Noloa. Tulevan mummilapseni äiti oli valinnut kummilahjamme, joka maksaa 79 euroa. Ei ole millään varaa sellaiseen.
Olin ajatellut lähinnä jotain alle 40 euron lahjaa. Mieheni opiskelee ja minä olen kotiäitinä. Kummilapsen äiti laittoi tekstarin, mistä liikkeestä tämän lahjan saa ja kun kävin katsomassa, kauhistuin hintaa. Nyt en tiedä mitä tekisin, tosi noloa olisi sanoa, ettei ole rahaa. Olen tosi otettu kummiksi pyytämisestä enkä haluaisi mitään mielipahaa. Meille se 40 euroakin on tällä hetkellä todella iso raha ja tarvitsen ristiäisiä varten vielä uuden mekon. Mitäs kannattaisi tehdä?
Kommentit (34)
Vai olitko laiskuuksissasi pyytänyt että hän käy valitsemassa jotain ja sinä vaan maksat?
79 e on mun mielestä ihan normaali summa kummilahjasta, että ehkä sun on vaan paras kaivaa kuvetta.
varon sitä lausetta itse---4 kummilasta...
Se olisi hyvä idea, mutta tämä äiti ilmoitti jo kummiksi pyydettyään, että hänellä on tietty lahjatoive. En tajunnut silloin yhtään kysyä hintaluokkaa. ap
Ei tulisi mieleenikään ostaa senhintaista lahjaa, eikä onneksi ole tarvinnutkaan. Kallein lahja, jonka olen ostanut, maksoi 40 euroa. Minulla on 3 kummilasta.
Vierailija:
Vai olitko laiskuuksissasi pyytänyt että hän käy valitsemassa jotain ja sinä vaan maksat?79 e on mun mielestä ihan normaali summa kummilahjasta, että ehkä sun on vaan paras kaivaa kuvetta.
vain sanoa, että ikävä kyllä rahaa ei noin paljoa irtoa, koska olette opiskelija-himamamma -pari.
Hankala tilanne kieltämättä, mutta minusta tuo on vain sen äidin puolelta tosi noloa. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että melkein 80 euroa on tosi iso raha opiskelijalle ja kotiäidille. Vaihtoehtoina on varmaan joko jotenkin kohteliaasti tiedustella halvempia lahjaideoita tai sitten vain ostaa jotain muuta.
kyllä ostas nuin kallista lahjaa mun mielastä kans joku 30-40 ekeä on sopiva summa. jokainenhan saa itse päättää mitä ostaa.
Nyt kyllä tuo äiti on käsittänyt kummiuden hiukan väärin!
Tokihan vanhemmat voi jotain toiveita esittää, mutta jos jotain tiettyä ehdottomasti haluaa, voisivat mielestäni ostaa sen itse.
Oman kummilapseni vanhemmat toivoivat tiettyä kuvakehystä, koska muistakin lapsistaan oli vastaavat ennestään. Mitään pakkoa siinä ei ollut.
Minulla ei ole enää kunnon välejä edes kummilapseni vanhempiin, lapsi onneksi saa käydä meillä yökylässä. Lahjatoiveet ovat olleet polkupyörää, sänkyä ja muuta isoa hankintaa. Eikä äiti ole peitellyt loukkaantumistaan, kun olen tuonut jonkin kirjan tms. kohtullisen hintaisen lahjan. Ihan tällaisesta syystä välit kiristyivät.
Minusta voisit hyvin kertoa, että olit ajatellut tälläistä budjettia lahjaan, koska teillä on tällä hetkellä taloudessa vähän tiukkaa.
Ei varmasti pahoita mieltään, vaan voi ehkä ehdottaa jotain muuta, mistä tykkäisi ja mikä mahtuisi budjettiin.
mikä tämä tämä lahja on jonka äiti on valinnut?
Itse olen ostanut yhdelle lapselle (jonka sylikummi olen) kehyksen (kastekehys) maksoi 30e
ja he itse puolet. saavat haluamansa kummilahjaksi. eikä teidän budjetti kaadu.
Vierailija:
mikä tämä tämä lahja on jonka äiti on valinnut?
Itse olen ostanut yhdelle lapselle (jonka sylikummi olen) kehyksen (kastekehys) maksoi 30e
ko. lahjaa. Hanki vaikka lahjakortti kyseiseen liikkeeseen, maksakoon itse loput. En voi ymmärtää, miksi ihmiset ajattelevat kummiuden olevan ostamista ja vieläpä kalliiden tavaroiden hankkimista. Jos ystäväsi loukkaantuu asiasta, niin siinäpä olkoon!
ja anna sellainen summa jota ajattelitte
Äiti voi itse ostaa lapselleen sellaisen korun, minkä haluaa.
tuleepa ainakin sellainen lahja kun äiti haluaa
Muistaakseni maksoimme kummilusikasta yli 50 euroa, vaikka se oli tarjouksessa. Ei ne ennen niin kalliita olleet.
Tuskin vaatii sinua ostamaan tuota lahjaa, jos sinulla jo on " lahja valmiina" .