Uskovaiset miehet kunnioittavat naisia keskimäärin enemmän kuin muut.
Samaa vai eri mieltä? Muistakaa lukea sana " keskimäärin" .
Kommentit (108)
Ja ne kaikkein kunnollisimmat miehet (ei petä, tasa-arvo itsestäänselvyys, kunnioittaa muita ihmisiä ja luontoa) on yleensä niitä kaikkein vannoutuneimpia ateisteja ja hevareita.
t. uskovainen nainen, jolla tasa-arvoa kannattava, ihana mies.
Vierailija:
Kotona, neljän seinän sisällä asia onkin jo jotain ihan muuta. Nainen ei ole muuta kuin hautomakone joka on luotu palvelemaan miestä.
No...?
Hän on hyväsydäminen, huumorintajuinen, hellä ja kokeilunhaluinen rakastaja, tasapainoinen, vastuuntuntoinen, viisas, nokkela, hyvä ja osallistuva isä ja hänelle tärkeintä parisuhteessa on puolison kunnioittaminen.
Hän on hyväsydäminen, huumorintajuinen, hellä ja kokeilunhaluinen rakastaja, tasapainoinen, vastuuntuntoinen, viisas, nokkela, hyvä ja osallistuva isä ja hänelle tärkeintä parisuhteessa on puolison kunnioittaminen.
vaan ryyppää, rällää, huorittelee, pettää, hylkää perheensä ja painostaa aborttiin.
Ei minulla ole mitään ketään kunnon ihmistä vastaan. Mutta suotavaa tietysti olisi kirjoittaa itse eikä kopioida toisten viestejä.
t. 120
Mutta kyllä terveeseen parisuhteeseen kuuluu tietty " alamaisuus" puolin ja toisin siten, että on valmis toisinaan luopumaan itsekkäistä tarpeistaan yhteisen hyvän eteen.
t. 120, jolle on muuten turha lätistä, että tosi uskovainen noudattaa Raamattua pilkulleen, koska olen asiasta eri mieltä :)
Joka tapauksessa Raamatun mukaan alamaisuus kuuluu vain naiselle. Epäitsekkyys kai kuuluu myös miehelle.
Ihan vain omien mielihalujen mukaan?
Tiedän että JOTKUT ottavat asian näinkin, mutta onneksi eivät kaikki.
Minulle Raamattu on ennen muuta kokonaisuus, jota pitää myös lukea kokonaisuutena ja omaan kulttuuritaustaansa peilaten. Tärkein asia Raamatussa on tietenkin Jumalan pelastussuunnitelma eikä joku yksittäinen lause siitä, pitääkö naisen nyt olla niin tai näin.
120
että kun joku alkoi olla eri mieltä ap:n kanssa mielipide teilattiin stereotypiana ja samaan hengenvetoon mollattiin ei-uskovaisia ihan yhtä stereotypisesti. On ihan turha vedota vain yhteen henkilöön, suuntaan jos toiseen koska se ei kerro mitään kokonaisuudesta.
Ei tällaiseen kysymykseen voi antaa vastausta kuin omien kokemusten pohjalta, ja niitä ei kukaan voi kiistää - mutta pitää tietysti muistaa että se oma kokemus voi olla hyvinkin vääristynyt. Jos jotain kunnollisia tuloksia haluaisi saada pitäisi tehdä laaja tutkimus.
Tämä sinun rähinäsi kertoo aika paljon. Surullista kyllä.:/
Ja en, en puhu sujuvasti alkueräiskieliä, mutta uskallan väittää, että olen tutustunut aiheeseen hieman enemmän kuin sinä.
Jos Raamatun sanoja ja lausdeita alkaa irrotella asiayhteyjsistään, niin lopputuloksena on juuri tämä, vaahtoaminen asioista vasten parempaa tietoa.
Vierailija:
Listastani unohtui VIELÄ yksi asia: Jos Raamatusta löytyy jotain epämiellyttävää, fanaattinen fundamentalistiuskovainen voi aina väittää, että ei se sitä alkukielellä tarkoita vaan kukkia ja ruusuntuoksua se tarkoittaa, eikä siihen kukaan pysty väittämään vastaan kun ei edes osaa lukea kyseisiä kieliä. Jos noin monta erilaista käännöstä on yhtä mieltä, että kohta tarkoittaa että naisen on toteltava kaikessa miestään ja oltava tälle alamainen, se on minulle riittävä todiste siitä, että varmaankin alkukielen viestikin on jotain sinne päin. Jos toiveesi pitäisi paikkansa eikä se viesti olisi mitään sinne päinkään niin sitten koko Raamattua on ihan turha lukea ja uskoa siihen, koska eihän kellään meistä voi olla mitään harmainta hajuakaan mitä se kirja sitten ihan oikeasti on tarkoittanut, jos teologiaan ja alkukieliin perehtyneet kääntäjäkomiteatkin ovat menneet ihan harhaan.
1) Jos olet eri mieltä kuin minä, et voi tietää asiasta mitään.
2.) Jos olet eri mieltä kuin minä, tyrmään mielipiteesi menemällä henkilökohtaisuuksiin ja leimaamalla sinut turhasta rähisijäksi ja vihjailemisella tyyliin " tämä kertoo sinusta kyllä paljon" .
3) Jos olet eri mieltä kuin minä, olet ottanut asioita pois asiayhteydestään, ei minun tarvitse perustella mitenkään että miksi tai miten.
Opettele argumentoimaan asioilla eikä asioiden väistämisellä.
Ei siellä määräyksiä ole, vaan kehotuksia, neuvoja ja ohjeita! Ja nekin on suotavaa lukea asiayhteyttään vasten.
120
jasta voi poimia vain niitä kohtia mitä tahtoo, ja väännellä niitä omaan elämään sopiviksi. Ollaan uskovaisia tai ei olla, prkl.
Uskovaista vaikka maksettais. On tullut sen verran uskovaisten elämää sivusta seurattua.
Kotona minulla on maailman paras tasa-arvoinen ei-uskovainen mies.