Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa. Tulevan mummilapseni äiti oli valinnut kummilahjamme, joka maksaa 79 euroa. Ei ole millään varaa sellaiseen.

Vierailija
03.04.2008 |

Olin ajatellut lähinnä jotain alle 40 euron lahjaa. Mieheni opiskelee ja minä olen kotiäitinä. Kummilapsen äiti laittoi tekstarin, mistä liikkeestä tämän lahjan saa ja kun kävin katsomassa, kauhistuin hintaa. Nyt en tiedä mitä tekisin, tosi noloa olisi sanoa, ettei ole rahaa. Olen tosi otettu kummiksi pyytämisestä enkä haluaisi mitään mielipahaa. Meille se 40 euroakin on tällä hetkellä todella iso raha ja tarvitsen ristiäisiä varten vielä uuden mekon. Mitäs kannattaisi tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaatii sinua ostamaan tuota lahjaa, jos sinulla jo on " lahja valmiina" .

Vierailija
2/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olitko laiskuuksissasi pyytänyt että hän käy valitsemassa jotain ja sinä vaan maksat?

79 e on mun mielestä ihan normaali summa kummilahjasta, että ehkä sun on vaan paras kaivaa kuvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varon sitä lausetta itse---4 kummilasta...

Vierailija
4/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvä idea, mutta tämä äiti ilmoitti jo kummiksi pyydettyään, että hänellä on tietty lahjatoive. En tajunnut silloin yhtään kysyä hintaluokkaa. ap

Vierailija
5/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään ostaa senhintaista lahjaa, eikä onneksi ole tarvinnutkaan. Kallein lahja, jonka olen ostanut, maksoi 40 euroa. Minulla on 3 kummilasta.

Vierailija
6/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai olitko laiskuuksissasi pyytänyt että hän käy valitsemassa jotain ja sinä vaan maksat?

79 e on mun mielestä ihan normaali summa kummilahjasta, että ehkä sun on vaan paras kaivaa kuvetta.

Vierailija
7/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sanoa, että ikävä kyllä rahaa ei noin paljoa irtoa, koska olette opiskelija-himamamma -pari.

Vierailija
8/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kieltämättä, mutta minusta tuo on vain sen äidin puolelta tosi noloa. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että melkein 80 euroa on tosi iso raha opiskelijalle ja kotiäidille. Vaihtoehtoina on varmaan joko jotenkin kohteliaasti tiedustella halvempia lahjaideoita tai sitten vain ostaa jotain muuta.

Vierailija
9/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ostas nuin kallista lahjaa mun mielastä kans joku 30-40 ekeä on sopiva summa. jokainenhan saa itse päättää mitä ostaa.

Vierailija
10/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tuo äiti on käsittänyt kummiuden hiukan väärin!

Tokihan vanhemmat voi jotain toiveita esittää, mutta jos jotain tiettyä ehdottomasti haluaa, voisivat mielestäni ostaa sen itse.

Oman kummilapseni vanhemmat toivoivat tiettyä kuvakehystä, koska muistakin lapsistaan oli vastaavat ennestään. Mitään pakkoa siinä ei ollut.

Vierailija
11/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää kunnon välejä edes kummilapseni vanhempiin, lapsi onneksi saa käydä meillä yökylässä. Lahjatoiveet ovat olleet polkupyörää, sänkyä ja muuta isoa hankintaa. Eikä äiti ole peitellyt loukkaantumistaan, kun olen tuonut jonkin kirjan tms. kohtullisen hintaisen lahjan. Ihan tällaisesta syystä välit kiristyivät.

Vierailija
12/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisit hyvin kertoa, että olit ajatellut tälläistä budjettia lahjaan, koska teillä on tällä hetkellä taloudessa vähän tiukkaa.

Ei varmasti pahoita mieltään, vaan voi ehkä ehdottaa jotain muuta, mistä tykkäisi ja mikä mahtuisi budjettiin.

Vierailija
13/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tämä tämä lahja on jonka äiti on valinnut?

Itse olen ostanut yhdelle lapselle (jonka sylikummi olen) kehyksen (kastekehys) maksoi 30e

Vierailija
14/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he itse puolet. saavat haluamansa kummilahjaksi. eikä teidän budjetti kaadu.

Vierailija
15/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mikä tämä tämä lahja on jonka äiti on valinnut?

Itse olen ostanut yhdelle lapselle (jonka sylikummi olen) kehyksen (kastekehys) maksoi 30e

Vierailija
16/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. lahjaa. Hanki vaikka lahjakortti kyseiseen liikkeeseen, maksakoon itse loput. En voi ymmärtää, miksi ihmiset ajattelevat kummiuden olevan ostamista ja vieläpä kalliiden tavaroiden hankkimista. Jos ystäväsi loukkaantuu asiasta, niin siinäpä olkoon!

Vierailija
17/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna sellainen summa jota ajattelitte

Vierailija
18/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voi itse ostaa lapselleen sellaisen korun, minkä haluaa.

Vierailija
19/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleepa ainakin sellainen lahja kun äiti haluaa

Vierailija
20/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni maksoimme kummilusikasta yli 50 euroa, vaikka se oli tarjouksessa. Ei ne ennen niin kalliita olleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä