Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia käynnistyksestä?

22.03.2006 |

Eli mulla on viikkoja nyt 39+4 ja huomen aamusta olen osastolle (tays) menossa käynnistelyyn. Epäily äipän lantion ja vauvan koon " yhteensopivuudesta" ja muutoinkin tukalasta olosta johtuen...

Haluaisin tietää muiden kokemuksia siitä kuinka käynnistys on edennyt ja kuinka nopeasti ja millä fiiliksillä jne. Ja lisäksi missä " kunnossa" paikat alhaalla on ollut kun käynnistelyä aloiteltu. Itseä kun mietityttää tuo kauanko mahdan joutua osastolla virumaan, kun kanavaa on vielä lähes pari senttiä jäljellä ja auki olen vain sormelle. Pehmenneet on paikat ja vauvan pää hyvissä asemissa kiinnittyneenä kuitenkin, jotain plussaa..?

Toki kaikki ovat yksilöitä ja niin kuin myös synnytykset ja käynnistyksetkin, mutta mielenkiinnosta silti haluaisin lukea muiden kokemuksia. Itselle tulossa toinen lapsi, esikko tosin leikattiin, että sikäli ensisynnyttäjä olen. Supistuksia on tullut jo noin 3-4 viikkoa välillä jopa säännöllisiäkin ja ihan napakoita tuntuvia myös joukossa.

Olenko muuten ymmärtänyt oikein ettei kalvoja puhkaista vasta kun on jotaikin senttejä auki ja miten tuon oksitosiinitipan laita oli? Mulla kuulemma alotellaan niillä suun kautta otettavilla tabletin murusilla vähitellen lisäten, kulemma trvitsee edetä varovasti tuon muutama vuotta vanhan sektioarven johdosta.. Onko tästä muilla kokemusta?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

Olispa mulla jo tämän viikon puolella vauvan hajua kainalossa tuhisemassa:)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaiseppas mun aloittama ketju KYSYMYS KÄYNNISTÄMISESTÄ hieman alempaa, sain todella hyvin vastauksia ja kommentteja. Itse olen tulossa käynnistykselle ens viikon tiistaina TAYS:iin.

Tsemppiä matkaan!

Annu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla