Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

=) MAALISMASUT VK 49 (=

01.12.2008 |

Hurjasti lisää esittelyitä pitäisi olla la järjestyksessä..! Tarkistakaa omat tietonne, jotta ei isompia virheitä...en luota itseeni! =) ja sitten vielä lopussa linkki edelliseen viikkoon!

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

minni73---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Mukavaa alkanutta viikkoa!!! Ja hyviä vointeja kaikille!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla jotenkin jouluinen fiilis pikkuhiljaa.. Ihanaa, kun tulee joulu!

Mirabella: Mun mies on poliisi. Ei sillä normaalisti tällasta oo, mut nyt sattu monta juttua samaan syssyyn.. onneks tosiaan tulee la kotiin ja sit alkaa normaalit työkuviot ja ennen joulua myös lomaa.. Kyllä tää yksinhuoltajaelämä on aika tylsää. Ja ikäväkin on kova! Kaipais sitä kainaloa..

Voi ku aika menis äkkiä et pääsis laittaan vauvan tarvikkeita ym..

Mukavaa päivää kaikille!

t. iiik ja pikkuinen 24+0 (niin se aika vaan kuluu)

Vierailija
2/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Löysin eilen aivan ihania tyttöjen bodyja ja vielä Tutan, oli kolme yhden hinnalla niin en todellakaan voinut olla ostamatta! Eli voi sitä pientä reppanaa jos se onkin poika =)

Tänään olis lääkärineuvola...ja tasan kaksi viikkoa aikaa 4D ultraan! Jee!

Kiva päästä näkemään mitä verenpaine näyttää...aamuisin meinaa lähteä taju. Ei heti herätessä vaan joskus tunti siitä. Vaikka olen syönytkin...ja päässä humisee. Sit menee ohi kun syö tosi suolaista ja nostaa jalat kattoa kohti joksikin aikaa. Onko muilla ollut samanlaista? Mua alkaa hirvittämään tuo huominen sokerirasituskoe, että kuinka mä oikeasti pysyn tajuissani...

No eipä tässä muuta ku päivänjatkoja!

Äiti1983 ja Alma 26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sokerirasituskokeessa käyty, ja kaikki meni ihan hyvin, ja kyllä se litku meni ihan hyvin alas, ja tunnin ajan pystyin istumaan kunnes mulle tuli tuskanhiki ja huono olo, sitten ne laitto minut onneksi toiseksi tunniksi lepäämään. :)

En kyllä enää menis mielellään siihen kokeeseen, oli se sen verran inhottavaa istua, ja kuunnella vanhuksien juttuja siel odotusaulassa. :)

Huomenna sitten soitan neuvolaan, ja kysyn ne tulokset ja sen näkee mikä tuomio sieltä tulee. :)

Tänään olen levännyt koko päivän, oli nimittäin sen verran huono olo. :(

Hyvää illanjatkoja kaikille!

Hanttu82 ja poju rv 26+4

Vierailija
4/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Tänään mulla alkoi epävirallinen joululoma, siis graduseminaariluennot loppuivat. Niiden olisi tarkoitus jatkua maaliskuussa, ja vielä viimeisenä ennen kotiin lähtöä professori kysyi multa, että vieläkö mua nähdään silloin.

Suuri hämmennys valtasi mut, sillä enhän mä asiasta ole puhunu sille proffalle ja mokoman poikamiehen ei luulisi huomaavan tuollaisia asioita. Punotin sitten vain loppuajan ja selittelin jotain epämääräistä.

Tässä siis pieni ekskursio mun elämään xD.

Mä sain maanantaina äitiyspakkauksen. Aika nopeaa toimintaa, kun reilu viikko siitä, kun hakemuksen vein, sain paketin. Ihania vaatteita siellä on. Mä jo pinosin kaikki tuonne kaappiin ja käyn hypistelemässä niitä joka välissä. Toppapuku on varsin hellyyttävä :D.

Muutenkin vauvan odotus on sujunut hyvin. Mua on vain alkanut närästämään ihan kamalasti. Öisin saatan herätä ihan kamalaan närästykseen. Onneksi olen niin laiska, etten jaksa nousta ottamaan rennietä, vaan nukahdan uudelleen vain paha maku suussa. Toinen mua vaivaava asia on pohkeitten suonenvedot. Noita vaivoja taitaa olla jokaisella teistä?

Mä en ole vielä sisäistänyt sitä, mitä supistukset on, joten niitä mulla ei ole ollut, tai sitten en vain huomaa. Olo on parantunut rautakuurin ansioista ja nyt jaksaa välillä herätä pirteänä ja olla valveilla ainakin 21 asti.

Huomenna saan ensimmäisiä lastenvaatteita sukulaisilta ja multa loppuu nyt jo tila kesken. Pitäisi saada se suurempi asunto, mutta eipä siitäkään kuulu mitään. ARG!

Seuraava neuvola on 18.päivä, jolloin on myös hammaslääkäri. Sokerirasitustesti mulla on samalla viikolla ennen neuvolaa. Ihan kiva, kun kaikki saa hoidettua pois alta. Joulua voi sitten viettää puhtain mielin...

Mutta nyt pitää mennä valmistamaan aviomiehelleni ruokaa (eli lämmittämään kalapuikkoja xD)

Hauskaa päivänjatkoa ja ihanaa viikkoa!!

Terveisin

Kaisa ja ötti rv 24+1

Vierailija
5/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiperö: mie voisin sanoa just toisinpäin ;D herravarjelkoon meitä tytöltä :D itse kun oon ostellut noita sinisiä tai "poikakuvioillisia" vaatteita jonkinverran... ja vielä enemmän on noita esikoisen jäljiltä tietysti... vaikka itse suosin unisex-värityksiä aikalailla niin on noita auto-bodyja ja sinistä silti huomaamatta kertynyt :)

Ja jostain syystä esim raidallisissa vaatteissa on tullut tummansini-keltaraitaa yms... myönnän kyllä,että noita VOI käyttää myös tytöllä ja toisinpäin (pinkit ja hempeet vaaleanpunaiset pojalla) OLIS vaikeampaa :D

ANSKUko se kyseli painoarviosta? Sain tänään (rv26+3) arvioksi 975g :) et aika samoissa. Paitsi,että tää lääkäri myös ultratessa mittaili noi pään halkaisija,reisuluu yms ja vauvan MUU KOKO vastasi sitten rv 27+5.... Hmm...

Mullahan nimittäin KUUKAUTISTEN mukaan pitäisi olla JUST noi viikot menossa,np-ultrassa muuttivat sen viikoiksi joilla lasken nyt,koska silloin mittaili pienemmäksi... ja rakenneultrassa oli taas jo vähän isompi... Tänään lääkäri vaan totesi,ettei enää lähdetä laskettua aikaa muuttelemaan... Ja ihan hyvä niin :) eihän toi LA mikään virallinen päivä olekaan :D syntyy kun syntyy,kunhan on jotain suuntaa antavaa :D

Niin ja mie olin siellä äippäpolilla tänään tosiaan noiden ennenaikaisten suppareiden ja sen kohdunkaulan lyhenemisen takia,mutta tää sairasloma on tehnyt hyvää!! Mikään ei oo edistynyt ja se on loistavaa!! Käskivät vaan jatkaa samaa leppoisaa rataa... voin siis samaistua teihin muihin sairaslomalaisiin hyvin,vaikka mulla tuo vilkas 5v täällä "apuna" pyörii niin silti välillä tuntuu et PÄÄ HAJOAA ja taas toisina päivinä,ettei mitään mukavampaa olekaan kuin kotona lojuminen ;D

Itse oon varustautunut pojan hoitopäiviin (2x vkossa) nyt kirjoilla! Oon lukenut enemmän nyt kuin vuosiin ja oon aina silti lukenut paljon ;) mutta nyt ihan nenä kii kirjassa saatan olla yhden pvän ajan,nautinto sekin :)!!

Viikonloppuna on edessä reissu Ouluun,mietityttää valmiiksi miten pystyn tuon selän kanssa (se issias) istumaan sen koko matkan...?? Tyynyillä yms aion varustautua ja mennä tarpeen vaatiessa pojan seuraksi takapenkille vähän lojumaan ja sitten tietysti pysähdellään tarpeen vaatiessa... Noh,kaipa se hyvin menee :)

OSTOT: turvaistuin tulee Matkahuollon kautta. Olin ostamassa käytettyä kaukaloa,mutta satuinkin kuulemaan että entisellä naapurilla on 6kk sitten syntynyt tyttö ja ovat luopumassa kaukalosta joten pikaisesti sähköpostilla yhteyttä ja niinhän se oli!! Ostin heiltä kaukalon pois ja sain tän vuoden mallin (ostettu vasta kesällä!!) ja huomattavasti halvemmalla (pihi oon,joo..),mutta mikä tärkeintä,tosi luotettavasta lähteestä ostettuna ei käytettyäkään tarvitse yhtään miettiä :) :)

Nyt meiltä puuttuu vielä pinnasänky sellaisista MUST ostoksista ja sekin on noin suunnilleen valittuna,odottelen et milloin en äitiysavustusrahat (140e) tupsahtaa tilille ja tilaan sitten netistä sen. Tuosta jää vielä ylimääräistäkin muutamia kymppejä ja sen sijoitan varmaan vauvan vaatteisiin vielä :D Himoitsen Fredriksonin vauvan talvihattua,se on vaan niin soma :D (n 29e)

No niin,johan tuli jaariteltua :-)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!!

keyes rv 26+3

Vierailija
6/35 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä kiroon tän koneen syvimpään suohon mitä olla voi,hirmu tekstin kirjotin ja sitten lävähtää ruutuun että "keskustelut pois hetkellisesti käytöstä" ja että "istuntosi on vanhentunut".Ja se mitään ole vanhentunut kun koko ajan olen tässä naputtanut.Prkl.

Niin.Siis painoarviosta.Ei mulle ainakaan annettu kun viime viikolla kävin lekurissa.Eikä esikostakaan annettu näillä viikoilla silloin kolmisen vuotta sitten.

Ostettavaa olisi se kaukalo edelleen,pitää varmaan ruveta vähitellen katselemaan jostain.

Makkaria pitää hieman sisustaa uudelleen että saan siirrettyä sinne tuon pinnasängyn ja lipaston vauvan vaatteille.

Viime yö oli taas suosta,vauva kääntyili ja potki,eikä se lopettanut vaikka vaihdoin kylkeä,nousin seisomaan ja kävin keittiössäkin asti kävelemässä että jos se innostus vaihtamaan asentoa.Ei mitään vaikutusta.Varmaan poikittain makas tuolla että molemmille puolille yhtäaikaa tökki.Nuku siinä sitten,ei huvittanu tilanne yhtään kun siinä aikansa valvoi.Ajatella että sitä vielä vähän aikaa sitten oikein toivoi ja odotteli että millon se rupee potkimaan....Nythän tuo tuntuu taas istuvan kun pää tuntuu kovana pallona ylhäällä ja polkee oikein mojovasti mun rakkoon,varmaan kohta pissit lurahtaa tähän tuolille!!! =O

Sunny 26+5

Vierailija
7/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmista raskauksista kokemuksia tasan yhdestä krampista keskellä yötä. Mutta niihin auttaa Magnesium eli sitä vaan popsimaan sallituissa rajoissa.

Mulla on lääkärineuvola vasta joulun välipäivinä niin saan sitten toivottavasti samalla lentoluvan kun kuukauden päästä tähän aikaan istutaan koneessa kohti Kanariaa. Matkasta puhuttaessa 2v esikko lähtee aina hakemaan uimapukuaan kaapista :-) Oma huutonetistä ostamani uikkari tuli eilen ja mahtuu just päälle. Kai se vielä kk päästäkin sopii... Suonikohjut on niin järkyttävät, että en siihen kehtaa kuitenkaan pukeutua altalle, veden alle ainoastaan.

Ja veronpalautukset tulee tänään! Siinä on joululahjarahat ja matkakassa, mut riittää sentään.

Jouluolo on täälläkin jo iskenyt, viime vkl vaihtelin verhoja ja laitoin kynttelikköjä. Ekat tortut ja riisipuurokin tehtiin. Ehkä pipareita tänä vkl. Miten vietätte joulua? Sukulaisissa vai kotona omalla porukalla? Meillä taas hässäkkää luvassa: aattona äitini luona, joulupäivänä miehen vanhemmilla, tapanina isäni luona lounas ja tädin luona iltaglögit. Loput välipäivät sitten ollaan kotinurkissa ja pakataan laukkuja :-) Etelästä palattaessa onkin enää kk äitiysloman alkuun. Tosin mulla on tuolle ajalle sekä tämä vakityö että opetustyötä 2 iltaa viikossa. Eli ei mikään kevyt lasku lomaan.

Nyt takaisin töihin. Saikkulaisia tuntuu olevan jo monta - itsellä energiatasot on nousseet sellaisiksi että töissäkin viihtyy ihan hyvin.

Joulunodotusta,

äippä + JuusoJosefiina 25+0, kai

Vierailija
8/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on soitettu tuloksista, mut terkka ei vastannu puhelimeen kun soitin sille, ja me sovittiin että tänään mä soittaisin sinne. Se vaan ilmoitti puhelinvastaajassa että tänään ei ole neuvolaan soittoaikoja, silloin mulla meni pinna. X-( Sit mä soitin terveysasemalle ja sain sieltä kautta ne tulokset. Tässä on nämä mun arvot: 4.8 6.6 ja 7.6 Mä katsoin netin kautta että mulla ei pitäisi olla raskausdiabetesta. :)

Hyvää päivänjatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 26+4

Vierailija
9/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa.. Jotenkin kun töissä joutuu istumaan koneella ihan tarpeeks niin ei enää kotona hotsita yhtään laittaa konetta päälle.. Jäänyt nää täällä kirjoittelutkin sitten vähemmälle..

Tiistaina oli lääkärineuvola ja sairaslomalle pistettiin.. jouluviikolla töihin kokeilee ja jos ei tunnu hyvältä niin lääkärille 31.12. jolloin sit luultavasti loppuajaks s-lomalle. Äitiyslomahan alkaakin sit jo 26.1.09, vähän yli kuukaus enää siihen. Älytöntä miten aika on menny nopeaan.. Mulla siis issias vaivaa oikein "mukavasti", maanantaina olis vihdoin fysioterapia, joskin vyöhyketerapiasta on ollut suuri apu, lämpimästi suosittelen kaikille!! Myös sitten kun vauva syntyy ja kärsii vatsakivuista. Mulla painoa tullu nyt sen 6-7kg, vähän vaihtelee noi neuvolan mittaukset sen mukaan onko nauvola aamupäivällä vai iltapäivällä kun iltapäivisin alkaa tota turvotusta olemaan jo melkoisen paljon.. Hb mulla putos parissa viikossa 146sta 121:een mutta nyt on Obsidanit alkanu tehoamaan ja hemppa on noussu 138:n. Paineet oli vähän alhaiset mutta mulla nekin heittelee ihan häränpyllyä, niinko noi pulssitkin. Sf mitta on alkanu tasaantumaan sieltä yläkäyrän yläpuolelta.. Menee nyt yläkäyrällä. Tiistain mitta oli 27. Siihen vielä 4cm lisää niin on sama kuin kahdessa ekassa ihan lopussa. Mulla tullu tässä raskaudessa vasta yksi pohjekramppi yöllä ja aloin sit seur aamuna syömään magnesiumia jota aion kyllä syödä ihan loppuun asti. Muistan ku kuopusta odottelin niin niitä kramppeja oli harva se yö.. Sit sai ukkoa herättää apuun kun ei itse saanu jalkaa suoristettua. Ja muistan vielä että synnytyksessä ponnistusvaiheessa alkoi toi vasen (mikä kramppaa nytkin) pohje kramppaamaan ja yritin siihen pyytää kipulääkitystä. Ei mua se itse synnytys sattunut, sen verran oli hyvät paracervikaalit päällä mutta ai helvetti se pohje.. itkin ja nauroin ja ponnistin.. Kätilö vissiin ajatteli ettei mulla oo kaikki ihan kunnos korvien välissä. Mut onneks se oli sit se viimeinen kramppi :)

Vaatteet ei tahdo istua päälle täälläkään, välillä ihan ahdistaa ku mikään ei oo hyvä. Joitakin äitiysvaatteita oon hankkinu mut niitäkään ei hirveästi viittis ostella kun jos tää nyt sit on se viimeinen vauva. Mies on kyllä jutellu et pitäishän sitä tyttöä vielä yrittää.. Reppana pettyi kun tajus että vauvoja taitaakin tulla vain yksi, ei kahta niinku vähän aikaa sitten meitä peloteltiin.. Sillä ilmeisesti heräs pieni toivo siitä että vois tulla tyttö ja poika. Minullahan on jo tyttö ja poika mutta miehellä on kaks poikaa. Ja nyt siis tulossa meille toinen yhteinen poika.

Minä oon jo kovasti valmistautunu vauvan tuloon.. Vaatteita on jo, sitteri, kaukalo ja pinnasänky. Pinnasänky ostettiin jo joku aika sitten, taisin just eilen miettiä et koskahan sen kehtais pystyttää mut ei varmaan ihan vielä viitsi. JOsko sitten kun äitiysloma alkaa.. Mulla on muuten myytävänä Brion Kombit (tumman siniset) vm -04. Kaikki kankaat pestävät (irroitettavissa siis) ja koppaa käytetty vain yksi kesä. Saatiin meinaan lahjaks uudet ja hittojako mä kaksilla teen.. Myytävät on tosi hyvässä kunnossa, voin laittaa kuvia jos jotakuta kiinnostaa.. En mä niistä paljoa pyydä, kunhan pääsen eroon kun on tuo säilytystila hieman rajallista..

Eilen laitettiin vähän joulua kotiin.. Mun isä kysyi ukolta eilen käydessään että ette oo vielä kuusta kuitenkaan hankkinu.. Sit ku me vähän ihmeissään et eikai sitä nyt vielä tähän aikaan vuodesta niin isä vaan nauro että nyt ois hyvä hakea metsästä kun ei jää jälkiä :) Kaikki on lumet sulanu mitä satoi ja voi sitä lasten pettymystä. Onneks ehtivät muutamana päivänä mäkeä laskea ja hiihtääkin. Nyt on vähän satanu räntää ja lauantaiks vissiin luvattu vähän pakkasta ja lumisadetta mutta etelässähän yleensä vietetään musta joulu joten odotukset ei oo kauheen korkeella..

Moniko aikoo pitää lapset päivähoidossa sit ku vauva syntyy? Meillä tarkoitus et helmikuun alusta lapset ei olis enää hoidossa.. Paitsi esikoinen tietty käy eskarissa. Toisaalta jos jään koko loppuajaks sairaslomalle niin sit ajattelin pitää ne kotona jo tammikuun..

Nyt pitää lähteä tekee joulukortteja..

kolmekamua ja "Käpy" rv 27+3

Vierailija
10/35 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa tosi moni olevan jo saikulla! Itse en ole tässä enkä edellisessä raskaudessa joutunut olemaan poissa töistä vielä yhtään. kop kop. Ekasta kivuttomat ennenaikaiset supistukset vaivasivat rv 16 alkaen, mutta eivät avanneet paikkoja, joten opin olemaan niitä pahemmin huomioimatta. Nyt en ole samaa vaivaa pahemmin huomannut, luulen että sitä on mutta en tosiaan enää pane merkille samalla tavalla. Ekasta liitoskivut oli myös aika hirveät, nyt ei niitäkään. Suonikohjut, jotka ilmestyivät alapäähän ja vasempaan jalkaan ekassa odotuksessa rv 30, tulivat tässä toisessa raskaudessa esiin puolta aiemmin ja ovat toki kipeitäkin, mutta eivät syy saikulle kuitenkaan. Eli töissä porskutellaan ihan hyvällä fiiliksellä. Motivaatio on vähän hukassa, mutta kuitenkin.

Meillä vuodenvaihteen jälkeen 2v täyttävä esikoinen jatkanee pph:lla täydet päivät maaliskuun loppuun ja sen jälkeen 2 pv viikossa. Ajattelin suoda itselleni ennen vauvan syntymää vähän extra omaa aikaa (tietty normaalia lyhyempiä päiviä hoidossa) kun sitä ei ennen ä-lomaa ole (mies matkatöissä, arkisin olen yh.) ja samalla koitan saada työn ja perheen ohessa puuhaamiani jatko-opintoja eteenpäin. Samoin sitten vauvan synnyttyä varmaan pidetään ainakin kevään ajan tuo 2pv/vko, jotta voin edelleen opiskella ja välillä liikkua helpommin vain vauvan kanssa ilman uhmista. Syyt on siis varsin itsekkäät. Tosin esikoinen myös viihtyy hoidossa todella hyvin ja menee sinne aina mielellään kavereiden kanssa leikkimään, joten ei hänkään anna syytä huonoon omatuntoon asian suhteen. Kesän jälkeen katsotaan sitten varmaan tilannetta uudelleen.

nyt töihin,

äippä+JuusoJosefiina 25+1

Vierailija
11/35 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi viikko lähenee loppuaan. Välillä tuntuu että nämä päivät eivät kulu millään, mutta kyllä ne silti tuntuvat viikot vierivän..

Kävin tuossa just kurkkaamassa kelan asiointipalvelussa, että on palkanlaskennasta näköjään mennyt paperit perille, kun siellä luki että ovat saapuneet...sitten vaan odotellaan päätöstä...ja pakkausta. Mä mietin että ottaako sitä pakkausta vai ei, mutta en malttanut olla ottamatta. On se kuitenkin mielestäni niin kiva saada. Ja näyttää paljon kivemmalta kun 3,5 vuotta sitten...

Mies vähän lupaili että tänään mentäs katseleen vaunuja...en tiiä ostetaanko vielä, mut haluan ihan konkreettisesti nähdä mitä on tarjolla. Meinasin netistä tilata, mutta en sit juuri sen takia halunnut, ettei oikeasti ole niitä kokeillut. On siinä kuitenkin aina oma hommansa takaisinkin lähettää jos ei tykkääkään.

Onkos muuten kokemuksia kummat on paremmat käytössä; ilmakumipyörät vai ilmakennopyörät? Varsinkin jos maasto on hieman epätasaista asfalttia ja sitten hiekkatietä? Ajattelin että pomppiiko nuo ilmekennopyörät sellaisessa maastossa, kun ovat kuitenkin ilmeisesti kovemmat kuin täytettävät mallit???

Ihanaa kun ensi viikolla pääsee shoppailemaan! Joululahjalistaa tuossa kirjoittelin valmiiksi, että tietää suunnilleen mitä on kenellekin hakemassa. Mä en jaksa päämäärättömästi kierrellä kun en sit keksi mitään ostettavaa...jään aina jahkailemaan...ja vauvalle aion hankkia baby disney lakanat ja pinnasuojan...ne oli valtavan suloiset ja sopii molemmille! =)

Meillä on masussa kokoajan kova möyriminen menossa! Välillä tuntuu ettei lepää ollenkaan...taitaa olla siellä jotenkin poikittain, kun tuntuu potkut molemmissa kyljissä...nyt ei onneksi ole niin paljon virtsarakolla leikkinyt =) huh huh!!! Isikin on alkanut masulle juttelemaan =) se on musta jotenkin todella ihanaa! Ja tulevat isoveljet taputtelevat heti aamusta masua ja toivottavat hyvät huomenet sekä illalla hyvät yöt =) hellyttävää!

Oikein hyvää viikonlopun alkua teille kaikille! Ja hyviä vointeja!

Äiti1983 ja Alma 26+3

Vierailija
12/35 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä on tänään käyty jouluostoksilla, ja nyt on joululahjat onneksi ostettu. :)

Ulkoilemassakin olen ehtinyt käydä, ja nyt lopun päivää ajattelin ihan levätä. :)

Huomenna sitten alkais rv 27+0, mä laitoin eilen sen raskausviikon väärin tuohon mun viestiin, no ei se maailmaa kaada. :)

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 26+6

Vierailija
13/35 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun vietosta.Meillä ei sen kummemmin vietetä kun ei olla tod.mitään jouluihmisiä,muuten kun käydään sitten joko joulupäivänä tai tapanina anopin luona herkuttelemassa jouluruuilla ja tyttö saa lahjansa siellä.Muualla ei kyläillä,eikä siis tule kuusta eikä pukkia.Joulukoristeitakin asennan sen takia kun ne on niin kivan näkösiä!!Järkyttävää sinänsä.

Viime yönä taas närästi.Nyt varauduin tähän yöhön ostamalla rennietä.Meinaa nimittäin jo lähtee teho tuosta maidon juonnista.Nivusiin ja häpyluuhun koskee niin ,ettei meinaa enää pystyä kääntymään sängyssäkään!

Koirakin hiippailee ja kahistelee ympäriinsä vaippaan sonnustautuneena kun sille tul juoksu TAAS.Tyttö on innoissaan kun on toinenkin vaippasankari talossa=)Sit tuo koira vielä harrastaa valeraskauksia,saa nähdä miten paha tulee tällä kertaa.Viimeks siltä tuli jopa maitoa.

Huomenna aijon tuijottaa illalla linnanjuhlia.

Sunny 27 tasan(ohhoh,kohtahan tässä ollaan jo loppusuoralla!!!!)

Vierailija
14/35 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään jouluna mun isovanhemmille syömään, ja vietetään siellä joulua, ja sit joulupäivänä mennään mun vanhemmille syömään, ja sit tapanina mennään anopille syömään. Että tämmöinen joulu olis meillä sitten edessä. :)

Toivottavasti tulis lunta jouluksi, olis nätin näköistä jos olis lunta maassa. :)

Tänään olis sitten itsenäisyyspäivä. :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 27+0

Vierailija
15/35 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä meni itsenäisyyspäivä? täällä meni ihan mukavasti, poltettiin eilen kynttilöitä itsenäisyyspäivän kunniaksi. :)

Tänään käytiin kävelyllä miehen kanssa, ja kyllä taas piristi. :)

Poika voi masussa ihan hyvin, välillä on vaan hiljaisia hetkiä kun poika ei liiku, mut se liikkuukin yleensä iltaisin enemmän. :)

Hyvää Sunnuntaita kaikille ja voikaa hyvin!

Hanttu82 ja Poju rv 27+1

16/35 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät on olleet pari viimeistä viikkoa niiin kiirettä ja touhua täynnä, että on kirjoittaminen taas vähän jäänyt. Mutta lukemassa oon käynyt teidän muiden kuulumisia päivittäin.

Viikko sitten hujahtivat ohi joulumyyjäiset, joihin leivoin ja tein käsitöitä. Sitten eilen oli mun velipojan lakkiaiset, ja niihin "virkani puolesta" (olen koulutukseltani leipuri-kondittori, vaikken sitä työtä ole juurikaan tehtyt) sai väkertää erilaisia kakkuja sun muuta. Noh, juhlat menivät hyvin ja tarjoamiset onnistuivat ja kelpasivat kiitettävästi. Tänään olo onkin ollut aika nuutunut, kun useamman viikon touhuputki päättyi. Nyt sitten vaan pikkuhiljaa tekemään lisää jouluvalmisteluja. Muumipiparitalo saatiin ihan hienosti kasattua alkuviikosta, ja tänään voisi vääntää uuden piparitaikinan niin saisi leipoa huomenissa ihan tavallisia pipareita.

Jouluaatto me vietetään omien vanhempieni luona, joulupäivänä vieraillaan varmaan miehen isän puolella sekä mun omassa mummulassani ja tapanina ehkä miehen äidin puolella. Ei ole vielä varmaksi päätetty. Kun lähisukulaiset asuvat kaikki 0-25 kilometrin säteellä, niin ei ole ongelmaa piipahdella useammassakin paikassa muutaman päivän sisällä. Mutta silti haluaisin ettei joulunpyhät mene pelkästään paikasta toiseen ramppaamiseen... Sellaisen joulunhan sitä saa, minkälaiseksi sen itse tekee.

Oma vointi on ollut erinomainen. Pari viime yötä oon nukkunutkin ilman monen tunnin valvomisia, ihanaa! Ainoa negatiivinen juttu joka nyt tulee mieleen, on pissahätä, joka alkaa vaivata hirveän nopeasti jos lähtee lenkille. Siis vaikka olisin käynyt juuri ennen lähtöä vessassa, niin monesti jo parin sadan metrin kävelyn jälkeen vessahätä alkaa taas vaivata. Tällä hetkellä pystyy tehdä vaan suht. lyhyitä lenkkejä, mutta tuleepahan edes vähän haukattua happea.

Hyvää joulukuuta minunkin puolestani kaikille!

Nasuliini ja Skepi rv 24+5

Vierailija
17/35 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ja tylsistyttää.

Vihdoinkin kun olisi energiaa tehdä jotain niin ei saa: käsistä tuli tuomio enmgstä: oikeassa hermo niin pahasti puristunut että on vaurioirunut. Ehdoton rasituskielto, koska peukalo voi lopettaa toiminnan. Tässä odottelen tietoa milloin pääsen kirurgin arvioon leikataanko vai ei, jopa ennen raskauden loppua. Vasemmassakin selkeä rannekanavaoireyhtymä löydös, mutta ei vauriota eli nettailut pitäis pitää minimissä.

Harrastuksina nyt tvn katselu, syöminen ja kävely. Pää hajoo.

Vacsuli ja papu 25+4

Vierailija
18/35 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, joululoman alkuun on enää kaksi viikkoa :). Tänään on tosiaankin ollut kunnon maanantaiolo, nukuin yön tosi huonosti - "Huu" myllersi mahassa ja hyvää asentoa ei meinannut löytyä millään. Nyt onkin sitten mojova hedari päällä. Masu on omasta mielestä jo tosi iso, pelottaa ajatella mitä se on 3kk:n päästä...Muuten vointi on ihan hyvä, paitsi että harjoitussupparit vaivaa välillä.

Tsemppiä kaikille maalismasuille :)!!!

Nasse rv 25+1

Vierailija
19/35 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu hyvää. :)

Se olisi taas uusi viikko, kyllä nämä viikot menee aika nopeesti. :)

Ei mene enää kauan kun tulee joulu, ihanaa :)

Oli taas kiva nukkua yöllä, kun poika aloitti potkimisen, no pääasia että se ilmoittaa mulle itsestään että kunnossa ollaan. :D Mä välillä alan oikein itkemään kun poika alkaa potkimaan ja venyttelee niillä pikku jaloilla. :)

Hyvää Maanantain jatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 27+2

Vierailija
20/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tää esittelylista mut mulla minni74 :)

Hyvää kuuluu odotukseen ja nopeasti menee aika :) Masukki potkii kovasti ja hyvin näkyy uloskinpäin liikkeet.

Palaan myöhemmin kunhan kerkeen tältä katraalta niin kirjoittamaan enempi :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Minni kera kuusikon ja rv 26+4