiniäkin pitkin. Nyt työntelee innoissaan tuota kärryään, tosin hyvin etukenossa vielä, suoraan niin pitkään kunnes tulee seinä vastaan. Muutama hulina yö oli reissun jälkeen, mutta nyt on nukuttu jo useampana yönä illasta aamuun heräämättä!! Siis paitsi ei syöttöä, ei edes tutin laittoa tai muuta hulinaa. En muistanutkaan, kuinka ihanaa on nukkua!! Itse olen ollut melkein viikon flunssassa, joten en ole viitsinyt mennä kerhoon yms. tartuttamaan pieniä, eikä oikein lenkkeilläkään jaksa, joten alkaa jo vähän tämä hiljaiselämä kyllästyttää. Käytiin me kyllä eilen vähän ostoksilla. Ja lääkärineuvolassa käytiin maanantaina, kaikki kunnossa. Neuvolaan mentiin puoli tuntia etuajassa leikkimään, kun en jaksanut enää olla kotona : ) Eroahdistusta on nyt ollut ilmassa. Saattaa leikkiä miehen kanssa tyytyväisenä pitkäänkin, jos minä olen toisessa huoneessa, mutta jos huomaa kun lähden samasta huoneesta pois, lähtee heti perään. Yhtenä päivänä kun kävin lähikaupassa, Justus oli kontannut hädissään ympäri asuntoa ja hakannut vessan ovea : ( Itse lähtee kuitenkin isän kanssa ulkoilemaan tyytyväisenä. Eli säikähtää jotenkin niitä tilanteita, kun huomaa minun lähtevän. Viime aikoina ei ole muita hoitotilanteita ollutkaan, mutta lauantaina mulla olisi pikkujoulut. Mies kyllä saa Justuksen nukkumaan yms. kunhan vaan saadaan hoidettua se lähtötilanne niin, ettei jää mun perään itkemään. Ja joululomalla oli tarkoitus käydä miehen kavereiden kanssa ulkona. Saa nähdä, miten se onnistuu, varmaan laitetaan Justus itse nukkumaan.

Siitä neuvolakortista kyselisin galluppia, että merkitseekö teillä lä tai th sinne takasivun taulukkoon, missä kuussa taitoja on tullut? Siis jos se kortti edes on samanlainen... Meillä ei nimittäin ole merkinnyt, niin olen sitten itse laittanut rastia, en vaan aina ole ihan varma, milloin joku taito 'oikeasti' on hallussa. Lä/th merkitsee vaan mitat ja vapaan tekstin, mutta esim. nytkin tuo vapaa teksti oli 'ikätasoisesti kehittynyt', niin olisi kiva muistaa myöhemmin vähän tarkemmin, että mitkä taidot on minkä ikäisenä tulleet.

Tipulla on ollut ihanaa rentoutumista miehen kanssa!

Samoin Heltsylla ollut ihana reissu! Minä olen tässä vähän suunnitellut kylpyläviikonloppua kevättalvelle hääpäivän tienoille. Justus olisi silloin n. 11 kk, niin jospa sitten jo uskaltaisi jättää kahdeksi päiväksi hoitoon.

Hermione: Nähdään vaan kun sulla on vapaata. Mies on töissä aatonaattoon asti, joten ihan arkea Justuksen kanssa elellään joulun alla. Voisi nähdä vaikka kaupungillakin, kun varmaan viime hetken lahjahankintoja täytyy tehdä. Jaksamista väsymykseen ja toivottavasti Eetu pysyy nyt terveenä.

Onnittelut Susannan Saagalle kävelemisestä!

Heltsyn galluppiin: Me ei hommata kuusta, koska ollaan yli viikko pois kotoa joulun aikaan, ja meillä on aika pieni asunto. Omakotitaloon tai muuten isompaan asuntoon ehkä hankkisin, tuohan se mukavasti joulun tunnelmaa. On meillä sellainen pieni muovikuusi lipaston päällä, ostin sen joskus lahjaksi miehen poikamiesboksiin : )

Nyt lounaalle. Mukavaa loppuviikkoa!

