Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

=) MAALISMASUT VK 49 (=

01.12.2008 |

Hurjasti lisää esittelyitä pitäisi olla la järjestyksessä..! Tarkistakaa omat tietonne, jotta ei isompia virheitä...en luota itseeni! =) ja sitten vielä lopussa linkki edelliseen viikkoon!

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

minni73---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Mukavaa alkanutta viikkoa!!! Ja hyviä vointeja kaikille!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töissä taas. Ei olis kyl aamulla yhtään huvittanu lähteä töihin. Olen lähdössä tänään aiemmin töistä esikoisen huonetta sisustamaan. sellanen pesänrakennusviettin on iskeny, et on pakko päästä laitteleen. poika siis muuttaa omaan huoneeseen, joten laittamista on. Mies on tänään kotona ni voi hoitaa kalusteiden siirtämisen ym. Innolla odotan! vielä pitäs tunti kypsyä täällä töissä. Ei oo mitään tekemistä, joten aika menee melkoisen hitaasti.

Mun maha on niin iso, etten uskalla edes ajatella, millanen se on viimeisillä viikoilla! Hui! Viikon päästä on se ultra, joten siellä selviää vähän, minkä kokoinen tyyppi sieltä on tulossa.. Kaks ekaa on ollu ihan tavallisen kokoisia, hiukka reilut 3kg.

Voi ku no luet ei sulais kokonaan pois. oli jo niin ihanan talvista.

Mies lähtee taas huomenna reissuhommiin ja tulee lauantaina kotiin. Alkaa olla jo aika ikävä, ku nähdään aina vilaukselta ja sit taas sitä viedään. onneks tää viikko on toistaiseksi viimeinen!

Iloista joulukuun ekaa viikkoa koko poppoolle!

t. iiiik ja pikkuinen 23+5

Vierailija
22/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan mainiosti, se olisi taas uusi viikko edessä ja ensikuussa olisi jo Tammikuu, apua kun aika menee nopeesti. :)

Täällä sataa vettä oikein kunnolla, saas nähdä saadaanko valkea joulu. :)

Masussa on kaikki hyvin, ja pojalle on kiva jutella joka päivä, ja laulaa sille. :)

Hyvää Maanantaita kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis...sorry minni74! tein susta vuoden vanhemman =) muutan kun päivittelen!

Täällä ihan ok olo. Mitä nyt selkää särkee ihan pirusti...siihen alkaa kyllä jo tottua!

Jee tällä viikolla tulee veronpalautukset ja sit ens viikolla pääsee jouluostoksille ja laivalle! Ihanaa, laatuaikaa miehen kanssa pitkästä aikaa, ja oikein pari päivää!

Nyt päikkäreille =)

Äiti1983 ja alma 25+6

Vierailija
24/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin muutaman kerran alkuraskaudessa mutta sitten se on jääny...

Jospa nyt yrittäisin aktivoitua. : )

Eli toista lasta odotetaan syntyväksi 25.3.09, vaikka olen ihan varma et menee yli ja syntyy vasta huhtikuun alussa. (aprillipila) : ) Esikoinen (poika) synty 01/08 viikolla 42+2. Kainuussa ollaan ja ikää mulla 28v miehellä 30v.

Raskaus on sujunu oikein mallikkaasti tähän asti, mahan kasvu muistuttaa tavallista poikkeavasta olotilasta. : ) Pikkunen potkii ja möyrii kovasti, hyvin näkyy liikkeet jo ulkopuolellekkin. Aika kiitää ihan älytöntä vauhtia eteenpäin, välillä ihan hirvittää!

ÄITI1983 mulla on kanssa ollu jonkun verran selkävaivaa, oli myös edellisessä raskaudessa. Oon saanu selän pysymään kunnossa liikkumalla, tukivyöllä ja vaihtamalla tietokonetuolin jumppapalloon. : ) treenaa samalla huomaamatta myös lantionpohjaa. Toivottavasti sulla helpottais selkäkivut, se ei ole mitenkään mukavaa. Täällä kans odotellaan veronpalautuksia!!

Mukavaa joulukuun alkua kaikille.

Odottelija rv 23+4

Vierailija
25/35 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa joulukuuta kaikille!

Lapset olivat niin innoissaan joulukuun alkamisesta, oli pakko ripustaa jouluverhot ja kaivaa koristeita autotallin perukoilta. Lunta ei ole kuin kasoissa, mutta tekojääradalla kun tänään oltiin luistelemassa, näytti ihanan talviselta tihkusateesta huolimatta.

Olin perjantaina neuvolassa. Paino ei oo noussu alusta ku 600g, onneksi, sillä ylimääräistä on vähäsen. Verenpaineet oli alhaalla 118/60, mikä on meikäläiselle ihan normaalia. Mutta hemoglobiini oli laskenut alun 145:sta nyt 113, vaikka oon jo kuukauden popsinut Obsidania, kun on niin väsytellyt. Kelapaprut sain, mut ovat vielä täyttämättä. Taidan kallistua sen rahan puoleen, kun tuota vaatetta on kahdelta edelliseltä jäänyt melko hyvin. Sokerirasitus mulla on 8. päivä.

Liitoskivut ovat nyt alkaneet vaivata. Aamulla on hankala nousta sängystä ja taas alkuillasta kivut ovat inhat, istuminen eikä seisominen tunnu hyvältä. Muuten tässä ollaan hyvällä fiiliksellä, joulun lähestyminen kutkuttaa, kun tietää, että tää loppuvuosi menee tosi vauhdilla, ja sit ei oo enää mikään hirmu piitkä aika maaliskuun loppuun.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kupla3 rv 23+4

Vierailija
26/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija80: mulla siis kahdessa alimmassa nikamavälissä pullistumaa, ja kaikki tuntuu pahalle. Olen ollut sairaslomalla reilun kaksi kuukautta jo...istumatyöstä...liikkuminen erittäin rajoitettua... Käypä muuten lisäämässä tietosi tuonne Maalismasujen esittelypinoon niin päivitän sinutkin listaan taas maanantaiaamuna!

Täällä taas tällainen tylsistymisen huippupäivä...ei sitten niin mitään tekemistä millä aikaansa kuluttaisi...ei viitsis täs koneellakaan taas notkua puolta päivää!

Se on jännä miten toiset päivät on mieleltä paljon parempia ja toiset taas ihan suosta! =(

No nokka pystyy vaan vissiin pitäs nostaa...

Ihanaa kuitenkin että taas alkoi uusi rv!

Päivänjatkoja!!!

Äiti1983 ja Alma 26+0

Vierailija
27/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sitten pitäisi herätä vähän aikaisemmin, voi itku. :(

Tänään en sitten saa enää kahdeksan jälkeen illalla, syödä enkä juoda mitään, todella tylsää, kiva katsoa sitten vierestä, kun mies syö iltapalaa. :(

Tänään pitäisi mennä soittoharjoituksiin, pitää varmaan levätä ennen harjoituksia, muuten ei jaksa soitella. :)

Hyvää aamun jatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 26+3

Vierailija
28/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohdutan sua, mulla on sama edessä huomenillalla =(

Vierailija
29/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin käsiä lukuun ottamatta. Saikkua sisi tuli 2 vkoa lisää ja huomenna enmg hermotutkimus. Ei kiva. Neuloja laitetaan ja sähköllä katsotaan hermojen johtuvuus ja ennestään tiedän ettei ole mukava kokemus.

Paino käyttäytyy vallan hassusti. Pomppii ylös ja alas: 2kg tuli vajaassa 2 vkossa ja nyt tuli yhdessä yössä 1kg alas. Ihan outoa. Viikon aikana olen tosin päivittäin kävellyt 20min-60min. Nyt mun ulkoiluttajat vaan lähtivät eli hoitokoirat menivät takaisin omistajalleen. Voi kuns ais tusota ulkoilu rytmistä pidettyä kiinni.

Sokeri rasitus on 22.12. eli rv 27+5. Onko toi jotenkin myöhään???

T:Vacsu ja papu 24+6

Vierailija
30/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävinhän minä eilen hammashoitajalla. Läkäri käynnistä yli vuosi, jolloin rapsutettiin hammaskiveä. Nyt ei hammaskiveä, ei ien tulehdusta, ei reikiä :-) Seuraavan kerran voisi varata ajan lääkärille/tarksituskeen 2 vuoden kuluttua.

Vierailija
31/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se tuomio sitten tuli. Insuliinihoito alkaa huomenna :-/. On noi aamuarvot sen verran koholla että parempi sitten lääkitä että saadaan ne kuriin. Harmittaa mutta ei voi mitään, onneksi sentään kokemusta edellisen raskauden kanssa.

Kyllä tämä harmaus taas vetää mielenkin vähän ankeaksi, saisi kyllä lunta taas tulla. Muuten olo täällä on ihan kohtuullinen. Hilma pyörii ja veivaa mahassa niin että välillä meinaa melkein tuolilta pudota . Supisteluja tulee epäsäännöllisesti mutta ovat aika tuntuvia, ensi viikolla onkin neuvola lääkäri joten katsotaan sitten tilannetta.

iik - mitä työtä miehesi tekee? Jos saa udella :-)

Äiti1983 - ihan sama juttu mielen suhteen. On päiviä kun tuntuu että vois vaan itkeä/huutaa/mekastaa yms. ilman mitään ihme syytä ja toisina päivinä on tosi hyvä fiilis.

