Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****3.Kuumeilijat, viikko 49****

01.12.2008 |

Uusi viikko, uudet kujeet.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka toivottivat mut tervetulleiksi ja toivon tosiaan että vierailusta tulee lyhyt niinkuin joku tuolla vitsaili.

Mun menkat on nyt kaksi päivää myöhässä ja huomenna aamulla aion testata eli clearbluet ovat ostettuna kaapissa.

Vierailija
22/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoisesti pysytellyt enemmän taka-alalla. Mutta jos taas nyt vähän jotain rustailisi..

2poj@näidille pahoittelut myös mun puoleta. Toivon todella että saatte välit selviksi ja vauvayritykseen uuden rennomman otteen!

Kuten kaikille muille tädin kohtaamille pahoittelut.

Ja kiitokset teille kaikille "muistamisesta", tiedätte kyllä mitä tarkoitan.

Joku kyseli viime viikolla tuota tautia ja sehän on siis autosomaalinen resessiivinen polykystinen munuaistauti (rakkulamunuaiset), lyhyemmin ARKDP.

Tämä siis periytyy vain jos kumpikin vanhemmista on taudin kantajia ja geeniperimä tulee molemmilta vanhemmilta. Jos perimän saa vain toiselta on oireeton kantaja. Valtaosa vastasyntyneistä taudinsaajista kuolee ensimmäisten vuorokausien aikana keuhkojen hypoplastisuuden takia.

ON: täällä taitaa ovis olla aika ajankohtainen. Katsellaan nyt sitten että mille päivälle sattuu. Aherrettu on kuitenkin tässä jo muutamana iltana ja eiköhän samaa rataa jatketa. Olen ollut ihan tarkoituksellakin pois täältä jotta en suotta stressaisi liikaa ja ovis tulisi ajallaan. Jos liikaa stressaa voi olla että kierrot alkavat vaan pitkittyä ja pahimmassa tapauksessa voi olla ettei ovuloi ollenkaan. Mutta nyt siis nautitaan puuhastelusta, ja piinaillaan sitten vasta joulun tienoilla. Jos hyvältä näyttää ja maltan teen testin vasta jouluaattona :D

Eipä täältä tälläkertaa kummempaa!

Ainiin, tervetuloa kaikille uusille!

Plussa tuulet puhallelkoon!! Täällä taisinkin monet olla jo "testausvalmiudessa"

Pihlis yk3, kp16/24-31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siis, kirjoitinpa tuon kirjainyhdistelmän ajatuksissani ihan väärin.. Se on tietenkin siis ARKDP..

hajamielinen pihlis

Vierailija
24/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaaa vielä kerran rohkeasti.. ARPKD

ja nyt menen kyllä nukkumaan!!!

Vierailija
25/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia ARKDP sairauksia tai siis ARPKD. Onkohan tuossa mitään tekoa sillä onko masuasukki kumpaa sukupuolta. Eihän sitä tosiaan tiedä vaikka 2 suht tervettä lasta ennestään on, mitä perinnöllistä sitä meiltäkin löytyy.

Ja hah, sen jos Pihlis teet että tuolla kierrolla testaisit vasta aattona, niin olet kyllä melkoinen sissi. :)) Näet mennään suht samoissa, mulla kp 15/ 24-32 ja itse laskeskelin testaavani 15.12 jos aihetta silloin on. Paitsi että kaapissa odottaa testit joissa sanotaan raskauden ehkä näkyvän jo 7-10 pv ovulaatiosta. Se olisi jo suuniilleen 10.12-13.12!! Sillä ovis oli vissiin eilen ja ainoa pupuilukin tänä aamuna. Kovin siis hatarilla varmistuksilla meillä mennään tässä ekassa kierrossa, mutta kertahan se vain riittää kun hyvin käy. Eli ovistesti oli eilen vahvoilla viivoilla, tänään jo puolet hailakampi testiviivaa. Joten ovis oli ja meni, eikös vaan? Vaikka vielä kiristelee kummasti mahan pohjassa...

ja ovulaatio oli 12-36h kuluttua positiivisesta ovistestistä, mutta entäpä ne siittiöt, kuinka sukkelasti ne uivat määrän päähänsä? Koitin guuglettaa, mutta pikaisesti en vastausta löytänyt. Onko jollain tietoa? Voihan sitä vielä koittaa varmistella tätä kiertoa, ihan vaan varmuuden vuoksi.

jeela yk 1 Kp 15/24-32

Vierailija
26/52 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinkin itse vastauksen siittiö kysymykseeni. Tässä kopsaten perhesuunitelun sivuilta:

"Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään."

Joten lähden tästä vain vielä varmistelemaan...

jeela yk 1 Kp 15/24-32

Vierailija
27/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin nyt aamulla ja negatiivista näytti eli testin mukaan en ole raskaana. Oireita kyllä on, meinasin nimittäin juuri oksentaa aamupalat makuhuoneen lattiaalla, sydän tykyttelee oudosti , rinnat on kipeät ja ala vatsaa kiristäää hassusti (ihan kuin harjoitus supistusten aikaan). Ihmettelen kyllä missä kuukautiset luuraa. Tai tietysti voi olla niin että kierukan poiston jälkeen kierto on on pitempi kuin aikaisemmin eli jos tätiä ei kuulu testaan maanantaina uudelleen.

Tsemppiä kaikille tuohon pimeyteen, toivottavasti moni testailija saa postiviisen tuloksen että saadaan hiukan valoa tähän synkkyyteen.

Vierailija
28/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kun täti-paholainen löysi sittenkin teille 2poj@näiti :( Toivottavasti saatte miehen kanssa kuitenkin asiat selvitettyä ja pääsette pian yrittämään uudestaan.

Maikille pahoittelut negasta, toivotaan että kääntyisi vielä parin päivän päästä toiseksi tuo tulos kun noin lupaavia oireitakin sulla on bd bd bd !!

Tsemppiä kaikille piinailijoille, sillä aika tuntuu matavan kovin hitaasti kun jotain odottaa..

Itse testasin eilen kp30 ihan selvän negan... joten siinä meni samalla toivo romukoppaan :( Menkkoja ei kuitenkaan vielä kuulu joten katsotaan nyt huomenaamulla kp32 mitä testi sanoo jollei ferrari aja esille sitä ennen. Tänäänkin teki jo mieli testata mutta tuski se tulos päivässä muuksi olisi muuttunut (kai eilen olisi siinä tapauksessa ollut edes haamu?) joten huomenna sitten varmistus ja jos/kun siine taas nega paukahtaa niin taatusti aion viettää illalla railakkaan pikkujoulun ;)

Korppa on ainakin ihan neutraali tällä hetkellä eli ei oireita suuntaan eikä toiseen...

t. Manna kp 31 / normaalisti 31, viime kierrot 35-39

Vierailija
29/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin testattu tänään. Negaksi tuon kyllä tulkitsen, mutta pieni toivo elää, sillä kun oikein oikein tarkkaan katsoo, niin kyllä siinä toinenkin viiva on, mutta taitaapi olla viivanpaikka. No, testaan ylihuomenna uudestaan, tai parhaassa tapauksessa huomenna, malttamaton kun olen =)

Me ollaan perheen kanssa lähdössä maanantai-iltana laivalle. Olisi kiva tietää, onko pikkukolmonen tulollaan, niin tietäisi voisiko sitä ruuan kanssa nauttia vähän viiniä. Minä kun kuulun siihen ryhmään, joka ei ota pisaraakaan raskausaikana, vaikka tiedän kyllä, ettei lasillinen viiniä pahaksi ole. Eiköhän tämä mysteeri ratkea jo sunnuntaina, kun silloin pitäisi olla se kierron v-mäisin päivä, eli kp 1.

Nyt pitää mennä antamaan pikku-ukolle aamupalaa, ennen kuin hermostuu tuonne pinnasänkyyn. Iloista päivää kaikille!

Marju, yk 1, kp 23/26

Vierailija
30/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeela: tuolla sukupuolella ei pitäisi olla mitään tekemistä tuon taudin kanssa. Tuntuu jotenkin hullunta ajatella, että todennäköisyys siihen, että juuri sillä hedelmöittävällä siittiöllä sekä juuri silloin irronneessa munasolussa on molemmissa tuo geenivirhe, on todella pieni, mutta kuitenkin aina on se 25% riski. Ja jokainenhan meistä kantaa useampia geenivirheitä oireettomina, mutta jos kaverilla sattuu olemaan sama virhe niin se on "menoa". Ja todennäköisyys siihenkin on todella pieni.

Manna: meilläkin on pikkujoulu vkon päästä ja ajattelin kyllä riemumielin sitä juhlistaa. Ja samalla tässä Jeelallekin, että kai se on varmuudeksi ensi perjantaina se testi tehtävä, mutta jos haamuakaan ei ilmesty, en stressaa siitä mitä kurkkuuni kaadan ja montako kertaa, niin että mukavuuden rajoissa pysytään. Apteekissa kerran täti sanoi että ensimmäiset 2 vkoa hedelmöittymisen jälkeen on alkio "omillaan" että ei tarvitse olla niin huolissaan siitä mitä ottaa, kyse oli silloin siis allergialääkkeistä jota ei raskaana ollessa saanut ottaa.

ON: Täälläkin taisi ovis olla eilen. Mietin että meneekös se niin että se limailu loppuu silloin kun ovis alkaa vai silloin kun se loppuu, eli siis siitä irtoamisesta on mennyt niin kauan ettei enää hedelmöity? Olen luottanut tuohon limaan (anteeksi) ja greippimehuun, en ole raaskinut niitä ovistikkuja vielä ostaa (ehkä sitten sen maagisen 6 yk:n rajan jälkeen). Pari edellistä iltaa on puuhailua takana, mutta eilen ei kyllä jaksanut, eikä aamullakaan, mutta josko nuo alkuviikkoiset kaverit olisivat vielä hengissä vastaanottamassa kuningatarta :D

Pihlis yk3, kp17/24-31

Vierailija
31/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut negaa saaneille ja menkkojen yllättämille.

nyt on menkat viikon myöhässä, mä en vaan uskalla testata. koska luulen, että kierto vain heittää nyt pahasti metsään. kun eka oli 26 kierto ja sitten se heitti sen 31 kierroksi..niin varmaan nytkin.

Vierailija
32/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa kp32/n.24-26, en muista näin pitkää kiertoa olleen vuosiin. Luulisi, että plussa jo näkyisi jos vauva olisi alulla. Menkoista ei kuitenkaan merkkiäkään, olo sen sijaan välillä etova.

Kaksi ekaa lasta sai alkunsa helposti, mutta kun tämä kolmannen yrittäminen aloitettiin, niin jotenkin oli jo valmiiksi sellainen olo, että onnistuukohan se ollenkaan. Nyt menossa yk5, joten ei tosiaan vielä pitkään olla yritetty, mutta fiilis joka tapauksessa se, että tuleekohan tästä mitään. Mitään erityistä syytä pessimismiin ei ole, kaiken pitäisi olla kunnossa, paitsi että ikää tietenkin enemmän kuin edellisillä kerroilla, mutta kuitenkin "vain" 33v.

Mitään konkreettisia asioita en ole halunnut miettiä, ennenkuin pulla on uunissa. Mutta asunnon vaihtoon ei ole tarvetta, autokin varmaan pysyy samana. Äitiyspakkausta en luultavasti ottaisi, en ottanut kakkosellekaan kun esikoisen jäljiltä kaikki oli käyttökunnossa. Muutenkin kaikki vauvanvaatteet ja -kamat on tallessa ja vähän ärsyttävästi laatikoissa makkarin nurkassa, kun en viitsi viedä niitä kosteaan kylmäsäilytykseen. Jotenkin tuntuu, että koko kotikin vain odottaa sitä, että kolmonen ilmoittaisi itsestään.

