Elämä on ihanaa! Mies sai ylennyksen
esimieheksi ja palkka lähes tuplaantui kertaheitolla. Tätä on nyt jatkunut puoli vuotta, elämä on tasaantunut ja ylitöitäkään ei tuohon palkaan vaadita, se on ehditty huomaamaan.
Ei kerrota sukulaisille siltikään. Yhdetkin kateelliset rakentavat parhaillaan omakotitaloa, mutta mepä vaan viihdytään kerrostalokolmiossamme! Hehkuttakoot vaan omaa rakentamisen onneaan...
Kommentit (24)
Miehellä vaihtui sekä työpaikka että asema, joten siitä roima palkankorotus. Aikaisemmat tehtävät olivat asiantuntijana ja nyt siis esimiehenä asiantuntijaorganisaatiossa. Bruttopalkka on lähes nelinkertainen verrattuna minun palkkaani, jos olisin työelämässä.
Olen itsekin akateeminen. Oikeastaan tämä on epäoleellista. Mies sai palkankorotuksen ja minä olen se etuoikeutettu, joka meistä kahdesta saa hoitaa lapsia kotona. Näin on taloudellisinta. Mutta enpä pui palkkaa tämän enempää, sillä varmasti joitakin jo närästää...
Kyllä meillä kumpikin iloitsee toisen menestyksestä, vaikiuttaa ihmeelliseltä, että vain omista saavutuksista voisi iloita.
Sinulle 15, joka hehkutit akateemisuuttasi ja esimiesasemaasi: ei ole kovin kummoinen esimiesasema/työ sinulla, jos työaika on 8-16. Jokainen, joka tekee vähänkin vaativampaa esimiestyötä, tietää, ettei sitä voi tehdä ennalta määrättyjen työaikojen sisällä.
Onnea, ap, miehesi ylennyksestä!
tai tietty, jos palkka on ollut erittäin pieni, niin mikä ettei..
kertoisitko, paljonko palkka on tällä hetkellä?
Kadehtivatkohan sitten mahdollisuuttamme hoitaa lapset kotona ja sitä, että joku vielä viihtyy kotona? Viihtyisin toki töissäkin, mutta samalla kärsisin joutuessani eroon pienistä lapsistani. Tai että olemme tyytyväisiä elämään näin? Parisuhde on hyvä ja lapset ovat ihania, mutta eiköhän kolme lasta ole tarpeeksi... haluan vielä ehtiä mukaan työelämäänkin...
Ap