Sokerirasitukseen menijöille tsemppiä, mulla onneksi edes se taitaa jäädä pois... Ja Vacsu rasitus tehdään (kai) yleensä viikoilla 24-28 joten ei se ainakaan myöhässä ole. Idea kai on se että noilla viikoilla ne arvot yleensä kohoaa ja saa sitten ajoissa seurannan ja tarpeen vaatiessa hoidon aloitettua.

Ihanaa kohta pääsee kotiin. Pitänee vähän siivoilla kun anoppi ja appiukko tulee huomenna katsomaan lapsia hetkeksi aikaa...

t. Mirabella ja Hilma 25+2

Vierailija
32/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra varjelkoon meitä pojalta!!!

Sukupuolellahan ei ole muuten väliä, mutta kun ultrassa on nyt kaksi kertaa "tyttö" näkynyt, niin en vain osaa kulkea noiden suloisten punaisten potkupukujen ohi... Jos meidän tytsi osoittautuukin syntymän jälkeen munattomaksi pojaksi, niin meillä on pieni vaatekatastrofi :D

Tuun sit tänne palstalle niitä edulliseti kauppaamaan. Kaikki on jouduttu ostamaan uusina kun mitään ei oo enää tallessa isoveljiltä.

Olo on välillä kehno. Meinaa pyörryttää ja liikkuminen on jo nyt vaikeaa. Närästää jne... enää 15 viikkoa...

Piiperö -78 rv 24+3

Vierailija
33/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään havahduin siihen että jouluhan on taas ihan kohta, viime vuonna se meni han ohi kun en aloittanut valmisteluja ajoissa ;) Nyt voisi varmaan jo ruveta kaivamaan koristeita esille.

Mulla on jotenkin hassu tilanne töissä, kun ei ollenkaan tekis mieli jäädä pois. Onhan tässä vielä toki aikaakin muutama kuukausi, mutta silti. Ehkä se vaikuttaa, että sain olla kesän kotona kirjoittamassa ja siitä kaksi kuukautta meni alkuraskauden väsymyksen kourissa. Siitä kun virkistyi, niin kaikki on tuntunut taas tosi mukavalta.

Nyt alkaa tuo masu painaa yläosasta sen verran ettei sohvalla istuskelu enää tunnu kivalta, pitäisi koko ajan istua ryhdikkäästi :)

Viime viikolla tuli tehtyä ensimmäinen isompi hankinta, Vauvattaressa oli hyvä tarjous pinnasängystä. Halusin sellaisen, josta saa yhden laidan kokonaan pois, kun meidän sänky on niin kapea ettei perhepeti tule kysymykseen.

Jaksamista kaikille tämän pimeän vuodenajan keskelle.

Jatta rv 23

Vierailija
34/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko sit sairanloma nyt aluksi vuoden loppuun. Verenpaineet ollu koholla monta viikkoa ja nyt lukemat oli semmosia, että laittovat neuvolasta äitipolille. Oon tehny kolmivuorotyötä hoitajana, ei varmaan tee paineille hyvää.. Muuten vointi nyt ihan ok, vähän pää- ja selkäsärkyä mut kuuluu kai asiaan(: Nyt ehtii levähdellä niin paljo ku jaksaa(:

Minkäslaisia painoarvioita muilla on ollu näillä viikoilla? Meillä oli 980g.

t. Ansku rv 26+4

Vierailija
35/35 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä on liikkuminen,siis lenkkeily, muuttunut vaikeaksi.Pitää sellaista mummovauhtia edetä ja ihan lyhyviä lenkkejä tehä...alamahaan alkaa juilia inhottavasti ja muutenkin menee koko lantion seutu kipeeksi.KÄvele siinä sitten.Koirat ihan ihmeissään kun ei matka etene.Vaatteet ei taho enää istua mitkään,joku ihmeen leviäminen on nyt kyllä päässy tapahtumaan...No,oon mä kyllä syönykkin.

Ei vieläkään kuulunu mtn äitiysavustuksesta.Hidasta touhua tämän kylän kelalla...

Kovasti vauva tunkee jalkaa kylkiluihin,ja se koskee,sitten tekee jotain ihme pyörähdyksiä mitkä ei kans tunnu hyvältä.Ja on ruvennu nyt kääntämään ihteensä pää alaspäinkin,tähän asti se on pääasiassa viihtynyt istumassa.Huomattavasti kevyempi ja mukavampi olo mulla itellä sillon kun se on pää alaspäin kun ei paina palleaan koko ajan.Kovasti jo ootan että pääsis näkemään pikkuisen=)

Sunny 26+4