No, tsemppiä ja plussia kaikille!

Vierailija
33/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-tyyppi! Et ole tetannut vielä vaikka viikko jo mennyt! Todellista mielen malttia. :)

Testaa ja kerro heti.

Pihlajakukka: Ovislimoista muistan lukeneeni että venyväinen kirkas vaihe on juuri ovulaation aikaan ja sen jälkeen se loppuu kuin seinään leikaten. Jos sitä on vaikka 2 päivää niin ovulaati tapahtuu jälkimmäisenä. Tosin hedelmöittyminen oli vielä mahdollista 12-24h ovulaation jälkeen.

Meillä jäi yhteen pupuiluun tässä kierrossa, nyt on varmasti varmistelut myöhäisiä. Nuorin osaa aina sopivasti herätä ja eksyä isoon sänkyyn. :)

Jeela yk1 kp16/24-32

Vierailija
34/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut 2poj@näiti:lle. Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selviksi!

Bakteeri: Meillä onneksi valtaosa tavaroista tallessa. Jossain välis aateltiin, et lapsluku jää sittenkin kahteen, vaikka itse olen aina halunnut paljon lapsia. Niin se miehenkin mieli muuttui, onneksi! Vaatteita on kyl omaksi harmiksi laitettu turhan paljon kiertoon ja pois :( .

ON: Tänään ovis testissä oli sit se kaivattu viiva. Nyt vaan sit ahdistaa ja mietityttää... Ne on mammaksin testejä ja niissä sanotaan, et touhuilu tulis ajoittaa 24-48t siitä, ku testi näyttää viivan. Ite sit kuitenkin pelkään, et jos touhutaan vasta huomenna, ni riittääkö se?! Viimeksi on touhuiltu ti iltana, joten se ei enään tänään paljoa auta. Mies sitä mieltä, et huomena vasta. Meillä, ku toi jokatoinen päiväkin on joskus vähän turhan paljon, ni tiiän, et kaks iltaa peräkkäin on kyl sit ihan kauheeta! Mut mut... tohtiiko sit oottaa huomiseen? Noissa testeissäkin tuntuu olevan vähän eroja ja sit mitä enemmän lukee hedelmöitys juttuja, niin tuntuu, etteihän helkkari se ikinä voi tärpätä, ku on niin tunneista kiinni!

Aika epätoivosin fiiliksin siivousta jatkelee Senny kp 11/23-27

Vierailija
35/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sennyn kirjoitus! Nimittäin tuo ON:osasto. Tuntuu että touhuilun oikea ajoitus tosiaan on tunneista kiinni eikä uskaltais jättää yhtään päivää väliin, mutta kun se jokapäiväinen jyystäminen on niin kamalaa pakkoseksiä.

Meillä on alettu touhut kun viiva testissä on alkanut vahvistua, mutta esim viime kierrossa meni jopa 4 pv ennenkuin se oli yhtä vahva kuin toinen. Että kun neljänä iltana oltiin jo hommailtu niin ovispäivinä homma meni ihan puihin... nyt aletaan tositoimiin vasta kun viiva vahva niin ehkä innostaa sitte enemmän. Tosin siihen voi mennä vielä muutama pv ja vasta tänään saan postissa testitkin että pääsen testailemaan huomenna. Jännää...

Tsemppiä Sennylle, ehkä teidän asemassa ainakin yrittäisin tänään ettei mene ohi... ymmärrän hyvin ahdistuksesi.

eewokki yk 8, kp 16/28-33

Vierailija
36/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senny: Periaatteessahan tiistain siittiöt on vielä ihan ok ja jokunen kai ovella odottamassa. Jos ovis on tänään tai huomenna niin huominen pupuilukin on ok. Ei pitäis olla huonot saumat raskautua!

Jeela yk1 ja kp 16/24-32

Vierailija
37/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen on se, että sain oppisopimuspaikan.

Huonot uutiset: mä poistun nyt täältä ihan lopullisesti. Avokki päätti eilenä laittaa lusikat jakoon ja mulla on kolme viikkoa aikaa ettiä kämppä, saada se ja taikoa jostain vuokravakuusrahat. Itkettää, ahdistaa ja vituttaa ihan sikana.

Vierailija
38/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeFeis todella isot pahoittelut. Toivottavasti saat asiat järjestymään.

monella on nyt menkat myöhässä ja testit negaa. Mikä kumma nyt vaivaa. Itselläni ihan sama. nyt on menossa kp 32 ja normaalisti kierto on 28-29, mut joskus 30-31, mut nyt ei kyllä ole ollut mitään kamalaa stressiä, pupuilut on ajoitettu kp 14 ja 16. Testasin siis negaa tänään. Mua alkaa epäilyttää et ne testit mitä tilasin niin oli "rikki". Mulla on niin vahva olo et olen paksuna, menkat myöhässä, öklöttää, syön omituisia yhdistelmiä, siis grrr.... kai tässä vielä piinaillaan ja parin päivän päästä haen sen apteekin oman testin ja testaan sillä. Ne on aina näyttänyt oikein.

Mimosakukka jolla menee hermot kp 32/28-31

Vierailija
39/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeFeisin uutisen jälkeen tuntuu omat murheet pieniltä. Toivottavasti asiat sulla selkenee.

Pahoittelut negan saaneille, onnea plussanneille.

Luin tänään mielenkiintoisen jutun tuosta seksin ajoittamisesta ja ovulaatiosta. Sen jutun mukaan (aika luotettava lähde) paras aika seksille hedelmöitystä ajatellen oli 6 vuorokautta ennen ovulaatiota ja aina ovulaatioon saakka. Se juttu kyseenalaisti ovulaatio päivänä touhuilun...ikäänkuin se olisi jo myöhäistä... hmmm mene ja tiedä.

Meillä ei autoa uusita, eikä kämppää. Vaunut mun tekis mieli uusii, kun ovat nykyään niin hienoja. Pakkausta en meinannut ottaa, varasto täynnä vielä vaatteita...erityisesti niitä pieniä.

t. wilukisu yk2 kp16/24-26

Vierailija
40/52 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi DeFeisin, elämä voi joskus mennä ihan mukkelis makkelis. Jaksamista sinulle asian kanssa ja toivottavasti asunto löytyy ja asiat järjestyy!

Wilukissa: Niin monihan tähtää juuri ovikseen. Mut kun ne siittiöt pysyy hengissä ainakin sen 3, siis osa siitä satsista ja joskus jopa 1 vk. tyttöä jos havittelee niin lieneekin järkevämpi ajoittaa päiviin ennen ovista, niin on paremmat saumat saada tyttö-vauva. (Tässä meni meillä metsään tässä kierrossa kun vaan ei ollut otollisia hetkiä ennen ovista). Toisaalta sitten tuolta luin että raskautuminen pitäisi olla ok vielä oviksen jälkeenkin, mutta vain 12-24h. Jot, jot kyllä vaan ajoitustas kannattaa tähdätä aikaan ennen ovista, jos vain tietää milloin se on. ovistestit näyttää kyllä alkavia punaisia viivoja, joten silloin helppo ajoittaa. Mulla noi testit näytti 3 päivänä haaleita ennen tasapaksuja ja seuraava päivä oli taas haalee.

Pahoittelut negan saaneille!

Toivotaan parasta kaikille niille joilla kiertopäivät vain venyy, josko sittenkin...

Voi kun reilu viikko vierähtäisi lujaa...

Jeela yk 1 kp 16/24-32