M & J

Vierailija
36/41 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy:

Joo, taudit on jo selätetty viikko sitten. Haalari ja kengät olivat sopivat. Tai haalari vähän reilu, mutta ihan hyvin Neea pääsee sillä liikkumaan. Menee varmaan ensivuonna alkutalven, niin pääsee venyttämään uuden haalarin hankintaa joulu aleen. Niillä olikin myös vikingin goretex saappaat kokoo 22, joten voit arvata kummat valitsin, ne vai kuomat. Niistä pyysi 15 e ja kuomista 10 e. Oli käytetty vaan pari kertaa. Ei minkään laista kulumaa eikä likaa. Hyvä ettei ollu viä hintalaput kiinni niissä. Kuomia olikin sit vähänenemmänkäytetty. Reimatecin haalarin sain ilmaiseks, kun oli jostain syystä hieman värjääntynyt pesussa vaikka oli pesty oikein. Siis mä en ees tietäis että se on varjääntynyt jos ne ei ois sanonu. Se on ruskee /vaaleenpunanen tai nyt kun "värjääntynyt" niin vaaleenpunanen näyttää vaaleen lilalta. Lisäks saatiin strassifarkut, tunika, Pariisista tuotu hame/villatakki setti ym. ilmaiseks. Niistä farkut ja tunika on ehkä keväällä sopivia. Nää tavarat on Neean kummisedän siskolta. Niin ei kuulemma ota paljoo hintaa "tutuilta" . Ne ostelee ihan älyttömästi vaatetta ja kenkiä, joten niitä ei oo kaikkia juurikaan ehditty käyttään, ja on tosi hyvässä kunnossa.

Kiva että teillä meni reissu hienosti ja Kiiakin oli viihtynyt mummolassa. Me ollaan varmaan kans keväällä suuntaamassa Tallinnaan. Katotaan mennäänkö kaksin vai otetaanko Neeakin mukaan.

G:

Meille tulee kuusi sisälle. Ite en varmaan osais olla jos ei tulis. Mä luotan siihen että Neea ei mee sitä liikaa räpeltään, kun alusta alkaen teen selväks, että siihen ei saa mennä koskeen. Patterin päällä olevat kyntteliköt on ainakin saanu olla rauhassa. Joten uskon, että kuusikaan ei tuota sen suurempaa ongelmaa.

Susanna:

Mukava kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa. Saagalle onnittelut kävelytaidosta. : )

Hermione:

Joo saatiinkin tutulta halvalla vikingin coretexit, joten otettiin ne. Kuomatkin olis ollu tarjolla,mutta ne ei ollu tollaset vetoketjumalliset. Varmaan ihan näppärät kapistukset. Jokos teillä on tonskalle nimee mietitty?

Nyt en kerkee lukeen pinoo loppuun ja jutut jää vaiheeseen. Koitan keretä viä illalla tai huomenna jatkaan juttua.

Buuffa ja Neea 1v3kk

Vierailija
37/41 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää työpäivät menee ihan vauhdilla. Aamuvuorosta tullaan kotiin joskus puol neljän maissa, syödään, leikitään tai käydään ulkona tai kaupassa. Sitten klo18 maissa Eetulle puuron keittoon. Sit suihkuun ja Eetu nukkumaan. Nytkin se simahti heti kun sänkyyn laitoin 19.05. Tänä aamuna piti ekaa kertaa vähän herätellä Eetua, heräs 06.10 ja meinas kiire tulla =/ Ihanan reipas poika se kyllä on, hoitotäti muistaa vieläkin melkein joka päivä kehua Eetua =) ihana jättää poika sinne hoitoon kun se on kädet pitkällä menossa sen hoitajan syliin aamulla ja painaa päätä sen poskea vasten samallalailla kuin se tekee meille kun tykkää. Eetulla kävelyyn tulee kokoajan enempi varmuutta, hoitotäti sanoi että se harjoittelee kävelyä nyt ulkonakin. Täytyy huomenna lähteä ulkoilemaan kun mulla on vp. Tänään mä jaksoin käydä jumpassa työpäivän jälkeen ja olen kyllä ylpeä itsestäni =)

MamaJaJustus, nähdäänkö sit jouluviikolla vaikka maanantaina? Neuvolakortista sen verran että itse ollaan merkitty ne kehitysjuttu-rastit sinne taakse, ei terkka oo merkinnyt.

Heltsy, hienoa että teidän reissu meni hyvin. Meillä on sellainen iso muovikuusi ollut jo monta vuotta ja laitetaan se tänä vuonnakin. Mä en niin välitä aidon kuusen hajusta tms (varsinkaan roskista). Uskon Buuffan tavoin että kyllä lapsi sen kuusen rauhaan jättää kunhan alusta asti tekee asian selväksi.

Susannan Saagalle onnitteluja kävelytaidosta. Me käytiin yhteensä neljä kertaa siellä hoitajan luona, eka kerta oli ilman Eetua. Tsemppiä sinne hoidon aloitukseen.

Buuffa, tytölle on nimi valmiina mut pojalle vielä mietinnässä. Yks kiva olis mut yhdellä tuttavapariskunnnalla olis sitten lapset samannimisiä kuin meillä. Hyviä vaatehankintoja olit tehnyt.

Mitäs Tipun ja Siennan arkeen kuuluu? iskä tais taas lähteä työreissulle?

Nyt telkun ääreen. Huomenna olis neuvola, vähän jänskättää kun kuukaudessa on paino noussut varmaan vähän liikaa =/ tuleekohan sanomista...?

hermione ja Eetu 1,2v ja masukki tasan rv22 (mun tyttö/poika-olo vaihtelee niin olkoon vaan pelkkä masukki tää tulokas)

Vierailija
38/41 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih ja huih....minä jo aattelin että mihin te ootte menneet, kun ei enään tuolla vauva-puolella ollut ketään tuttua....:D Näinkö se aika on mennyt, että ootte jo ehtineet pinoutua muualle....mutta olihan se tietty aikakin kun meijän vaavit alkaa olemaan jo vuoden vanhoja :D vai enemmänkin, eikös?

Mitä teille kaikille kuuluu????

Isabella täytti vuoden 28.11. :D ja oli isot juhlat...kävelee täyttä häkää..otti eka askeleet syyskuun lopussa ja siitä kuukaus niin alko käveleen ihan kunnolla...nyt jo laittelee tavaroita laatikkoon ja ottaa pois, tanssii ja sanoo jo monta sanaa...ihana kun nuo pienet noin kehittyy, miten teillä muilla?

Ainut harmi tässä syksyn aikana on ollut tuo meidän sairastelu, kun Isabella alko tarhan 1.10 niin pari viikkoa oli ihan ok, mutta sitten tuli nuha....siitä sitten kunnon räkätauti ja yskä ja nyt tässä viime kuussa korvatulehdukset ja taas flunssaa....sama juttu itellä sitten samaan aikaan iski poskiontelotulehdus ja kunnon yskä ja nuha päälle, niin olipa siinä sitte kerrakseen hoitamista...:)...ja aina kun tarhaan vie jo vähän terveempänä niin muutama päivä menee ja taas ollaan flunssasena..siis Isabella...raasu, mutta silti se on jaksanut meidän päivää joka päivä piristää omilla touhuillaan :D Tällä viikolla otettiin mallikuvat mallitoimistoon...oli ollut kysyntää ilmeisesti ;) heh...mutta saas nyt nähdä...ylpeä äiti minä olen ;)

Mutta kertokaa kertokaa mulla kuulumisia....ja anteeksi, etten ole tänne ehtinyt hirveenä enään kurkkimaan ja kirjoittamaan :( Jotenkin työ ja arki on vieneet kaiken ajan...haasteet ja elämän ongelmat, mutta jos sitä nyt tässä pikkuhiljaa taas alkaisi tännekin kurkistamaan vaikka joka viikko ja viikossakin monta kertaa :D

Mitä teillä on joulusuunnitelmia? me ollaan kotona ja uudeksi vuodeksi mennään Lappiin mökkeilemään..kivaa tiedossa siis. :) Eilen oli Isabellan tarhassa illalla vanhemmillekin ohjelmaa...tontturata, joka piti kiertää Isabellan kanssa...oli tosi mukavaa...askarreltiin ja leikittiin ja laulettiin. :)

Mutta, nyt pitää jatkaa töitä. Vilkutuksia kaikille!! Sori omanapaisuus nyt ;)

-Malaika ja Isabella 1v+2vk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=35d1d4f5-c822-11dd-8b34-…!

Vierailija
39/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis kiittää onnitteluista :) Synttärijuhlat oli kivat ja kävi juuri sopivasti vieraita. Savon mummo ja kummit ja serkut kävivät jo alkuviikolla ja varsinaisena synttäripäivänä kävivät toiset mummo ja ukki, kummit, serkut ja isotäti. Lahjaksi neiti sai mm. Duploja, kirjoja, kivan junan, jonka napeista kuuluu kaikkia hauskoja ääniä, vaatteita, pehmoleluja yms. Me ostettiin sellainen potkuauto (siis siinä voi istua päällä ja potkia liikkeelle). Hassua vaan ajatella, että tuo "vauva" on tosiaan jo yksivuotias taapero ;)

Töissä on mennyt mukavasti: hirveesti uutta asiaa ja opeteltavaa kyllä on, mutta viihtynyt olen. Työkaverit on mukavia, heti löytyy puheenaiheita, kun on muitakin taaperoperheellisiä. Sainkin ostettua työkaverilta ison pussillisen vaatteita (sellaisia tosi kivoja, vähän erikoisemman näköisiä, kun oli suurin osa ulkomailta ostettuja) ja meidän kakkosautoon käytetyn turvaistuimen.

Pätkikselle puhkesi synttärin kunniaksi ylös eka hammas (kaksi hammasta vasta oli ennestään alhaalla) ja toinenkin siellä pilkottaa ikenestä. Tästä johtuen olikin taas muutama tosi levoton yö ja päätettiin kokeilla, miten nukkuminen omassa huoneessa sujuisi. Ihan ok on sujunut, ei mitään erityistä muutosta. Itse saadaan nukuttua tosi paljon paremmin, kun ei kaikki kääntyilyt ja tuhinat kuulu.

Nyt en taaskaan ehdi kommentoida (sori ihan hirveästi!), mutta kaikille vilkutukset ja mukavaa joulun odotusta! MALAIKA-VAAVILLE erityisesti moikat, siuta kun täällä harvemmin "näkee". Söpö neitokainen tuo Isabella. Vai vientiä olisi jo mallimarkkinoilla, pienestä se alkaa :)

Nyt taidan ruveta piparitaikinan tekoon, mummolta perityllä reseptillä, jolla tulee maailman parhaat piparit....

Dajm + Pätkis 1v

Vierailija
40/41 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea sekä Dajmin Pätkikselle että malaikan Isabellalle 1v. synttäreiden johdosta! Myöhässä tosin, mutta kuitenkin!

Kiva kuulla pitkästä aikaa Isabellan ja malaikan touhuiluistakin!

Tulikos Dajmilla hyvät piparit? Itse ajattelin kanssa ensi viikolla paistella. Muutenkin olisi vähän leivontahommia ensi viikolle suunnitteilla, toivottavasti ei iske stressi :) Vuosi sitten tähän aikaan oli järkky pesänrakennusvietti menossa ja puuhailin keittiössä aamusta iltaan.. Pakkanen täyttyi leivonnaisista, taitaa niitä vieläkin olla siellä :)

Oli kiva kuulla pitkästä aikaa Susannasta ja Saagastakin! Vitsit, siellä Saaga lähtee pian jo päiväkotiin! Tuleeko susta täysipäiväinen opiskelija vai oletko jo työelämään menossa?

Miten meni Hermionen neuvola, oliko paino pingahtanut pilviin? :) Onnea Eetulle kävelytaidoista!

Mama ja Justus, meilläkään ei terkka täytä sitä neuvolakortin takaosaa, itse olen merkkaillut piiperön saavutuksia. Ja tsemppiä eroahdistukseen, meilläkin on sitä...

Tipu on päässyt viettämään laatuaikaa miehen kanssa, ihanaa! Oliko Siennan päiväkotipaikka nyt varmistunut?

Tosi moni enska onkin jo aloittanut päiväkotielon tai on juuri menossa sinne. Näin se aika kuluu... Olen ihan haikeana, kun pian on piiperönkin 1v synttärit. Tulee usein muisteltua vuoden takaisia olotiloja ja jännittynyttä odotusta.

Meilläkin on anoppi ollut hoitamassa piiperöä, niin päästiin miehen kanssa kaksin ulos. Teki kyllä hyvää, vaikka molemmat aina välillä ääneen pohti miten kotona sujuu. :) Eikä sitten kauhean myöhään haluttu edes olla :)

Muuten ei ihmeitä kuulu. Piiperö harjoittelee kovasti seisomista ja ottaa varovaisia tuettuja askelia sohvan reunalla. On hirmuinen ikiliikkuja, koko ajan menossa tekemään kolttosiaan. Koneella istuminen ei onnistu piiperön hereilläoloaikaan, nytkin olen tosi monta kertaa käynyt hakemassa sen pois digiboxilta, kukkaruukuilta ja kaapinovilta (just se kaappi kiinnostaa, missä on lasitavaraa..) Ja nyt se mönkii tietokoneen johdoissa.. Tää tyttö ei tottele kyllä mitään, saa vaan lisää virtaa jos sitä kielletään tai napataan pois kielletyistä paikoista :) Äiti on piiperölle yhä se number one, saattaa alkaa huutaa kuin palosireeni, jos laitan hänet isänsä syliin ja lähden vaikka veskiin. Muuten kyllä tykkää olla isänsäkin kanssa, mutta jos itse olen paikalla, niin vain äiti kelpaa. Onhan se hellyttävää, vaikka aika raskasta välillä..

Nyt pitää lähteä viemään naperoa päiväunille, alkaa olla meno sen sorttista ja volyymi myös..

Vilkutuksia kaikille ja piparintuoksua kanssa! :)

Gaijis ja piiperö 11,5 kk