Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa. Tulevan mummilapseni äiti oli valinnut kummilahjamme, joka maksaa 79 euroa. Ei ole millään varaa sellaiseen.

Vierailija
03.04.2008 |

Olin ajatellut lähinnä jotain alle 40 euron lahjaa. Mieheni opiskelee ja minä olen kotiäitinä. Kummilapsen äiti laittoi tekstarin, mistä liikkeestä tämän lahjan saa ja kun kävin katsomassa, kauhistuin hintaa. Nyt en tiedä mitä tekisin, tosi noloa olisi sanoa, ettei ole rahaa. Olen tosi otettu kummiksi pyytämisestä enkä haluaisi mitään mielipahaa. Meille se 40 euroakin on tällä hetkellä todella iso raha ja tarvitsen ristiäisiä varten vielä uuden mekon. Mitäs kannattaisi tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla saattaa välttyä siltä, että jos nyt ostaa mukisematta ylihintaisen lahjan, voi lapsen äiti jatkossakin tiedän olevan valmiita satsaamaan vähän enemmän...

Tällaista on ollut lähipiirissä ilmassa. Kokemuksesta siis sanon, että tee peli selväksi heti alkuunsa, niin se on helpointa. Rehellisesti vaan sanot niin kuin asia on, ei SINUN ole syytä nolostua!

-13-

Vierailija
22/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleen vaatia. Lastamme ei ole kastettu, joten eipä ole noita kummejakaan. Meille kelpaisi edullinenkin lahja, kunhan se olisi jotain kunnollista, eikä jotain kummallista krääsää mitä sukulaisilta yleensä saamme...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveri-sukulaisporukassa kaikki lahjat on aina max 25e!! Ja se on jo paljon. Miehen veli, joka on äärimmäisen pihi, toi esikoisellemme kummilahjaksi Tiimarissa myynnissä olevan kankaisen kehyksen, jonka päällä istuu nalle. Uskoakseni lahja oli maksanut ihan korkeintaan 5-6 euroa. Silloin vähän ihmettelin, mun mielestä oli jo etikettivirhe, mutta en kenelräkään edes haluaisi yli 20e lahjoja. Miehen vanhemmat on tuonut ristiäisiin molemmille muksuille ihanat hopeiset kastelahjat ja joululahjoja tulee aina, mutta synttäreinä ei edes korttia. Kukin tyylillään... Harmi vaan katsoa pettynyttä lasta. Silti en ikinä pyydä keneltäkään mitään tiettyä lahjaa, en ainakaan yli sen 20e...

Vierailija
24/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itser ajattelin et ostamme kummilusikan ja sitten avaamme tilin jonka kummilapsi saa kun täyttää 18-vuotta. Teen suoraveloituksen tilitäni noin 25eur joka kuukausi joten saa sit hieman enemmän kun tulee täysi ikäiseksi muuten ostan sit jotain pikkuista jouluna ja synttärinä. Näin pääsen itse helpolla ja lapsi saa sit myöhemmin rahaa kun sille todella on tarvetta.

Vierailija
25/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa... kieltäydyt kummina olemisesta.

Vierailija
26/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi nro 30:lle. Inflaatio syö niistä suuren osan. Laita jonnekin rahastoon matalalla riskillä, jos tahdot sijoittaa kummilastasi varten.

Mitä kummilahjoihin tulee, itse olen pitänyt, että 30e on sopiva summa kummilapselle lahjaksi jouluisin ja synttärinä. Sekin on paljon. Muille lapsille (esim. kavereiden lapsille, jos on synttärinä kutsuttu heille) sitten 5-15e riippuen vähän siitä, kuinka hyvin lapsi ja vanhempansa tunnetaan ja ollaan läheisiä (nykyään ystävät paljon korvaa sukulaisia, kun on vähän sisaruksia ja asutaan kaukana).

Kasteen yhteydessä en ole koskaan antanut muuta kuin kummilusikan tai sellaisen kultasepänliikkeestä ostetun kehyksen (sitä ovat jotkut toivoneet lapselleen, mutta siinäkin olen saanut vapaat kädet valita).

Nyt, kun vanhin kummilapseni pääsi ripille, hankin hänelle 70e maksavan kalevalarannekorun, kun äiti pitkän pohdinnan jälkeen sitä ehdotti. Nykyään tätä poikaa muistan oikeastaan kerran vuodessa, jouluna, synttärilahjat jää väliin. Olen sitten antanut jotain arvokkaampaa lahjaa, kun kahden sijaan tulee vain yksi lahja vuodessa. helpompi teinille antaakin jotain isompaa, kun pienellä rahalla ei enää paljon saa (esim. ostin uuden sulkapallomailan, kun sitä toivottiin, sellaista ei kovin edullisesti saa, jos pitää olla laadukas).

Vierailija
27/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisin jo miettimään koko kummiuden mielekkyyttä. Jos kummius jo alkaa tuollaisella lahjan kerjuulla, mitä tuleekaan tulevaisuudessa vastaan.

Vierailija
28/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit mielelläsi ostanut korun, mutta se on aivan liian kallis ja että hankit lapselle jotain muuta. Lisää että jos koru olisi nimenomaan lapsen esittämä toive, voisit hankkia sen vaikka lainarahalla yhdistettynä synttäri-nimppari-joululahjana mutta että tuot ristiäislahjaksi jotain muuta ja vanhemmat voivat ostaa korun itse jos sitä kovasti haluavat.

Muista sanoa tuo ihan ystävällisellä äänensävyllä eikä mitenkään pahoitellen tai nolostellen. Ystäväsi tässä on toiminut ajattelemattomasti, oletan että hän tietää etteivät tulonne ole huipussaan tällä hetkellä.

Jos ostat korun, saat varmasti jatkossakin hintavia lahja" vaateita" jatkossakin.

Vierailija
29/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

duin maksamaan myös osan, mutta eivät sitä halunneet.

Vierailija
30/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalleimmat lahjat, noin 30 euroa.:) Lapselleni ostan kyllä kalliita juttuja. Mut yksinhuoltajana ei todella rahat riitä jos kaikkien kummilapsien 4 kpl lahjat maksaa 100 euroa. Se olisi 1/4 kkpalkastani ja synttärit ja joulu ym. mukaan lukien menee äkkiä yhden kuukauden palkka pelkästään kummilapsien lahjoihin. Ja kun näitä muistettavia lapsia on muitakin kuin kummilapset...

Vierailija
31/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan taas jälleen, tällaisiako me ihmiset, kuten kummilapsesi äiti, todella olemme. Itselläni on kaksi lasta ja olen yhden lapsen kummi. En ole noin kallista lahjaa itse ehdotellut enkä omalle kummilapselle ostanut.

Vierailija
32/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alkuun jo osoittavat sinulle, että sinun tehtäväsi kummina on sitten vain ostaa mahdollisimman kalliita lahjoja lapselle. Minulle ei ole niin väliä ostavatko kummit lahjoja lapsellemme, kunhan viettävät silloin tällöin aikaa hänen kanssaan.

Vierailija
33/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä on maksaa esim jotain kuukausittain tai esim ostaa auto kun saa kortin yms. Pienet 50-100eur vuosilahjat on sit erikseen. Esim oma poikamme sai kummiltaan noin 20000e osakkeita joita kummi hoitaa ja yrittää kasvattaa siihen kun poika on täysi ikäinen.

Vierailija
34/34 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla isot palkat kun on noin hintaviin lahjoihin varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme